ویرایش سفارش در حال انتظار اتریوم چگونه است؟

ویرایش سفارش در حال انتظار اتریوم چگونه است؟
زمان مطالعه: 6 دقیقه

با توجه به اینکه خیلی از مخاطبان، از شبکه اتریوم استفاده می‌کنند، گاهی اوقات این سوال مطرح می‌شود که ویرایش سفارش در حال انتظار اتریوم چگونه است؟

اگر از شبکه‌ اتریوم استفاده کرده باشید احتمالاً معامله‌ای را تجربه کرده‌اید که تأیید آن بیش از معمول طول کشیده باشد. این امر در نتیجه شیوه اولویت‌بندی ماینرهاست. کاربرانی که کارمزد بیشتری پیشنهاد کرده باشند در اولویت بالاتری قرار می‌گیرند.

اگر معامله شما به‌ این‌ علت گیر کرده که کارمزد گس (GAS) آن پایین است، باید آن‌قدر صبر کرد تا کارمزد تراکنش‌ها کمتر شده و ماینرها در نهایت معامله شما را انجام دهند. ممکن است نخواهید صبر کنید و دنبال تایید سریع معامله خود باشید.

اینجاست که شاید به دنبال ویرایش سفارش در حال انتظار اتریوم خود باشید. در این مقاله بنا داریم روش ویرایش سفارش در حال انتظار اتریوم، اتر (ETH) و هم توکن‌های ERC250 را تشریح کنیم.

مقدمه

قبل از هر چیز، به این نکته توجه کنید که نمی‌توان معاملات تأییدشده‌ را جایگزین، برگشت یا لغو کرد. هر چند، در مواقع تراکم شبکه، برخی معاملات گیر کنند. زمانیکه حجم معاملات بیش از حد معمول بالا باشد، امکان دارد معامله برای ساعت‌ها یا روزها در حال انتظار باقی بماند.

گاهی اوقات، ممکن است به علت اینکه معاملات در حال انتظار با خطا مواجه شده یا اینکه کارمزدهای گس کاهش پیدا کرده‌اند، این انسداد خود به خود رفع شود. هر چند نمی‌توان یک معامله اتریومی را لغو کرد، اما گام‌هایی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آنها سرعت روند را افزایش داد. در حقیقت، این کار جایگزین یک معامله در حال انتظار با معامله‌ای با کارمزد گس بیشتر می‌شود.

موارد مورد نیاز ویرایش سفارش در حال انتظار اتریوم

سوالات متداول در رابطه با ویرایش سفارش در حال انتظار اتریوم چگونه است؟

چرا معامله اتریومی من گیر کرده است؟

اتریوم به‌ عنوان نوعی سیستم مزایده برای کارمزد معاملات عمل می‌کند. کارمزد شما به میزان پیچیدگی محاسباتی معامله شما بستگی دارد. در این باب، سه عبارت وجود دارند که باید معنی آن‌ها را بدانید: هزینه گس، قیمت گس و محدوده گس.

وظایف محاسباتی یک معامله بر مبنای هزینه گس سنجیده می‌شوند، درحالیکه بهای پرداخت‌شده برای هر واحد گس چیزی است که به آن قیمت گس می‌گویند. می‌توان هزینه گس را میزان کار لازم و قیمت گس را به‌ عنوان بهایی در نظر گرفت که باید برای «هر ساعت کار» پرداخت. درنهایت، محدودیت گس حداکثر مبلغی است که حاضرید برای یک معامله پرداخت کنید.

درحالیکه هزینه گس بر اساس پیچیدگی معامله تعیین می‌شود، این اختیار عمل وجود دارد که قیمت و محدوده گس را به میزان دلخواه، تعیین شود. مجموع کارمزد پرداخت‌شده، به‌عنوان محرکی برای ماینرها عمل خواهد کرد. هرچند، اگر قیمت گس پایین باشد، در رقابت با سایر پیشنهاد‌ها شکست‌خورده و معامله در حال انتظار باقی خواهد ماند.

اگر معامله‌ای گیر کند، اتریوم تا زمانی که یک ماینر، معامله‌ اول را تأیید نکند، هیچکدام از معاملات جدید که با استفاده از همان آدرس کیف پول انجام شود را تأیید نخواهد کرد.

چگونه سرعت تراکنش را در متامسک افزایش دهیم؟

1. به کیف پول متامسک که معامله در حال انجام در آن قرار دارد، وارد شوید. اگر این کیف پول از نوع کیف پول‌های خارجی (اکسترنال/ سخت‌افزاری) باشد، باید آدرس را با استفاده از عبارت بازیابی یا کلید خصوصی مربوطه وارد کنید.

2. در زیر تب [Activity] معامله در حال انتظار را پیدا کرده و روی گزینه [Speed Up] کلیک کنید.

ویرایش سفارش در حال انتظار اتریوم

3. این روند به شما اجازه می‌دهد معامله خود را دوباره منتشر کنید. مطمئن شوید با کلیک کردن روی گزینه [Fast] و سپس [Save] قیمت گس بالاتری را انتخاب کنید.

ویرایش سفارش در حال انتظار اتریوم - مرحله دوم

4. اگر گام‌های قبلی مؤثر نبود، همچنین می‌توان به تب [Advanced] رفته و قیمت گس را به شکل دستی تعیین کرد. می‌توان قیمت‌های گس فعلی و زمان تأیید میانگین روی Etherscan یا EthGasStation مشاهده کرد.

چگونه یک معامله را در متامسک جایگزین کنیم؟

1. به کیف پول متامسک خود که معامله‌ در حال ‌انجام در آن قرار دارد وارد شوید. مجدداً، اگر این کیف پول از نوع کیف پول‌های خارجی (اکسترنال/ سخت‌افزاری) باشد، باید آدرس را با استفاده از عبارت بازیابی یا کلید خصوصی مربوطه وارد کنید.

2. در زیر تب [Activity] معامله در حال انتظار را پیدا کنید. روی آن کلیک کرده، جزئیات را بررسی و ارزش [Nonce] را یادداشت کنید.

نکته: اگر چند معامله در حال انتظار دارید، باید از قدیمی‌ترین (کمترین میزان نانس) آن‌ها شروع کنید.

جایگزینی سفارش در حال انتظار اتریوم

3. در گام بعدی، وارد [Settings] متامسک شده و بر روی گزینه [Advanced] کلیک کنید.

ویرایش سفارش در حال انتظار اتریوم

4. به پایین صفحه رفته و گزینه [Customize transaction nonce] را روشن کنید.

جایگزینی سفارش در حال انتظار اتریوم

5. به عقب برگشته و بر روی آدرس کیف پول خود را کپی کنید.

ویرایش سفارش در حال انتظار اتریوم

6. بر روی گزینه [Send] کلیک کرده تا معامله‌ جدید ایجاد شود. سپس آدرس کیف پول خود را در بخش [Add Recipient] الصاق (paste) کنید.

ویرایش سفارش در حال انتظار اتریوم

7. باید با استفاده از نانس معامله درحال انتظار، 0 اتریوم به کیف پول خود ارسال کنید (در گام دوم به آن اشاره شده است). بر روی گزینه [Confirm] کلیک کنید. حالا آماده‌اید.

ویرایش سفارش در حال انتظار اتریوم

نکته: اگر قیمت گس، زیادی پایین باشد، امکان دارد این معامله هم گیر کند. مطمئن شوید عدد منطقی انتخاب کرده‌اید.

8. صبر کنید معامله جدید تأیید شود.

نکته: برای پیشگیری از اشتباه در آینده، مطمئن شوید گزینه [Customize transaction nonce] را غیرفعال می‌کنید.

چگونه یک معامله را با استفاده از تراست والت لغو کنیم؟

1. روی معامله در حال انتظار در برنامه تراست والت خود کلیک کرده و دنبال بخش [Nonce] بگردید. عددی که می‌بینید را گوشه‌ای یادداشت کنید.

لغو سفارش

مطالب مرتبط: منظور از نانس (Nonce) در ارزهای دیجیتال

2. معامله‌ جدیدی ایجاد کرده و آدرس کیف پول خود را در بخش [Recipient Address] وارد کنید. مطمئن شوید آدرسی که وارد می‌کنید مشابه آدرس در حال انتظار باشد. مقدار [Amount ETH] را 0 گذاشته و روی گزینه‌ [Next] کلیک کنید.

لغو سفارش

 

3. روی گزینه‌ تنظیمات در قسمت بالای گوشه‌ سمت راست کلیک کنید.

لغو سفارش

4. بخش مربوط به [Nonce] را با عددی که تازه یادداشت کرده بودید جایگزین کنید. عدد رقابتی برای قیمت گس [Gas Price] انتخاب کنید تا دوباره معامله‌ گیر نکند.

لغو سفارش

5. تا تأیید معامله جدید صبر کنید تا معامله در حال انتظار جایگزین شود.

سخن پایانی

اهمیت ویرایش سفارش در حال انتظار اتریوم می‌تواند جایی خود را نشان دهد که ارسال یک معامله اتریوم و شکست خوردن بابت انتخاب قیمت گس نامناسب می‌تواند بسیار ناامیدکننده باشد. این ناامیدی زمانی که بفهمید نمی‌توانید تا زمان تأیید یا خطای معامله‌ در حال انجام، از کیف پول اتریومی خود استفاده کنید، دو چندان نیز می‌شود.

در برخی مواقع، معامله‌ گیرکرده خودبه‌خود با کاهش کارمزدهای شبکه رفع انسداد می‌شود. اما مناسفانه این کار می‌تواند خیلی طول بکشد. خوشبختانه، می‌توان با جایگزینی یک معامله از طریق ارسال یک توکن صفر، معامله‌های در حال انتظار را لغو کرد. به یاد داشته باشید که برای تکمیل لغو معامله باید کارمزد گس قابل قبولی پرداخت کنید.

اتراکس، صرافی ارز دیجیتال برتر برای ایرانیان

ورود به دنیای ارزهای دیجیتال با اطمینان و سرعت؛ اتراکس، انتخابی هوشمندانه برای معاملات ارز دیجیتالی. با بیش از 350 نوع ارز معتبر، اتراکس به شما امکان می‌دهد تجربه‌ ای منحصر به‌ فرد از معاملات را تجربه کنید. امنیت، خدمات خودکار و درگاه بانکی برتر، تضمینی برای معامله‌ گران حرفه‌ ای در صرافی رمز ارز اتراکس است. واریز و برداشت نامحدود از 1 دلار تا بالای 25 میلیون تومان، همراه با رابط کاربری ساده و مدرن، به شما امکان می‌ دهد به سرعت و با کمترین هزینه، به دنیای جذاب ارزهای دیجیتال قدم بگذارید. با اتراکس، تجربه معاملات امن و سریع را تجربه کنید.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa