5 رمزارز برتر که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند

5 رمزارز برتر که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند
زمان مطالعه: 5 دقیقه

به احتمال زیاد در مورد ChatGPT و موج بزرگ و صعودی که هوش مصنوعی در پیش گرفته است شنیده باشید. ما در اتراکس چند روز گذشته را صرف درک و مطالعه  نحوه عملکرد آن کرده‌ایم و بسیار هیجان‌زده و مشتاق هستیم که می‌توانیم ۵ پروژه ارز دیجیتال که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند را با شما به اشتراک بگذاریم.

مقدمه

این مقاله یک توصیه یا مشاوره مالی نیست. ما نمی توانیم بطور دقیق  آینده را پیش بینی کنیم. ما هنوز در بازار خرسی هستیم و قیمت ارزهای دیجیتال همچنان ممکن است کاهش یابد. ارزهای نام برده شده در این مقاله بعنوان معرفی، و پتانسیل هایی که دارند مورد توجه جامعه کریپتو و طرفداران هوش مصنوعی قرار گرفته اند. لذا خودتان نیز تحقیقات و بررسی های خود را انجام داده و سپس تصمیم به سرمایه گذاری بگیرید.

Deep Brain Chain

در جایگاه پنجم،Deep Brain Chain را داریم. این یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین است که منابع محاسباتی را در اختیار توسعه دهندگان هوش مصنوعی قرار می دهد.

این پلتفرم از رمزارز DBC برای تسهیل تراکنش ها و پاداش دادن به کاربران برای کمک به قدرت محاسباتی در شبکه استفاده می کند. یکی از مزایای اصلی این زنجیره عمیق؛ این است که بلاک چین به توسعه دهندگان هوش مصنوعی اجازه می دهد تا به قدرت محاسباتی مورد نیاز برای آموزش و اجرای مدل های خود دسترسی داشته باشند. و این عمل  بدون نیاز به سرمایه گذاری در سخت افزارهای گران قیمت است.

Deep Brain Chain بر اساس چارچوب توسعه Polkadot به نام Substrate است. و بنابراین ما می توانیم به راحتی به کل اکوسیستم چند زنجیره ای پولکادات متصل شویم.

علاوه بر ارائه منابع محاسباتی، Deep Brain Chain همچنین به اطمینان از امنیت و حفظ حریم خصوصی داده‌های مورد استفاده برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی کمک می‌کند. آنها از تکنیک های رمزگذاری پیشرفته برای محافظت از داده ها در هنگام انتقال از طریق شبکه استفاده می کنند. و اطمینان حاصل می کنند که اطلاعات حساس به خطر نمی افتد.

اگر بخواهیم خلاصه کنیم که Deep Brain Chain چیست؟ در چند کلمه، یک پلتفرم منحصربفرد و نوآورانه است که با در دسترس‌تر کردن و امن‌تر کردن حوزه هوش مصنوعی به پیشرفت آن کمک می‌کند.

Singularity NET

در جایگاه چهارم، Singularity NET را داریم، یک بازار غیرمتمرکز برای الگوریتم‌های هوش مصنوعی.

این ویژگی به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا با استفاده از توکن AGIX، خدمات هوش مصنوعی را روی یک پلتفرم خرید و فروش کنند.

هدف Singularity NET ایجاد یک شبکه جهانی از الگوریتم‌های هوش مصنوعی است. که می‌توانند برای حل مشکلات پیچیده با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و همکاری نیز داشته باشند.

یکی از مزایای اصلی Singularity NET این است که به توسعه دهندگان این امکان را می دهد. تا به طیف گسترده ای از الگوریتم های هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند نه اینکه به یک فروشنده محدود شوند. این عملکرد باعث ایجاد رقابت و نوآوری در فضای هوش مصنوعی می شود.

و علاوه بر آن، پلتفرم غیرمتمرکز طراحی شده است، به این معنی که توسط یک نهاد واحد کنترل نمی شود. که به اطمینان از شفافیت و عادلانه بودن آن برای همه کاربران کمک می کند.

تیمی از محققان و کارآفرینان، از جمله بن گورتزل، مدیر عامل شرکت تحقیقاتی هوش مصنوعی OpenCog، Singularity NET را تأسیس کرد.

هدف این شرکت ایجاد یک شبکه هوش مصنوعی باز و غیرمتمرکز است که به همه امکان مشارکت و دسترسی به خدمات هوش مصنوعی را می دهد.

Numeraire

Numeraire یک رمز ارز است که برای استفاده در امور مالی در سطح کمی طراحی شده است.

این رمزارز توسط تیمی از محققان در Hedge Fund Renaissance Technologies توسعه یافته است. و برای تشویق دانشمندان داده برای مشارکت در مدل سرمایه گذاری شرکت استفاده می شود.

یکی از ویژگی های اصلی Numeraire استفاده از مکانیزم اثبات هوشمندی است. که به دانشمندان داده برای مشارکت در مدل های دقیق و پیش بینی پاداش می دهد. این عملکرد تضمین می کند که مدل های استفاده شده توسط این شرکت با کیفیت بالا و به طور مداوم در حال بهبود هستند.

و علاوه بر کاربرد آن در بخش مالی، numerate این پتانسیل را دارد؛ که در طیف گسترده‌ای از کاربردهای دیگر که در آن تجزیه و تحلیل داده‌ها و مدل‌سازی پیش‌بینی ضروری هستند، استفاده شود.

به عنوان مثال، می توان از آن در بخش مراقبت های بهداشتی برای توسعه طرح های درمانی بهتر یا در بخش انرژی برای بهینه سازی تخصیص منابع استفاده کرد.

به طور خلاصه، Numeraire یک ارزدیجیتال نوآورانه است. که به پیشرفت حوزه مالی کمی و تحریک استفاده از علم داده در صنایع مختلف کمک می کند. مکانیزم منحصربفرد اثبات هوشمندی آن کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که مدل‌های توسعه‌یافته از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار هستند. و دائماً در حال بهبود هستند، که عاملی حیاتی در موفقیت هر استراتژی سرمایه‌گذاری کمی است.

Fetch.ai

Fetch.ai یک پلتفرم غیرمتمرکز هوش مصنوعی است، که با استفاده از فناوری بلاک چین به عوامل هوشمند اجازه می دهد تا وظایف کاربر را انجام دهند.

از توکن FET برای تسهیل تراکنش ها در پلتفرم استفاده می کند. یکی از ویژگی های اصلی Fetch.ai استفاده از عوامل هوشمند، نرم افزارهای مجهز به هوش مصنوعی است. که می تواند وظایف را انجام دهد و از طرف کاربران تصمیم گیری کند.

این عوامل را می توان برای انجام کارهای مختلف برنامه ریزی کرد.

ما به عنوان مثال خرید و فروش هوش مصنوعی و خدمات یا مدیریت فرآیندهای پیچیده در زنجیره تامین را داریم.

بلاک چین با استفاده از Cosmos SDK ساخته شده است که عملکرد و توان عملیاتی بالایی را برای مقیاس پذیر بودن فراهم می کند. این مهم ترین و امیدوارکننده ترین سرمایه گذاری در فضای رمزنگاری IA با سرمایه گذاران گسترده و موفق است.

مطالب مرتبط: منظور از مقیاس‌ پذیری در بلاکچین

بنابراین Fetch.ai یک پلتفرم نوآورانه است که از هوش مصنوعی و فناوری بلاک چین برای ایجاد روشی کارآمدتر برای انجام وظایف و تبادل داده ها استفاده می کند.

Ocean Protocol

جدیدترین ترین پروژه و در نتیجه شماره یک، پروتکل اوشن است.

این یک پروتکل تبادل داده غیرمتمرکز است؛ که به ارائه دهندگان اجازه می دهد تا داده ها را به روشی امن و حفظ حریم خصوصی به خریداران بفروشند.

از Token Ocean برای تسهیل تراکنش ها در پلتفرم استفاده می کند. برای مثال، اگر می‌خواهید یک برند خودروی خودران راه‌اندازی کنید. برای تغذیه هوش مصنوعی و داشتن یک وسیله نقلیه با کارایی بالا، به داده‌های رانندگی زیادی نیاز دارید. و با Ocean Protocol، می‌توانید آن داده‌ها را بدون اینکه هزاران نفر ماشین شما را رانندگی کنند، پیدا کنید.

یکی از مزایای اصلی Ocean Protocol این است که به ارائه دهندگان داده اجازه می دهد تا کنترل داده های خود را حفظ کنند. و تصمیم بگیرند که چگونه از آنها استفاده شود. این ویژگی مهم است. زیرا تضمین می دهد که از داده ها به شکلی اخلاقی و به گونه ای استفاده می شود که با ارزش ها و ترجیحات ارائه دهنده داده مطابقت داشته باشد. پروتکل Ocean علاوه بر امکان تبادل داده ها، به تضمین امنیت و حفظ حریم خصوصی داده های مشترک نیز کمک می کند.

سخن پایانی

تمامی رمزارزها و پروتکل های معرفی شده در این مقاله از تکنیک های رمزگذاری پیشرفته برای محافظت از داده های منتقل شده از طریق شبکه استفاده می کنند که به جلوگیری از دسترسی یا سوء استفاده غیرمجاز کمک می کند.همچنین میتوانید این رمزارز ها و سایر دارایی های دیجیتال را از صرافی معتبر و محبوب اتراکس خریداری نمایید.

اتراکس انتخاب حرفه ای ها

صرافی ارز دیجیتال اتراکس یکی از گزینه های برتر برای سرمایه گذاری و خرید و فروش در بازار رمز ارز ها می باشد. یکی از برتری های اتراکس نسبت به دیگر صرافی های ارز دیجیتال ایرانی پشتیبانی از بیش از 350 رمز ارز مختلف است. درگاه بانکی و خدمات خودکار از دیگر مزیت های اتراکس هستند. همچنین می توانید با استفاده از اپلیکیشن اتراکس در هر لحظه به دنیای ارزهای دیجیتال وارد شوید.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa