دانلود اپلیکیشن

مقدمه‌ ای بر بایننس بریج (Binance Bridge)؛ چیست و چگونه کار می کند؟

بایننس بریج چیست؟ هدف پروژه بایننس بریج (Binance Bridge) ارتقای قابلیت همکاری بین بلاک‌ چین‌ های مختلف است. بایننس بریج این امکان را به افراد می‌ دهد که دارایی‌ های رمزارز خود را به توکن‌ های بسته‌ بندی شده (wrapped token) زنجیره بایننس و زنجیره هوشمند بایننس (و بالعکس) تبدیل کنند. مقدمه هم‌اکنون در فضای ارزهای دیجیتال مشکل کوچکی مطرح…

فهرست محتوا

مقدمه‌ ای بر بایننس بریج (Binance Bridge)؛ چیست و چگونه کار می کند؟
Abbas Kafi
2 سال قبل

بایننس بریج چیست؟ هدف پروژه بایننس بریج (Binance Bridge) ارتقای قابلیت همکاری بین بلاک‌ چین‌ های مختلف است. بایننس بریج این امکان را به افراد می‌ دهد که دارایی‌ های رمزارز خود را به توکن‌ های بسته‌ بندی شده (wrapped token) زنجیره بایننس و زنجیره هوشمند بایننس (و بالعکس) تبدیل کنند.

مقدمه

هم‌اکنون در فضای ارزهای دیجیتال مشکل کوچکی مطرح است. بلاکچین‌ های مختلف نمی‌توانند واقعاً با یکدیگر تعامل داشته باشند. برای مثال چنانچه تراکنش بیت‌کوین انجام دهید بلاکچین اتریوم نمی‌تواند آن را تشخیص دهد. اگر کمی از این مشکل فاصله بگیریم و به آینده بنگریم احتمالاً فناوری جدیدی این مشکل را حل خواهد کرد. اما هم‌اکنون توکن‌ها و کوین‌های بسته‌بندی‌شده به‌عنوان راه‌حلی سریع برای چنین مشکلی در دسترس هستند.

با توکن‌های بسته‌بندی‌شده می‌توان کوین‌ها و توکن‌های سایر بلاک‌چین‌ها را بعنوان توکن‌های زنجیره‌ای متفاوت، مثل زنجیره هوشمند بایننس به کار برد. بایننس بریج به کاربرد مفهوم زنجیره بایننس و زنجیره هوشمند بایننس مربوط می‌شود.

پروژه بایننس بریج (Binance Bridge) چیست؟

پروژه بایننس بریج سرویس ارتباطی چندزنجیره‌ای به‌منظور ارتقای قابلیت همکاری بین بلاکچین‌های مختلف است. این پروژه به افراد امکان می‌دهد تا کوین‌های خود را به توکن‌های بسته‌بندی‌شده (یا  pegged tokens) برای استفاده در زنجیره بایننس و زنجیره هوشمند بایننس تبدیل کنند. این‌کار دارایی‌های دیجیتالی نظیر BTC ،ETH ،USDT ،LTC ،XRP ،LINK ،ATOM ،DOT ،XTZ ،ONT و غیره را به اکوسیستم زنجیره بایننس عرضه می‌کند.

در پورتال بایننس بریج فقط با چند کلیک ساده می‌توان به نقدینگی بین‌زنجیره‌ای بایننس و زنجیره هوشمند بایننس دسترسی پیدا کرد.

پروژه بایننس بریج (Binance Bridge) چگونه کار می‌کند؟

بسته‌بندی کوین یا توکن به نسخه‌ زنجیره‌ بایننس خیلی ساده است. با استفاده از سرویس بایننس بریج می‌توان دارایی‌های رمزارز را بین بلاکچین داخلی و زنجیره بایننس یا زنجیره هوشمند بایننس تبدیل کرد. برای مثال، چنانچه USDT از اتریوم به زنجیره هوشمند بایننس منتقل شود، بایننس بریج از تبدیل کردن بین‌زنجیره‌ای اتریوم ERC-20 به بایننس BEP-2 یا BEP-20، پشتیبانی می‌کند. شایان ذکر است که پشتیبان این کوین‌های بسته‌بندی شده، توکن‌ها و کوین‌های واقعی در نشانی‌های عمومی هستند.

درحال حاضر پروژه بایننس بریج (Binance Bridge) از انتقال بین‌زنجیره‌ای ERC-20 و TRC-20 پشتیبانی می‌کند. همانطور که می‌دانید ERC-20 استاندارد توکنی بسیار محبوبی در اتریوم است. در شبکه ترون نیز TRC-20 استانداردی مشابه آن است.

به‌عنوان نکته‌ جانبی باید اضافه کرد که BEP-2 و BEP-20 به‌ ترتیب استانداردهای توکنی زنجیره بایننس و زنجیره هوشمند بایننس هستند. ارز بومی هر دو زنجیره BNB است.

پس‌از تنظیم پارامترها، زمان تبدیل ارز بسیار کوتاه خواهد بود و فقط چند دقیقه طول می‌کشد تا تبدیل بین‌زنجیره‌ای انجام شود. البته این‌موضوع به زمان صحت‌سنجی شبکه بلاکچین نیز بستگی دارد.

اما این فرایند دقیقاً به چه معنا است؟ در هنگام شلوغی یا فعالیت زیاد، با توجه به بلاک‌چینی که می‌خواهید برای تبدیل از آن استفاده کنید، ممکن است فرایند بیشتر طول بکشد.

بایننس بریج (Binance Bridge) کارمزدی دریافت نمی‌کند و فقط لازم است کارمزد تراکنش‌های شبکه بلاک‌چین‌هایی را پرداخت کنید که بین آن‌ها تبدیل انجام می‌دهید.

آیا برای استفاده از بایننس بریج، حساب کاربری بایننسی لازم است؟

خیر. رابط کاربری بایننس بریج بدون نیاز به حساب بایننسی برای هر نشانی در دسترس است.

از طرفی با داشتن حساب بایننسی واریز و برداشت برای تعدادی از دارایی‌های BEP-2 و BEP-20 آزاد خواهد بود. در این‌صورت نباید دغدغه بسته‌بندی این دارایی‌ها را داشته باشید. می‌توان آن‌ها را همانند هر توکن دیگری ذخیره، معامله و منتقل کرد.

«Peg-in» و «Peg-out» چیست؟

ویژگی «Peg-in» این امکان را می‌دهد که تبدیل از بلاکچین‌های داخلی به توکن‌های زنجیره بایننس یا زنجیره هوشمند بایننس انجام شود. برعکس «Peg-out» به‌معنای تبدیل از توکن‌های زنجیره بایننس یا زنجیره هوشمند بایننس به توکن‌های بلاکچین داخلی است.

برای تکمیل Peg-in در وهله نخست لازم است کیف پول سازگاری مانند کیف پول زنجیره بایننس یا متاماسک داشته باشید.

زنجیره مبدأ تبدیل را انتخاب و مقدار ارز را مشخص کنید. بایننس بریج آدرسی برای شما ایجاد می‌کند که باید ارز را به آن واریز کنید. برای واریز به نشانی مذکور، پنجره زمانی خواهید داشت.

اگر مبالغ را در زمان تعیین‌شده به آن نشانی منتقل کنید، بایننس بریج، هم‌ارز آن‌ها توکن بسته‌بندی‌شده به نشانی زنجیره بایننس یا زنجیره هوشمند بایننس واریز می‌کند.

پس‌از تکمیل تراکنش، بایننس بریج (Binance Bridge) توکن‌ها را قفل می‌کند و پِگ زنجیره هوشمند بایننس تکمیل می‌شود. در این‌صورت می‌توان از توکن‌های پگ شده خود استفاده کرد.

چنانچه قصد تبدیل ارز زیادی دارید بهتر است این کار را با مبلغ کم شروع کنید. با این‌کار قبل از انتقال مبالغ زیاد می‌توان صحت همه مراحل را کنترل کرد. همین فرایند را می‌توان مستقیماً به صورت متناوب در بایننس انجام داد.

سخن پایانی

پروژه بایننس بریج (Binance Bridge) ابزاری مهم برای ارتقای سازگاری بین‌بخشی در فضای بلاک‌چین محسوب می‌شود. هرکس می‌تواند برای استفاده از توکن‌ها و کوین‌ها در زنجیره بایننس یا زنجیره هوشمند بایننس، آنها را پگ کند.

با گذشت زمان تعداد توکن‌های پشتیبانی شده افزایش می‌یابد و دسترسی بهتری به نقدینگی در زنجیره هوشمند بایننس فراهم می‌شود. بایننس بریج بخشی از یک پروژه بزرگتر است. هدف بایننس افزایش نقدینگی بین‌زنجیره‌ای بین بلاک‌چین‌های مختلف است. منتظر خبرهای بیشتری از بلاگ اتراکس در این زمینه باشید.

اتراکس امن و حرفه ای

اتراکس یک صرافی ارز دیجیتال معتبر و متمایز است که در دسترس معامله‌ گران ارزهای دیجیتال از سراسر جهان می باشد. این صرافی با تمرکز بر امنیت، سرعت و تنوع، تجربه‌ ی متفاوتی را برای کاربران به ارمغان می‌ آورد.

ویژگی‌ های منحصر به‌ فرد اتراکس:

امنیت بالا: اتراکس به امنیت معاملات و اطلاعات کاربران اهمیت می‌دهد و از تکنولوژی‌ های پیشرفته برای حفاظت ارزهای دیجیتال شما استفاده می‌ کند.
تنوع بالای رمز ارزها: با بیش از 350 ارز دیجیتال معتبر در دسترس، اتراکس انتخاب‌ های وسیعی از ارزهای دیجیتال را به شما ارائه می‌ دهد.
سرعت و خدمات خودکار: اتراکس با ارائه خدمات خودکار و درگاه بانکی، معاملات شما را با سرعت و راحتی بیشتری انجام می‌ دهد.
پشتیبانی حرفه‌ای: تیم پشتیبانی اتراکس در همه زمان‌ ها آماده‌ ی پاسخگویی به سوالات و مشکلات شما هستند.
رابط کاربری ساده و مدرن: رابط کاربری اتراکس طراحی شده تا تجربه معامله‌ گران را آسان و دلنشین کند.

اگر به دنیای ارزهای دیجیتال علاقه‌ مند هستید، اتراکس بهترین گزینه‌ برای شروع معامله و کسب تجارب مثبت است. به اتراکس بپیوندید و از فرصت‌ های بی‌ نظیر ارزهای دیجیتال بهره‌ مند شوید.

Abbas Kafi

مقالات مرتبط