آیا Ordinals بیت کوین ترند بزرگ بعدی است؟

آیا Ordinals بیت کوین ترند بزرگ بعدی است؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه

Ordinals بیت کوین این روزها سروصدای زیادی به پا کرده است و باعث شده بسیاری از NFTهای بلاک‌چین‌ های دیگر به سمت بیت‌ کوین مهاجرت کنند. حتی در یک مورد، یک ان اف تی 432 هزار دلاری به‌طور کامل نابود و سوزانده شده تا روی شبکه بیت‌کوین از نو فعالیت خود را آغاز کند.

طی دو سال گذشته؛ هیاهو در بازار ارزهای دیجیتال حول محور بلاک‌چین‌های قرارداد هوشمند متمرکز شده است. چگونه آنها از نظر فنی پیشرفته‌ترین پروژه‌ها در بازار هستند و چگونه به شما اجازه انجام کارهای مختلف را می‌دهند؟ یکی از نکات کلیدی فروش این بلاک‌چین‌ها، توانایی کسب درآمد با آنها بوده است. برخی از بیشترین روش‌های کسب درآمد، از طریق استیکینگ و DeFi بوده است. مواردی که در بیت‌کوین امکان‌پذیر نیست. یکی از ویژگی‌های پرطرفدار دیگر فضای بلاک‌چین، NFT است. ترندی که به‌طور کامل بازار را به تسخیر خود درآورده، و حتی به جریان اصلی تبدیل شده است.

مقدمه

تا چند وقت پیش، ساخت NFT عملیاتی بود که روی بستر بیت کوین ممکن نبود. افرادی که به بازدهی و یا عدم بازدهی در NFTها علاقه داشتند، بیت کوین را به‌عنوان فناوری باستانی می‌دیدند. جایی که هیچ اتفاقی نمی‌افتاد و توسعه با سرعت حلزونی در حال حرکت بود.

سپس چند هفته پیش، Ordinals، که بیشتر به‌عنوان NFT در بیت‌کوین شناخته می‌شوند، ظاهر شدند و سریع تبدیل به بحثی داغ در بازار شدند. حتی باعث جلب توجه کسانی شد که قبلا از بیت کوین دوری می‌کردند. و به‌طور ناگهانی، اگر به‌دنبال بازده یا سود بودید بیت کوین گزینه بود! مردم شروع به بازگشت به سمت بیت‌کوین کردند.

از مدت‌ها پیش تئوری‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه، هر چه بر روی بلاک‌چین‌های دیگر ساخته شود، در نهایت راه خود را به سمت بیت‌کوین کج خواهد کرد. در حال حاضر پروژه های زیادی شروع به مهاجرت به سمت بلاک‌چین بیت‌کوین کرده‌اند.

چرا Ordinals مهم هستند؟

اگر NFTها در سایر بلاک‌چین‌ها وجود دارند و موفقیت‌آمیز بوده‌اند، چرا آنها اکنون به سمت بیت‌کوین مهاجرت می‌کنند؟

پاسخ به این سوال ساده است؛ چون این ارز دیجیتال اصلی است و مسئول ایجاد کل این بازار است. به عنوان مثال، بیایید تصور کنیم که گزینه‌های انتخابی بین دو خانه ساحلی داریم. یکی از آنها عالی است اما در ایرلند واقع شده است. در حالی که دومین خانه ساحلی، در ساحلی بکر در هاوایی واقع شده است. بیت‌کوین در این مثال دقیقا مانند هاوایی است.

Ordinals
NFT ها روی بستر بیت‌کوین

این بلاک‌چین قابل اعتمادترین، غیرمتمرکز و امن‌ترین در فضای کریپتوکارنسی است. همچنین دارای نرخ انتشار سخت و تورم است. به زبان ساده؛ بیت‌کوین پادشاه همه ارزهای دیجیتال است. همه چیز از جمله Ordinals در بیت‌کوین ارزشمندتر از همه بلاک‌چین‌ها است. در نتیجه تقاضا برای این رمزارز افزایش می‌یابد و قیمت به مرور زمان رشد بیشتری می‌یابد.

Ordinals به چه شکل متفاوت هستند؟

اولین چیزی که باید بدانید این است که Ordinals بسیار پیچیده‌تر از ماهیت NFTهای دیگر هستند. ساخت آنها سخت‌تر و دشوارتر است؛ به این معنی است که در ابتدا برای خریداران معمولی دشوارتر خواهد بود که آن را به‌دست‌آورند. البته این موضوع با گذشت زمان تغییر خواهد کرد. Ordinal ها به یک ساتوشی خاص متصل می‌شوند. به همین دلیل ممکن است داستان‌هایی در مورد افرادی که چندین بیت‌کوین برای یک ساتوشی پرداخت می‌کنند شنیده باشید.

در حالی که پروژه‌های NFT در سایر بلاک‌چین‌ها مانند کریپتو پانک‌ ها یا BAYC محبوب هستند و به دلیل کمیاب بودن ارزش قیمتی بیشتری پیدا می‌کنند. اما در بیت کوین این‌گونه نیست. درست مانندسکه‌های بیت‌کوین، ارزش Ordinals نیز مربوط به صدور و عرضه آنها است.

Ordinals که در بین 10000 تای اول ساخته شده بودند، احتمالاً همیشه جزو باارزش‌ترین‌ها خواهند بود. به احتمال زیاد، Ordinalهای که در نقاط عطف مهم بیت‌کوین ثبت شده‌اند، نیز ارزشمند خواهند شد. شاید ساتوشی‌هایی که در حین هاویینگ بیت کوین، یا زمانی که قیمت بیت‌کوین در نهایت به 100 هزار دلار می‌رسد، عرضه شده‌اند، برخی از با ارزش ترین Ordinal ها باشند که به خود خالق بیت‌کوین، ساتوشی ناکاموتو، مرتبط بودند. تفاوت بین بیت‌کوین و سایر بلاک‌چین‌ها این است که در بیت‌کوین همه چیز، در مورد نحوه عرضه آن است.

سخن پایانی

به نظر می‌رسد که حال و هوا و احساسات پیرامون بیت‌کوین بالاخره در حال تغییر است و Ordinals می‌تواند دلیل مستقیم این امر باشد. برای مدت طولانی توسعه، آزمایش و ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز روی بیت‌کوین عمدتاً توسط برخی از بزرگترین ماکسیمالیست‌های این ارزدیجیتال کنار گذاشته شده بود. جامعه آن بیش از حد محافظه‌کار بود و نگران برهم زدن یا شکستن چیزی بود که ارزش پول قابل توجهی داشت.

اما در نهایت، به نظر می‌رسد که بیت‌کوین می‌تواند به ریشه‌های خود بازگردد. ممکن است افراد تازه وارد این موضوع را ندانند، اما در گذشته بیت‌کوین در جایی قرار داشت که همه پیشرفت‌های جدید در حال وقوع بود. شاید بتوانیم به آن بازگردیم. یک چیز مسلم است، اکوسیستم بیت‌کوین در حال حاضر گزینه پر جنب و جوش و هیجان‌انگیزتری به نظر می‌رسد.

اتراکس صرافی ارز دیجیتال بدون کارمزد

صرافی ارز دیجیتال اتراکس، با بیش از 400 نوع ارز معتبر، به شما فرصت می‌دهد تا در بازارهای پویای ارزهای دیجیتال معامله کنید. با ویژگی‌ هایی نظیر امکان واریز و برداشت نامحدود از 1 دلار تا بیش از 25 میلیون تومان، ثبت‌ نام آسان با احراز هویت فوری، رابط کاربری مدرن و درگاه بانکی امن. با ثبت نام در اتراکس از پشتیبانی 24 ساعته و کارمزد ریالی صفر و کارمزد کریپتو فقط 0.1 درصد بهره مند شوید. با اتراکس، با قدرت و امنیت به دنیای ارزهای دیجیتال وارد شوید.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa