فراکس اتر چیست؟ هر آنچه که باید در مورد Frax Ether بدانید

فراکس اتر چیست؟ هر آنچه که باید در مورد Frax Ether بدانید
زمان مطالعه: 5 دقیقه

در حوزه همیشه در حال تحول دیفای، جستجو برای ثبات و کارایی، اولویت اصلی برای سرمایه‌گذاران و کاربران است. برای مقابله با این چالش، راه‌حلی پیشگامانه به نام فراکس اتر پدیدار شده است که رویکردی نوآورانه برای ترکیب مزایای دارایی‌های پایدار با قدرت و انعطاف‌پذیری شبکه اتریوم را ارائه می‌دهد.

در این مقاله از وبلاگ صرافی اتراکس، ما به اصول فناوری فراکس اتر می‌پردازیم و ویژگی‌های منحصربه‌فرد، مزایا و پیامدهای خاص آن را برای دنیای مالی غیرمتمرکز مرور می‌کنیم. همچنین بررسی خواهیم کرد که چگونه Frax Ether به ثبات، مدل وثیقه‌سازی آن و زیربنای اقتصادی که جایگاه آن را به‌عنوان افزودنی امیدوارکننده به اکوسیستم DeFi محکم می‌کند، دست می‌یابد.

 

نکات کلیدی

  • Frax Ether یک مشتق استیکینگ لیکوییدیتی اتریوم است که توسط Frax Finance اجرا می‌شود.
  • فراکس اتر به گونه‌ای طراحی شده است که به‌طور منحصربه‌فرد از اکوسیستم Frax Finance استفاده کند و استیکینگ را راحت و سودآورتر کند.
  • Frax Ether (frxETH) یک توکن ERC-20 است.

 

فراکس اتر چیست؟

فراکس اتر یک دارایی مشتقه برای استیکینگ اتریوم است که از اکوسیستم Frax Finance برای افزایش بازدهی استیکینگ و ساده‌سازی فرآیند کسب سود در اتریوم استفاده می‌کند. frxETH به‌عنوان یک استیبل کوین عمل می‌کند که به‌طور آزادانه به اتریوم متصل است. 1 فراکس اتر همیشه نشان‌دهنده 1 اتریوم است و با این واقعیت به دست می‌آید که مقدار frxETH در گردش همیشه با مقدار ETH در سیستم Frax ETH مطابقت دارد.

هنگامی که ارز دیجیتال اتریوم به frxETHMinter ارسال می‌شود، مقدار معادل frxETH استخراج می‌شود. نگه داشتن frxETH به خودی خود برای بازدهی استیکینگ واجد شرایط نیست و باید آن را مشابه اتریوم در نظر گرفت. Frax ETH Minter (frxETHMinter) اجازه می‌دهد تا اتریوم را با فراکس اتر معامله کنید و اتر را به اکوسیستم Frax وارد کنید.

 

در اکوسیستم Frax، دو شکل اتریوم وجود دارد:

  1. frxETH (Frax Ether)
  2. sfrxETH (Staked Frax Ether).

sfrxETH یک صندوق ERC-4626 است که بازدهی را از ولیدیتورهای Frax ETH کسب می‌کند. با واریز فراکس اتر در صندوق sfrxETH، کاربران می‌توانند سود خاصی را به‌دست آورند. با گذشت زمان، پاداش‌های استیکینگ منجر به ایجاد frxETH اضافی و اضافه شدن به تعداد دارایی شما می‌شود. کاربران می‌توانند sfrxETH را با frxETH بیشتر از آنچه در ابتدا واریز شده است، بازخرید کنند. نرخ تبدیل frxETH به ازای هر sfrxETH با اضافه شدن جوایز استیکینگ افزایش می‌یابد. نگه داشتن sfrxETH سهم متناسبی در frxETH و جوایز استیکینگ صندوق می‌دهد.

 

چه کسی بنیان‌گذار فراکس اتر است؟

Frax Finance یک پروتکل استیبل کوین الگوریتمی است که استیبل کوین غیرمتمرکز FRAX را با استفاده از وثیقه‌سازی و الگوریتم‌ها ایجاد می‌کند. نسبت وثیقه را بر اساس وضعیت بازار تنظیم می‌کند و در حال حاضر استیبل کوین‌ها را به‌عنوان وثیقه می‌پذیرد.

قبل از فراکس، استیبل کوین‌ها یا با پشتوانه وثیقه یا الگوریتمی ایجاد می‌شدند. فراکس بهترین‌های هر دو حوزه را برای ایجاد اولین پروتکل استیبل کوین کسری-الگوریتمی ترکیب می‌کند.

این پروژه در ماه می‌ 2019 به‌عنوان بانک غیرمرکزی آغاز شد و توسط سام کاظمیان، تراویس مور و جیسون هوان تاسیس شد.

 

Frax Ether  چگونه کار می‌کند؟

فراکس اتر یک استیبل کوین سازگار با ERC-2612 است که کدهای خود را با استیبل کوین‌های Frax و FPI به اشتراک می‌گذارد. sfrxETH یک صندوق سازگار با استاندارد ERC-4626 است که با تأیید قرارداد sfrxETH به‌عنوان خرج‌کننده frxETH و با استفاده از توابع mint یا depozit به دست آمده است. ولیدیتورها بازدهی را تولید می‌کنند و frxETH را که به قرارداد sfrxETH ارسال می‌شود، استخراج می‌کنند. جوایز همگام‌سازی می‌شوند و امکان بازخرید sfrxETH برای frxETH بیشتر را فراهم می‌کنند. توزیع‌های پاداش در طول چرخه‌های زمانی هموار می‌شوند تا از سرقت کاربران مخرب از صندوق جلوگیری شود.

فراکس اتر صرافی ارز دیجیتال اتراکس
نمودار جریان سازی Frax Ether . منبع: وب سایت فراکس فاینانس.

 

رقابت فراکس اتر

Frax Ether، همانطور که در بالا ذکر شد، دارایی است که به‌عنوان مشتقه استیکینگ اتریوم (LSD) شناخته شده است. ال‌اس‌دی‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به کاربران این امکان را می‌دهند که به روشی متفاوت (گاهی به روشی ساده‌تر، گاهی اوقات – سودآورتر) اجازه دهند اتریوم خود را استیک کنند. همان‌طور که از نام آن پیداست، یک دارایی مشتقه است که نشان‌دهنده اتریوم قفل شده در قرارداد هوشمند است.

Rocket Pool یکی از این پروژه‌ها در اکوسیستم اتریوم است. هدف آن ایجاد یک مکانیسم استیکینگ اتریوم غیرمتمرکز با اتصال اپراتورهای مستقل با ولیدیتورهای ETH است. با Rocket Pool، تنها 16 ETH برای اجرای یک گره به جای 32 اتریوم استاندارد مورد نیاز است، زیرا 16 اتریوم باقیمانده مورد نیاز برای راه‌اندازی توسط سهام‌داران rETH ارائه می‌شود. سهامداران rETH در طول زمان پاداش دریافت می‌کنند و 15٪ کمیسیون به اپراتورهای Rocket Pool می‌پردازند، که از سود بیشتری در مقایسه با بازدهی سهام معمولی سود دریافت می‌کنند.

 

فراکس اتر را از کجا بخریم؟

برترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال برای معامله در Frax Finance عبارتند از Uniswap v3 (اتریوم)، Curve (اتریوم)، THENA FUSION، Ramses V2 و Wombat Exchange. منطقی است که فرض کنیم با ادامه افزایش محبوبیت این توکن، پلتفرم‌های صرافی بیشتری از جمله صرافی اتراکس ابزارهایی را برای معامله frxETH اجرا خواهند کرد.

 

Frax Ether را کجا ذخیره کنم؟

از آنجا که frxETH یک توکن ERC-20 است، گزینه‌های ذخیره‌سازی واقعاً فراوان هستند. اکثر کیف پول‌ها (صرف نظر از اینکه کیف پول سرد یا داغ و غیره باشد) از این توکن‌ها پشتیبانی می‌کنند. از جمله این کیف پول‌ها می‌توان به اتمیک و متامسک اشاره کرد.

 

سوالات متداول

فراکس اتر چیست؟

فراکس اتر یک دارایی مشتقه برای استیکینگ اتریوم است که از اکوسیستم Frax Finance برای افزایش بازدهی استیکینگ و ساده‌سازی فرآیند کسب سود در اتریوم استفاده می‌کند.

 

Frax Ether  چگونه کار می‌کند؟

فراکس اتر یک استیبل کوین سازگار با ERC-2612 است که کدهای خود را با استیبل کوین‌های Frax و FPI به اشتراک می‌گذارد. sfrxETH یک صندوق سازگار با استاندارد ERC-4626 است که با تأیید قرارداد sfrxETH به‌عنوان خرج‌کننده frxETH و با استفاده از توابع mint یا depozit به دست آمده است.

 

آنچه در مورد فراکس اتر آموختیم…

حوزه دیفای هر روز ما را با یک بروزرسانی و خلق جدید شگفت‌زده می‌کند. چالش‌های برای کسب سودهای کلان در سرمایه‌گذاری بخش دیفای وجود دارد که فراکس اتر با تمام قدرت خود آنها را حل می‌کند. در واقع فراکس اتر یک دارایی مشتقه برای استیکینگ ارز دیجیتال اتریوم است و از اکوسیستم Frax Finance برای افزایش سوددهی استیکینگ و ساده‌سازی فرآیند برای کاربران در کسب سود اتریوم استفاده می‌کند. frxETH به‌عنوان یک استیبل کوین عمل می‌کند که به‌طور آزادانه به اتریوم متصل است. 1 فراکس اتر همیشه نشان‌دهنده 1 اتریوم است و با این واقعیت به دست می‌آید که مقدار frxETH در گردش همیشه با مقدار ETH در سیستم Frax ETH مطابقت دارد.

 

صرافی ارز دیجیتال اتراکس؛ امن و حرفه ای

صرافی ارز دیجیتال اتراکس با پشتیبانی از بیش از 400 رمزارز معتبر به یکی از بهترین ها تبدیل شده است. برخی از دلایلی که به شما پیشنهاد می کنیم صرافی ارز دیجیتال اتراکس را انتخاب کنید عبارتند از:

  • پشتیبانی 24 ساعته
  • کیف پول اختصاصی
  • درگاه بانکی
  • کمترین کارمزد
  • واریز و برداشت وجه بدون محدودیت
  • امکان خرید ارز دیجیتال با مبلغ حتی 1 دلار

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa