تحلیل هفتگی شماره ۳۱ | تحلیل بیت کوین در هفته جاری

تحلیل هفتگی شماره ۳۱ | تحلیل بیت کوین در هفته جاری
زمان مطالعه: 5 دقیقه

در تحلیل هفتگی شماره ۳۰ گفتیم بیت کوین برای اینکه بتواند روند صعودی خود را ادامه دهد، باید کندل ماهانه خود را بالای محدود‌ه‌های ۲۹,۱۰۰ـ۲۹,۳۰۰ ببندد. کندل ماهانه بیت کوین به کار خود ‌پایان داد اما بازار را در بلاتکلیفی عجیبی رها کرد؛ زیرا کندل ماهانه نتوانست از این محدوده مقاومتی بسیار قدرتمند عبور کتد. در تحلیل هفتگی شماره ۳۱ می‌پردازیم که بیت کوین در هفته جاری چه حرکاتی از خود نشان می‌دهد؟ و برای عبور از مقاومت‌های مهم سر راه خود باید چه اقداماتی را انجام دهد؟ پس تا انتها با صرافی اتراکس همراه باشید تا باهم اتفاقات هفته جاری را بررسی کنیم.

بخش اول تحلیل هفتگی شماره ۳۱

تحلیل بیت کوین در تایم ماهانه

همان‌طور که در چارت زیر مشاهده می‌کنید قیمت بیت کوین به زیر مقاومت بسیار مهم ۲۹,۲۵۰ نفوذ کرده است و بارها برای شکست این ناحیه مقاومتی، شکست خورده است. بیت کوین برای اینکه بتواند حرکات قابل توجهی را از خود نشان دهد، در مرحله اول باید ناحیه ۲۹,۲۵۰ را شکست دهد. سپس برای ادامه روند صعودی خود از مقاومت سخت ۳۰,۱۰۰ عبور کند. در صورتی‌که بیت کوین نتواند از این نواحی عبور کند، شرایط پیچیده‌ای را برای خود ایجاد خواهد کرد و به احتمال خیلی زیاد به سمت تارگت ۲۷ هزار دلار حرکت کند.

تحلیل هفتگی شماره ۳۱
تحلیل بیت کوین در تایم ماهانه.

تحلیل بیت کوین در تایم روزانه

نمودار بیت کوین در تایم روزانه، در ظاهر اولیه خود اصلا به مذاق طرفداران صعود بازار خوشایند نیست. بیت کوین در محدوده ۲۸,۶۰۰ با واکنش بسیار خوبی مواجه شد و توانست صعودی را به سمت ۲۹,۴۰۰ آغاز کند. با وجود این، صعود زیاد دوام نیاورد و دوباره به زیر مقاومت ۲۹,۲۵۰ هدایت شد. دو نکته‌ای که در این چارت بسیار مهم است:

  1. بیت کوین هم در ناحیه استاتیک و هم داینامیک در قیمت ۲۸,۶۰۰ دارای حمایت مهم است. تا زمانی که قیمت بالای این دو حمایت باشد، خطری برای ریزش وجود ندارد.
  2. تا زمانی که قیمت در ناحیه خط میانی ما در تحلیل به نوسان ادامه دهد، شاهد ادامه رنج و رکود در بازار خواهیم بود.
تحلیل هفتگی شماره ۳۱
نمودار بیت کوین در تایم روزانه.

مطالب مرتبط: با استراتژی‌های پرایس اکشن معاملات خود را بهبود ببخشید

تحلیل و بررسی دامیننس تتر

طبق داده‌های پشت نمودار که اطلاعات بسیار ارزشمندی از حرکات نهنگ‌های بزرگ در اختیار ما قرار می‌دهند:

در هفته گذشته حجم تترهای انتقالی به صرافی‌ها افزایش یافته بود. افزایش انتقال تتر به صرافی می‌تواند نشانه اعتماد خریدار به بازار باشد و تصمیم بگیرید در ناحیه‌های ۲۸ هزار و ۲۹ هزار دلار اقدام به خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال کنند. انتظار میره در هفته جاری دامیننس تتر به نزول مواجه شود و در مقابل بازار بتواند صعودهایی را در مسیر خود تجربه کند. مگر اینکه امشب کندل روزانه بالاتر از محدود ۷.۴۶ به کار خود پایان دهد. در این‌صورت بیت کوین و دارایی‌های دیجیتال، نزول در قیمت را در پیش خواهند گرفت.

تحلیل دامیننس تتر
دامیننس تتر در تایم هفتگی.

تحلیل و بررسی اتریوم

اتریوم در نمودار و تایم‌فریم هفتگی در حال تشکیل دادن یک الگوی کنج است. طبق این الگو، انتظار داریم در مرحله اول قیمت حرکت صعودی را تا محدود ۲,۲۰۰ دلار آغاز کند. در نتیجه این حرکت صعودی، آلت‌کوین‌ها نیز تجربه یک صعود هرچند جزئی را داشته باشند. اگر اتریوم نتواند مقاومت ۲,۲۰۰ دلار را از سر راه خود بردارد با نزول مواجه خواهد شد و تا ناحیه ۱,۶۴۰ دلار با ریزش شارپ مواجه خواهد شد.

تحلیل هفتگی اتریوم
نمودار اتریوم در تایم هفتگی.

نکته مهم: تمامی نواحی مقاومتی و حمایتی ذکر شده در این تحلیل، در صورتی که قیمت از آنها عبور کند نامعتبر خواهند بود و تارگت‌های این تحلیل نیز در جهت عکس حرکت خواهند کرد.

بخش دوم تحلیل هفتگی شماره ۳۱

BTC On-Chain Losses Ribbon خبر از ادامه روند صعودی می‌دهد

بررسی ستاپ‌های درون زنجیره‌ای بیت‌کوین به‌عنوان یک ابزار به شما این امکان را می‌دهد تا به عملکرد قیمت بیت‌کوین نگاه کنید و کف‌ها و سقف‌ها را در محیط کلان شبکه تعیین کنید.

BTC On-Chain Losses Ribbon:

  • 180d MA
  • 210d MA
  • 240d MA
  • 270d MA

وقتی نوار مشخص شده در چارت شروع به چرخش از بالا به پایین می‌کند، به این معنی است که بیت کوین به پایین‌ترین سطح خود رسیده است. سپس، زمانی که نوار مشخص شده به سرعت شروع به نزول می‌کند، نشان می‌دهد که روند صعودی با موفقیت و پیوسته در حال افزایش است.

سیگنال نزولی زمانی صادر می‌شود که نوار شروع به چرخش از پایین به بالا کند؛ به این معنی است که بیت کوین در حال رسیدن به بالاترین سطح قیمتی خود است. سپس، زمانی که نوار به سرعت شروع به بالا رفتن می‌کند، نشان می‌دهد که روند نزولی با موفقیت و پیوسته در حال افزایش است.

شرایط در حال حاضر چگونه است؟

از دسامبر ۲۰۲۲ تا ژانویه ۲۰۲۳، کف قیمتی بیت‌کوین با رسیدن نوار به نقطه بالایی مشروط خود مشخص شد و به تدریج از بالا به پایین تغییر جهت داد. در فوریه ۲۰۲۳، کاهش سریع نوار آغاز شد، که نشان‌دهنده توسعه ثابت روند صعودی بود. خطر برای بازار صعودی از نقطه نظر این شاخص تنها زمانی می‌تواند ظاهر شود که نوار به نقطه پایین مشروط خود برسد. سپس شروع به تثبیت موقعیت خود کرده و از پایین به بالا چرخش ایجاد کند. تکرار می‌کنیم که در حال حاضر هیچ شاخص خاصی روند صعودی را تهدید نمی‌کند.

تحلیل هفتگی انچین بیت کوین
BTC On-Chain Losses Ribbon

با اتراکس، دنیای ارزهای دیجیتال در دستان شماست!

اگر به دنبال یک صرافی قدرتمند و کامل هستید که بیش از ۴۰۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی کند، اتراکس جواب‌گو تمام نیازهای شماست. ما با ارائه کیف پول اختصاصی، واریز و برداشت بدون محدودیت و پشتیبانی از تمامی شبکه‌های بلاکچین، برترین تجربه را به شما ارائه خواهیم داد.

با اتراکس، دیگر نگرانی در مورد محدودیت‌ها و مشکلات بانکی ندارید. با قابلیت واریز و برداشت بدون هیچ محدودیتی، می‌توانید به‌راحتی معاملات خود را انجام دهید و به همه‌ی نیازهای مالی خود پاسخ دهید.

همچنین، اتراکس به‌عنوان یکی از پیشروان در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال، با ارائه‌ی بلاگ تخصصی خود، شما را با جدیدترین تکنولوژی‌ها و اخبار مرتبط با ارزهای دیجیتال به‌روز نگه می‌دارد. از طریق آموزش‌های ما، می‌توانید به بهترین شکل ممکن با این فضای هیجان‌انگیز و پرسود آشنا شوید.

سوالات متداول

  • روند بیت کوین در هفته جاری به چه‌صورت است؟

در هفته پیش‌رو دو ناحیه مهم برای قیمت وجود دارد: ناحیه مقاومتی ‌۲۹,۲۵۰ و ناحیه حمایتی ۲۸,۶۰۰ دلار. بیت کوین هر کدام را شکست دهد به ادامه روند در جهت شکست حرکت خواهد داد.

  • روند اتریوم و آلت کوین‌ها به چه‌صورت خواهد بود؟

اتریوم هنوز نسبت به بیت کوین دارای تسلط و قدرت کمتری است، اما انتظار میرود کم‌کم بتواند حرکت صعودی خود را آغاز کند و به دنبال آن آلت کوین‌ها نیز رشد کنند.

آنچه در تحلیل هفتگی شماره ۳۱ بررسی کردیم:

همان‌طور که احتمالا تاکنون متوجه شده‌باشید، خطر جدی روند صعودی بیت کوین را تهدید نمی‌کند. تا زمانی که بیت کوین بالای ناحیه حمایتی مهم ۲۸,۶۰۰ خود را نگه‌دارد روند صعودی می‌تواند ادامه‌دار باشد. اما در مرحله اول برای ادامه روند صعودی و حرکت به سمت تارگت‌های ۳۷ هزار و ۴۰ هزار دلار بیت کوین باید مقاومت مهم ۲۹,۲۵۰ و ۳۰,۱۰۰ را از سر راه خود بردارد.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa