5 آلت‌ کوین برتر که باید در سبد 2023 داشته باشید

5 آلت‌ کوین برتر که باید در سبد 2023 داشته باشید
زمان مطالعه: 5 دقیقه

مقدمه

تشکیل سبد سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال نیاز به تحقیق و تحلیل‌های زیادی دارد. همانطور که قبلا نیز در مقالات اتراکس اعلام کردیم بازار کریپتو کارنسی‌ ها بعنوان سرمایه گذاری پرریسک بشمار می‌ رود. لذا با خواندن مقالات و اطلاع از آخرین اخبار این حوزه می‌توانید سبد سرمایه خوبی را تشکیل دهید. ما در این مقاله به معرفی و بررسی 5 آلت‌ کوین برتر می‌پردازیم.

اتریوم (ETH)

دسترسی اتریوم و نوسانات قیمت منظم، آن را در صدر فهرست 5 آلت‌ کوین برتر برای خرید در سال 2023 قرار می‌دهد. در این زمینه «در دسترس» بودن نشان می‌ دهد که تقریباً در تمام صرافی‌ های اصلی از جمله صرافی اتراکس ارزهای دیجیتال معامله می‌ شود، در حالی که «نوسان» به این اشاره دارد که تمایل قیمت به افزایش و کاهش سریع و بازدهی سودهای کلان برای کاربر می‌باشد.

به عنوان مثال، قیمت توکن ETH در 90 روز گذشته بین 1200 تا 2100 دلار در نوسان بوده است. معامله گران ارزهای رمزپایه فعال ممکن است جایگزین بیت کوین را به دلایل ذکر شده جذاب بدانند.

همچنین واجد شرایط است. زیرا سابقه عملکرد فوق العاده‌ای دارد که دوام و طول عمر خود را نشان می‌ دهد. این واقعیت که علیرغم نوسانات شدید قیمت و اخبار نامطلوب، روند صعودی کلی قیمت را حفظ کرده است، دلیلی بر انعطاف پذیری آن است.

برای معامله‌گران فعال به‌ویژه فروشندگان کوتاه‌مدت که ممکن است تحلیل‌هایشان در صورتی که قیمت ETH کمتر از قیمت ورودی آنها باشد و رد شود، بسیار مهم است. با توجه به اینکه توکن‌های ETH از لحاظ تاریخی و کلان روند صعودی داشته‌اند، سرمایه گذاران ممکن است مطمئن باشند که هرگونه افت در ارزش به سرعت بازیابی می‌شود.

ریپل (XRP)

ریپل هم به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم به شدت مورد بحث  و بررسی است. شرکت ریپل بیش از دو سال است که با کمیسیون بورس و اوراق بهادار در دادگاه بر سر اینکه آیا توکن‌های XRP باید به عنوان اوراق بهادار در نظر گرفته شوند یا نه، مبارزه کرده است. اگر چنین باشد، شرکت ریپل برای فروش اوراق بهادار ثبت نشده در ایالات متحده پاسخگو خواهد بود. این تأثیر قابل توجهی بر حرکت قیمت آن داشته است و مانع از دستیابی مجدد به اوج خود در اوایل سال 2018 شده است.

با این وجود، علی‌رغم همه این‌ها، ریپل استقامت خود را با قرار گرفتن در بین 10 ارز دیجیتال برتر با ارزش بازار 19 میلیارد دلار نشان داده است. حجم معاملات روزانه قابل توجه بوده و در سه ماه گذشته بین 1 تا 7 میلیارد دلار در نوسان بوده است. در این مدت، ارزش یک توکن XRP بین 0.3 تا 0.5 دلار در نوسان بود. اینها برخی از ملاحظاتی است که ما را بر آن داشت تا XRP را به عنوان ارز دیجیتال برتر برای تجارت در سال 2023 معرفی کنیم.

انتظارات در حال تحول برای نتیجه شکایت XRP در مقابل SEC یکی از عوامل اصلی در نوسان قیمت بوده است. هنگامی که ریپل در پرونده‌های جزئی در دادگاه پیروز می‌شود، ارزش توکن افزایش می‌یابد و پس از غلبه SEC کاهش می‌یابد. تغییرات در شبکه ریپل، اخبار و پامپ‌های قیمت جعلی توسط سرمایه گذاران و معامله گران ریپل، همگی به نوسانات شدید قیمت توکن XRP کمک می‌کنند.

مطالب مرتبط: ارزش بازار چیست

بایننس کوین (BNB)

وقتی صحبت از حجم معاملات ارزهای دیجیتال و نرخ رشد به میان می‌آید، بایننس کوین در صدر فهرست قرار دارد. ما آن را در مجموعه خود از 5 آلت‌کوین برتر برای معامله و نگهداری در سال 2023 گنجانده‌ایم. به عنوان مثال، در طول سه ماه گذشته، قیمت یک توکن BNB بین 240 تا 340 دلار در نوسان بوده است. از 400 میلیون دلار به 2 میلیارد دلار میانگین حجم معاملات روزانه آن در همین بازه زمانی بوده است.

نوسانات شدید قیمت BNB ممکن است تا حد زیادی به انواع کاربردهای ارز مربوط شود. به خاطر داشته باشید که این توکن ابزاری صرافی بایننس است که برای مواردی مانند کارمزد معامله در بزرگترین و نقدترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان استفاده می‌شود. علاوه بر این، ارز اصلی زنجیره هوشمند Binance است که به سرعت در حال رشد است.

ذکر این نکته ضروری است که بایننس در طول کل بازار نزولی ارزهای دیجیتال به طور فعال در چندین خرید و کمک مالی شرکت داشته است. در نتیجه، حدس‌های گسترده‌ای در مورد ارزش آتی BNB وجود دارد، برخی از تحلیلگران بر این باورند که اگر بازار نمایانگر آینده روشن‌تری باشد، BNB افزایش می‌یابد و در غیر این صورت سقوط می‌کند. علاوه بر این ویژگی‌ها، توجه عمیق BNB به روندهای بازار و تحقیقات فنی، آن را در بین معامله‌گران محبوب کرده است.

دوج کوین (DOGE)

با ارزش بازار فعلی 7.7 میلیارد دلار، Dogecoin نهمین ارز دیجیتال با ارزش است. همچنین یکی از پرمعامله‌ترین دارایی‌های دیجیتال و یکی از پر نوسان ترین‌ها است. به عنوان مثال، در 90 روز گذشته، میانگین حجم معاملات روزانه آن بین 200 تا 400 میلیون دلار در نوسان بوده است. از طرف دیگر، حرکت قیمت آن در بازه زمانی مختلف 0.055 تا 0.088 دلار نسبتاً ثابت بوده است.

این نوسانات، همراه با حضور آن در تقریباً تمام صرافی‌های اصلی ارزهای دیجیتال از جمله اتراکس، دوج کوین را به سرمایه‌گذاری مطلوبی برای معامله‌گران تبدیل می‌کند. با این حال، اینها تنها دلایلی نیستند که این ارزها در لیست 5 آلت‌کوین برتر برای نگهداری و خرید در سال 2023 قرار گرفته است.

از آنجایی که دوج یک میم کوین است، در این فهرست گنجانده شده است، که به پرونده آن کمک می‌کند. میم کوین بودن نشان می‌دهد که قیمت آن بیشتر تحت تأثیر جو بازار است. به همین دلیل است که زمانی که بازار بالا می‌رود و افراد جامعه کریپتو خوشبین هستند، تمایل به افزایش دارد. این عوامل با هم ترکیب می‌شوند تا DOGE را به سرمایه‌گذاری جذابی در آستانه رشد بعدی بازار تبدیل کنند.

MATIC

در شبکه اتریوم، Polygon یک مکانیسم اصلی مقیاس‌ پذیری لایه ۲ است. هدف آن کمک به مقیاس پذیری اتریوم و مشکلات کارمزد بالا است. به منظور استفاده از امنیت اتریوم و بهبود کارایی و هزینه کم برنامه‌های بلاکچینی خود، چندین شرکت برتر داخلی و خارجی آن را پذیرفته‌اند. برخی از موفق‌ترین شرکت‌های جهان، مانند Reddit، Coca-Cola و Starbucks که همگی طرح‌های NFT را راه‌اندازی کردند.از کارایی Polygon برای معرفی موفقیت‌آمیز اقلام جدید به بازار استفاده کرده‌اند.

مطالب مرتبط: منظور از مقیاس‌ پذیری در بلاکچین

سرمایه گذاران معروفی مانند مارک کوبان، و همچنین گروهی از رهبران متفکر ارزهای دیجیتال در حال گسترش و علاقه قابل توجهی نشان داده‌اند. این عوامل به همراه تاریخچه قیمت بسیار غیرقابل پیش‌بینی آن، این رمزارز را در میان معامله گران روزانه محبوب کرده است. و آنها دلیل بزرگی هستند که چرا MATIC یک ارز دیجیتال امیدوارکننده برای سرمایه گذاری در سال 2023 است.

متیک دهمین ارز دیجیتال با ارزش، در سه ماه گذشته از 0.60 دلار به 1.10 دلار در نوسان بوده است. حجم معاملات روزانه این توکن در بازه زمانی مشابه بین 300 تا 1.8 میلیون دلار بود. همانطور که استفاده از Polygon توسعه می‌یابد و به طور بالقوه روی بلاک چین‌های دیگر راه اندازی می‌شود، کارشناسان معتقدند قیمت آن به مسیر فعلی و معمولاً صعودی خود ادامه می‌دهد.

سخن پایانی

با نگاهی دقیق و حساب شده به سایت های معتبر و تحلیلی مانند کوین مارکت کپ یا مساری میتوان فهرست بسیار عالی را برای سرمایه گذاری در سال 2023 انتخاب کرد. هرچند این 5 رمزارز که در این مقاله تحلیل و بررسی شدند پتانسیل های بسیار زیادی برای کسب سودهای نجومی در سال های آینده دارند. همچنین رمزارزهای معرفی شده و سایر دارایی های دیجیتال را میتوانید از صرافی ارز دیجیتال اتراکس خریداری کنید.

اتراکس، صرافی ارز دیجیتال برتر برای ایرانیان

با اتراکس، به یک سفر هیجان‌ انگیز و امن به دنیای ارزهای دیجیتال بروید. این صرافی ارز دیجیتال با بیش از 350 نوع ارز معتبر، فرصتی را برای تجربه معاملات هوشمندانه و سریع در دنیای ارزهای دیجیتال به شما می‌ دهد. امنیت بالا، خدمات خودکار و درگاه بانکی، امکان واریز و برداشت نامحدود از 1 دلار تا بیش از 25 میلیون تومان و همچنین رابط کاربری ساده و مدرن برخی از ویژگی های برتر صرافی ارز دیجیتال اتراکس برای ایرانیان می باشد.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa