ارزش بازار کریپتو (Crypto Market Cap) چیست؟ آیا معیار مهمی است؟

ارزش بازار کریپتو (Crypto Market Cap) چیست؟ آیا معیار مهمی است؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه

در بازار مالی سنتی، سرمایه گذاران از ارزش بازار به عنوان راهنما برای اندازه‌ گیری سهام یک شرکت استفاده می‌ کنند. ارزش بازار یک شرکت سهامی عام مترادف با ارزش آن است زیرا با ضرب کل سهام شرکت در قیمت سهم محاسبه می‌شود.

اما با این وجود، ارزهای دیجیتال شرکت نیستند و برخلاف سهام، توکن‌های دیجیتال سهم مالکیتی از سرمایه‌گذاری را نشان نمی‌دهند، اگرچه هم سهام و هم ارزهای دیجیتال از طریق عرضه‌های عمومی در بازار عرضه می‌شوند. عرضه اولیه عمومی (IPO) برای سهام و عرضه اولیه توکن (ICO) برای ارزهای دیجیتال.

مقدمه

هدف اصلی از ارزش بازار یا Crypto Market Cap کمک به اندازه‌گیری نحوه دید و نگرش سرمایه گذاران به چشم‌انداز دارایی‌ها است. این مقاله به این موضوع می‌پردازد که سرمایه‌گذاری در کریپتو چیست، چگونه کار می‌کند و چرا مهم‌ترین معیار در امور مالی غیرمتمرکز است.

تعریف ارزش بازار کریپتو (Crypto Market Cap)

ارزش بازار ارزهای دیجیتال یا معمولاً به آن ارزش بازار رمزنگاری گفته می‌شود و این ارزش بازار با ضرب عرضه در گردش یک دارایی کریپتو در قیمت هر واحد محاسبه می‌شود.

بنابراین، فرض کنید ما دو شبکه داریم، AliceCoin و BobCoin، آلیس کوین مجموعاً 1000 توکن دارد و همه آنها در حال گردش هستند BobCoin یک زنجیره اثبات کار است که در حال حاضر 60000 توکن از حداکثر عرضه 100000 توکن در آن در گردش است. قیمت فعلی AliceCoin در بازار 100 دلار است، در حالی که BobCoin دو دلار است. کدام ارز ارزش بازار بیشتری دارد؟

-ارزش بازار = عرضه در گردش × قیمت

-ارزش بازار(Market Cap) آلیس کوین = 1000 × 100 دلار = 100،000 دلار

-Market Cap باب کوین = 60000 × 2 دلار = 120000 دلار

حتی اگر یک باب کوین 50 برابر ارزان‌تر از یک آلیس کوین باشد، ارزش شبکه باب کوین همچنان از ارزش آلیس کوین بالاتر است. به همین دلیل است که ارزش بازار، تخمین بهتری از ارزش یک شبکه نسبت به قیمت یک توکن انفرادی است.
مطالب مرتبط: نحوه انتخاب بهترین ارزدیجیتال برای سرمایه گذاری

ارزش کل بازار چیست؟

کل ارزش بازار داده‌های بازار را از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال – از جمله بیت‌ کوین، اتریوم، XRP و EOS – می‌گیرد تا تصویری کامل‌تر و در زمان واقعی از عملکرد بخش دارایی‌های کریپتو ارائه دهد. این معیار توسط بسیاری از تحلیلگران مهم تلقی می‌شود، زیرا اندازه این صنعت را به عنوان یک ارزش کل نشان می‌دهد.

معیار مهم دیگری که باید به آن توجه داشت، به خصوص در مورد آلت کوین‌ها، کل عرضه است. ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین محدودیت‌هایی در عرضه در گردش خود دارند، به این معنی که هرگز بیش از 21 میلیون کوین وجود نخواهد داشت. سایرین تعداد توکن‌های بسیار بیشتری دارند به عنوان مثال XRP یک میلیاردتوکن عرضه دارد

ارز‌هایی با عرضه کل بیشتر معمولاً قیمت بسیار کمتری دارند. جدای از ارزش فناوری بلاک چین، کمیابی عامل محرکی در ارزش یک ارز دیجیتال است. به عنوان مثال، بیت کوین دارای بالاترین قیمت 69000 دلاری است، در حالی که رکورد ریپل تنهاحدود 2دلار است.

طبقه بندی دارایی‌های کریپتو با استفاده از Crypto Market Cap

این طبقه‌بندی‌ها، مقایسه ارزش کل ارزهای دیجیتال را با دیگر بازارها آسان‌تر می‌کنند، بنابراین می‌توانید تصمیمات بهتری برای سرمایه‌گذاری بگیرید. به علاوه، این اطلاعات خواندن نمودار ارزهای دیجیتال را کمی آسان‌تر می‌کند.

ارزهای دیجیتال با ارزش بالا

این دسته به ارزهای با ارزش بازار بزرگ اشاره می‌کنند و معمولاً به عنوان سرمایه گذاری امن ارزهای دیجیتال در نظر گرفته می‌شوند. یک ارز دیجیتال در صورتی که ارزش بازار آن بیش از 10 میلیارد دلار باشد، به عنوان یک ارزش بزرگ در نظر گرفته می‌شود.

علاوه بر این، ارزهای دیجیتال با ارزش بالا نیز نقدینگی بالاتری دارند که نسبت به آنهایی که سرمایه کمتری دارند، سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب می‌کنند. این بدان معنی است که شما می‌توانید این دارایی‌ها را تقریباً در هر پلتفرم معاملاتی دارایی دیجیتال پیدا کنید. برترین ارزهای دیجیتال در این دسته بیت کوین و اتریوم (ETH) هستند.

ارزهای دیجیتال با ارزش متوسط

ارزش بازار این ارزهای دیجیتال بین 1 تا 10 میلیارد دلار است. ارزهای طبقه بندی شده به عنوان سرمایه متوسط معمولاً دارای پتانسیل سود استفاده نشده در نظر گرفته می‌شوند اما دارایی‌هایی با ریسک بالاتر هستند. به طور کلی، ارزهای دیجیتال با ارزش متوسط در بلندمدت عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهند. با داشتن آن در سبد خود، ارزهای با ارزش متوسط می‌توانند تنوع دارایی شما را افزایش دهند.

با این حال، همه ارزهای با ارزش متوسط، پتانسیل تبدیل شدن به دارایی‌های کلان را ندارند. نمونه‌هایی از این ارزها عبارتند از Litecoin، Cardano و Monero.

ارزهای دیجیتال با ارزش کوچک

ارز‌ها و توکن‌های متعلق به ارزهای دیجیتال با ارزش کوچک، ارزهایی با ارزش بازار حدود 100 میلیون – 1 میلیارد دلار هستند. ارزهای در این دسته بسیار بی‌ثبات هستند و سرمایه گذاری‌هایی با ریسک بالا محسوب می‌شوند، حتی اگر پتانسیل رشد در کوتاه مدت را داشته باشند. نمونه‌ای از ارزهای این دسته دوج کوین است.

دارایی‌ های کوچک

دارایی‌های دارای سرمایه کوچک دارای بالاترین ریسک در بین بقیه ارزها هستند. به طور کلی، ارزهای متعلق به این دسته، ارز‌های جدیدی هستند که توسط گروهی از افراد یا گروه‌های ناشناس با ارزش بازار کمتر از 50 میلیون دلار عرضه می‌شوند.

آیا ارزش بازار ارزهای دیجیتال یک معیار مهم است؟

بحث‌های زیادی در مورد اینکه چقدر باید روی اندازه بازار ارزهای دیجیتال تمرکز شود، وجود دارد. برخی از منتقدان ادعا می‌کنند که این یک میراث نامطلوب از بازار سهام است که منجر به تصمیمات نادرست سرمایه گذاری می‌شود و به سطوح قابل توجهی از ترس و طمع کمک می‌کند.

با این حال، ارزش بازار ارزهای دیجیتال همچنین می‌تواند نگاهی مبتنی بر واقعیت به عملکرد آلت‌کوین‌ها به ما بدهد منبعی بسیار مهم و مورد نیاز برای عینیت دور از رسانه‌های اجتماعی.

طرفداران ارزهای دیجیتال میتوانند با مراجعه به سایت کوین مارکت کپ ارزش بازار تمامی ارزهای دیجیتال را بررسی کرده و سپس بعد از انجام تحلیل های فنی و تخصصی تصمیم به سرمایه گذاری در ارز دیجیتال مورد نظر خود بگیرند. برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال روی تمامی شبکه ها میتوانید از صرافی محبوب و معتبر اتراکس استفاده کنید.

سخن پایانی

ارزش بازار ارز دیجیتال(Crypto Market Cap) یکی از معیارهای ضروری برای تحلیل است. جریان ارزش گذاری کل صنعت ارزهای دیجیتال را به تصویر می‌کشد. همچنین می‌تواند مفید باشد که بین آنچه اکنون گزارش می‌شود و ارزش بازار رقیق‌شده در پایین‌تر از خط تمایز قائل شویم.

در عین حال، مهم است که معیارهای دیگر را نیز در نظر بگیرید. ارزش بازار فقط یک تکه از پازل است. جنبه‌های دیگری از این صنعت وجود دارد که قبل از هر گونه سرمایه گذاری مالی باید تحقیق کنید.

با اتراکس امن و سریع معامله کنید

اتراکس یک صرافی ارز دیجیتال معتبر و حرفه ای برای ایرانیان است که با بیش از 350 ارز دیجیتال متنوع، تجربه‌ ای امن، سریع و متنوع از معاملات را به کاربران ارائه می‌ دهد. اتراکس از امنیت بالا، تنوع گسترده ارزها و پشتیبانی حرفه‌ ای 24 ساعته گرفته تا خدمات خودکار و رابط کاربری ساده و مدرن، به عنوان یک انتخاب برجسته در دنیای ارزهای دیجیتال ظاهر می‌ شود. همین حالا به اتراکس بپیوندید و با اطمینان به دنیای ارزهای دیجیتال قدم بگذارید.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa