تحلیل هفتگی شماره ۳۳ | ریزش بیت کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟

تحلیل هفتگی شماره ۳۳ | ریزش بیت کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟
زمان مطالعه: 6 دقیقه

بالاخره بعد از بیش از ۵۰ روز بیت کوین یک حرکت قدرتمند را آغاز کرد و فعالان بازار کریپتوکارنسی را به هیجان آورد. البته این حرکت در جهت ریزش شروع شد و بیت کوین بعد از ۲۵۷ روز، خط روند صعودی خود را از دست داد. در تحلیل هفتگی شماره ۳۳ به بررسی وضعیت بازار بعد از ریزش بیت کوین و این‌که ریزش تا کجا ادامه‌دار خواهد بود، خواهیم پرداخت. همچنین، مقاومت‌ها و حمایت‌های بیت کوین را برای آینده مشخص خواهیم کرد؛ بنابراین تا آخر این تحلیل هفتگی از وبلاگ اتراکس با ماه همراه باشید تا از تمامی حرکات بازار در آینده اطلاع داشته باشید.

در تحلیل هفتگی شماره ۳۲ بیان کردیم که ما با یک هفته سرنوشت‌ساز برای بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال سروکار خواهیم داشت. بر این نیز موضوع تاکید کردیم که برخورد چهارم با خطر روند صعودی به احتمال زیاد به معنای شکست این حمایت مهم خواهد بود. بنابراین برای درک بهتر این تحلیل بهتر است که تحلیل‌های گذشته ما را در وبلاگ اتراکس مطالعه کنید.

بخش اول تحلیل هفتگی شماره ۳۳

در بخش اول از تحلیل هفتگی شماره ۳۳، به تحلیل هفتگی بیت کوین، تحلیل روزانه بیت کوین و دامیننس تتر می‌پردازیم:

تحلیل بیت کوین در تایم هفتگی

همان‌طور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، بیت کوین بعد از ۵۹ روز از رنج قیمتی خود خارج شد و به سمت ۲۵ هزار دلار حرکت قدرتمندی را انجام داد. در حال حاضر فشار فروش بسیار زیادی روی قیمت تسلط دارد و اگر خریداران نتوانند از ناحیه ۲۵ هزار دلار حمایت کنند، باید منتظر ریزش‌های بیشتری باشیم.

در مرحله اول لازم است که قیمت بیت کوین در کندل هفتگی، بالای ۲۶ هزار دلار به کار خود خاتمه دهد. اگر کندل هفتگی زیر ۲۶ هزار دلار بسته شود با یک مقاومت قدرتمند در تایم هفتگی مواجه خواهیم شد. درنتیجه، باید انتظار داشته باشیم قیمت در روزهای آینده به سمت ۲۴ هزار دلار حرکت نزولی خود را تکمیل کند.

تحلیل هفتگی شماره ۳۳
بیت کوین در تایم فریم هفتگی

تحلیل بیت کوین در تایم روزانه

در تایم فریم روزانه، به شکلی بهتر متوجه قدرت ریزش بیت کوین خواهیم شد. بیت کوین بعد از این‌که خط روند صعودی خود را در سال ۲۰۲۳ از دست داد، هم‌اکنون باید برای بازپس‌گیری آن تلاش کند. به این معنا که هر حرکت قیمتی که انجام شود، تا زمانی که قیمت این ارز دیجیتال، زیر مقاومت بسیار سنگین محدوده ۲۹ هزار دلار قرار دارد به معنای پولبک برای ریزش بیشتر است. به‌دنبال آن در اولین تارگت خود به سمت ۲۴ هزار دلار و سپس ۲۳,۵۰۰ حرکت خواهد کرد.

تحلیل هفتگی شماره ۳۳
نمودار بیت کوین در تایم روزانه

تحلیل دامیننس تتر

ریزش شدید بازار باعث صعود پرقدرت دامیننس تتر شد و بعد از چندین هفته دوباره به ناحیه مقاومتی خود بازگشت. هفته پیش‌ِرو برای بازار بسیار حائز اهمیت است. اگر دامیننس تتر موفق به شکست مقاومت مشخص شده در تصویر شود، ریزش بیت کوین ادامه‌دار خواهد بود. همچنین در سناریوی دوم اگر دامیننس تتر از همین ناحیه شروع به اصلاح خود کند، بازار ارزهای دیجیتال می‌توانند نفسی تازه کنند و صعودهای جزئی را نیز تجربه کنند.

تحلیل دامیننس تتر
دامیننس تتر در تایم روزانه.

بخش دوم تحلیل هفتگی شماره ۳۳

در بخش دوم از تحلیل هفتگی شماره ۳۳، به بررسی داده‌های آنچین و وضعیت فعلی بازار می‌پردازیم:

بررسی داده‌های آنچین

هر چقدر بازار مدت زمان بیشتری را زیر قیمت خرید سرمایه‌گذارانِ کوتاه‌مدت باقی بماند، بازگشت از این حالت سخت‌تر و طولانی‌تر خواهد شد.
این ساختار نشان‌دهنده ترس، پول جدید و عدم اعتماد به ادامه روند صعودی است. در پنج سال گذشته هر زمان قیمت، بیشتر از یک هفته زیر این بازه قرار گرفته است، هفته‌ها و در دو مورد ماه‌ها، بازگشت به بالای این سطح طول کشیده است.

تحلیل آنچین بیت کوین

وضعیت فعلی بازار چقدر بحرانی است؟

حال بیایید شرایط فعلی بازار را با توجه به چرخه‌های قبلی قیمت بیت‌کوین بر اساس قیمت تحقق‌یافته دارندگان کوتاه‌مدت و بلندمدت به چالش بکشیم. در تصویر زیر، چرخه فعلی بر اساس قیمت واقعی بیت‌کوین‌های نگه‌داری شده در بازه‌های زمانی بین ‍۱ تا ۶ ماه، حداکثر مدت ۱ سال در چرخه ۲۰۱۹ و چرخه فعلی مقایسه شده است. در سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰، با بحران ویروس کرونا، بازار در شوک شدیدی قرار گرفت. حداکثر ضرر تحمیل شده به دارندگان کوتاه مدت حدود ۴۵ درصد برآورد شده بود (اکنون بین ۴-۹درصد ضرر است). اگر به‌دنبال معیار معتبری برای مقایسه وضعیت فعلی با گذشته باشیم؛ نقطه مشترک وضعیت دارندگان بیت کوین برای ۶ تا ۱۲ ماه خواهد بود.

تحلیل هفتگی شماره ۳۳

این باند در بررسی یک ساله بازار بیت‌کوین دو دیدگاه جامع به ما ارائه می‌دهد:

  •  نسبت قیمت واقعی هر بیت کوین نگه‌داری شده برای حداکثر یک سال به قیمت بازار چقدر است؟ آیا در سود است یا زیان؟
  •  در این چرخه قیمت، چه تعداد بیت‌کوین به حداکثر سن ۱ سال رسیده است؟ یا در یک مفهوم ساده، آیا عملکرد قیمتی بیت‌کوین بسیاری از سرمایه‌گذاران را مجبور به نگاه بلندمدت کرده است؟

برای شرایط فعلی بازار، ضروری است که حتی در صورت کاهش بیشتر قیمت بیت‌کوین، این ارزش تحقق یافته افزایش یابد. در این‌صورت نشان‌دهنده علاقه مضاعف به نگه‌داری بیت‌کوین در کنار ضررهای کوتاه مدت برای مدت طولانی است. این قیمت متوسط ​​که اکنون ثابت است، باید برای ماه‌های آینده شیب صعودی داشته باشد تا تسلط بیت‌کوین‌های نگه‌داری شده در یک سال، منجر به حمایت از حفظ عملکرد صعودی بلندمدت بیت‌کوین شود. اگر این تعریف در آینده اتفاق نیفتد به یک رکود بزرگ قیمتی باید سلام کنید.

نقش صرافی اتراکس در نوسان گیری ارزهای دیجیتال به چه صورت است؟

  • بهترین صرافی برای معاملات سریع و مطمئن در دنیای ارزهای دیجیتال، صرافی اتراکس در داخل کشور است. با اتراکس، به دنیایی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و نوسان‌گیری دسترسی پیدا کنید.
  • این صرافی قدرتمند به شما امکان معامله کردن ارزهای دیجیتال را می‌دهد. با بیش از ۴۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی شده، شما می‌توانید به‌راحتی هر دارایی که قصد دارید را سرمایه‌گذاری کنید.
  • اتراکس به‌عنوان یکی از صرافی‌های پیشرو در عرصه ارزهای دیجیتال، با ارائه معاملات سریع و قابل اعتماد، به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از تحلیل‌های بازار و دسترسی به آمارها، درآمدی قابل توجه از نوسان‌گیری رمزارزها به دست آورید.
  • با صرافی اتراکس، هیچ محدودیتی در واریز و برداشت ارزهای دیجیتال و ریال ایران نخواهید داشت. با امکان کیف پول اختصاصی، شما می‌توانید به‌راحتی دارایی‌های خود را مدیریت کنید.
  • همچنین، امنیت در صرافی اتراکس اولویت اصلی ما است. با استفاده از تکنولوژی رمزنگاری بالا، پروتکل‌های امنیتی پیشرفته و کنترل احراز هویت کاربران، اطمینان حاصل کنید که اموال شما در امان و محافظت شده است.
  • اگر شما هم به دنبال یک تجربه فوق‌العاده و مطمئن در دنیای ارزهای دیجیتال هستید، صرافی اتراکس برای شما بهترین انتخاب است. همین الان به اتراکس بپیوندید و شروع به کسب سود از معاملات خود کنید.

سوالات متداول تحلیل هفتگی شماره ۳۳

 

روند بیت کوین در هفته جاری به چه صورت خواهد بود؟

به حال حاضر احساسات نزولی بر بازار حاکم شده است. همچنین طبق داده‌هایی که بررسی کردیم به احتمال بسیار زیادی شاهد ادامه روند نزولی در بازار خواهیم بود.

حمایت‌ها و مقاومت‌های پیش روی بیت کوین کدام است؟

مهم‌ترین مقاومت سر راه بیت کوین محدوده ۲۶ هزار و ۲۶,۷۰۰ است. مهم‌ترین حمایت‌ها نیز قیمت ۲۵ هزار دلار و ۲۴,۳۰۰ دلار در تایم هفتگی است.

آنچه در تحلیل هفتگی شماره ۳۳ بررسی کردیم:

بیت کوین بعد از ۵۰ روز، از رنج طاقت فرسا و رفتار استیبل کوین مانندِ خود، خارج شده است. تصور می‌شود که از این پس، نوسانات در این ارز دیجیتال افزایش چشم‌گیری را تجربه کند. در حال حاضر جوی منفی و فشار فروش بسیار زیادی بر بازار حاکم است؛ اگر قیمت در تایم هفتگی نتواند بالاتر از ۲۶ هزار دلار به کار خود خاتمه دهد، باید انتظار ریزش‌های بیشتر را در بازار داشته باشیم. در صورتی‌که بیت کوین به ریزش خود ادامه دهد، اولین تارگت آن محدوده ۲۴ هزار دلار خواهد بود.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa