3 نمودار و شاخص مهم که همه معامله گران ارزهای دیجیتال باید زیر نظر بگیرند

3 نمودار و شاخص مهم که همه معامله گران ارزهای دیجیتال باید زیر نظر بگیرند
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بسیاری از تازه واردان به بازارهای کریپتو عمدتاً از جفت معاملاتی BTC/USD و ETH/USD برای چک کردن بازارهای کریپتو استفاده می کنند. این نمودارها دو جفت معاملاتی محبوب برای دو ارز دیجیتال بزرگ هستند، بنابراین به طور اجتناب ناپذیری تمرکز قابل توجهی در تحلیل بیشتر معامله گران هستند. با این حال، 3 نمودار وشاخص مهم کمتر استفاده شده که می تواند توسط معامله گران برای به دست آوردن بینش بیشتر در مورد بازارها مورد استفاده قرار گیرد. همه نمودارهای زیر در این مقاله در TradingView در دسترس هستند.

 

3 نمودار و شاخص مهم

نمودار تسلط یا دامیننس بیت کوین

نمودار BTC.D مهم است زیرا بینش  و دورنمای بیشتری در مورد عملکرد بیت کوین نسبت به بقیه بازار کریپتو ارائه می دهد. تسلط بیت کوین درصد ارزش بازار بیت کوین در برابر کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال است. نمودار با در نظر گرفتن درصدی که بیت کوین از کل بازار ارزهای دیجیتال تشکیل می دهد اندازه گیری می شود. به عنوان مثال، اگر تسلط بیت کوین 40 درصد باشد، ارزش بازار بیت کوین 40 درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می دهد.

هنگامی که قیمت بیت کوین بالا می رود و تسلط بیت کوین افزایش می یابد، ممکن است به دلیل افزایش پتانسیل برای بازار صعودی بیت کوین، سیگنالی برای خرید بیت کوین باشد.

هنگامی که قیمت بیت کوین کاهش می یابد و تسلط بیت کوین افزایش می یابد، ممکن است سیگنالی برای فروش آلت کوین ها برای انجام پتانسیل افزایش یافته بازار نزولی آلت کوین باشد.

وقتی قیمت بیت کوین بالا می رود، اما تسلط بیت کوین کاهش می یابد، ممکن است به دلیل پتانسیل افزایش یافته بازار صعودی آلت کوین، سیگنالی برای خرید آلت کوین باشد.

هنگامی که قیمت بیت کوین کاهش و تسلط بیت کوین نیز کاهش می یابد، ممکن است سیگنالی برای فروش بیت کوین و آلت کوین به دلیل افزایش پتانسیل برای بازار نزولی در سطح بازار باشد.

3 نمودار و شاخص مهم

منبع: TradingView

 

نمودار اتریوم/بیت کوین

جفت ارز معاملاتی ETH/BTC نیز یکی از 3 نمودار وشاخص مهم برای مشاهده است. نحوه ارتباط بیت کوین و اتریوم جالب است زیرا بیت کوین را می توان به عنوان شاخصی برای عملکرد کل بازار کریپتو در نظر گرفت. اتریوم را می توان شاخصی برای نحوه عملکرد بقیه بازار آلتکوین در نظر گرفت.

زمانی که بیت کوین نسبت به اتریوم افزایش می یابد، معمولاً زمانی است که نقدینگی به بیت کوین سرازیر می شود، به این معنی که زمان خوبی برای خرید بیت کوین است.

هنگامی که اتریوم نسبت به بیت کوین افزایش می یابد، معمولاً زمانی است که نقدینگی به آلت کوین ها سرازیر می شود، به این معنی که می تواند زمان خوبی برای خرید آلت کوین باشد.

3 نمودار وشاخص مهم

منبع: TradingView

 

نمودار BTC/USD Shorts

BTCUSDSSHORTS نمودار و جفت معاملاتی جالبی است که می‌توانید ببینید و متوجه شوید که آیا معامله‌گران بازار در پوزیشن شورت (فروش) هستند یا خیر. این نمودار می تواند به شما ایده بهتری درباره اینکه بیشتر معامله گران با کدام طرف همسو می شوند به شما ارائه دهد.

اگر تعداد شورت ها افزایش پیدا کند، می تواند نشان دهد که سرمایه گذاران در حال از دست دادن اعتماد به بیت کوین و بازار هستند.

اگر تعداد شورت ها کاهش پیدا کند، می تواند نشان دهنده اعتماد سرمایه گذاران به بیت کوین و بازار باشد.

3 نمودار وشاخص مهم

 

سخن پایانی

این 3 نمودار وشاخص مهم تنها بخش جزئی از مهمترین شاخص ها و نمودارهای کریپتو برای سنجش بازار و تصمیم در انجام معامله می‌باشد.ما در مجموعه اتراکس همواره تلاش خود را خواهیم کرد که مهمترین و بروزترین شاخص ها و تحلیل ها را برای معامله گری ارائه دهیم. پس ما را در پلتفرم های اجتماعی دنبال کنید تا دانش و اطلاعات خود را در زمینه دنیای اقتصاد، بخصوص ارزهای دیجیتال بروز نگه دارید.

 

اتراکس، بهترین صرافی ارز دیجیتال یرانی

در صرافی ارز دیجیتال اتراکس کارمزد ریالی صفر و کارمزد کریپتو تنها 0.1 درصد است. در اتراکس امکان معامله بیش از 400 ارز دیجیتال مختلف برای شما فراهم است و این مورد در کمترین صرافی ایرانی یافت می شود. امکان واریز و برداشت از یک دلار تا بالای 25 میلیون تومان، پشتیبانی 24 ساعته در هر لحظه از شبانه‌ روز و ثبت نام و احراز هویت راحت، سریع و خودکار از دیگر ویژگی های اتراکس هستند. از هر نقطه‌ ای از جهان، می توانید به اتراکس دسترسی داشته باشید.

همین حالا به اتراکس بپیوندید و معاملات امن و سریع را تجربه کنید.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa