OKExChain (OKT) چیست؟ هرآنچه باید در مورد رقیب بایننس بدانید

OKExChain (OKT) چیست؟ هرآنچه باید در مورد رقیب بایننس بدانید
زمان مطالعه: 5 دقیقه

همانطور که امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) به رشد خود ادامه می‌دهد، صرافی‌های ارز دیجیتال برای ایجاد بلاکچین‌های سازگار با قراردادهای هوشمند خود تلاش می‌کنند. OKExChain (OKT)، صرافی کریپتوکارنسی اوکی اکس رقیبی را برای زنجیره هوشمند بایننس راه‌اندازی کرده است، تا بتواند خود را در صدر جایگاه DeFi قرار دهد.

در این مقاله از بلاگ صرافی اتراکس، این موارد را توضیح خواهیم داد: OKExChain چیست؟ نقش توکن OKT در آن؟ تفاوت محصول OKEx با زنجیره بایننس و چگونگی اتصال دارایی‌ها به OKExChain.

 

OKExChain (OKT) چیست؟

OKExChain یک بلاکچین مستقل است که توسط صرافی ارز دیجیتال OKEx توسعه یافته است. از چارچوب Cosmos SDK استفاده می‌کند و برای امنیت شبکه خود به Proof-of-Stake (PoS) Tendermint متکی است. هدف بلندمدت OKEx برای OKExChain این است که به‌عنوان یک پلتفرم قرارداد هوشمند مبتنی بر صرافی‌ها، مشابه زنجیره هوشمند بایننس، خدمت کند. توکن OKT دارایی اصلی OKExChain است که به اعتباردهندگان حق رای می‌دهد، همچنین اعتباردهندگان و نمایندگان حق دارند که پاداشهایی را در نظر بگیرند.

قبل از اینکه به ادامه بپردازیم، باید یک نکته مفید را بررسی کنیم. اگر در دنیای ارز دیجیتال شروع به کار کرده‌اید یا به دنبال منبع جدیدی برای معاملات ارزهای دیجیتال هستید، صرافی ارز دیجیتال اتراکس را مد نظر قرار بدهید؛ یک صرافی قدرتمند که بیش از 400 ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند و بدون هیچ‌گونه محدودیتی در واریز و برذاشت، می‌توانید معاملات خود را در این صرافی انجام دهید.

 

تاریخچه OKExChain

صرافی ارز دیجیتال OKExChain به‌صورت اختصاصی خود را در ژانویه 2021 معرفی کرد. این صرافی برای ساخت برنامه‌های معاملاتی مبتنی بر بلاکچین، مانند: صرافی‌های غیرمتمرکز کریپتو (DEX)، پلتفرم‌های اعتباری و وام‌دهی و سایر برنامه‌های کاربردی مرتبط با DeFi توسعه یافته است.

OKExChain مانند زنجیره بایننس، از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند و با EVM سازگار است. این بدان معناست که توسعه‌دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp)، می‌توانند برنامه‌های خود را از اتریوم یا سایر بلاکچین‌های سازگار با EVM به OKExChain انتقال دهند.

 

OKExChain (OKT) چگونه کار می‌کند؟

تیم اوکی اکس از Cosmos SDK و Tendermint برای توسعه OKExChain (OKT) استفاده کرده‌اند. Cosmos یک پروتکل ارتباط بین بلاکچینی (IBC) را معرفی کرد که می‌تواند در کنار الگوریتم اجماع Tendermint برای تحقق انتقال دارایی بین بلاکچین‌ها استفاده شود.

(OKT) OKExChain صرافی ارز دیجیتال اتراکس

شبکه کاسموس از دو بخش تشکیل شده است: هاب و زون. هر هاب یک بلاکچین مستقل با وضعیت اجماع مستقل است. زون‌ها برای رفع نیازهای کاربردی خاص استفاده می‌شوند. هاب‌ها برای انجام معاملات زنجیره‌ای متقابل بین مناطق طراحی شده‌اند. انتقال ارزش بلاکچینی متقاطع از طریق ارتباط و تعامل بین زون و هاب استاندارد آنها حاصل می‌شود.

از آنجا که OKExChain روی شبکه Cosmos ساخته شده است، از مکانیزم اجماع مبتنی بر تحمل خطای بیزانسی شبکه استفاده می‌کند که مقیاس‌پذیری و امنیت بالای بلاکچین را در ازای عدم تمرکز تضمین می‌کند.

توکن OKT و توابع آن

صرافی رمزارز اوکی‌ایکس توکن خود، OKB را قبل از OKExChain تولید کرده بود. با این حال، OKB هیچ ارتباطی با عملکرد زنجیره‌ای آن ندارد و در غیر این صورت به‌طور قابل توجهی به دارایی بومی OKT متصل نیست.

 

توکنومیک OKT

OKT از طریق بلاک جنسیس خود، عرضه اولیه 10 میلیونی داشت. انتظار می‌رود این عرضه تا سال 2028 به 21 میلیون توکن افزایش یابد.

توکن‌های جدید OKT از طریق پاداش‌های بلاک توزیع شده به گره‌های درون مکانیزم اثبات سهام (dPOS) به گردش در می‌آیند. OKExChain از یک مدل نصف کردن پاداش مانند هاوینگ بیت کوین برای کنترل تورم عرضه ایجاده شده استفاده می‌کند. با این حال، برخلاف فاصله زمانی چهار ساله بیت کوین، یک رویداد نصف شدن هر 9 ماه اتفاق می‌افتد.

 

توابع OKT

هر dApp که روی OKExChain اجرا می‌شود، نیاز به تخصیص منابع شبکه خاصی دارد. این موارد شامل قدرت محاسباتی، فضای ذخیره‌سازی، پهنای باند و غیره است. برای مدیریت معقول این موارد، OKExChain مدل اتریوم را در مورد پرداخت برای این منابع بسته به استفاده از آنها اتخاذ کرده است.

به عبارت دیگر، برای هر اجرای تراکنش مربوطه باید کارمزد تراکنش مربوطه پرداخت شود. هزینه اجرای معامله (سقف) با قیمت گس فی که کاربر مایل است برای یک واحد گس بپردازد، ضرب در مقدار گس(مقدار گس x قیمت گس) محاسبه می‌شود. ارز دیجیتال کارمزد تراکنش‌ها، توکن OKT است.

علاوه بر این، توکن OKT به‌عنوان وثیقه برای اپراتورهای یک گره اعتبار سنجی عمل می‌کند. این امر از رفتارهای مخرب جلوگیری می‌کند و به امنیت شبکه کمک می‌کند. هر کاربر همچنین این اختیار را دارد که در مکانیسم dPoS OKExChain شرکت کند تا در فرآیند استیکینگ سهیم شود.

 

چگونه دارایی‌ها را به OKExChain (OKT) بریج بزنیم؟

دو روش وجود دارد که می‌توانید برای پل زدن دارایی‌ها به OKExChain استفاده کنید. در هر دو مورد، توصیه می‌شود ابتدا برخی از توکن‌های OKT را بریج بزنید؛ زیرا بدون آن‌ها نمی‌توانید تراکنش‌ها را روی OKExChain انجام دهید. از آنجا که کارمزد تراکنش ناچیز است (کمتر از 0.01 دلار)، مقدار کمی OKT کافی است.

برای اینکه این امکان وجود داشته باشد، باید MetaMask یا کیف پول پشتیبانی شده دیگری را از قبل برای دریافت دارایی به شبکه OKExChain متصل کرده باشید. می‌توانید به‌صورت دستی یک شبکه جدید با داده‌های زیر اضافه کنید یا این فرآیند را از طریق Chainlist انجام دهید:

  • نام شبکه: OKExChain
  •  URL:  https://exchainrpc.okex.org
  • ChainID: 66
  •  نماد: OKT
  •  URL: https://www.oklink.com/okexchain

 

روش 1: از طریق صرافی اوکی اکس

شما می‌توانید هر دارایی را به این صرافی انتقال دهید. می‌توانید دارایی‌ها را در منوی پلتفرم در بالا سمت راست پیدا کنید. روی آن کلیک کنید و “Withdraw” را انتخاب کنید تا دارایی‌های موجود خود را به OKExChain انتقال دهید.

 

روش 2: از طریق بریج OKEx

روش جایگزین از طریق بریج OKEx است. بریج از تعداد زیادی از بلاکچین‌های مختلف پشتیبانی می‌کند و همچنین به شما اجازه می‌دهد تا در طول فرآیند بریج زدن، دارایی‌های خاصی را با دیگری معامله کنید.

 

سوالات متداول

OKExChain (OKT) چیست؟

OKExChain یک بلاکچین مستقل است که توسط صرافی ارز دیجیتال اوکی اکس توسعه یافته است. از چارچوب Cosmos SDK استفاده می‌کند و برای امنیت شبکه به Proof-of-Stake (PoS) Tendermint متکی است.

 

OKExChain چگونه کار می‌کند؟

تیم اوکی ایکس از Cosmos SDK و Tendermint برای توسعه OKExChain (OKT) استفاده کرده‌اند. کاسموس یک پروتکل ارتباط بین بلاکچینی (IBC) را معرفی کرد که می‌تواند در کنار الگوریتم اجماع Tendermint برای تحقق انتقال دارایی بین بلاکچین‌ها استفاده شود.

 

نتیجه‌گیری: OKExChain در مقابل زنجیره BNB

OKExChain و زنجیره بایننس تفاوت‌ها و شباهت‌های قابل توجهی دارند.

بارزترین شباهت این است که هر دو صرافی‌ بلاکچین اختصاصی خود را توسعه داده‌اند، از شکل اصلاح‌شده مکانیزم PoS برای اجماع استفاده می‌کنند و با EVM سازگار هستند. اما حتی در اینجا، تفاوت‌های ظریف و در عین حال قابل توجهی وجود دارد.

زنجیره بایننس، مکانیسم PoS Authority تعداد اعتبارسنجی‌ها را محدود می‌کند و آنها را به Binance وابسته می‌کند. در مقابل، OKExChain با استفاده از مکانیسم توافقی Tendermint Cosmos و تابع dPoS خود را کاملا متمایز می‌کند و به همه کاربران اجازه می‌دهد در مکانیسم اجماع شرکت کنند.

از طرف دیگر، بایننس از همان توکن BNB استفاده کرد که مزایای قابل توجهی را برای کاربرانش در پلتفرم صرافی ارائه می‌دهد؛ در حالی که OKEx علاوه بر توکن OKB، دارایی کاملا جدیدی به نام OKT coin را عرضه کرد.

 

صرافی ارز دیجیتال اتراکس

اتراکس، یک صرافی رمز ارز برای ایرانیان است که درصدد است با خدمات ارزنده ای که ارائه می دهد جزو بهترین ها باشد. اتراکس از بیش از 400 ارز دیجیتال معتبر پشتیبانی می کند، کیف پول اختصاصی و درگاه بانکی امنیت معاملات شما را بهبود می بخشد. در اتراکس از پشتیبانی 24 ساعته متخصصین ما برخوردار خواهید بود و هیچ محدودیت در واریز و برداشت وجه نخواهید داشت. احراز هویت در اتراکس به صورت آنی انجام می شود، پس همین حالا به جمع ما بپیوندید.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa