استیبل کوین چیست و چگونه درآمد غیرفعال از استیبل‌کوین داشته باشیم؟

استیبل کوین چیست و چگونه درآمد غیرفعال از استیبل‌کوین داشته باشیم؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه

در زمستان کریپتو و بازار نزولی درآمد غیرفعال از استیبل‌کوین ایجاد کنید.و این بحران را تبدیل به یک فرصت مالی جذاب کنید.

بهترین بخش زمستان کریپتو این است که فرصت زیادی برای به دست آوردن ثروت و پول انبوه خواهید داشت. اما نشستن و فکر کردن روی انبوهی از پول نقد فیات و دیدن ثروت خود که به مرور زمان در حال فرسایش و کم شدن ارزش آن در زمان تورم وحشتناک با گذشت زمان بسیار عذاب‌آور است.

برای فرار از تورم بحرانی در ایران و سایر نقاط جهان چه باید کرد؟

پاسخ ساده این است که ریال یا هر نوع پول فیات خود را به استیبل‌کوین تبدیل کنید و به دنبال فرصت های کسب درآمد برای حفظ ثروت و پول خود باشید.

از استیبل کوین به عنوان ابزاری در برابر تورم استفاده کنید

اما آیا استیبل کوین ها ایمن هستند؟ گزینه های مناسب برای انتخاب کدامند؟

 

مقدمه

همه ما شاهد رویداد depegging luna/ust بوده‌ایم. این رویداد باعث شکست بزرگی در صنعت کریپتو شد. سقوط یکی از بزرگترین استیبل‌کوین های کریپتو، همه را نگران قرار دادن پول در استیبل کوین کرده است. و همه ما به فکر انتخاب ایمن‌ترین نوع استیبل کوین هستیم.

رشد استیبل کوین‌ها، سرمایه‌گذاران را برای نگه‌داشتن پول خود در کوتاه مدت و کسب سود از آن دشوارتر کرده است.

در مقاله درآمد غیرفعال از استیبل‌کوین 5 روش برتر برای شناسایی بهترین استیبل کوین‌ها در حین نگهداشتن پولی که به سختی به دست آورده اید ذکر شده است.

 

ارزش بازار و حجم استیبل کوین‌ ها

اگر یک استیبل کوین دارای ارزش بازار و حجم بالایی باشد، به این معنی است که مردم به آن اعتماد دارند و از آن در معاملات روزمره استفاده می‌کنند. همچنین می‌توانید در صرافی اصلی ارزهای دیجیتال در دسترس بودن استیبل کوین مورد نظر را جستجو کنید. تعداد جفت های موجود نیز یک معیار مهم است.

 

شفافیت و حسابرسی

اگر به دنبال تبدیل فیات خود به استیبل‌کوین هستید، همیشه پشتوانه و مشخصه‌ها را بررسی کنید. آیا یک دارایی خاص می‌تواند تمام مشخصه ‌ها را پشت سر بگذارد؟ آیا پشتوانه مناسبی برای حمایت از واکنش قیمت در شرایط بحرانی دارد؟ اگر حفره‌ها و اشکالاتی پیدا کردید، از آنها دوری کنید. بهتر است اصل خود را تضمین کنید تا اینکه به دنبال بازدهی غیرمنطقی باشید.

 

انواع استیبل کوین

در حال حاضر، 4 نوع مختلف استیبل وجود دارد که در بازار کریپتو رایج است.

1. استیبل کوین الگوریتمی

استیبل کوین های الگوریتمی از قراردادهای هوشمند و الگوریتم‌های خاص برای تنظیم عرضه توکن استفاده می‌کنند. این یک واقعیت است که استیبل کوین‌های الگوریتمی اصلاً ذخیره ندارند. از آنجایی که عرضه و تقاضا و قیمت هدف همگی توسط کد کنترل می‌شوند، استیبل کوین الگوریتمی نمونه‌ای از عدم تمرکز واقعی است. زیرا هیچ سازمان نظارتی برای حفظ یا نظارت بر فرآیندها وجود ندارد. نمونه ای از یک استیبل کوین با پشتوانه الگوریتمی Frax است.

2. استیبل کوین با پشتوانه کالا

استیبل کوین‌های دارای پشتوانه کالا به سادگی مالکیت یک شی فیزیکی با ارزش واقعی را اعمال می‌کنند. به طور کلی، کالاها دارای پتانسیل افزایش ارزش در طول زمان هستند. در نتیجه، این گونه‌های استیبل کوین معمولاً انگیزه‌های بالاتری برای دارندگان و کاربران استیبل‌کوین‌های دارای پشتوانه کالا ایجاد می‌کنند. نمونه ای از یک استیبل کوین با پشتوانه کالا، Paxos Gold (PAXG) است.

3. استیبل کوین با پشتوانه فیات (خارج از زنجیره)

استیبل کوین‌های دارای پشتوانه فیات ابتدایی ترین نوع استیبل کوین با نسبت 1:1 هستند. نسبت 1:1 نشان می‌دهد که یک استیبل کوین معادل یک واحد ارز، مانند یک دلار است. نمونه‌هایی از برخی از استیبل کوین‌های دارای پشتوانه فیات BUSD و USDC هستند.

4. استیبل کوین با پشتوانه کریپتو (روی زنجیره)

استیبل کوین هایی که به جای ارزهای فیات توسط ارزهای رمزپایه معمولاً ETH پشتیبانی می‌شوند، به عنوان استیبل کوین‌های کریپتو شناخته می‌شوند. استیبل‌های دارای پشتوانه کریپتو از قراردادهای هوشمند برای محافظت از دارایی‌ها به عنوان وثیقه استفاده می‌کنند تا اینکه به یک صادرکننده مرکزی برای ذخیره وابسته باشند. نمونه ای از یک استیبل کوین با پشتوانه کریپتو DAI است. این یکی، از گزینه‌های عالی برای ایجاد درآمد غیرفعال از استیبل‌کوین است.

 

بازده و موارد استفاده استیبل کوین ها

اگر فیات خود را به یک استیبل کوین تبدیل می‌کنید، به دنبال موارد استفاده و بازدهی باشید که می‌توانید هنگام پرش از پروتکل‌های Defi مختلف ایجاد کنید. همیشه بررسی کنید که محصول از کجا می آیدYield و Usecase به شما اطلاع می‌دهند که چقدر جامعه و سازندگان به این استیبل کوین اعتماد دارند.

خطرات و مقررات

در انتهای مقاله درآمد غیرفعال از استیبل‌کوین  می‌رسیم به خطرات و مقرارت. در حال حاضر مقررات قابل توجهی برای استیبل کوین ها وجود ندارد. در حالی که برخی از صادرکنندگان مجوزهای دولتی دارند، این حداقل الزامات را تحمیل می‌کند. ناشران طبق هیچ استانداردی ملزم به حفظ ذخایر یا حفظ نقدینگی نیستند. همیشه خطرات مرتبط با آن را بررسی کنید، دقیقاً برای استیبل کوین پ‌های الگوریتمی. بررسی کنید که آیا استیبل کوین مطابق مقررات SEC است یا خیر.

 

سخن پایانی

برای داشتن درآمد غیرفعال از استیبل‌کوین می‌توانید با تحقیقات خود یکی از استیبل کوین‌های معتبر را از صرافی اتراکس خریداری کنید. و بعد از انتخاب یک پلتفرم استیکینگ معتبر، سرمایه ی خود را استیک کرده و از سود دریافتی لذت ببرید. این نوع سرمایه‌گذاری یکی از کم ریسک‌ترین شیوه‌های سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی‌ها است.

 

مزایای صرافی ارز دیجیتال اتراکس

اتراکس یک صرافی رمزارز معتبر در ایران است که با دارا بودن بیش از 400 ارز دیجیتال مختلف در تلاش است تا معاملات شما در دنیای ارزهای دیجیتال امن و سریع انجام شود. اتراکس دارای کیف پول اختصاصی بدون کارمزد می باشد، اتراکس همچنین دارای درگاه بانکی، پشتیبانی 24 ساعته و احراز هویت خودکار می باشد.

 

همچنین بخوانید: مزایا و معایب سرمایه گذاری در استیبل کوین‌ ها

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa