بازار اسپات کریپتو چیست و چگونه در آن معامله کنیم؟

بازار اسپات کریپتو چیست و چگونه در آن معامله کنیم؟
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بازار کریپتو راه‌های مختلفی را به معامله‌گران ارائه میدهد تا از نوسانات قیمت محصولات مشتق‌شده‌اش، مانند اسپات‌ها، فیوچرز، آتی‌ها و اختیارات سود ببرند. معمالات لحظه ای ارزهای دیجیتال در صدر فهرست محبوب ترین روش های معامله ای در بازارهای کریپتو قرار دارد. و باور بر این است که کلمه “spot” از عبارت محبوب “درجا” مخفف Spot آمده است. در ادامه خواهیم گفت بازار اسپات (Spot Market) چیست؟

مقدمه

به لطف سادگی سبک معامله گری، هر کسی که درک اولیه ای از نحوه عملکرد بازار داشته باشد، می تواند معامله کند. این شامل معاملات دارایی های کریپتوکارنسی در برابر سایر دارایی ها، با انجام فوری است.

این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازد که بازار و معاملات کریپتو اسپات شامل چه چیزی است، چگونه کار می‌کند و چگونه آن را در اتراکس معامله کنیم.

Crypto Spot Trading چیست؟

به عبارت ساده تر، معاملات لحظه ای کریپتو فرآیند خرید و فروش ارزهای دیجیتال در برابر سایر دارایی ها از جمله ارزهای فیات یا استیبل کوین ها با تحویل آنی است.

معامله گران لحظه ای از تغییرات قیمت در یک دارایی خاص استفاده می کنند و می توانند دارایی های خود را در هر زمان معامله کنند، برخلاف معاملات غیر لحظه ای، که در آن برخی از قراردادها باید قبل از انجام معاملات تسویه شوند.

به عنوان مثال، اگر فکر می کنید قیمت بیت کوین قرار است افزایش یابد، در صرافی اتراکس بیت کوین را در همان لحظه می خرید و اگر قیمت افزایش یابد، سود خواهید برد، اما اگر کاهش یابد، ضرر خواهید کرد اما این ضرر اگر ارز خود را نگه دارید جبران خواهد شد. بر خلاف سایر بازارها مانند معاملات آتی و حاشیه، نیازی به وثیقه برای ثبت سفارش نیست.

مطالب مرتبط: آموزش ثبت نام در صرافی رمزارز اتراکس

به طور کلی، معاملات لحظه ای را می توان سریع ترین راه برای معامله ارزهای دیجیتال و حتی سایر بازارهای مالی، از جمله سهام، کالاها یا سایر ابزارهای معاملاتی در نظر گرفت.

بازار کریپتو اسپات چیست؟

یک بازار نقدی فرصت هایی را برای معامله گران فراهم می کند تا ارزهای دیجیتال را با تغییرات قیمتی بخرند و بفروشند. معمولاً حرکت ثابت قیمت ها منعکس کننده احساسات بازار است که شامل نگرش کلی معامله گران نسبت به یک بازار خاص است.

با اتراکس ، می‌توانید بازار نقدی ارزهای دیجیتال را معامله کنید و هر دارایی دیجیتالی را که انتخاب می‌کنید خرید و فروش کنید.

چگونه در بازار کریپتو اسپات معامله کنیم

به طور معمول، معامله در بازار نقدی کریپتو شامل خرید ارزهای دیجیتال زمانی که قیمت‌ها کاهش می‌یابد و نگه داشتن  آن ارز تا زمانی که قیمت‌ها  دوباره افزایش یابد، و سپس بعد از افزایش بفروشید.

این عمل می تواند به سادگی خرید و نگهداری دارایی های شما برای مدت معینی باشد. معامله‌گران می‌توانند برای ورود بی‌نقص به نوسانات قیمتی غالب، از استراتژی میانگین هزینه دلار برای تعیین زمان افزایش قیمت بعدی استفاده کنند تا از بازار سود ببرند.

به عنوان مثال، فرض کنید قیمت لحظه ای اتریوم در حال حاضر 1000 دلار است و شما در حال خرید یک اتریوم در بازار نقدی هستید که قیمت آن 1000 دلار است. اگر بعد از یک ماه قیمت به 1500 دلار افزایش یابد و بفروشید، 500 دلار سود خواهید داشت.

اگر در نظر دارید معاملات ارزهای دیجیتال را انجام دهید، باید یک پلتفرم مبادلات ارزهای دیجیتال معتبر مانند اتراکس را انتخاب کنید.

نحوه شروع معاملات لحظه ای با اتراکس

اتراکس از معاملات اسپات پشتیبانی می کند و در نسخه دسکتاپ و موبایل برنامه اتراکس برای کاربران ایرانی در دسترس است. کاربران می توانند رابط کاربری ساده و جامع را برای باز کردن یک موقعیت به حداکثر برسانند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که در صرافی اتراکس ثبت نام کنید، مشخصات خود را وارد و تأیید کنید . می‌توانید با جستجو در گزینه «خرید و فروش » و سپس انتخاب ارز در اتراکس  معامله خود را به سادگی آب خوردن نهایی کنید

سخن پایانی

معاملات اسپات یکی از محبوب ترین معاملات موجود در ارزهای دیجیتال است. این ساده است و هر کسی که با نمودارهای معاملاتی و بازار کریپتو آشنا باشد می تواند در آن شرکت کند.

این کار به آسانی سرمایه گذاری و محاسبه ریسک بر اساس ورودی و قیمت فعلی است. با این حال، به همان اندازه که معاملات Spot ساده است، سود های زیاد نیز محدود است – بر خلاف معاملات  اهرمی، که به شما امکان می دهد سفارشات بزرگتر را با سرمایه نسبتاً کم انجام دهید.

به طور کلی، مهم است که با خطرات معاملات کریپتو آشنا شوید.پس ما را در مقالات بعدی دنبال کنید.

اتراکس، صرافی ارز دیجیتال برتر برای ایرانیان

اتراکس با بیش از 350 ارز دیجیتال معتبر یکی از بی رقیب ترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران است. اتراکس با ویژگی هایی مانند امنیت و سرعت بالا، خدمات خودکار، درگاه بانکی، امکان واریز و برداشت نامحدود از 1 دلار تا بالای 25 میلیون تومان، ثبت‌ نام آسان با احراز هویت آنی، کارزمد بسیار کم و رابط کاربری ساده و مدرن و برخورداری از پلتفرم معاملاتی نقطه امنی برای ورود به دنیای پرتلاطم ارزهای دیجیتال است. همین حالا به اتراکس بپیوندید و مطمئن باشید پشتیبانی 24 ساعته اتراکس همیشه همراه شما است.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa