7 نکته‌‌ای که در زمان خرید سوشی سواپ (SUSHI) باید بدانید!

7 نکته‌‌ای که در زمان خرید سوشی سواپ (SUSHI) باید بدانید!
زمان مطالعه: 4 دقیقه

سوشی سواپ (SUSHI) توکن رمزارز و صرافی غیرمتمرکز است که اولین بار در آگوست 2020 راه‌اندازی شد. این صرافی، پلتفرمی برای معاوضه رمزارز فراهم می‌کند. همانطور که از اسم آن پیداست واژه «معاوضه» در بخش دوم، نام این صرافی آمده است. اما در مورد بخش اول این نام، احتمالا سازنده عاشق سوشی بوده است.

اگر چه هدف سوشی‌سواپ ایجاد محیط سرگرم‌کننده است، اما کاملا سرگرمی و شوخی نیست. با این حال برای خرید این دارایی بهتر است موارد و نکات زیر را قبل از خرید به یاد داشته باشید.

  1. سوشی سواپ (SUSHI) بازارساز خودکار مبتنی بر کد یونی‌سواپ است.

سوشی‌سوآپ نوعی صرافی غیرمتمرکز است که بازارساز خودکار (AMM) نامیده می‌شود. این صرافی به کاربران اجازه می‌دهد توکن‌های رمزارز مبادله کنند، اما هیچ مرجع مرکزی وجود ندارد که مبادلات را مدیریت کند. درعوض، سوشی‌سوآپ قیمت‌ها را با فرمول‌های ریاضی تعیین می‌کند و مبادلات را با استفاده از قراردادهای هوشمند پردازش می‌کند.

سوشی‌سوآپ دارای استخر نقدینگی یا استخر بزرگ وجوه است. کاربران سوشی‌سوآپ رمزارز خود را به این استخر نقدینگی قرض می‌دهند و به‌جای آن پاداش می‌گیرند.

سوشی‌سوآپ اولین بازارساز خودکا نیست، بلکه مبتنی بر یونی‌سوآپ (UNI) است. توسعه‌دهنده ناشناس تحت نام مستعار «آشپز نومی» کد یونی سواپ را فورک کرد و از آن کُد برای ساخت سوشی‌سوآپ استفاده کرد.

  1. همه‌ چیز با «حمله خون‌آشام» شروع شد.

مسئله‌‌ پیش روی سوشی‌سوآپ در زمان راه‌اندازی این بود که با جذب کاربران و رمزارز آنها نقدینگی فراهم کند. این کار پیشاپیش از طریق یونی‌سواپ قابل انجام بود؛ بنابراین، برای جذب آنها به صرافی جدید مقداری مشوق و انگیزه لازم بود.

آشپز نومی این مشوق را از طریق توکن‌های سوشی‌سوآپ فراهم کرد. کاربران می‌توانستند با سپرده‌گذاری در سوشی‌سوآپ این مشوق‌ها را دریافت کنند. آشپز نومی تاکتیکی را طرحی کرد تا نسبت به رقیبش مزیت ایجاد کند. کاربران باید توکن‌های یونی سواپ را سپرده‌گذاری می‌کردند تا از سوشی‌سوآپ پاداش بگیرند. با توجه به پاداش‌های سوشی‌سوآپ، درآمد بیشتری در مقایسه با یونی سواپ برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌شود.

از این روش به‌عنوان «حمله خون‌آشام» یاد شده است، زیرا نقدینگی از این طریق از یونی سواپ خارج و به سوشی‌سوآپ اضافه شد. سرانجام، سوشی‌سوآپ حدود 810 میلیون دلار در صندوق‌های‌ رمزارز به‌‌دست آورد. اما این رویداد توجهات زیادی به خود جلب کرد،طوری که هر دو صرافی سرانجام کاربران بیشتری جذب کردند.

  1. توسعه‌دهنده اصلی دست به «کلاهبرداری راگ پول» زد، اما بعداً وجوه را بازگرداند.

سوشی‌سوآپ بدون مجادله نبوده است. در اوایل کار، آشپز نومی مرتکب کلاهبرداری رایجی شد که به راگ پول معروف است. کلاهبرداری راگ پول زمانی اتفاق می‌افتد که سرمایه‌گذار وجوه را از پروژه‌ برمی‌دارد.

آشپز نوامی بیش از 2.5 میلیون توکن سوشی‌سوآپ و 20000 اتریوم را درست یک هفته پس از راه‌اندازی صرافی در 5 سپتامبر 2020 برداشت. ارزش توکن کریپتو در آن زمان 14 میلیون دلار بود.

سم بنکمن-فراید، مدیر عامل صرافی رمزارز اف‌تی‌اکس (FTX) و سرمایه‌گذار اولیه سوشی‌سوآپ پیشنهاد داد که حاضر است در ازای تصاحب پروژه، 5 میلیون توکن سوشی‌سوآپ هدیه دهد.

تیم جدید در کنار یکدیگر قرار گرفت تا پروژه را اجرا کند. آشپز نوامی همچنین از جامعه عذرخواهی کرد و تمام رمزارزها را برگرداند.

  1. کاربران می‌توانند رمزارزها را معاوضه کنند، وام دهند و پاداش دریافت کنند.

در سوشی سواپ (SUSHI) چند کار می‌توانید انجام دهید:

  • معاوضه: می‌توانید رمزارز را با رمزارز دیگری معاوضه کنید، مثلاً کوین یو اس دی (USDC) را به اتریوم (ETH) تبدیل کنید.
  • کشت سود: رمزارز را در یکی از استخرهای نقدینگی سپرده‌گذاری کرده و پاداش بگیرید. استخرهای نقدینگی از دو یا چند رمزارز تشکیل شده‌اند و شما باید در هر رمزارز، مقدار مساوی سپرده‌گذاری کنید.
  • سهام‌‌‌گذاری: توکن‌های سوشی‌سواپ خود را سپرده‌گذاری کرده و پاداش بگیرید.
  • وام دهید: رمزارز را به دیگران وام دهید و از بابت آن بهره دریافت کنید.
  • وام بگیرید: با گذاشتن وثیقه، رمزارز بگیرید.
  1. برای استفاده از سوشی سواپ (SUSHI) نیازی به حساب ندارید.

اگر به صرافی‌های رمزارز متمرکز عادت دارید، تجربه سوشی‌سوآپ بسیار متفاوت خواهد بود. در سوشی‌سوآپ نیازی به ایجاد حساب یا طی فرآیند تایید هویت نیست. برای استفاده از سوشی‌سوآپ فقط به کیف رمزارز نیاز دارید. در اپلیکیشن سوشی‌سوآپ به کیفتان متصل می‌شوید و سپس می‌توانید از آن برای معاوضه، وام‌دهی یا وام‌گیری رمزارز استفاده کنید.

شروع با صرافی‌های متمرکز به‌مراتب سریع‌تر است، اما باید قبلاً وجوه رمزارز داشته باشید. از طریق حساب بانکی یا کارت اعتباری نمی‌توانید در سوشی‌سوآپ رمزارز بخرید. اکثر کاربران این کار را ابتدا در صرافی‌های متمرکز انجام می‌دهند. پس از آن، آنها وجوه را به کیف رمزارز انتقال می‌دهند و آن را به سوشی‌سوآپ متصل می‌‌کنند.

  1. رمزارز سوشی سواپ (SUSHI) توکن حاکمیتی است.

سوشی‌سوآپ توکن حاکمیتی است و به دارندگان این توکن حق رای آینده صرافی را می‌دهد. اگر سوشی‌سوآپ بخرید می‌توانید به پیشنهادات رای دهید و به تعیین سرنوشت آن کمک کنید.

اما این تنها دلیل برای نگهداشتن سوشی‌سوآپ نیست. شما همچنین می‌توانید توکن‌های خود را در اپلیکیشن سوشی‌سوآپ سهام‌گذاری کنید. شما با این کار سهمی از کارمزدهای سوآپ را در صرافی دریافت خواهید کرد. از آنجا که این روش آسانی برای کسب رمزارز است، همه دارندگان سوشی‌سوآپ باید این کار را انجام دهند و نکته آخر اما مهم این است که، اگر محبوبیت صرافی سوشی‌سوآپ به رشد خود ادامه دهد، قیمت رمزارز نیز همراه با آن رشد خواهد کرد.

  1. این بازار رقابتی است

سوشی سواپ (SUSHI) پروژه هیجان‌انگیزی است، اما نکته مهمی که باید به‌خاطر بسپارید این است که سوشی‌سوآپ صرافی‌های غیرمتمرکزی نیست که فقط موج ایجاد کند. وجود سوشی‌سوآپ یعنی یونی‌سواپ هنوز هم فعالیت روزانه بیشتری دارد.

سخن پایانی

اگر می‌خواهید سوشی سواپ (SUSHI) بخرید، در صرافی‌های مختلف کریپتو مانند اتراکس می‌توانید آن را تهیه کنید. اگر به اپلیکیشن‌های امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi) علاقه‌مند هستید، فراموش نکنید که برخی از رقبای سوشی‌سوآپ را هم چک کنید. به خاطر داشته باشید که سوشی‌سوآپ نیز همانند تمام رمزارزها پرریسک است؛ بنابراین، آن میزان سرمایه‌ای برای این رمزارز خرج کنید که تحمل زیانش را داشته باشید.

 

اترکس؛ صرافی ارزهای دیجیتال

می خواهید بهترین صرافی برای خرید و فروش ارزهای گوناگون با خدمات خودکار و درگاه بانکی را بشناسید؟ اترکس بهترین گزینه است!

اترکس، صرافی ارزهای دیجیتال با خدمات خودکار و پرداخت از طریق درگاه بانکی است. خرید و فروش ارزهای دیجیتال گوناگون به صورت سریع و امن در اترکس انجام می‌شود. با مزایایی نظیر سرعت، امنیت، تنوع و سهولت، اترکس بهترین گزینه برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است.

همین حالا به اترکس ملحق شوید و تجربه کار با صرافی مدرن و راحت را تجربه کنید.

 

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa