دانلود اپلیکیشن

تحلیل هفتگی بازارها؛ بررسی شرایط سهام و شاخص های مهم

تحلیل بیت‌ کوین و آلت کوین و تحلیل هفتگی شماره 8 (1401/11/9) در زمان نگارش مقاله تحلیل هفتگی بازارها فقط 2 روز تا بسته شدن کندل ماهانه بیت کوین بعد از این رالی صعودی زمان باقی مانده است. اما کندل ماهانه باید در چه نقطه ای بسته شود تا رالی صعودی ادامه دار باشد؟ آیا بازار های ریسکی مانند نزدک…

فهرست محتوا

تحلیل هفتگی بازارها؛ بررسی شرایط سهام و شاخص های مهم
Abbas Kafi
2 سال قبل

تحلیل بیت‌ کوین و آلت کوین و تحلیل هفتگی شماره 8 (1401/11/9)

در زمان نگارش مقاله تحلیل هفتگی بازارها فقط 2 روز تا بسته شدن کندل ماهانه بیت کوین بعد از این رالی صعودی زمان باقی مانده است. اما کندل ماهانه باید در چه نقطه ای بسته شود تا رالی صعودی ادامه دار باشد؟ آیا بازار های ریسکی مانند نزدک و داوجونز به رشد خود ادامه خواند داد؟ با ما همراه باشید.

 

مقدمه

با مجموعه اتراکس همراه باشید تا در تحلیل هفتگی بازارها تمامی شاخص های کلیدی و نمودار های مهم را بررسی کنیم. و متوجه شویم که رالی صعودی تا چه زمانی ادامه دار خواهد بود. در این مقاله بجز بیت کوین و سهام، برخی از آلت کوین های محبوب را نیز بررسی خواهیم کرد. شما نیز در انتهای مقاله میتوانید ارزهای درخواستی خود را در قسمت نظرات برای ما درج کنید تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.

 

تحلیل هفتگی بازارها

تحلیل بیت کوین در بلند مدت

در نگاه کلان بیت کوین  کندل ماهانه خود را با 42 درصد سود در طی دو روز آینده به پایان خواهد رساند. اما اگر به نمودار تصویر زیر نگاهی بیندازید میتوجه خواهید شد که محدوده 23400و 23600 یک مقاومت بسیار مهم و قدرتمند در روند صعودی بیت کوین هست. در ابتدا اگر بیت کوین بخواهد به روند خود در کوتاه مدت ادامه دهد. حتما باید با چندین کندل روزانه این ناحیه را شکست دهد، سپس به سوی مقاومت های بعدی یعنی 24800 و 25200 حرکتی صعودی انجام دهد.

تحلیل هفتگی بازارصرافی اتراکس www.tradingview.com

 

تحلیل هفتگی بازارها

بررسی شاخص نزدک

شاخص نزدک هفته گذشته بالاخره بعد از مدت ها توانست یک حرکت صعودی بسیار قوی و ارزشمند انجام دهد. سهام نزدک بعد از 130 روز، هفته گذشته خود را به بالای مویینگ 200 رساند و حتی توانست از خط روند نزولی بلند مدت خود خارج شود. در هفته پیش رو باید منتظر تایید این شکست باشیم و اگر این شاخص بتواند برای دو هفته متوالی بالای خط روند نزولی و مویینگ 200 در تایم هفتگی قرار بگیرد. روند کلی بازارها عوض خواهد شد و باید انتظار یک بازار صعودی ارزشمند را داشته باشیم. اما نباید از شاخص دلار هم غافل بود. زیرا در حال حاضر این شاخص برروی حمایت قدرتمندی قرار کرفته است!!

تحلیل هفتگی بازارهاصرافی اتراکس www.tradingview.com

 

بررسی و تحلیل دامیننس تتر

دامیینس تتر بعد از سه هفته نزول پی در پی، از خط روند صعودی خودش فاصله زیادی گرفته است. و میتوان گفت که تقریبا روند صعودی بلند مدت این شاخص بطور کلی پایان یافته است. هر صعودی در این شاخص به معنای اصلاح برای نزول بیشتر هست. و هر صعود در دامیننس تتر تنها فرصت خریدهای جذابی برای کاربران و سرمایه گذاران فراهم می‌کند.

تحلیل هفتگی بازارهاصرافی اتراکس www.tradingview.com

 

قدرت خریدار و فروشنده

معامله گران و تریدرهای حرفه ای در تایم فریم های مختلف از جمله 4 ساعته، 12 ساعته و 1 روزه حدود 52درصد در پوزیشن لانگ قرار گرفته اند. این افراد هنوز به صعود بیت کوین در هفته جاری امیدوارند. در صورت صعود میتوان اولین تارگت این رمزارز ارز را 24800در نظر گرفت.

تحلیل هفتگی بازارها CONGLASS

 

بررسی فاندینگ ریت

فاندینگ ریت در اکثر صرافی های معتبر حالت خنثی به خودت گرفته است. اما در برخی از صرافی های مشتتقات مانند OKX حالت متعادلی را در پیش گرفته است. وقتی که فاندینگ ریت متعادل باشد یعنی هنوز میتوان به صعود بیت کوین امیدوار بود. اما نباید تنها عملکرد یک صرافی را مورد سنجش قرار داد. در هفته گذشته بیشتر تریدرها در پوزیشن لانگ قرار داشته اند و هنوز هم این روال ادامه دارد.

چنین عملکردی باعث اختلاف قیمت بین بازار فیوچرز و اسبات خواهد شد. در نتیجه نامتعادلی فاندینگ ریت اتفاق خواهد افتاد. سپس صرافی ها برای متعادل کردن قیمت بین بازار فیوچرز و اسبات وارد عمل خواهند شد و قیمت را دستکاری می‌کنند. تا دوباره فاندینگ ریت متعادل شود. انتظار می رود که در طول هفته جاری بعد از  ناکام ماندن بیت کوین در شکست مویینگ 200 ریزشی را در پیش بگیرد و به سمت تارگت 21500 مسیر اصلاحی خود را آغاز کند.

تحلیل هفتگی بازارها CONGLASS[/caption]

 

تحلیل هفتگی بازارها – بررسی آلت کوین ها

ZIL – USDT

بازه زمانی 4 ساعته
تحلیل هفتگی بازار

نمودار TradingView

عملکرد این رمزارز مانند هفته گذشته باقی می ماند. بازارها از جمله بیت کوین و سهام  در حال تثبیت بوده اند و قیمت زیلیکا به زیر سطح مورد نیاز در حدود 0.02625 دلار نزول نکرده است و این حمایت اساسی را فعلا حفظ کرده است، که از طریق آن یک روند صعودی دیگر رخ داده است.

در  یک مورد خاص، باید منتظر شکست سطح در 0.02925 دلار باشید و سپس شروع به بررسی سطوح مهم  برای ورودی های پوزیشن لانگ کنید.

اگر یک شکست واضح، و در  بالای 0.029 دلار اتفاق بیفتد و این سطح به عنوان حمایت تغییر کند، احتمالاً روند صعودی ادامه خواهد داشت و در آنجا به دنبال ورودی های لانگ جدید نیز خواهید بود.

 

FTM – USDT

بازه زمانی 1 روزه
تحلیل هفتگی بازار

نمودار TradingView

رمزارز فانتوم بعد از یک رالی صعودی 140 درصدی بنظر در حال استراحت می باشد. این رمزارز فعلا با مقاومت خود در ناحیه 0.50 دلار در حال دست و پنجه نرم کردن است و اکر بتواند این ناحیه را شکست دهد.بصورت بالقوه صعود خود را ادامه خواهد داد و به سمت تارگت های تعیین شده در نمودار حرکت میکند

اما احتمال ریزش در این رمزارز بیشتر از صعود است و فعلا در رد کردن مقاومت کلیدی 0.50 دلار ناکام مانده و نیاز به استراحت و اصلاح قیمتی در روند خود دارد.در صورت نزول فانتوم تا تارگت های 0.35 و 0.25 دلار میتواند به سمت نزول حرکت کند.

 

سخن پایانی

نمی‌توان بطور یقین گفت که روند کلان نزولی بازار رمزارزها و سهام به پایان رسیده است. اما نشانه های به وضوح قابل مشاهده هستند که از آخر عمر روند نزولی حکایت دارند. اگر با مجموعه اتراکس همراه بوده و تحلیل های هفتگی را بررسی کرده باشید. متوجه خواهید شد که ما در 17000 دلار این رالی صعودی را پیشبینی کرده بودیم. لذا تمامی تحلیل های هفتگی ما را دنبال کنید تا از اتفاقات و رالی های بعدی بازار باخبر شوید.

 

اتراکس، بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانی ها

بازار های نزولی و خرسی اگرچه برای بسیاری از مردم به شدت ناراحت کننده و عذاب آور هست. اما بازار نزولی بحرانی هست که باید تبدیل به فرصت شود، کاری که دقیقا بزرگان و نهنگ های بازار انجام میدهند!! لذا صرافی اتراکس این بستر را برای کاربران ایرانی خود فراهم آورده است. تا کاربران با مطالعه مقالات و تحلیل های اخصاصی این صرافی، تصمیمات حساب شده ای را برای سرمایه گذاری بگیرند. و همچنین بستری مناسب برای خرید و فروش بیش از 320 رمزارز با کیف پول اختصاصی و پشتیبانی از انواع شبکه های بلاکچین در سطح کشور پیشرو میباشد.

در صرافی ارز دیجیتال اتراکس کارمزد ریالی صفر و کارمزد کریپتو تنها 0.1 درصد است. در اتراکس امکان معامله بیش از 400 ارز دیجیتال مختلف برای شما فراهم است و این مورد در کمترین صرافی ایرانی یافت می شود. امکان واریز و برداشت از یک دلار تا بالای 25 میلیون تومان، پشتیبانی 24 ساعته در هر لحظه از شبانه‌ روز و ثبت نام و احراز هویت راحت، سریع و خودکار از دیگر ویژگی های اتراکس هستند. از هر نقطه‌ ای از جهان، می توانید به اتراکس دسترسی داشته باشید.

همین حالا به اتراکس بپیوندید و معاملات امن و سریع را تجربه کنید. برای ثبت نام در صرافی اتراکس از این لینک استفاده کنید.

Abbas Kafi

مقالات مرتبط