حقیقت های جالب در مورد اقتصاد توکنی آلتکوین ها

حقیقت های جالب در مورد اقتصاد توکنی آلتکوین ها
زمان مطالعه: 4 دقیقه

در طول روند صعودی، اقتصاد توکنی (توکنومیک) مناسب یک امتیاز عالی بود. یک پروژه به راحتی می تواند 10 تا 20 برابر با مکانیزم های تعهدی رشد کند.

مقدمه

در دنیای واقعی و در بازار نزولی امروز، ما به سرعت شاهد کم شدن نوسانات هستیم و آن توکن‌هایی که مکانیسم‌های تعهدی ارزش واقعی ندارند، بدون تعهد و پشتوانه خاصی کامل در مشکلات خود با لبخندی ناخوشایند و  در جایی برای پنهان شدن باقی مانده اند. متأسفانه، اگرچه این اتفاق غیرمنتظره نبود، 95٪ + از توکن های موجود در بازار هیچ پشتوانه و ارزش خاصی ندارند، و همه آنها قبل از اینکه کامل در مشکلات غرق شوند این را به ما گفتند.

1- پروژه های بزرگ به معنای توکن های عالی نیست

پروژه‌های بزرگ بی‌شماری با پذیرش فوق‌العاده توسط جامعه و TVL‌های عظیم (مقدار ارزش کل) و فناوری عالی وجود دارد. و توکنومیک های وحشتناکی که هیچ یک از این ارزش ها را در بر نمی گیرند. یک مثال قابل توجه Cosmos توکن ATOM است. Cosmos احتمالاً یکی از بهترین پروژه های فناوری موجود است که توسط بلاک چین های لایه 1 بزرگ مانند BNB Chain (BNB)، Cronos (CRO)، Osmosis (OSMO) و بسیاری دیگر استفاده می شود. این لایه به عنوان لایه توافقی لایه صفر برای همه این لایه‌ها عمل می‌کند، اما تقریباً هیچ یک از ارزش لایه‌های 1 را به خود اختصاص نمی‌دهد، زیرا برای هزینه‌های کارمزد استفاده نمی‌شود و از پذیرش و رشد TVL آنها سودی نمی‌برد. هدف پیشنهاد ATOM 2.0 تغییر این مکانیزم است، اما در عین حال، با وجود استفاده گسترده و رو به رشد از Cosmos SDK، هیچ ارتباط واضحی بین پذیرش/رشد و توکن ATOM وجود ندارد.

اکثر آلتکوین های موجود در آنجا بی ارزش هستند. وقتی پروژه های خوبی پیدا می کنید، اکثریت آن ها اقتصاد توکنی قوی دارند. اقلیت انتخاب های شما باقی مانده است که هم فناوری خوب و هم اقتصاد توکنی خوب دارند،

مطمئناً، این می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد که در مورد پروژه های کم اهمیت  تحقیق کنید، یک پروژه عالی Altcoin را پیدا کنید، تحلیل های  خود را روی پروژه انجام دهیدو پذیرش آن را افزایش یابد، و زمانی که آلت کوینی را پیدا کردید که دارندگان توکن و جامعه آن را در بالاترین سقف قیمتی قرار می‌دهد، یا بهتر است بگوییم که منافع خود را با داشتن یک دارنده و خریدار اصلی توکن همسو می‌کند، بازده سرمایه‌گذاری شما هر بازدهی را که می‌توانستید در این توکن داشته باشید، افزایش می‌دهد.

بنابراین اقتصاد توکنی خوب چیست؟

بهترین راه برای شناسایی یک توکن خوب و  آنچه که باید به دنبال آن باشید، کنار گذاشتن نکات بی ارزش و بی فایده  که برپایه ی هیچ علم و دانشی نیست میباشد.

2-مکانیسم های ارزش تقلبی

پاداش‌های تورمی

اینها کاملاً بی پایه و اساس  هستند. شما در توکن‌های تازه ساخته شده «پاداش» دریافت می‌کنید، که ارزشی برابر با  صفر را دارند و فقط ارزش توکن را از کسانی که در استیکینگ شرکت نکرده‌اند به کسانی که شرکت کرده اند تغییر می‌دهد، فشار فروش ایجاد می‌کند و به هیچ وجه پایدار نیست.

حاکمیت

بیشتر توکن‌ها در واقع هیچ چیزی را کنترل نمی‌کنند، و حتی اگر چنین کاری انجام دهند، فقط می‌توانند تغییرات نامربوطی ایجاد کنند که هیچ کمکی به اضافه کردن توکن یا ارزش پروژه نمی‌کند. اما چند استثنا وجود دارد مثلاً Curve Finance

کالاها و رویدادها

اینها هیچ ارزشی بوجود نمی آورند. اگر کالا می خواهید، فقط بروید مقداری بخرید، توکن نیاز ندارید.

مالیات توکن

مالیات خرید و فروش عموماً ویژگی یک ارزدیجیتال خوب نیست. سرعت ارز را کاهش می دهد، اما ارزش واقعی اضافه نمی کند. عموماً اینها برای میم کوین ها یا توکن‌های گیمینگی‌ پیچیده استفاده می‌شوند.

3- مکانیسم های ارزش واقعی

سهم درآمدی از پروتکل

بازده واقعی برای دارندگان توکن که از مشتریان ثابت پرداخت می شود

عضویت ها

افزایش بازده، دسترسی به پلتفرم ها یا سکوهای راه اندازی، و غیره. این موارد با ارائه دسترسی ممتاز به گروه هایی که ارزش افزوده واقعی دارند، ارزش افزوده را ایجاد می کنند.

کاهش یا حذف کارمزد

گسترش مزایای عضویت، که به دارندگان توکن اجازه می‌دهد برای خدمات مفید هیچ هزینه ای پرداخت نکنند.

مزایایی برای آینده

در برخی موارد، پروژه ممکن است در مراحل اولیه توسعه  خود باشد، و داشتن ارز بیشتر یک حدس و گمان در مورد موفقیت آینده است. هنگامی که چنین چیزی در میان باشد ، توکن باید جهت روشنی از مزایای توکن آینده و نحوه مشارکت آنها در رشد و بازده پروتکل ارائه دهد.

توکن سوزی

توکن  سوزی می‌تواند تورم‌زدایی‌کننده یا حتی کاهش‌دهنده باشد، و کمبود ناشی از آن (در صورت ترکیب با سایر نشانه‌های خوب) می‌تواند برای قیمت توکن مفید باشد.

سخن پایانی

واقعیت این است که به راحتی می توان یک پروژه خوب را با یک تحقیق خوب ترکیب کرد.اگر منافع پروژه ای که در آن سرمایه گذاری می کنید با علایق دارنده توکن مطابقت نداشته باشد، سرمایه گذاری خوبی نیست. مطمئناً، ممکن است عناصری از حدس و گمان وجود داشته باشد که در آن ما روی موفقیت‌های آینده و شاید تنظیمات اقتصاد توکنی در آینده قمار می‌کنیم. اما به طور کلی، بیشتر یوتیوبرها و اکانت های  کریپتویی توییتر فراموش می‌کنند که خرید یک توکن همیشه به معنای علاقه به موفقیت پروژه نیست.

اما وقتی پروژه ای با موارد استفاده واقعی، پذیرش خوب و اقتصاد توکنی قوی پیدا کردید….  “فکر نکن، بخر”.

اتراکس، صرافی ارز دیجیتال معتبر برای ایرانیان

اتراکس، یک صرافی ارز دیجیتال پیشرفته با بیش از 350 ارز دیجیتال معتبر می باشد. با امنیت برجسته و خدمات سریع و خودکار، اتراکس جایگاهی ویژه در دنیای ارزهای دیجیتال دارد. واریز و برداشت نامحدود از 1 دلار تا بیش از 25 میلیون تومان را برای معامله گران بازار ارز دیجیتال فراهم می‌کند. از مزایای اتراکس می توان به ثبت‌ نام با احراز هویت آنی، رابط کاربری ساده، کارمزد بسیار کم و پشتیبانی 24 ساعته‌ اشاره کرد.

اتراکس، با درگاه بانکی و ارائه خدمات خودکار، به کاربران امکان می‌دهد خرید و فروش ارزهای دیجیتال را آسان و امن انجام دهند. همچنین، اتراکس با داشتن کیف پول اختصاصی، به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون پرداخت مبلغ اضافه، ارزهای خود را به صورت امن نگهداری کنند.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa