آیا کاهش قیمت ارز دیجیتال کیک یک فرصت عظیم سرمایه‌گذاری است؟

آیا کاهش قیمت ارز دیجیتال کیک یک فرصت عظیم سرمایه‌گذاری است؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه

در سه هفته اخیر قیمت ارز دیجیتال کیک یا پنکیک سواپ حدود 50 درصد ریزش قیمتی را تجربه کرده است و به پایین‌ترین قیمت در تاریخ خود رسیده است. سرمایه‌گذاران و طرفدران این توکن بومی صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ، به شدت از این ریزش دچار ترس و ناامیدی شده‌اند و حتی تصور می‌کنند این ارزدیجیتال رو به نابودی است. دلیل کاهش قیمت ارزدیجیتال کیک چیست؟ آیا این ریزش یک فرصت طلایی برای خرید و سرمایه‌گذاری است یا کیک رو به نابودی است؟

 

مقدمه

برخی مواقع مفهومی به نام کاپیتولاسیون در ارزهای دیجیتال و سایر دارایی‌ها اتفاق میفتد و به شدت باعث ریزش یک دارایی می‌شود. ارزدیجیتال کیک در سه هفته گذشته و در قیمت 3.40 دلار دچار کاپیتولاسیون یا تسلیم در مقابل فشار فروش شد. و در حال حاضر قیمت آن به 1.40 دلار رسیده است، که حدود 95 درصد ریزش را از خود به نمایش گذاشته است. اگر این ریزش یک کاپیتولاسیون بلند مدت باشد و این رمز ارز کف قیمتی بلند مدت خود را بیابد بی‌شک این یک فرصت بی‌نظیر برای سرمایه گذاری خواهد بود زیرا قیمت‌های زیر 2 دلار برای این ارزدیجیتال در مواقع سرمایه‌گذاری یک فرصت ایده‌آل است.

 

ارز کیک Pancakeswap چیست؟

PancakeSwap یک صرافی غیرمتمرکز است که روی زنجیره هوشمند بایننس ساخته شده است. و به کاربران امکان داد و ستد ارزهای دیجیتال، ارائه نقدینگی برای کسب پاداش و مشارکت در تصمیم گیری‌های حاکمیتی را می‌دهد. این صرافی کارمزد کمتر و زمان تراکنش سریع‌تر را در مقایسه با سایر DEXها ارائه می‌دهد و توکن بومی خود، CAKE را دارد.

قیمت توکن این صرافی در یک ماه از 3.67 به 1.88 کاهش یافت!

برای مطالع بیشتر بخوانید: معرفی ارز دیجیتال PancakeSwap

 

دلیل کاهش قیمت ارزدیجیتال کیک چیست؟

اخیراً پیشرفت‌هایی در توکنومیک این ارزدیجیتال صورت گرفته است که هدف آن کاهش تورم توکن کیک است. در پی این اقدام پاداشی که به  استیک کننده‌ها داده می‌شود کاهش خواهد یافت. مشکل این است که بیشتر استیک‌کننده‌ها به دلیل کسب سود از APRهای بالا در صرافی پنکیک سواپ حضور داشتند، بنابراین وقتی APR یا پاداش سود کاهش یافت، تصمیم به فروش عظیم گرفتند. علاوه بر این، یک دوره استیک یک ساله در این صرافی وجود داشت که در ماه گذشته به پایان رسید و توکن‌های زیادی آزاد شدند.

کاهش قیمت ارزدیجیتال کیکصرافی ارزدیجیتال اتراکس
نمودار ارزدیجیتال کیک در تایم هفتگی

مهم‌ترین چیزی که باید درک کنید این است که کاهش قیمت ارزدیجیتال کیک به دلایل غیر فنی و فقط به دلیل جو روانی صورت گرفته است.

 

آیا کاهش قیمت ارز دیجیتال کیک یک فرصت سرمایه‌گذاری است؟

آنچه در مورد DEXES جالب است این است که آنها می‌توانند به لطف درآمدهایشان که کاملاً پایدار هستند ارزش داشته باشند.

بیایید باهم در ادامه نگاهی به توکنومیک این صرافی بیندازیم.

آخرین بروزرسانی در پنکیک سواپ بخشی از پاداش‌های استیک را کم کرد و موجب ناخوشنودی استیک‌کننده‌ها شد. در واقع، تورم واقعی تنها تورم «Trading» و «Other» با 650 هزار توکن در هفته است. توجه داشته باشید که تمام درآمدهای صرافی پنکیک به خرید ارز کیک و سوزاندن آن تعلق می‌گیرد.

درآمد این صرافی در زمان نگارش این مقاله بین ۲ تا ۳ میلیون دلار در هفته در نوسان است.
تنها نکته منفی این است که کاهش درآمد پیش‌بینی شده ممکن است به دلیل GMX و فورک آن باشد که اهرم واقعاً بالایی (معادل قمار) را امکان پذیر می‌کند.

اما فراموش نکنید که Pancakeswap تقریباً انحصار DEXES را بر BSC دارد و بایننس تا حد زیادی به BSC کمک می‌کند.

در ادامه یک عملیات ریاضی را باهم بررسی می‌کنیم که صرفا برای اطلاعات بیشتر در مورد ارزدیجیتال پنکیک سواپ است.

فرض کنید با درآمد هفتگی 2 میلیون دلار، تورم 650 هزار توکن در هفته، قیمت توکن 1.90 دلار، با عرضه توکن حدود 400 میلیون که تا به حال صورت گرفته است.

اعدا بیان شده را به صورت سالانه، در 52 ضرب کنید تا بازده واقعی فعلی را به دست آورید.

کاهش قیمت ارزدیجیتال کیک صرافی ارزدیجیتال کیک

این تورم بسته به قیمت رمزارز است.

1- منحنی قرمز برای درآمد هفتگی 2 میلیون دلار است

2- منحنی آبی برای درآمد هفتگی 2.5 میلیون دلار است

3- منحنی سبز برای درآمد هفتگی 3 میلیون دلار است

4- منحنی بنفش برای درآمد هفتگی 4 میلیون دلار است

به‌صورت خلاصه فرمول ریاضی ما به شرح زیر است:

در قیمت فعلی 1.9 دلار به ازای هر توکن کیک، اگر درآمد هفتگی 2 میلیون دلار باشد، 6 درصد کاهش تورم وجود خواهد داشت. اگر 2.5 میلیون دلار درآمد هفتگی داشته باشد تا 20 درصد و برای درآمد 4 میلیون دلاری، 8 درصد کاهش تورم وجود خواهد داشت. این بازدهی واقعی باورنکردنی است و مهمترین موضوع این است که نسبت به قیمت توکن غیر خطی است!

همه این موارد به استثنای پتانسیل بسیار زیاد DEX در اتریوم یا APTOS است که می‌تواند دلیلی واقعی برای رشد باشد!

علاوه بر این، شما می‌توانید کیک را برای دریافت پاداش 10 تا 20 درصد در استیک قرار دهید.

 

سخن پایانی

برای جمع‌بندی، می‌توانم بگویم که اگر به بایننس اعتماد دارید، می‌دانید که انحصار DEX به لطف اثر شبکه بسیار قدرتمند است، باور داشته باشید که دنیای کریپتوکارنسی و دیفای آینده هستند.

اما فراموش نکنید که قیمت این ارز دیجیتال می‌تواند به کاهش خود ادامه دهد، بنابراین باید قبل از تصمیم به انجام سرمایه‌گذاری در این ارزدیجتال تمامی جوانب مثبت و منفی را بسنجید. تحلیل‌ها و تحقیق‌های خود را انجام دهید و تصمیم به سرمایه‌گذاری بگیرید.

 

صرافی ارز دیجیتال اتراکس

اتراکس، یک صرافی‌ رمز ارز معتبر در ایران است که با ویژگی‌ها و خدمات منحصر به فرد خود، تجربه‌ای ویژه به کاربران خود ارائه می‌دهد. از ویژگی‌های برجسته این صرافی می‌توان به ارائه کیف پول اختصاصی، محیطی امن و مطمئن برای معاملات، کارمزدهای مناسب و فرصت‌های معاملاتی پرسود اشاره کرد. همچنین، تیم پشتیبانی اتراکس همواره آماده پاسخگویی به سوالات و نیازهای کاربران است. با استفاده از تکنولوژی‌های نوین، امنیت تراکنش‌ها برای اتراکس اولویت بالایی دارد. فرآیند سریع احراز هویت، محدودیت‌های کم در واریز و برداشت و پشتیبانی از بیش از 400 ارز دیجیتال، تنها بخشی از مزایایی هستند که کاربران با انتخاب اتراکس از آن بهره‌مند می‌شوند. در نهایت، با رابط کاربری جذاب و سرعت بی‌ نظیر در تراکنش‌ ها، اتراکس به وضوح نشان می‌ دهد که چرا باید به عنوان اولین گزینه برای معاملات رمز ارز در ایران در نظر گرفته شود.

اگر بعد از مطالعه این مقاله کاربردی تصمیم به سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال کیک گرفتید، همین الان به پنل کاربری صرافی اتراکس مراجعه کنید و این رمزارز را با بهترین قیمت و کمترین کارمزد خریداری کنید.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa