پروتکل وام‌دهی Commodo چگونه کار می‌کند و چه مزایایی دارد؟

پروتکل وام‌دهی Commodo چگونه کار می‌کند و چه مزایایی دارد؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه

امور مالی غیرمتمرکز به دلیل خدمات مالی مبتنی بر بلاک‌چین که جایگزین امور مالی سنتی است، شناخته شده هستند و خدمات یا مشتقات جدیدی را از ویژگی‌های منحصر به‌فرد بلاک‌چین ایجاد می‌کند. با افزایش رشد فناوری، آزمایش‌ها و نوآوری‌ها در این فضا، از جمله ارائه نسخه‌های غیرمتمرکز محصولات مالی، جریان اصلی به چیزی تبدیل می‌شود که بسیاری از صنایع در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند تا در بازار امروزی مرتبط‌تر شوند. در ادامه قصد دایم در مورد پروتکل وام‌دهی Commodo صحبت کنیم.

 

مقدمه

ویژگی های کلیدی DeFi چیست؟

تا آنجا که به DeFi مربوط می‌شود، یک سیستم مالی باز و شفاف هدف است، و هدف آن ارائه محصولات مالی جدید در حالی که از عناصر و عملکردهای کلیدی بلاک‌چین استفاده می‌کند.

توسعه DeFi دارای بخش‌های در حال ظهور است:

  • استیبل‌کوین‌ها
  • صرافی ها و بازار غیرمتمرکز
  • وام و قرض گرفتن
  • بیمه و پرداخت
  • سیستم‌های نگهداری و بسیاری از موارد دیگر

وقتی در مورد بلاک‌چین تحقیق می‌کنید، متوجه می‌شوید که تقریباً تمام بخش‌های نوظهور ذکر شده بالا را دارد. در کانون توجه بودن پروتکل وام‌دهی Commodo تصادفی نیست؛ زیرا پروژه‌های شگفت انگیزی دارد که راه‌حل‌های منحصر به‌فردی در این فضا دارد.

 

آشنایی با شبکه کاسموس

درصورتی که تازه وارد Cosmos Network شده باشید، به احتمال زیاد برخی از رویدادهای مهم گذشته این شبکه را از دست داده‌اید؛ اما نگران نباشید. هنوز این شبکه در مراحل اولیه تکامل خود است؛ زیرا برخی از پروژه‌های شگفت‌انگیز قرار است راه‌حل برجسته خود را برای مشکلات اصلی در تعاملات دنیای واقعی راه‌اندازی کنند. به‌عنوان اینترنت بلاک‌چین، هاب شبکه کاسموس امنیت را با سایر بلاک‌چین‌ها به اشتراک می‌گذارد که سرمایه خود را برای جلوگیری از اعتبار سنجی در بلاک‌چین‌های کوچکتر استفاده می‌کند و هنگام ساخت یک راه‌حل، مهم است که جنبه امنیتی آن را بررسی کنید. جالب است بدانید که هر پروژه، راه‌حلی در شبکه Cosmos به امنیت کل اکوسیستم کمک می‌کند و در نتیجه شبکه را بسیار امن می‌کند.

پروتکل وام‌دهی Commodo
شبکه بلاک‌چینی کاسماس

 

COMDEX در شبکه کاسموس

Comdex یک لایه زیرساختی DeFi از اکوسیستم Cosmos است، و در زمان نوشتن این مقاله، دو پروژه در زنجیره آن در حال آزمایش هستند.

در ادامه مقاله پروتکل وام‌دهی Commodo، در موردنحوه عملکرد وام و استقراض ساخته شده روی Comdex Chain صحبت خواهیم کرد.

Commodo یک پلتفرم وام‌دهی و استقراض با وثیقه IBC-Native است که بر روی Comdex Chain ساخته شده است و تا آنجا که به پلتفرم‌ها و پروتکل‌های وام‌دهی یا وام‌گیری مربوط می‌شود، مزایای مختلفی برای فعالان بازار وجود دارد:

 

پروتکل وام‌دهی Commodo، مزایا برای وام گیرندگان

اجازه دهید از دو زاویه به آن نگاه کنیم،

قرض گرفتن یک ابزار مفید

وام گیرنده ممکن است تصمیم بگیرد که به طور موقت یک توکن قرض بگیرد تا پاداش یا قدرت خاصی در بلاک‌چین کسب کند، مانند حق حاکمیت.

توانایی شورت (معاملات فروش) کردن یک دارایی

وام گیرنده می‌تواند دارایی را بخرد و فوراً آن را در هر صرافی دیگری با هر توکن کریپتو دیگری معامله کند، که در نتیجه دارایی را شورت(فروش) می‌کند. این نوع معامله در صرافی‌های متمرکز را تکرار می‌کند و همچنین عملکرد معاملات آپشن را در پلتفرم هایی که از آن پشتیبانی نمی‌کنند ارائه می‌دهد.

 

پروتکل وام‌دهی Commodo، مزایا برای وام دهندگان

پاداش سرمایه‌گذاری بلندمدت

یک سرمایه‌گذار بلندمدت می‌تواند سود بیشتری از دارایی‌های قرض داده شده (به غیر از افزایش ارزش سرمایه) دریافت کند.

فرصت کسب درآمد از استیبل کوین ها

صادرکنندگان استیبل کوین می‌توانند با توزیع بخشی از درآمد خود از نرخ‌های بهره شناور که در سپرده‌های بانکی خود جمع آوری می‌شود بین همه کسانی که از عرضه در گردش از طریق این برنامه‌های غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کنند، مشوق‌هایی را به دست آورند.

 

اما Commodo چه چیزی را برای ارائه، پیشنهاد می‌دهد؟

تیم Commodo به مشکل در بازارهای وام گیرنده فعلی نگاه می‌کند و راه‌حلی برای حل مشکل طراحی می‌کند.

یکی از مشکلات، تعداد محدود دارایی‌های قابل استقراض منفرد به دلیل اتخاذ یک مدل وام تلفیقی است، که در آن دارایی‌های وام‌دهندگان برای وام‌گیرندگان جمع می‌شود تا با نرخ بهره، وام بگیرند.

Commodo طوری طراحی شده است که دارای بازارهای پولی مجزا به نام cPools است و به عنوان دارایی‌های نقدشونده اکوسیستم Cosmos عمل خواهند کرد.

به عنوان یک وام دهنده در Commodo، می توانید دارایی‌های اکوسیستم Cosmos را برای کسب بازدهی قرض دهید، اما به عنوان یک وام‌گیرنده، می‌توانید با وام‌های دارای وثیقه اضافی وام بگیرید و نرخ بهره پویا را بپردازید که به عرضه و تقاضای دارایی های پلتفرم بستگی دارد.

نکات اساسی در مورد پروتکل وام‌دهی Commodo

  • پول ایزوله به نام cPools دارد.
  • هر یک از cPoolها از دو دارایی cPool و دارایی‌های ترانزیت تشکیل شده است.
  • در این پلتفرم، کاربران می‌توانند هر یک از 2 دارایی را به عنوان وثیقه برای استقراض واریز کنند.
  • ATOM و CMTS دو دارایی قابل معامله در Commodo هستند.
  • نرخ بهره پویا است و تعیین کننده عرضه و تقاضای دارایی است.
  • هنگامی که وثیقه به اندازه کافی وام‌های معوقه را پوشش نمی‌دهد، کاربر می‌تواند لیکویید شود.
  • حراج‌ها از مدل حراج هلندی با تسویه حساب فوری پیروی می‌کنند.

سخن پایانی

پلتفرم‌های وام‌دهی کریپتو، انقلابی بزرگ و شگفت‌آور در حوزه مالی ایجاد کرده‌اند و روز به روز به ارزش بازار آن‌ها افزود خواهد شد. اما این پلتفرم‌ها بجز مزایا، دارای معایب و ریسک‌های زیادی نیز هستند، و در هنگام اتسفاده از آن‌ها باید مراقب بود که دارایی‌های شما لیکویید نشوند.

 

اتراکس، صرافی معتبر ارز دیجیتال در ایران

در صرافی ارز دیجیتال امنیت دارایی های شما اولویت ما است؛ با بهره‌گیری از ابزارهای پیشرفته امنیتی و روش‌های رمزنگاری مدرن، از حساب کاربری شما به بهترین شکل محافظت می‌شود. اتراکس با ارائه تنوعی شگفت‌ انگیز از ارز های دیجیتال، از بیت کوین به عنوان پیشتاز ارزهای دیجیتال گرفته تا اتریوم و ارزهای جذاب دیگر یکی از بی رقیب ترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران است. سرعت و کارایی معاملات نیز از دیگر ویژگی‌ های اتراکس است.

برای خرید تمامی ارزهای دیجیتال مبتنی بر وام‌دهی و سایر دارایی‌های دیجیتال ارزشمند، به پنل کاربری اتراکس مراجعه کرده، و با احراز هویت آنی و سریع، شروع به خرید و فروش تمامی رمزارزهای مورد علاقه خود کنید.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa