سوایپ (Swipe) و چالش‌هایی که به دنبال رفع آن است!

سوایپ (Swipe) و چالش‌هایی که به دنبال رفع آن است!
زمان مطالعه: 3 دقیقه

برخلاف سایر پروتکل‌ها، سوایپ (Swipe) فقط یک شبکه توزیع‌شده نیست. بلکه هم نرم‌افزار و هم اکوسیستم کیف پول دیجیتالی است که با هدف تبدیل دارایی‌های نقدی و رمزارز به صورت فیزیکی و دیجیتالی طراحی شده است.

کیف پول سوایپ، می‌تواند به ویزا کارت‌های نقدی و اپلیکیشن گوشی هوشمند وصل شده و تجربه آشنای کیف پول‌های موبایلی را ایجاد کند.

با این حال، کیف پول‌های سوایپ ویژگی‌های جدیدی دارند که تنها با یکپارچه‌سازی رمزارز سنتی آن یعنی سوایپ امکان‌ استفاده از آن وجود دارد.

برای مثال، سوایپ برای دبیت کارت هزینه در نظر نمی‌گیرد. در عوض کاربران، توکن‌های سوایپ را سهام‌گذاری می‌کنند تا بتوانند به دبیت‌کارت‌هایی با مزایای بیشتر دسترسی یابند. هر چه کاربران توکن‌های سوایپ بیشتری در قراردادهای ویژه در شبکه سوایپ قفل کنند، مزایای بیشتری دریافت خواهند کرد.

کاربر می‌تواند با سهام‌گذاری حداقل 30000 سوایپ به دبیت کارت ویژه‌ ارتقا یابد و 8% بازپرداخت به‌ صورت بیت‌کوین به‌همراه حساب‌های رایگان نتفلیکس و اسپاتیفای دریافت کند.

سوایپ می‌گوید روی سرویس‌های دیگری نظیر حساب سپرده‌، کارت‌های اعتباری و سرویس‌‌های پردازش پرداخت به پذیرنده‌ کارت کار می‌کند.

چه کسی سوایپ (Swipe) را به وجود آورد؟

سوایپ شرکت انتفاعی است که به‌وسیله جوسلیتو لیزاروندو بنیانگذاری شد که دفتر مرکزی آن در لندن واقع شده است، اما در ایالات متحده‌ی آمریکا، استونی و فیلیپین فعالیت می‌کند.

سوایپ با فروش سری‌ توکن‌های عمومی و خصوصی تقریباً 24میلیون دلار به‌ دست آورد.

در 2021، صرافی رمزارز باینانس سوایپ را پذیرش کرد. اکنون، از پلتفرم سوایپ برای پشتیبانی از کارت باینانس استفاده می‌شود، کارتی دبیتی که به کاربران اجاره می‌دهند رمزارز را در مکان‌های فیزیکی خرج کنند.

سوایپ چگونه کار می‌کند؟

شبکه سوایپ از بلاکچین اتریوم برای نگهداری سپرده‌های رمزارز به‌نمایندگی از کاربران و اعطای مزایای گوناگون به آنان استفاده می‌کند.

با این حال، این پلتفرم همچنین API برون‌زنجیره‌ای دارد که امکان انطباق با زیرساخت پرداخت‌های سنتی را فراهم می‌آورد و از این طریق، ویژگی‌هایی نظیر پرداخت به پذیرندگان کارت را ممکن می‌سازد.

کیف پول سوایپ (Swipe)

کاربران با استفاده از اپلیکیشن کیف پول دیجیتالی می‌توانند سپرده‌گذاری نقدی کرده و هریک از 30 رمزارزی را که سوایپ عرضه می‌کند خریداری کنند. علاوه بر این، از این کیف پول می‌توان برای حفاظت از دارایی‌های رمزارز و نیز تبدیل رمزارزها به یکدیگر استفاده کرد.

امکان استفاده از کارت سوایپ برای پرداخت به پذیرندگان کارت از ویژگی‌های اصلی اکوسیستم سوایپ است. در این مورد، قراردادهای هوشمند بر روی شبکه به‌طور خودکار هر نوع رمزارز ذخیره‌شده در کیف پول را به پرداخت نقدی مورد نیازی که از سوی پذیرندگان کارت در نقطه خرید قابل پذیرش است تبدیل خواهد کرد.

کاربران می‌توانند کارت خود را از طریق اپلیکیشن والت مدیریت کنند و مبلغ سوایپ لازم کارت خود را در هر زمان افزایش دهند.

چرا سوایپ ارزشمند است؟

رمزارز سوایپ در نگهداری و فعالیت شبکه سوایپ نقش محوری دارد؛ از این رمزارز می‌توان برای پرداخت خدمات گوناگون در اکوسیستم سوایپ استفاده کرد.

نخست آنکه، از سوایپ برای پرداخت کارمزد تراکنش در شبکه سوایپ استفاده می‌شود. 80% این کارمزد از طریق قراردادهای هوشمند «سوزانده» یا از گردش خارج می‌شوند.

طبق قواعد نرم‌افزار، عرضه توکن‌های سوایپ محدود است؛ این یعنی حداکثر 300 میلیون وجود خواهد داشت.

با این اوصاف، این پروتکل ماهانه بیش از 2 میلیون سوایپ منتشر می‌کند؛ مقداری از این توکن‌ها به‌ عنوان پاداش سهام‌گذاری کاربرانی که به فعالیت شبکه یاری می‌کنند توزیع می‌شود. باقیمانده‌ به شرکت سوایپ تعلق می‌گیرد و از آن برای پرداخت حقوق تیم و بنیانگذاران سوایپ استفاده می‌شود.

به‌دلیل کاهش برنامه‌ریزی‌شده عرضه توکن سوایپ، انتظار می‌رود مجموع میزان سوایپ موجود طی زمان افزایش یابد، تا زمانی که تنها 100میلیون واحد باقی بماند.

سهام‌گذاری سوایپ

با سهام‌گذاری سوایپ می‌توان به ویژگی‌های گوناگونی در درون اکوسیستم سوایپ دسترسی پیدا کرد. کاربران با مالکیت و سهام‌گذاری سوایپ می‌توانند در قواعد شبکه نظیر توزیع پاداش و کارمزدهای تراکنش و سایر تغییرات احتمالی رای بدهند.

کاربران می‌توانند با حداقل سپرده 1000 سوایپ در حاکمیت شبکه مشارکت کنند، و کسانی که بیش از 300000 سوایپ سهام‌گذاری کرده باشند می‌توانند در مورد تغییرات شبکه سوایپ پیشنهاد دهند.

کاربرانی که در سوایپ سهام‌گذاری می‌کنند همچنین سهم 20000 سوایپ را به‌دست می‌آورند که هر روز می‌تواند براساس رای کاربران نوسان داشته باشد.

 

اترکس؛ صرافی ارزهای دیجیتال

می خواهید بهترین صرافی برای خرید و فروش ارزهای گوناگون با خدمات خودکار و درگاه بانکی را بشناسید؟ اترکس بهترین گزینه است!

اترکس، صرافی ارزهای دیجیتال با خدمات خودکار و پرداخت از طریق درگاه بانکی است. خرید و فروش ارزهای دیجیتال گوناگون به صورت سریع و امن در اترکس انجام می‌شود. با مزایایی نظیر سرعت، امنیت، تنوع و سهولت، اترکس بهترین گزینه برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است.

همین حالا به اترکس ملحق شوید و تجربه کار با صرافی مدرن و راحت را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید:

یک سبد سرمایه گذاری آلتکوین مطمئن و حرفه ای در بازار خرسی

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa