آیا صرافی بایننس در آستانه نابودی است؟ کتی وود پاسخ می‌دهد

آیا صرافی بایننس در آستانه نابودی است؟ کتی وود پاسخ می‌دهد
زمان مطالعه: 7 دقیقه

این مقاله از وبلاگ صرافی اتراکس را با تمرکز بر سیاست‌های ایالات متحده شروع خواهیم کرد. زیرا، در حال حاضر تحولات زیادی در بخش ارزهای دیجیتال در حال وقوع است. اگر فقط قیمت‌های بازار را در نظر بگیریم، وضعیت چندان دلگرم‌کننده به نظر نمی‌رسد، اما دلایل قطعی برای این ریزش‌ها وجود دارد. بخش کلیدی در ایالات متحده شامل موجی از تحریم‌ها از سوی SEC است که صرافی بایننس و کوین‌بیس را در تیررس خود قرار داده است و در حال تشدید اقدامات علیه این پلتفرم‌ها است.

واضح است که SEC به‌دنبال طبقه‌بندی برخی ارزهای دیجیتال مانند: Cardano ،Solana ،Matic و تعدادی دیگر به‌عنوان اوراق بهادار است. اساساً، تلاش می‌کند تا این موارد را در دعاوی خود علیه بایننس و کوین‌بیس مطرح کند. کارشناسان معتقدند که این استراتژی حمله sec است؛ زیرا پرونده محکمی علیه این ارزهای دیجیتال ندارد. با این حال، با طبقه‌بندی آنها به‌عنوان اوراق بهادار و ادغام آنها در این پرونده حقوقی علیه بایننس و شکایت علیه کوین‌بیس، که در آن این پلتفرم‌ها متهم به ارائه اوراق بهادار ثبت نشده هستند، حمله و شکایت برای sec آسان‌تر خواهد بود.

 

حمله SEC به صرافی‌های ارز دیجیتال

دلیل اینکه SEC می‌خواهد این توکن‌ها را در دعاوی حقوقی خود جای دهد، این است که راه بسیار آسان‌تری برای ایجاد نوعی سوء‌سابقه در آینده ایجاد خواهد کرد. اگر سازمان اوراق بهادار بخواهد در آینده کار را برای سایر پروژه‌های کریپتوکارنسی سخت‌تر کند، می‌توانند به اوراق بهادار تعریف‌شده در این دادخواست اعتماد کنند. در مورد این موضوع، صرافی کوین‌بیس ادعا می‌کند که هیچ توکنی را که پیش از موعد به‌عنوان یک سکیوریتی توسط SEC تلقی می‌شده است، فهرست نکرده است.

همچنین صرافی کوین‌بیس خدمات استیکینگ خود را خاتمه نمی‌دهد. به همین دلیل است که SEC ادعا می‌کند که Coinbase در سال 2019 با شروع ارائه این خدمات، قوانین اوراق بهادار را نقض کرده است.

SEC همچنین اتهاماتی را علیه کوین بیس در مورد کیف پول کریپتو خود اعمال می‌کند و ادعا می‌کند که به‌عنوان یک کارگزار اوراق بهادار فعالیت کرده است. بنابراین، کوین‌بیس به هیچ یک از این خدمات پایان نمی‌دهد. به نظر می‌رسد که برایان آرمسترانگ نمی‌خواهد مسائل را با SEC حل و فصل کند؛ زیرا این امر مستلزم جریمه سنگین، خاتمه خدمات استیکینگ و حذف بسیاری از توکن‌ها است.

به نظر می‌رسد که آنها در عوض در مورد پرونده خود در دادگاه استدلال می‌کنند. برایان آرمسترانگ به صرافی خود و تیم حقوقی خود اعتماد زیادی دارد، علیرغم این واقعیت که شرکت کوین بیس در حال از دست دادن پول زیادی است.

صرافی بایننسصرافی ارز دیجیتال اتراکس
برایان آرمسترانگ مدیر عامل صرافی کوین‌بیس

 

شکایت‌ها علیه کوین بیس

در سال 2019، صرافی کوین بیس، 533 میلیون دلار درآمد داشته و 30 میلیون دلار ضرر را تجربه کرده است. در سال 2020، آنها در مجموع 1.28 میلیارد دلار در پلتفرم خود درآمد داشتند که این عدد، درآمد بسیار زیادی است. آنها 108 میلیون دلار درآمد خالص را به ثبت رسانده‌اند.

در سال 2021، در طول دوره صعودی بازار کریپتوکارنسی، آنها اعداد خیره‌کننده‌ای را با تعداد زیادی از کاربران جدید که شروع به استفاده از کوین بیس کردند، گزارش دادند. به‌طوری که 7.84 میلیارد دلار درآمد داشته‌اند که از این مقدار، 3.1 میلیارد دلار درآمد خالص بوده است. چنین اعدادی نشان می‌دهد که شرکت چقدر اعتبار دارد.

بنابراین یک سوال اساسی به‌وجود خواهد آمد، پس از Bull Run چه اتفاقی افتاد، یعنی در سال 2022، که سال سختی بود چه اتفاقی برای کوین بیس افتاد؟ در سال 2022، آنها 3.19 میلیارد دلار درآمد در این پلتفرم ایجاد کردند و 2.6 میلیارد دلار از دست دادند. بنابراین در همان سال حتی با ایجاد 3 میلیارد دلار، توانستند 2.6 میلیارد دلار ضرر کنند. درآمد خالص منفی و به میزان قابل توجهی زیاد بود.

بنابراین، این موارد مسیری را نشان می‌دهد که کوین‌بیس از نظر ایجاد سود در حال رشد و ترقی است. هرچند در یک سال اخیر این شرکت سودآور نبوده است و امکان حفظ چنین شرکتی در طول چندین سال خیلی سخت است، اما باید دید که مدیریت این صرافی با چنین بحرانی چگونه روبرو خواهد شد.

 

شکایت‌ها علیه صرافی بایننس

با وجود صحبت‌های که راجب کوین بیس انجام دادیم فکر نمی‌کنید بسیاری از صرافی‌های خارجی دیگر نیز بدهکار هستند؟ کوین بیس بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در ایالات متحده است و صرافی بایننس یک شرکت عمومی نیست. بنابراین کارشناسان چیزی در مورد عملکرد آنها و غرق شدن یا غرق نشدن آنها در بدهی نمی‌دانند. چیزی که اکثر ما از آن اطلاع داریم، و کسانی که متوجه شده‌اند، این است که آنها برای نقل و انتقالات در شبکه بایننس در حال اضافه کردن کارمزد هستند. در حالی که قبلا انتقال ارزهای دیجیتال در همان شبکه رایگان بود. کارشناسان بر این باورند که این صرافی نیز مشکلاتی در ایجاد درآمد خالص در طول این بازار نزولی داشته است؛ زیرا مدل کسب و کار آنها تا حد زیادی به خرید و فروش ارزهای دیجیتال در پلتفرم متکی است.

ما باید منتظر یک بازار صعودی جدید باشیم تا صرافی بایننس بتواند دوباره درآمد قابل توجهی ایجاد کند. مدل کسب و کار این نوع از شرکت‌ها چرخه‌ای است. اگر بیت کوین 60 هزار دلاری داشته باشیم و کاربران زیادی روی این صرافی فعالیت کنند، خیلی خوب می‌توانند سود زیادی به دست آورند.

 

آیا ورشکستگی حقیقت دارد؟

برخی افراد ادعا می‌کنند که برایان آرمسترانگ در تاریخ 5 ژوئن 1.8 میلیون دلار از سهام کوین بیس را فروخته است.

5 ژوئن همان روز اعلام شکایت علیه بایننس و روز قبل از افشای شکایت علیه کوین بیس است. اما جالب است که ببینیم آیا او با سود بردن از این سهام کمی از ثروت خود محافظت کرده است یا خیر. بسیاری بر این باورند که چنین پولی برای برایان اصلا مهم نیست و ثروت او بسیار بیشتر از این اعداد است. بنابراین فروش سهام این صرافی ضربه‌ای به آینده آن وارد نخواهد کرد.

 

آیا صرافی بایننس و کوین بیس یکسان هستند؟

SEC این دعاوی را یکی پس از دیگری آغاز کرده است. احتمالا برای اینکه ما آنها را با هم بررسی کنیم و سعی کنیم به‌طور مشابه با آنها برخورد کنیم.

با این حال، با وجود برخی شباهت‌ها، تفاوت‌های کلیدی نیز وجود دارد. تعجب‌آور نیست که SEC ماه‌ها و شاید خیلی بیشتر صرافی بایننس و کوین‌بیس را بررسی کرده است. CFTC و دادستان کل نیویورک قبلا اقدامات قانونی علیه بایننس را انجام داده‌اند. بنابراین، این واقعیت که SEC در حال پیوستن به آنها است، تعجب‌آور نیست.

در مورد کوین بیس، این واقعیت که sec آنها را تحت پیگرد قانونی قرار داده است نیز تعجب‌آور نیست. هر دو مورد ادعا می‌کنند که Binance و Coinbase معاملات اوراق بهادار ثبت نشده را انجام می‌دهند. هر دو مورد همچنین ادعا می‌کنند که بایننس و کوین بیس اوراق بهادار ثبت نشده را در پیشنهادات سهام مختلف خود ارائه داده‌اند.

از سوی دیگر، اتهامات دیگری علیه صرافی بایننس اعمال شده است؛ از جمله مواردی در مورد کلاهبرداری، ترکیب دارایی‌های مشتری، شیوه‌های معاملاتی خودگردان و دست‌کاری که اصلا در پرونده کوین بیس وجود ندارد. به همین دلیل است که کتی وود معتقد است که کوین بیس زنده خواهد ماند و بایننس نابود خواهد شد. ذکر این نکته ضروری است که کتی وود یک سرمایه‌گذار بزرگ در سهام کوین‌بیس است. بنابراین، این سوال مطرح خواهد شد که آیا او این موضوع را به این دلیل بیان می‌کند که برای ارتقای منافع خود سرمایه‌گذاری کرده است یا این واقعا یک ادعای نابه‌جا در بازار است؟

 

نظر کتی وود در مورد صرافی بایننس

کتی وود بیان می‌کند که:

جالب است که ببینیم SEC یک روز دنبال بایننس می‌رود و روز بعد کوین‌بیس تلاش می‌کند تا دارایی‌های خود را در یک کیف‌پول قرار دهد. دو تن از مدیران سابق بایننس آمده‌اند و با قانون‌گذار به‌طور کلی همکاری کرده‌اند تا آنها متوجه شوند که صرافی بایننس ایالات متحده از بایننس بین‌المللی جدا نیست. بنابراین، ما می‌آموزیم که Binance US و Binance International یکسان هستند. اگر این‌طور باشد، می‌تواند مشکلات بزرگی برای کل پلتفرم ایجاد کند.

او بر این واقعیت تأکید می‌کند که دو مدیر سابق بایننس ایالات متحده بیان کرده‌اند که CZ کنترل کامل Binance US را در اختیار دارد و تعدادی از داده‌های بایننس در چین وجود دارد. همچنین در مورد بایننس متوجه شدیم که پول مشتریان خود را به گردش در آورده است و به شرکت دیگری منتقل کرده است.

در مورد صرافی بایننس، شباهت‌هایی با صرافی FTX وجود دارد. بنابراین، ما این را می‌بینیم و این یک اتهام مستقیم از سوی SEC با آنچه به نظر می‌رسد شواهدی از دو مدیر سابق Binance ایالات متحده است. بنابراین اگر این ادعاها و اتهامات درست باشد، می‌توانیم بایننس را شکست خورده قلمداد کنیم.

اخیراً، SEC دستور محدود کردن موقت فعالیت‌های بایننس ایالات متحده را صادر کرد. این شرکت اعلام کرد که چنین اقدامی می‌تواند برای همیشه به فعالیت‌های خود پایان دهد و بنابراین ما بایننس ایالات متحده را تعطیل خواهیم کرد.

کتی وود ادامه داد:

کوین بیس به هیچ یک از اینها متهم نیست و مایه تاسف است که SEC روز بعد از شکایت بایننس، علیه کوین‌بیس اقدام کرد. من همچنین فکر می‌کنم آنها می‌خواهند بایننس را در ایالات متحده به دلیل سقوط FTX از بین ببرند. CZ و Binance را باید به یاد آورد که با FTX جنگیده بودند و توکن FTT خود را فروخته بودند. بنابراین با فروش توکن FTT این صرافی را تضعیف کرده بودند.

صرافی بایننسصرافی ارز دیجیتال اتراکس

موضوع این است که به نظر می‌رسد ما اطلاعاتی از دو مدیر سابق بایننس در ایالات متحده داریم. ممکن است کلاهبرداری در اطراف بایننس وجود داشته باشد. این واقعیت که بایننس یک ساختار متمرکز و بلاکچینی است، زنجیره هوشمند بایننس نیز بسیار متمرکز است. در صورت ورشکستگی این نهاد در ایالات متحده، اگر سرمایه‌گذاری‌هایی در پلتفرم بایننس بین‌المللی داشته باشیم که ظرف چند روز بسته می‌شود.

 

سوالات متداول

چرا SEC علیه صرافی‌ها اعلام جنگ کرده است؟

دلیل اینکه SEC می‌خواهد بسیاری از توکن‌ها را در دعاوی حقوقی خود جای دهد، این است که راه بسیار آسان‌تری برای ایجاد نوعی سوء‌سابقه در آینده برای صرافی‌ها و ارزهای دیجیتال ایجاد خواهد کرد.

 

فروش سهام کوین‌بیس به چه معنا است؟

بسیاری بر این باورند که پول فروش سهام برای برایان اصلا مهم نیست و ثروت او بسیار بیشتر از این مبلغ‌ها است. بنابراین فروش سهام این صرافی ضربه‌ای به آینده آن وارد نخواهد کرد.

 

آیا صرافی بایننس ورشکسته شده است؟

در حال حاضر فشارهای قانون‌گذار و نهاد بورس اوراق بهادار روی صرافی بایننس بسیار افزایش یافته است اما شواهد زیادی وجود ندارد که نشان دهد این صرافی در آستانه نابودی باشد.

 

آنچه در صرافی بایننس در آستانه نابودی مطالعه کردیم:

هنوز هیچ شواهد قرص و محکمی وجود ندارد که گواه بر این باشد صرافی بایننس شکست خواهد خورد. اما قانون‌گذار آمریکایی تمام فشارها و قدرت خود را علیه این صرافی اعمال کرده‌اند؛ زیرا بر این باورند اقای ژائو باعث نابودی صرافی ftx شد. این نکته را نباید فراموش کنید صرافی بایننس بارها از چنین بحران‌ها و آشفتگی‌های با تمام قدرت خود سرافراز خارج شده است.

 

اتراکس؛ امن و سریع

صرافی ارز دیجیتال اتراکس با پشتیبانی از بیش از 400 ارز دیجیتال معتبر، احراز هویت خودکار، کمترین کارمزد، پشتیبانی 24 ساعته، بدون محدودیت در واریز و برداشت وجه و با دارا بودن درگاه بانکی امن، درصدد تبدیل شدن به بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی است. همین حالا به جمع کاربران اتراکس بپیوندید.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa