نقش ریپل در بولران بازار ارز دیجیتال چگونه است؟

نقش ریپل در بولران بازار ارز دیجیتال چگونه است؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه

بعد از سال‌ها انتظار بالاخره اتفاقی که همه منتظر آن بودند رخ داد، و ریپل خود را برنده دادگاه چند ساله اعلام کرد. برنده شدن ریپل در دادگاه باعث شد این ارز دیجیتال در کمتر از چند ساعت حدود 100 درصد رشد قیمتی را تجربه کند. سپس خود را به قیمت نزدیک به 1 دلار رساند. این رشد تنها در ریپل خلاصه نشد. برخی از فعالان حوزه کریپتوکارنسی بر این باور هستند که برنده شدن ریپل باعث شده است که بازار ارزهای دیجیتال رشد کند. و این رشد در کوتاه مدت نیز ادامه‌دار خواهد بود اما نقش ریپل در بولران چقد با واقعیت فاصله دارد؟ تا انتهای این مقاله از صرافی اتراکس همراه ما باشید تا جریانات چند روز اخیر را باهم بررسی کنیم.

 

پایان دادگاهی ریپل

پایان اختلاف طولانی بین ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در روز پنجشنبه بیست و دوم تیرماه، نقطه عطف بزرگی برای حوزه ارزهای دیجیتال بود. و باعث شد یک بولران، هرچند کوتاه در بازار ارز دیجیتال اتفاق بی‌افتد.

قاضی آنالیسا تورس از ناحیه جنوبی نیویورک روز پنجشنبه، 13 ژوئیه، حکم داد که دارایی دیجیتال XRP که توسط بنیاد ریپل منتشر شده است، با تعریف اوراق بهادار مطابقت ندارد.

این اختلاف حقوقی به دسامبر 2020 بر می‌گردد، زمانی که SEC شکایتی علیه ریپل تنظیم کرد و ادعا کرد که این شرکت با فروش XRP اوراق بهادار ثبت نشده را فروخته است. این حرکت موجی از شوک را در سراسر جامعه کریپتو ایجاد کرد، زیرا XRP برای مدت طولانی یکی از برترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار بود.

طبقه بندی XRP به‌عنوان یک اوراق بهادار عواقب قابل توجهی برای ریپل داشت، زیرا عرضه اوراق بهادار در ایالات متحده مشمول مقررات سختگیرانه و ثبت توسط SEC است. این اقدام قانونی این پتانسیل را داشت که مانع از موفقیت ریپل شود و مشروعیت XRP را زیر سوال ببرد.

حکم دادگاه که اعلام کرد XRP یک سکیوریتی نیست، به ریپل و صنعت ارزهای دیجیتال کمک کرده است.

مطالب مرتبط: تفاوت ریپل در مقابل استلار

 

نقش ریپل در بولران بازار چیست؟

واکنش در بازار کریپتو سریع و قابل توجه به دنبال تصمیم قاضی برای حمایت از ارز دیجیتال XRP به عنوان یک ارز دیجیتال واقعی بود.

تاثیر این حکم بر مارکت کپ XRP چشمگیر بود، با افزایش سرسام‌آور قیمت در پاسخ به این حکم جدید در مورد وضعیت نظارتی آن، بلافاصله XRP را به چهارمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار در کمتر از 24 ساعت تبدیل کرد. افزایش قیمت در پی تصمیم دادگاه، اشتیاق و خوش بینی را در میان معامله‌گران و سرمایه گذاران نشان داد.

در زمان نگارش این مقاله، طبق داده‌های صرافی اتراکس قیمت این ارز دیجیتال حدود 0.70 دلار یا 34 هزار تومان. هنوز نسبت به هفته گذشته حدود 54 درصد از پایین‌ترین قیمت خود رشد داشته است. این عملکرد مهم‌ترین افزایش قیمت XRP در دوازده ماه گذشته است. این رشد نشان دهنده احساسات خوش بینانه بازار، علاقه مجدد به ارزهای دیجیتال و خوش بینی مداوم برای آینده XRP است.

نقش ریپل در بولران صرافی ارز دیجیتال اتراکس

رشد ریپل بعد از برنده شدن.

 

پیامدها برای حوزه کریپتو

تصمیم دادگاه بر تمایز بین خود دارایی دیجیتال و تلاش‌های مداوم بنیاد ریپل، برای ترویج و فروش XRP تأکید کرد. دادگاه تشخیص داد که در حالی که ریپل در فعالیت‌های مختلفی برای ارتقای XRP شرکت کرده بود، توکن خود یک هدف کاربردی در شبکه ریپل داشت.

علاوه بر این، این حکم تمرکرزدایی XRP را برجسته کرد. سپس اشاره کرد که مستقل از ریپل و پروژه‌های وابسته به آن وجود دارد. دادگاه استدلال کرد که XRP قبل از شروع Ripple ایجاد شده است و Ripple توزیع آن را به‌طور انحصاری کنترل نمی‌کند. این دلایل نشان می‌دهد که XRP نباید یک سکیوریتی در نظر گرفته شود.

این تصمیم دادگاه، پیامدهای مهم فراتر از ریپل و XRP دارد، و نقش ریپل در بولران را برجسته می‌کند. این حکم شفافیت قانونی ارزشمندی را برای حوزه ارزهای دیجیتال فراهم می‌کند، زیرا سابقه‌ای را برای طبقه‌بندی دارایی‌های دیجیتال ایجاد می‌کند.

این حکم نشان می‌دهد که همه ارزهای دیجیتال به‌طور خودکار اوراق بهادار تلقی نمی‌شوند، بلکه بر اساس ویژگی‌های خاص، کاربرد مورد نظر و توزیع آنها ارزیابی می‌شوند.

 

اتفاق بعدی برای XRP چیست؟

در حالی که حکم دادگاه اخیر که XRP را به‌عنوان یک ارز دیجیتال واقعی اعلام کرد، برای Ripple به شدت امیدوارکننده بود. مهم است که توجه داشته باشیم که این پیروزی برای ریپل جزئی بود. قاضی، آنالیسا تورس از ناحیه جنوبی نیویورک، تصدیق کرد که فروش نهادی ریپل از XRP با ایجاد یک فروش ثبت نشده اوراق بهادار، بخش 5 قانون اوراق بهادار را نقض می‌کند.

این جنبه از حکم نشان می‌دهد که هنوز نگرانی‌های حقوقی پیرامون رفتار ریپل در رابطه با فروش XRP به سرمایه‌گذاران نهادی وجود دارد. براد گارلینگ هاوس، مدیرعامل ریپل و کریس لارسن، رئیس اجرایی، با محاکمه هیئت منصفه روبرو خواهند شد.

محاکمه آینده یک مقطع حساس برای Ripple خواهد بود زیرا پیامدهای قانونی احتمالی Garlinghouse و Larsen را تعیین می‌کند.

در این محاکمه مشخص خواهد شد که آیا مدیران ارشد ریپل شخصاً در فروش XRP نقش داشته‌اند و آیا اقدامات آنها نقض قوانین اوراق بهادار است یا خیر.

 

سوالات متداول

آیا دادگاهی رپیل به پایان رسیده است؟

بله. دادگاهی ریپل به پایان رسیده است، و این ارز دیجیتال دیگر به‌عنوان یک اوراق بهادار ثبت نشده در نظر گرفته نخواهد شد.

 

نقش ریپل در بولران بازار چیست؟

بعد از حکم دادگاه ریپل توانست حدود 100 درصد رشد قیمتی را تجربه کند. به دنبال آن تمامی آلت کوین‌های که زیر ذره‌بین کمیسیون بورس اوراق بهادار قرار داشتند، رشد زیادی را پشت سر گذاشتند.

 

آنچه در نقش ریپل در بولران مطالعه کردیم…

نبرد حقوقی سه ساله بین ریپل لبز و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) با حکم قاضی آنالیسا تورس به نقطه عطف قابل توجه‌ی رسید. توجه به این نکته مهم است که قاضی حکم داده است که وقتی ریپل به سرمایه‌گذاران نهادی فروخته می‌شود، اما نه به عموم مردم، این ارز دیجیتال باید به عنوان یک اوراق بهادار طبقه‌بندی شود.

اگرچه این حکم ممکن است یک پیروزی تلقی شود، پیش‌بینی اینکه چگونه بر بازار ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارد، دشوار است. این تصمیم بر اساس شرایط تاریخی بود و از آن زمان تاکنون چیزهای زیادی در دنیای ارزهای دیجیتال تغییر کرده است.
به منظور رسیدگی صحیح به این موضوع در آینده، ممکن است لازم باشد قانون‌گذاران برای عموم مردم شفاف‌سازی کنند که چه چیزی اوراق بهادار را شکل می‌دهد.

 

صرافی ارز دیجیتال اتراکس یکی از بهترین ها

استفاده‌ی بهینه از ارزهای دیجیتال برای شما اهمیت دارد؟ آیا به دنبال یک صرافی مطمئن و قابل اعتماد هستید؟ پس ما در صرافی ارزهای دیجیتال اتراکس، منتظر شما هستیم!

اتراکس یک صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان است که دارای خدمات ارزنده ای همچون پشتیبانی از بیش از 400 ارز دیجیتال معتبر، احراز هویت آنی، کیف پول اختصاصی، درگاه بانکی، پشتیبانی 24 ساعته، پشتیبانی از تمامی شبکه‌های بلاکچین، واریز و برداشت پول بدون محدودیت و امکان خرید ارزهای دیجیتال با حتی یک دلار می باشد. برای انجام معاملات سریع و امن به جمع کاربران اتراکس بپیوندید.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa