تحلیل هفتگی شماره ۳۲ | یک هفته سرنوشت ساز برای بازار

تحلیل هفتگی شماره ۳۲ | یک هفته سرنوشت ساز برای بازار
زمان مطالعه: 6 دقیقه

بیت کوینی که همه ما می‌شناختیمُ تقریبا مرده است؛ این روزها حرکات و رفتارهای ارز دیجیتال معروف بیشتر شبیه به یک استیبل‌کوین است. بزرگترین ارز دیجیتال بازار بیش از ۵۰ روز است که در یک رنج طاقت‌فرسا گیر افتاده است و خریدار و فروشنده را کلافه کرده است. باید بگوییم که این اولین بار نیست که بیت کوین یا تمام بازار کریپتو در چنین رکود و خواب عمیقی فرو می‌رود. کافی است که نگاهی به بازارهای نزولی گذشته بیندازید. متوجه می‌شوید بعد از از هر بازار خرسی و قبل از رویداد هاوینگ، بیت کوین وارد رکود شدید می‌شود. در تحلیل هفتگی شماره ۳۲، از منظر پرایس اکشن و آنچین ما به بررسی اتفاقات بازار می‌پردازیم و زمان تقریبی به اتمام رسیدن رنج بازار را مشخص خواهیم کرد.

مروری بر تحلیل هفته گذشته: در تحلیل هفتگی شماره ‎۳۱ بررسی کردیم تا زمانی که بیت کوین خود را بالای ۲۸,۶۰۰ دلار نگهدارد، هیچ خطری برای ریزش بیشتر وجود ندارد. سپس این نکته را بررسی کردیم که بیت کوین حتما باید مقاومت ۲۹,۲۵۰ دلار را شکست دهد تا بتواند وارد روند صعودی شود.

بخش اول تحلیل هفتگی شماره ۳۲

تحلیل بیت کوین در تایم روزانه

نموداری که در زیر مشاهده می‌کنید، یک تحلیل بسیار ساده از بیت کوین در تایم روزانه است. حدود ۲۵۰ روز است که بیت‌کوین خود را بالای این خط روند صعودی نگه داشته است. همان‌طور که متوجه شده‌اید، تاکنون قیمت ۴ بار با این خط روند صعودی برخورد داشته است و آن را به لحاظی یک حمایت ضعیف کرده است. همه ما این نکته را می‌دانیم زمانی که قیمت با یک سطح حمایتی یا مقاومتی برخوردهای زیادی داشته باشد، احتمال شکست آن در آینده بسیار زیاد می‌شود.

اگر در طی چند روز آینده این حمایت که در محدوده‌های ۲۸,۶۰۰ و ۲۹,۰۰۰ دلار قرار دارد، از بین برود احساسات نزولی در بازار به شدت افزایش خواهد یافت. سپس قیمت می‌تواند تا محدوده ۲۵ هزار دلار ریزشی را تجربه کند. با این وجود ما هنوز این حمایت مهم را داریم و شانس صعود بیت کوین بیشتر از نزول است. برای صعود قیمت نیز بیت‌کوین باید مقاومت ۲۹,۲۵۰ را از سر راه خود بردارد تا بتواند روند صعودی خود را ادامه دهد.

تحلیل هفتگی شماره ۳۲
نمودار بیت کوین در تایم فریم روزانه.

در صورتی که بیت کوین با کندل هفتگی پر قدرت و پر حجم بتواند از ۲۹,۲۵۰ عبور کند، شانس این را دارد که خود را به تارگت ۴۰ هزار دلار در ماه‌های آینده برساند. احتمال بسیار زیاد ما تا پایان این ماه یعنی آگوست از این رنج خارج خواهیم شد. 

تحلیل دامیننس بیت کوین

مسیر حرکتی که برای دامیننس بیت کوین در تحلیل‌های گذشته متصور شده بودیم، هنوز پرقدرت پابرجاست. بررسی دامیننس بیت کوین از این لحاظ حائز اهمیت است که ما زمان مناسب برای سرمایه‌گذاری در آلت کوین‌ها را شناسایی کنیم. دامیننس بیت‌کوین سعی در تکرار سال ۲۰۱۸ دارد، که در صورت موفق بودن در این تکرار می‌تواند تا نزدیک ۶۰ درصد صعود خود را ادامه دهد. فعلا تا زمانی که تسلط بیت کوین بالای ۴۹ درصد است، هیچ دلیلی برای ریزش وجود ندارد. به همین دلیل فعلا زمان مناسبی برای سرمایه‌گذای در آلت کوین‌ها نیست. مگر اینکه دامیننس به زیر سطح ۴۹ نفوذ کند؛ در این صورت آلت کوین‌ها می‌توانند رشدهای خوبی را تجربه کنند.

مطالب مرتبط: تحلیل هفتگی شماره ۳۰ | تعین روند بیت کوین در میان مدت

تحلیل هفتگی شماره ۳۲
دامیننس بیت کوین در تایم هفتگی

تحلیل و بررسی اتریوم

اتریوم به مراتب شرایط بدتری نسبت به بیت کوین دارد؛ زیرا از زمانی که بیت کوین حرکت صعودی خود را از ۱۵ هزار دلار شروع کرد، این ارز دیجیتال کم‌کم به دست فراموشی سپرده شد. تحلیلی که در هفته گذشته برای اتریوم ارائه دادیم، هنوز دارای اعتبار است. انتظار میرود در هفتته‌های آینده این ارز دیجیتال به سمت ۲,۲۰۰ دلار حرکتی صعودی را انجام دهد و سعی در تکمیل کردن الگوی وج خود داشته باشد.

تحلیل هفتگی اتریوم
نمودار اتریوم در تایم هفتگی.

تحلیل اوراق قرضه ۱۰ ساله

نمودار اوراق قرضه ۱۰ ساله، یکی از مهم‌ترین نمودارهای داخل بازار است. با بررسی این نمودار وضعیت اقتصادی در سطح کلان را می‌توان متوجه شد. داده‌های پشت اوراق قرضه ورود و خروج سرمایه به بازارهای ریسکی و غیرریسکی را نشان می‌دهد. در زمانی که بازار مانند سال ۲۰۲۲ ریسکی و بحرانی باشد، سرمایه‌گذار پول خود را به سمت اوراق قرضه انتقال خواهد داد؛ برعکس زمانی که بازارهای ریسکی مانند سهام و ارزهای دیجیتال به شکوفایی خود نزدیک شوند، سرمایه‌گذار پول را از اوراق قرضه به سمت این بازارها انتقال می‌دهد.

اوراق قرضه ۱۰ ساله در حال حاضر نزدیک به مقاومت کلیدی خود قرار دارد. اگر بتواند محدوده ۴.۲۳ را در هفته جاری شکست دهد، شرایط برای بازار ارزهای دیجیتال بحرانی خواهد شد. درنتیجه، به احتمال خیلی زیاد بیت کوین به سمت ۲۵ هزار دلار حرکت خواهد کرد. در سناریوی بعدی، اگر اوراق قرضه از همین ناحیه حمایتی به سمت نزول حرکت کند، سرمایه دوباره وارد ارزهای دیجیتال خواهد شد و باید منتظر رشد بیت کوین باشیم.

تحلیل اوراق قرضه ۱۰ ساله
نمودار اوراق قرضه ده ساله در تایم هفتگی.

بخش دوم تحلیل هفتگی شماره ۳۲

دوره تعیین کننده بازار چه زمانی از راه می‌رسد؟

دوره تعیین‌کننده احتمالاً بسیار نزدیک است. بر اساس مجموعه داده‌های آنچینی زیر ما مبنایی برای ارزیابی وضعیت فعلی خواهیم داشت:

داده‌های سود و زیان خالص غیر واقعی STH:

این داده‌ها سود و زیان خالص کوتاه‌مدت دارندگان را طی ۱ روز تا ۶ ماه نشان می‌دهند. روندهای تاریخی نشان می‌دهد که این معیار باید در طول بهبود پایدار یا در بازارهای صعودی مثبت باقی بماند. این شاخص یک سطح حمایتی مهم در طول نوسانات کوتاه مدت در یک بازار سالم است.

مطالب مرتبط: معرفی ۶ سایت کاربردی در تحلیل آنچین

تحلیل آنچین بیت کوین

داده‌های سود و زیان خالص غیر واقعی دارنده MTH:

به‌طور مشابه، این داده سود و زیان خالص تحقق نیافته را برای دارایی‌ها از ۶ ماه تا ۲ سال دنبال می‌کند. این شاخص به تایید بازگشت به بازار صعودی و حمایت قوی از نوسانات غیرقابل پیش‌بینی میان مدت کمک می‌کند. در واقع به معنای سود یا زیان خالص فعلی است.

تحلیل هفتگی شماره ۳۲

جریان ورودی صرافی- SOVB:

این معیار همه جریان‌های ورودی به صرافی، باندهای ارزش خروجی استفاده یا خرج شده و توزیع خروجی‌های خرج شده را نشان می‌دهد که بر اساس ارزش آنها به کیف پول‌های صرافی جریان می‌یابد. داده‌ها با میانگین ۷ روزه پایدار می‌شوند و فعالیت محدود گروه‌های مالکیت بزرگ (۱۰۰تا ۱۰ هزار) را نشان می‌دهد که توکن‌ها را به صرافی‌ها ارسال می‌کنند. تاثیرگذارترین باند از ۲۵ می، محدوده ۱۰ـ۱۰۰ است که به‌طور قابل توجهی، خنثی باقی مانده است.

تحلیل هفتگی بیت کوین

صبور باشید و اجازه ندهید ترس‌های مبهم بر تصمیمات تأثیر بگذارد. FUD‌ها در دوره‌هایی که رکود بر بازار حاکم است، ظاهر می‌شوند و بر احساسات تأثیر می‌گذارند. نظارت مستمر داده‌ها در چنین دوره‌هایی حیاتی است.

سوالات متداول

روند بیت کوین در تحلیل هفتگی شماره ۳۲ به چه صورت است؟

بیت کوین و تمامی بازار ارزهای دیجیتال نسبت به هفته گذشته تغییر زیادی نکرده‌اند. در صورت شکست حمایت ۲۸,۶۰۰ توانایی این را دارد تا ۲۵ هزار دلار ریزش را تجربه کند. همچنین در صورت شکست محدوده ۲۹,۲۵۰ توانایی رشد تا ۳۲ هزار دلار را دارد.

شرایط آلت کوین‌ها به چه صورت است؟

آلت کوین‌ها نیز دچار تغیرات آنچنانی نشده‌اند و تا زمانی که دامیننس بیت کوین بالای محدوده ۴۹ درصد است، نباید منتظر رالی صعودی در آلت کوین‌ها بود.

آنچه در تحلیل هفتگی شماره ۳۲ بررسی کردیم…

بیت کوینِ پرنوسانی که همه ما از نوسانات شدید آن هیجان‌زده بودیم، اکنون مانند یک استیبل کوین رفتار می‌کند. در طول ۵۰  روز گذشته، این ارز دیجیتال بین قیمت ۳۲ هزار دلار و ۲۹ هزار دلار گیر کرده است و فعلا سرنخی به خریدار و فروشنده برای تعیین روند خود نداده است. هرچند ما در این تحلیل بررسی کردیم تا زمانی که بیت کوین بالای ۲۸,۶۰۰ دلار است، خطری برای ریزش وجود ندارد. اما برای ادامه دادن روند صعودی نیز باید مقاومت ۲۹,۲۵۰ با کندل هفتگی از سر راه برداشته شود.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa