سرمایه‌ گذاری در ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا در 2023 و مزایا و معایب آن

سرمایه‌ گذاری در ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا در 2023 و مزایا و معایب آن
زمان مطالعه: 8 دقیقه

این روزها طلا در سطح جهانی و حتی در ایران در یک رالی صعودی قدرتمند قرار گرفته است. و در حال پیمایش سقف‌های جدید است. بسیاری بر این باورند که بحران مالی احتمالی، باعث خواهد شد که هر انس طلا به 2500 دلار برسد. و در ایران هم به دلیل تورم افسار گسیخته به سقف‌های جدیدی از نظر ریالی دست یابد. همین مسائل باعث شده است تا به فکر خرید طلا باشیم. اما خرید شمش یا سکه طلا خطراتی دارد که باید به آن‌ها توجه کنیم. از طرف دیگر به لطف بلاک‌چین و ارزهای دییجتال هم اکنون می‌توانید ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا را خریداری کنید، که با صعود طلا آن‌ها نیز رشد می‌کنند.

تا انتهای این مقاله کاربردی از بلاگ اتراکس با ما همراه باشید تا ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا را باهم بررسی کنیم. و نحوه خرید آنها در صرافی اتراکس را نیز باهم یاد بگیریم.

 

ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا

در ساده‌ترین شکل آن، یک ارز دیجیتال با پشتوانه طلا یا نقره، تکامل مدرن استاندارد طلا است! یعنی یک سیستم پولی که در آن یک ارز مستقیماً با فلزات گران‌بهای فیزیکی مرتبط است. توکن‌های ساخته شده که از این سیستم پیروی می‌کنند، دارایی‌های دیجیتالی را در اختیار دارندگان توکن قرار می‌دهند که ارزش آن مستقیماً با دارایی‌های فیزیکی در ارتباط است.

ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا یا نقره ارزش خود را با داشتن یک پیوند مستقیم و پایدار با یک دارایی قابل اعتماد مانند طلا تنظیم می‌کند. بنابراین از آنچه که بسیاری از کارشناسان ریسک‌گریز به‌عنوان یکی از کاستی‌های کریپتو می‌دانند، از فقدان ارزش ذاتی آن، جلوگیری می‌کند. که منجر به نوسانات بالای قیمت می‌شود. بنابراین، استیبل کوین‌ های که از این دارایی‌های فیزیکی استفاده می‌کنند، در مقایسه با همتایان کاملا دیجیتالی خود، می‌توانند از ملموس‌تر بودن و نوسانات قیمت قابل پیش‌بینی بیشتری برخوردار شوند.

در نتیجه، قیمت آنها هرگز از قیمت فلز گرانبهایی که پشتوانه آنهاست پایین‌تر نمی‌آید. اگرچه ارزش توکن می‌تواند همراه با دارایی فیزیکی زیربنایی افزایش یابد و هم ثبات و هم پتانسیل سود را فراهم کند.

 

تاریخچه پول با پشتوانه طلا

برای درک کامل مزایای ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا، مهم است که ایده پیوند ارزها با فلزات گرانبها و نحوه عملکرد تاریخی آن را درک کنید. این ایده برای اولین بار در سال 1861 توسط انگلستان معرفی شد، ارز با پشتوانه طلا با نرخ ثابت به تثبیت اقتصادی کمک کرد، که به تدریج جهانی‌تر می‌شد. طلا همیشه منبع مهمی برای نگهداری بانک‌های مرکزی و دولت‌ها بوده است، بنابراین گره زدن ارز یک کشور به ذخایر طلای آن راهی برای اطمینان از اینکه این تجارت همیشه مازاد است.

ایالات متحده در سال 1879 از این روش پیروی کرد و تا سال 1933 دلار آمریکا توسط طلا پشتیبانی می‌شد. چرا تغییر کرد؟

تا حدی، پس از جنگ جهانی اول و رکود بزرگ در دهه 1930، مردم شروع به احتکار ذخایر طلا کردند. دولت‌ها همچنین متوجه شدند که تجمیع منابع تنها بر اساس ذخایرشان سخت است، بنابراین سیستم، به سیستم فعلی مبتنی بر اعتماد تغییر کرد که امروزه در سطح جهانی شاهد آن هستیم. در نتیجه، ارزها از طلا و نقره جدا شدند و ارزش آن‌ها بر اساس وعده‌های نامشهود، بی‌شباهت به ارزهای دیجیتال مدرن امروزی، به شدت شروع به نوسان کرد.

در تمام این مدت، طلا به همان اندازه که همیشه در نظر معامله‌گران ارزش داشت، باقی ماند. سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در طلا ادامه دادند و به‌عنوان گزینه‌ای با ثبات‌تر از بسیاری از ارزهای جهانی، اکنون یک دارایی مورد جستجو برای افراد زیرک است.

مطالب مرتبط: کریپتو یا طلا، در زمان بحرانی کدام یک امن‌تر است

 

استاندارد طلا به روز مدرن

اگرچه ایالات متحده استاندارد طلا را به‌طور کامل در سال 1971 کنار گذاشت، ایده مرتبط کردن پول به چیزی که واقعاً با ارزش است، همچنان یک استراتژی مالی قوی است. با توجه به اینکه فناوری بلاک چین تجارت را مانند گذشته به هم متصل می‌کند، زمان زیادی بود که علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال، می‌خواستند این انقلاب جدید فین تک را با یک دارایی پایدار و قابل اعتماد مرتبط کنند.

ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلاصرافی ارزدیجیتال اتراکس

 

بررسی ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا در سال 2023

از لحاظ تاریخی، طلا به‌عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن در نظر گرفته شده است، زیرا معمولاً در صندوق‌های امن ذخیره می‌شود و سابقه نوسان بسیار پایینی دارد. طلا همچنین هیچ ارتباط مستقیمی با سایر طبقات دارایی ندارد. بنابراین در زمان بی‌ثباتی اقتصادی کمتر در معرض نوسانات بازار قرار می‌گیرد. این ویژگی‌ها در سال‌های اخیر ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا را به یک گزینه سرمایه‌گذاری فوق‌العاده جذاب تبدیل کرده است.

در دسامبر 2022، Deven Soni، مدیر عامل شرکت Matador Gold Technologies، پیش‌بینی کرد که «اینکه ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا به‌طور گسترده مورد استفاده قرار گیرند، فقط زمان خواهد برد». در آوریل 2023، قانونگذاران تگزاس حتی پیشنهادی را برای راه‌اندازی یک ارز دیجیتال با پشتوانه طلا اعلام کردند.

ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا در سال 2023 همچنان سر تیتر خبرها بوده است. مانند هر بازاری، چشم‌انداز ژئوپلیتیک فعلی می‌تواند باعث رونق و سقوط بازارها و ارزها شود. در ژانویه 2023 گزارش شد که روسیه و ایران در حال همکاری برای راه‌اندازی یک ارز دیجیتال با پشتوانه طلا هستند. ایده این سکه جایگزینی دلار آمریکا برای پرداخت‌های تجاری بین‌المللی است.

دلار آمریکا همچنان ارز اصلی تجارت و ذخایر خارجی است، اما روسیه و ایران تلاش‌های خود را برای « دلارزدایی » معاملات بین‌المللی تسریع کرده‌اند.

مطالب مرتبط: اثرات رکود اقتصادی بر دنیای کریپتوکارسی

 

ارزش طلا در سال 2023 و پس از آن

هنگام در نظر گرفتن سرمایه‌گذاری در سکه‌های دارای پشتوانه ذخیره، مانند ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا، مهم است که به ارزش طلا در زمان‌های اخیر توجه کنید.

در فوریه سال 2022، قیمت طلا به سطوح نزدیک به رکورد قبلی و بیش از 2000 دلار در هر اونس افزایش یافت. این زمانی بود که روسیه به اوکراین حمله کرد و بازاری بدبینانه ایجاد کرد. با این حال، تا سپتامبر 2022، ارزش آن بیش از 20٪ کاهش یافت.

در اواخر سال 2022 و آغاز سال 2023، روند معکوس شدن طلا به دلیل تحمیل یک سری از فراز و نشیب‌ها مشاهده شد. ارزش آن از نوامبر 2022 تا فوریه 2023، زمانی که اقتصاد چین دوباره شکوفا شد و تقاضا برای طلا افزایش یافت، 14 درصد افزایش یافت. در اواخر فوریه 2023، ارزش طلا دوباره از مرز 2000 دلار در هر اونس گذشت. به دلیل بحران بانکی ناشی از سقوط بانک سیلیکون ولی، سرمایه‌گذاران به دنبال دارایی‌های امن مانند طلا بودند.

در نهایت، سرمایه‌گذاران می‌توانند با افزایش ارزش فلز گران‌بها هیجان زده شوند. هر چه ارزش طلا بالاتر باشد، ارز دیجیتال با پشتوانه طلا قوی‌تر و پایدارتر خواهد بود.

 

مزایای ارز با پشتوانه طلا

مزایای کریپتوکارنسی با پشتوانه طلا بسیار زیاد است و تا حد زیادی به پایداری آن در مقایسه با گزینه‌های دیگر مانند بیت کوین یا بلاک چین اتریوم مرتبط است. ما چند مورد از رایج‌ترین مزایای ذکر شده را در ادامه فهرست کرده‌ایم:

 

ارزدیجیتال با پشتوانه طلا یک گزینه پایدار است

همانطور که گفته شد، یک ارز دیجیتال با پشتوانه طلا از ثبات قیمتی بالاتری نسبت به همتایان پرنوسان خود برخوردار است. به این دلیل است که ذاتاً با قیمت فعلی طلا مرتبط است، که تا حد زیادی یکی از باثبات‌ترین بازارهای اطراف است. از نظر تاریخی، همه خواهان فلزات گران‌بها هستند و بنابراین توکنی که به فلزات مرتبط است، ارزش خود را حفظ خواهد کرد.

 

درک بازار آن آسان‌تر است

با توجه به ثبات قیمتی طلا، درک نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا به‌طور کلی آسان‌تر است. بسیاری از تغییرات بازار بیت‌کوین و سایر توکن‌های دیجیتال ممکن است تصادفی و حتی دلخواه به نظر برسند. با این حال، با مرزارزهای طلا، می‌توانید به بازار روزانه طلا نگاه کنید و روندها، تغییرات و پیش‌بینی‌هایی را ببینید که به تصمیم‌گیری آگاهانه برای سرمایه‌گذاری کمک می‌کنند.

 

ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال آسان است

مگر اینکه یک خزانه سوئیسی در دست داشته باشید! ذخیره حجم زیادی از طلا در سطح فردی آسان نیست. طلا و نقره دیجیتالی شده به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که از ارزش آن برای معامله، سرمایه‌گذاری و هزینه کردن بدون نگرانی در مورد موقعیت فیزیکی آن همیشه استفاده کنند. این امر می‌تواند به کارمزدهای کمتر برای استفاده از آن به‌عنوان یک دارایی تجاری تبدیل شود که منجر به راحتی و سود بیشتر می‌شود.

 

می توانید به برنامه‌های معاملاتی بلاک‌چین دسترسی داشته باشید

با تبدیل طلا و نقره به دارایی‌های دیجیتال، دارندگان می‌توانند به پلتفرم‌های معاملاتی بلاک‌چین و تمام مزایای مرتبط با آن‌ها دسترسی داشته باشند. این پلتفرم‌ها معاملات آسان، اعتبارنامه‌های امنیتی سخت و شفافیت بلاک‌چین و همچنین مقررات ایمنی آنها را ارائه می‌دهند.

 

از بانک‌ها دور می‌مانید

از طریق روش‌های معاملاتی بلاک‌چین که در بالا ذکر شد، سرمایه‌گذاران می‌توانند ارزش دارایی خود را بدون مراجعه به بانک انتقال دهند. این موضوع به طرق مختلف سودمند است: سریع‌تر است، در دسترس‌تر است، و به شما امکان می‌دهد از نوساناتی که ممکن است هنگام معامله پول در سطح جهانی رخ دهد، اجتناب کنید. به‌طور خلاصه، این یک راه خوب برای شکست دادن نرخ‌های منفی است.

ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلاصرافی ارز دیجیتال اتراکس

 

معایب ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا

اگرچه فلزات گران‌بهای دیجیتالی شده به‌طور پیش‌فرض در مقایسه با دارایی‌های فیات یا شمش‌های فیزیکی سنتی برتری دارند. اما دارایی معایبی نیز هستند که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد.

 

عدم بازدهی

به‌طور سنتی، فقدان بازده و در نتیجه فرصت‌های کسب درآمد محدود، در اکثریت قریب به اتفاق کریپتوهای دارای پشتوانه طلا، منجر به این می‌شود که دارایی‌های دیگری مانند سهامی که سود سهام پرداخت می‌کنند، و اوراق قرضه به‌عنوان چشم‌انداز جذاب‌تری برای سرمایه‌گذاران ظاهر شوند.

امروزه می‌توان شاهد افزایش آگاهی عمومی از ریسک‌های تورمی مرتبط با نگهداری بلندمدت سرمایه بود، به این معنی که سرمایه‌گذاران حتی آگاهانه‌تر به دنبال دارایی‌هایی با بالاترین پتانسیل درآمد خواهند بود. با عادی شدن نرخ‌های بهره منفی، مردم به دنبال راه حلی هستند که نیازی به خرج کردن پول اضافی برای نگهداری پول خود در بانک را نداشته باشند.

 

قانون گرشام

مانع دیگر موردی است که به‌عنوان قانون گرشام شناخته می‌شود. پول بد، پول خوب را از بین می‌برد! در واقع، این بدان معنی است که مردم طلا و نقره (پول خوب) خود را نگه می‌دارند و علیرغم افزایش قابل ملاحظه نقدینگی (و در نتیجه، قابل مصرف بودن) که در فرآیند دیجیتالی شدن به دست می‌آورند، فیات کاغذی (پول بد) استفاده می‌کنند.

 

سوالات متداول

معروف‌ترین ارزدیجیتال با پشتوانه طلا چه نام دارد؟

ارزهای دیجیتال بسیار زیادی با پشتوانه طلا وجود دارد که کثر آنها نیز دارای اعتبار لازم هستند. از جمله این رمزارزها می‌توان به تتر گلد و پکس گلد اشاره کرد.

 

ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا را از کجا خریدرای کنم؟

خرید این نوع ارزهای دیجیتال نسبت به خرید شمش و سکه طلا بسیار راحت‌تر و کم هزینه‌تر است. کافی است به پنل کاربری صرافی اتراکس مراجعه کنید و با سرچ کردن رمزارزی مانند PAXG، مشغول به خرید و فرش این نوع از دارایی‌ها شوید.

 

آیا خرید ارز دیجیتال با پشتوانه طلا منطقی است؟

از آنجا که طلا در روند صعودی بلندمدت خود قرار گرفته است خرید این نوع از رمزارزها نیز دارایی مزایای است. اما به یاد داشته باشید، قبل از اقدام به هر نوع سرمایه‌گذاری تحقیقات لازم و کافی را انجام دهید.

 

آنچه در مقاله ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا مطالعه کردیم…

ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا یک فرصت سرمایه‌گذاری بسیار جذاب برای علاقمندان به این فلز زرد فراهم کرده است. و شما هرجای دنیا که باشید کافی است که به یک صرافی ارزدیجیتال مانند اتراکس یا در نوع خارجی کوکوین، دسترسی داشته باشید، تا این دارایی‌ها را خریداری کنید. اما فراموش نکنید همانطور که این دارایی، دارای مزایای زیادی هستند معایبی نیز دارند که باید قبل از سرمایه‌گذاری از آنها آگاه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با مشاوران ما در صرافی اتراکس در ارتباط باشید.

 

اتراکس انتخاب امن و سریع برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال اتراکس، به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که ارائه می‌دهد، از جمله کیف‌پول اختصاصی، محیط امن برای تراکنش‌ها، کارمزدهای رقابتی و پشتیبانی حرفه‌ای، در دنیای ارزهای دیجیتال در ایران به عنوان یک صرافی رمزارز قابل اعتماد و قدرتمند شناخته می شود. اتراکس با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته و تأکید بر امنیت، به مشتریان خود اعتماد و اطمینان می‌دهد که دارایی‌هایشان در یک محیط کاملاً امن و مطمئن نگهداری می‌شوند. تجربه آسان و سریع در انجام تراکنش‌ها، همراه با پشتیبانی از بیش از 400 نوع رمزارز و رابط کاربری جذاب و کارآمد، اتراکس را به یکی از انتخاب‌های منحصر به فرد در بازار رمزارز ایران تبدیل کرده است.

در مورد ارز دیجیتال PAXG، به صفحه این ارزدیجیتال در صرافی اتراکس مراجعه کنید. در حال حاضر این ارزدیجیتال با قیمت 104 میلیون تومان در حال معامله می‌باشد و با توجه به رشد انس طلا این رمزارز می‌تواند به صعود خود ادامه دهد.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa