آیا ورشکستگی جنسیس باعث نابودی (DCG) Digital Currency Group می‌شود؟

آیا ورشکستگی جنسیس باعث نابودی (DCG) Digital Currency Group می‌شود؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه

درام پیرامون جنسیس، صرافی Gemini و Digital Currency Group وارد مرحله بعدی می‌شود: بری سیلبرت از شرکت DCG بالاخره سکوت خود را شکست، DCG پیشنهادی به طلبکاران داد که با تایید بیشتری روبرو می‌شود و در نهایت، SEC وارد مداخله شد.

سال 2022 اثر خود را بر جای گذاشته است. و امسال شاهد چندین ورشکستگی و دومینوی نامنظم بودیم که از میان آنها ورشکستگی‌های صندوق تامین مالی Three Arrows Capital (3AC) و صرافی FTX مخرب‌ترین تاثیر را داشتند.

 

مقدمه

سال 2022 تمام شد و قیمت ارزهای دیجیتال دوباره در حال افزایش است. اما در حالی که سرمایه گذاران  این روزها نفس راحتی می‌کشند، پیامدهای ورشکستگی همچنان بازار را در چنگ خود نگه داشته است! موردی که بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند، اختلافات بین صرافی ایالات متحده Gemini و پلتفرم وام دهی جنسیس یا شرکت مادر آن Digital Currency Group (DCG) در کانون توجهات قرار گرفته است.

 

جنسیس ورشکسته – 3 میلیارد دلار بدهی

پلتفرم وام دهی کریپتوکارنسی، جنسیس گلوبال از نوامبر 2022 با مشکلات جدی مواجه شده است و در آستانه ورشکستگی قرار دارد. زیرا تلاش کرده است نزدیک به یک میلیارد سرمایه جمع آوری کند،اما این تلاش بی‌نتیجه مانده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این پلتفرم قصد دارد تا اوایل این هفته اعلام ورشکستگی کند. این نشانه دیگری از افزایش مشکلات پلتفرم و شرکت مادر آن؛ گروه ارز دیجیتال (DCG) است.

در واکنش به وضعیت اقتصادی، DCG اخیرا برای حفظ نقدینگی و کاهش هزینه‌های عملیاتی، سود سه ماهه را به حالت تعلیق درآورد.

دلیل آن تعلیق؛برداشت در جنسیس در ماه نوامبر به دلیل نابودی FTX بود. از آن زمان، بسیاری از کاربران پلتفرم Gemini Earn نمی‌توانند به پول خود دسترسی داشته باشند.

حدود 900 میلیون دلار مسدود شده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) متعاقباً علیه هر دو پلتفرم به دلیل فروش اوراق بهادار ثبت نشده شکایت کرد.

 

گزارشات The Block

طبق گزارشی از The Block، طلبکاران – از جمله Gemini – در حال حاضر در حال مذاکره در مورد یک طرح ورشکستگی از پیش طبقه بندی شده هستند که در آن در صورت اعطای وجه قابل تحمل به مدت 2 سال، پول نقد و سهام DCG را دریافت خواهند کرد.

جنسیس به شرکت‌های کریپتوکارنسی مختلف وام می‌داد. و در پی بحران دچار اختلال شدید شد. این موضوع خود جنسیس را در معرض ورشکستگی قرار می‌دهد. برای مثال، مشتریان صرافی Gemini که می‌توانند از طریق برنامه Earn از پول خود، سود کسب کنند.

 

آیا Digital Currency Group با جنسیس ورشکسته می‌شود؟

گروه ارز دیجیتال، یکی از بازیگران کلیدی در بازارهای کریپتو، اکنون در تلاش است تا حد ممکن حصاری را بین خود و جنسیس قرار دهد تا از رسیدن اثرات مسری به آنها جلوگیری کند. اما این دقیقاً همان چیزی است که تیلور وینکلووس، بنیانگذار جمینی، در نامه‌ای سرگشاده به بری سیلبرت، مدیر عامل DCG بیان کرد: که DCG باید به طلبکاران جنسیس غرامت بدهد.

این نامه با درخواست برای حل و فصل دوستانه پایان یافت که در 8 ژانویه منقضی شد. آنچه پس از آن اتفاق خواهد افتاد هنوز علنی نشده است.

 

اکنون در نامه‌ای سرگشاده، بازیگر اصلی داستان، بری سیلبرت، سهامداران را مورد خطاب قرار می‌دهد:

موجی از کلاهبرداری بی‌سابقه و رفتار مجرمانه‌ای که من هرگز در تمام دوران حرفه‌ای خود ندیده‌ام!

این نامه بی‌نظیر است. بری سیلبرت، که حدود یک دهه در مرکز بازار ارزهای دیجیتال بوده است، هرگز با این جزئیات صحبت نکرده است. در عین حال، نامه از نظر اطلاعات بسیار ارزشمند باقی می‌ماند.

بری اعتراف کرده است که؛ سال گذشته چه از نظر شخصی و چه از نظر حرفه‌ای “سخت‌ترین سال زندگی من” بوده است: “بازیگران بد صنعت کریپتو، ما را ویران کرده‌اند و اثرات مسری آن بسیار تاثیرگذار است.” اما او می‌گوید که «صداقت و نیت خوب من زیر سؤال رفت» پس از یک دهه تمام تلاش خود را برای شرکت خود و بازار انجام داده ام.

 

او اطمینان می‌دهد که DCG به کار خود برای ماندن در صدر و ایجاد یک سیستم مالی بهتر ادامه می‌دهد. این کشور با اقدامات کاهش هزینه‌های گسترده، مانند کاهش کارکنان و انحلال شرکت تابعه خود، به وضعیت فعلی بازار پاسخ می‌دهد.

او می‌گوید برای سال 2023، کل صنعت کریپتوکارنسی مسیر طولانی در پیش دارد تا تکه‌ها را جمع کند و اعتبار را به دست آورد، که «توسط موجی از کلاهبرداری بی‌سابقه و رفتار مجرمانه از بین رفته است، مانند آن‌هایی که من هرگز ندیده‌ام. در تمام دوران حرفه‌ایم.»

بری کلمات برجسته‌ای برای محکوم کردن کارهایی که دیگران انجام داده‌اند پیدا کرده است- اما به این موضوع اشاره نمی‌کند که شرکت‌هایش چه بخشی داشته‌اند و چه مثال عینی می‌تواند و چه خواهد کرد تا عواقب بحران را برطرف کند.

در اینجا تأکید می‌شود که DCG و بری سیلبرت عملاً هیچ رابطه‌ای با FTX، Sam Bankman-Fried، Alameda Research، 3AC و Terra نداشتند. فقط جنسیس “رابطه تجاری و وام دهی” با Alameda و 3AC داشته است. و فعلا توضیح بیشتری داده نشده است. احتمالاً، این نیز به منظور بالا بردن دیواری بین DCG و جنسیس است تا تأثیرات ورشکستگی‌ها بتواند جنسیس را ورشکسته کند.

بنابراین اطلاعات باید شفاف‌تر و دقیق‌تر باشد. مهمتر از همه، آنها باید به موضوع اصلی بپردازند: جنسیس چگونه می‌تواند بدهی‌های خود را بازپرداخت کند؟ آیا کسانی که از طریق برنامه Earn ضرر کرده‌اند جبران می‌شود؟ آیا DCG در این امر شرکت خواهد کرد؟

 

یک پیشنهاد غیر قابل قبول

در ماه دسامبر، صرافی هلندی Bitvavo اعلام کرد که تحت تأثیر مشکلات پرداخت در جنسیس قرار گرفته است. اعلام کرد که 280 میلیون یورو به Genesis یا DCG وام داده است. با این حال، اینها توانایی پرداخت بدهی به بورس را تهدید نمی‌کند.

در به روز رسانی در تاریخ 10 ژانویه، Bitvavo اعلام کرد که پیشنهادی از DCG برای تسویه حدود 70 درصد از بدهی معوقه دریافت کرده است. اما، بیان کرد که این پیشنهاد غیرقابل قبول است “زیرا DCG بودجه کافی برای بازپرداخت مبلغ را به طور کامل دارد.” این امر Bitvavo را در راستای جمینی قرار می‌دهد که هردو از طرف DCG می‌خواهند وارد عمل شود.

 

 در این عبارت نکته ای به چشم می‌خورد: در ماه دسامبر، Bitvavo گفت که از خدمات گروه ارز دیجیتال و شرکت‌های تابعه آن (“DCG”) برای ارائه سهام خارج از زنجیره به مشتریان استفاده کرده است. DCG با مشکلات نقدینگی به دلیل آشفتگی فعلی در بازار کریپتو مواجه است.

درست همانطور که DCG سعی می‌کند از جنسیس فاصله بگیرد تا مجبور به پرداخت بدهی‌های خود نباشد، طلبکاران نیز به سختی تلاش می‌کنند تا این مرز را از بین ببرند – و DCG بتواند بدهی‌های شرکت ورشکسته را جبران کند.

Bitvavo به طور مداوم از نامه سرگشاده Gemini به بری سیلبرت در به‌روزرسانی ژانویه یاد می‌کند و این امید را تأیید می‌کند که می‌توان راه‌حلی دوستانه پیدا کرد.

 

سوالی که اکنون مطرح می‌شود این است که آیا سایر طلبکاران نیز این پیشنهاد را دریافت کرده اند؟

آیا جنسیس پولی برای ارائه 70 درصد بدهی هایش دارد؟ آیا چنین برشی به بحران پایان می‌دهد؟ یا صرافی‌ها در برنامه Earn شرکت خواهند کرد و دعوای دسته جمعی را راه آغاز خواهند کرد؟

در هر صورت، اطلاعات مختصر Bitvavo اجازه می‌دهد تا از پشت پرده به وضعیت نگاه کنید – در حال حاضر بحث‌هایی وجود دارد که چه کسی چه چیزی را پس خواهد داد. در این زمینه، Gemini و Bitvavo توافق دارند که جنسیس به تنهایی مقصر این خرابکاری است و گروه ارز دیجیتال باید بدهی‌های زیرمجموعه را به طور کامل با تمام سرمایه‌های موجود پرداخت کند.

 

سخن پایانی

جنسیس همه راه ها را امتحان می‌کند تا از ورشکستگی جلوگیری کند.

بنابراین، این درگیری هنوز چالش‌های جدیدی را برای جنسیس گلوبال و شرکت مادرش DCG ایجاد می‌کند. با تعلیق پرداخت سود سهام به عنوان اقدام متقابل، سعی در صرفه جویی در نقدینگی برای پرداخت کوه بدهی ها است.

 

اتراکس: امنیت در دنیای ارزهای دیجیتال

بی‌تردید، صرافی ارز دیجیتال اتراکس مکانی امن و معتبر برای معاملات شما در دنیای ارزهای دیجیتال است. با افتخار، بهترین امکانات را در اختیار شما قرار داده‌ ایم تا تجربه‌ای جدید از معامله‌گری در جهان پرهیجان ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک‌ چین را تجربه کنید.

اولویت اصلی ما امنیت است! اتراکس با بهره‌گیری از بهترین تکنولوژی‌ های رمزنگاری و امنیتی، محیطی ایمن برای معاملات شما فراهم می‌کند. سیاست‌ های دقیق در زمینه احراز هویت و مدیریت امنیت، هرگونه تهدیدی را از میان می‌ برند.

در اتراکس، تنوع ارزها بی‌نظیر است. در اتراکس مجموعه‌ ای گسترده از ارزهای دیجیتال در اختیار شما قرار دارد. همچنین، سرعت و کارایی نیز از مزایای مهم این صرافی است. پشتیبانی ۲۴ ساعته، یکی دیگر از ویژگی‌های متمایز اتراکس است. تیم پشتیبانی ما در هر لحظه آماده پاسخگویی به سوالات شماست و از طریق تلفن، ایمیل یا چت آنلاین پشتیبانی می‌ کند.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa