5 اشتباه مرگبار که تحلیلگران مبتدی تکنیکال مرتکب می شوند

5 اشتباه مرگبار که تحلیلگران مبتدی تکنیکال مرتکب می شوند
زمان مطالعه: 5 دقیقه

هدف اصلی مقاله؛ اشتباهات مرگبار تحلیلگران تکنیکال، در خصوص معامله گران ارزهای دیجیتال است. قبل از خواندن مقاله بهتر است بدانید که به طور کلی تحلیل تکنیکال سخت است.

مقدمه

هیچ راه “درست و واحدی برای انجام تحلیل تکنیکال وجود ندارد. همچنین یک ترفند جادویی ساده یا شاخصی وجود ندارد که شما را همیشه سودآور نگه دارد. هدف این مقاله کسانی است که یادگیری TA را شروع کرده اند و به طور مداوم نمودارهای خود را تمرین می کنند.اما همچنان اشتباهات مرگبار تحلیلگران تکنیکال را مرتکب می‌شوند

اشتباهات تحلیل تکنیکال

موارد زیر 5 مورد مهم در مورد اشتباهات تحلیل تکنیکال هستند همه ما قبل از اینکه شروع به معاملات کنیم باید این ۵ مورد را یاد بگیریم

1- عدم استفاده از تایم فریم های بزرگتر

اولین مورد از اشتباهات مرگبار تحلیلگران تکنیکال، تکیه مداوم بر تایم فریم های زمانی کم شبیه  به دید در تونلی تاریک است.

ممکن است نمودار برای شما واضح به نظر برسد، اما تعداد DM هایی که دریافت می کنیم و نمودارهایی که می بینیم که صرفاً بر اساس بازه زمانی 1 ساعته و پایین تر (اغلب بسیار پایین تر) هستند، نشان می دهد که آنقدرها هم که به نظر می رسد واضح نیست.

از تایم های بزرگ شروع کنید و بزرگنمایی کنید. باز کردن نمودار و تغییر به بازه زمانی 1ساعتی  و دریافت ایده از تاریخچه قیمت و روند فعلی یک دارایی اطلاعات ارزشمندی است.

هنگام استفاده از تایم فریم های زمانی بالا، دیدن خطوط روند بلندمدت، نقاط نوسان کلیدی، سطوح و موارد دیگر بسیار آسان تر می شود.

اگر از طرفداران استفاده از اندیکاتورها هستید،تایم فریم‌های زمانی بالاتر معمولاً سیگنال‌های دقیق‌تر و قوی‌تری ارائه می‌دهند، به‌عنوان مثال، صلیب مرگ 1D ،MA نسبت به صلیب مرگ MA، یک ساعته، نشانه قوی‌تری از تغییر در روند است. همین منطق را می توان برای تلاقی ها، واگرایی و غیره اعمال کرد.

اگر از طرفداران استفاده از الگوهای نمودار هستید، الگوهایی که در بازه های زمانی بالاتر قابل شناسایی هستند، معمولاً قابل اعتمادتر هستند و اگر درست عمل کنند، حرکات بزرگتر (و در نتیجه سودآورتر) ارائه می دهند.

به طور خلاصه، بسیاری از مبتدیان فقط از بازه های زمانی پایین استفاده می کنند و دیدگاه بزرگتر را از دست می دهند. آنها روند کلی، محورها، الگوهای بازه زمانی بالاتر و خیلی چیزهای دیگر را از دست می دهند.

از تایم های بالاتر شروع کنید،سپس کوچک‌نمایی و نمودار را ترسیم کنید، و می‌توانید چارچوب زمانی را برای برنامه‌ریزی ورود خود و یا سایر نمایش‌های کوتاه‌مدت کاهش دهید.

2- در نظر گرفتن خطوط حمایت و مقاومت به عنوان نقاط خاص

بنابراین، هنگام ترسیم خطوط حمایت و مقاومت خود بر روی نمودار، بهتر است که آنها را به عنوان مناطق عمومی مورد علاقه خرید یا فروش در نظر بگیرید.

خیلی بعید است که خطوط خود را مشابه دیگران ترسیم کنید. علاوه بر این، تریدرهای خورد همگی درخواست‌ها و پیشنهادات خود را با دقت دقیق ارائه نمی‌کنند.

پیش از مطالعه این مقاله ، اگر خطوط خود را به عنوان مناطق حمایت یا مقاومت در نظر گرفته اید، خود را به یک هدف آسان برای نهنگ‌ها یا بزرگان  بازار تبدیل می‌کنید. این یعنی چی؟ بسیار ساده است ، آنها قیمت را تا حدی به زیر مقاومت یا حمایت افزایش یا کاهش می دهند، استاپ ضرر شما را فعال می کنند و سپس قیمت را به داخل محدوده برمی گردانند و شما را از موقعیت خود خارج می کند.

نکته اصلی را می توان به راحتی خلاصه کرد: هنگام ترسیم خطوط خود سختگیر باشید، وقتی قیمت شروع به درگیری با آنها کرد انعطاف پذیر باشید. همچنین می‌توانید از نمودارهای بازه زمانی بالاتر برای فیلتر کردن نوسانات استفاده کنید، زیرا قیمت با خطوط شما در تعامل است.

3- اجباری کردن ترسیم خطوط و معاملات

اگر تنظیمات تکنیکالی خوبی وجود داشته باشد، نیازی به اعمال فشار یا سوگیری هیچ یک از خطوط خود نخواهید داشت.

واقعیت ساده این است: همیشه یک معامله نامتقارن و متقارن به وضوح قابل شناسایی وجود نخواهد داشت که در هر دارایی که خطوط را برروی نمودار ترسیم  می کنید انجام شود.

بسیاری از مبتدیان نموداری را بر روی ارزی که دوست دارند باز می کنند و احساس می کنند که معامله ای در آنجا وجود دارد اما هنوز آن را پیدا نکرده اند.

مطمئناً به‌عنوان یک مبتدی، برخی موارد معامله گری را از دست خواهید داد، اما توانایی شما در شناسایی معاملات با زمان بیشتر  وخیره شدن  به صفحه نمایش بهبود می‌یابد.

بهتر است یک معامله را از دست بدهید و پولی به دست نیاورید تا اینکه به زور معامله کنید و پول از دست بدهید.

به طور خلاصه: اگر معامله ای نمی بینید یا با معیارهای شما برای شناسایی معامله مطابقت ندارد، ادامه ندهید.

4- استفاده بیش از حد از شاخص ها

چهارمین مورد از اشتباهات مرگبار تحلیلگران تکنیکال این است که؛ بسیاری از مبتدیان از اندیکاتورها خیلی استفاده می کنند و از آنها به عنوان عصی برای ناتوانی خود در نمودار و معامله با استفاده از قیمت به تنهایی استفاده می کنند.

در ذهن ما، ترتیب منطقی یادگیری ابتدا این است که به راحتی نمودار را به تنهایی یعنی بدون هیچ شاخصی ترسیم کنیم، و سپس شاخص هایی را برای تلاقی و یا برای دریافت ایده ای از نحوه رفتار قیمت در تعامل با خطوط شما اضافه کنیم.

آیا می‌دانستید RSI به تنهایی می‌تواند برای سیگنال‌های ورودی یا خروجی 70/30، تلاقی‌های مقدار میانی، واگرایی‌ها، خطوط روند، نوسانات بد بازار و موارد دیگر استفاده شود؟ شاید این کار را کرده باشید، اما اگر به تعداد زیادی TA در توییتر ارزهای دیجیتال نگاه کنید، بیشتر متوجه خواهید شد که «اشباع فروش RSI با اشاره به خرید اشباع شده  به سمت پایین» اغلب گستره کامل تحلیل RSI است.

به طور خلاصه: ابتدا با پرایس اکشن راحت و حرفه ای باشید، سپس شروع به معرفی تدریجی اندیکاتورها و “تسلط بر آنها” (استفاده از آنها در تمام ظرفیت خود) چارت را یک به یک کنید.

5- ازدواج با یک استراتژی!!!

و اما آخرین مورد از اشتباهات مرگبار تحلیلگران تکنیکال به عنوان یک مبتدی، زمانی که سبک TA شما “کار می کند” و منجر به معاملات سودآور می شود، احساس نشاط آوری را بوجود می آورد، اما این به تنهایی نباید مانع از آزمایش روش های دیگر شود تا ببینید چه چیزی برای شما مفید است.

تقلید از سبک معامله‌گرانی که در توییتر یا فضاهای دیگر می‌بینید با تعداد فالوورهای زیاد و سودهای (به ظاهر) دیوانه‌وار سازگار ، وسوسه‌انگیز است.

من معتقدم هنگامی که با اصول ترید  حرفه ای شدید و به طور کلی قادر به ترسیم دقیق حمایت و مقاومت در نمودار شدید، باید سبک های مختلف را آزمایش کرده و ترکیب و مطابقت دهید تا ببینید چه چیزی برای شما بهتر است.

سخن پایانی

من شخصاً فکر می‌کردم که الگوهای Ichimoku Cloud و نمودار بهترین‌ها هستند تا زمانی که شروع به معامله با سطوح و نوسان سقف و کف کردم، که اکنون بیشتر از آنها استفاده می‌کنم. اکنون با هر 4 مورد راحت هستم و می توانم به همه آنها نگاه کنم تا تلاقی را بررسی کنم یا فقط از روی علاقه ببینم که چگونه با هم مطابقت دارند.

این یکی دیگر از مزایای آزمایش با سبک‌های مختلف است: نه تنها می‌توانید کشف کنید که چه چیزی برای شما بهتر است، بلکه با آموختن سبک دیگری، می‌توانید ببینید که سایر معامله‌گران به چه چیزی نگاه می‌کنند و به دنبال چه چیزی هستند. راه اندازی ترید به شما دیدگاه بیشتری می دهد.

به طور خلاصه: هنگامی که اصول اولیه را به دست آوردید، با سبک های مختلف معامله کنید. انجام این کار می تواند به شما کمک کند تا استراتژی شخصی خود را کشف کنید، در عین حال شما را با نحوه تفکر سایر معامله گران و آنچه که در نمودار به دنبال آن هستند آشنا می کند.

برای مبتدیان، آموزش صفرتا صد تحلیل تکنیکال از این  پس در وب سایت اتراکس منتشر خواهد شد ما را در پلتفرم های اجتماعی اتراکس دنبال کنید تا اطلاعات و دانش خود را همیشه بروز نگهدارید

اتراکس، صرافی ارز دیجیتال برتر برای ایرانیان

صرافی ارز دیجیتال اتراکس یکی از گزینه های برتر برای سرمایه گذاری و خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران می باشد. یکی از برتری های اتراکس نسبت به دیگر صرافی های ارز دیجیتال ایرانی پشتیبانی از بیش از 350 رمز ارز مختلف است. درگاه بانکی و خدمات خودکار از دیگر مزیت های اتراکس هستند. همچنین می توانید با استفاده از اپلیکیشن اتراکس در هر لحظه به دنیای ارزهای دیجیتال وارد شوید.

مقالات مرتبط:

تحلیل تکنیکال چیست

معایب تحلیل تکنیکال

نحوه ترکیب تحلیل بنیادی و تکنیکال

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa