چگونه از نوسانات ارزهای دیجیتال استفاده کنیم؟

چگونه از نوسانات ارزهای دیجیتال استفاده کنیم؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه

معامله گران عموما دوست دارند نوسانات ارزهای دیجیتال را مشاهده کنند. نوسانات بازار جایی است که معمولا سود در آن نهفته است. مشکل اصلی استفاده موفقیت‌آمیز از تغییرات قیمت به جای از دست دادن پول است زیرا با نوسانات ریسک نیز همراه است. از سوی دیگر، سرمایه گذاران بلندمدت عموماً عاشق بازارهای پر نوسان نظیر ارزهای دیجیتال نیستند، بلکه عاشق روندهای بلندمدت، ثابت و صعودی هستند. نحوه استفاده از نوسانات بازار با یادگیری نحوه تبدیل شدن به یک معامله‌گر حرفه‌ای ارتباط تنگاتنگی دارد که در این مقاله کاربری از وبلاگ اتراکس به بررسی و آموزش آن خواهیم پرداخت.

 

نوسانات و ریسک در سرمایه گذاری چگونه با هم مرتبط هستند؟

نوسانات، تغییر قیمت یک واحد سرمایه‌گذاری یا معامله شده مانند معاملات آتی ارزهای دیجیتال است. مشکل سرمایه گذاران و معامله گران این است که قیمت‌ها به همان اندازه کاهش می‌یابد. بنابراین، برای موفقیت، معامله‌گر نیاز به خرید یا فروش در زمان مناسب دارد تا به جای از دست دادن پول، از تغییر قیمت سود کسب کند. نوسانات و ریسک و نوسانات و پتانسیل سود ارتباط نزدیکی دارند. یادگیری نحوه ورود، مدیریت و خروج موفقیت‌آمیز از معاملات برای تبدیل نوسانات به سود به جای زیان بسیار مهم است.

نوسانات ارزهای دیجیتال صرافی ارز دیجیتال اتراکس
نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال شدید است.

 

چگونه با نوسانات بازار مقابله کنیم؟

قیمت سهام، کالاها، ارزهای دیجیتال و قیمت‌ قراردادهای آتی توسط دو عامل هدایت می‌شوند. در نهایت عوامل بنیادی تعیین می‌کنند که یک دارایی چقدر ارزش دارد. اما در طول مسیر، معامله گران و سرمایه گذاران سعی می‌کنند پیش‌بینی کنند که قیمت‌ها چه مسیری را انتخاب کرده‌اند. با استفاده از اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال، یک معامله‌گر می‌تواند از حرکات قیمت خود بازار برای پیش‌بینی اینکه قیمت‌ها به کجا خواهند رسید، استفاده کند. در معاملات روزانه، ورود به یک معامله و تعیین فوری اهداف قیمت برای خروج از معامله با سود یا با حداقل ضرر، معمول است. معامله‌گران می‌توانند اهداف قیمتی خود را در طول یک معامله تنظیم مجدد کنند تا سود را به حداکثر برسانند و در برابر ضرر محافظت کنند.

 

نحوه پیش‌بینی نوسانات

معامله‌گرانی که روزها، هفته‌ها یا حتی ماه‌ها در معاملات خود می‌مانند سعی می‌کنند پیش‌بینی کنند که یک جفت دارایی، سهام یا ارز دیجیتال در سال آینده چقدر تغییر خواهد کرد. این نوسانات، نوسان ضمنی نامیده می‌شود. نوسانات ضمنی اندازه‌گیری در تغیرات استاندارد گزارش شده است. نوسان ضمنی کم به شما می‌گوید که بازار به‌عنوان یک کل انتظار ندارد قیمت‌ها در سال بعد زیاد حرکت کنند. نوسانات ضمنی بالا نشان دهنده یک ساختار قیمتی ناپایدار در آینده است.

 

آیا نوسانات ضمنی بالا خوب است یا بد؟

سرمایه گذاران معمولاً به نوسانات ضمنی بالا علاقه‌ای ندارند. زیرا آنها بازارهای بسیار قابل پیش‌بینی را دوست دارند. معامله‌گران و به‌خصوص معامله گران روزانه می‌توانند در دوره‌های نوسانات بالا سودهای چشمگیری به دست آورند. بنابراین، نوسانات ضمنی بالا اغلب برای معامله‌گران خوب است و برای سرمایه گذار بلندمدت چندان عالی و جذاب نیست. همانطور که گفته شد، نوسانات ضمنی بالا سود را برای معامله‌گر روزانه تضمین نمی‌کند. حرکات نوسان قیمت پتانسیل معاملات موفق را فراهم می‌کند به شرطی که معامله‌گر یاد بگیرد چگونه با موفقیت وارد معاملات خود، مدیریت و خروج از آن شود.

 

آیا ETFها نوسانات را افزایش می‌دهد؟

وجه قابل معامله در بازارها ابزارهای سرمایه گذاری محبوبی هستند. در طول یک دهه گذشته بسیاری از سرمایه‌گذاران متوجه شده‌اند که با گذاشتن پول خود در یک ETF که سهام شاخص S&P 500 را حمایت می‌کند، از اکثر صندوق‌های سرمایه‌گذاری مدیریت شده بهتر عمل می‌کنند. با این حال، ETF‌ها تأثیر زیادی بر نوسانات بازار دارند. SEC این پدیده را مورد مطالعه قرار داده و خاطرنشان می‌کند که سهام با مالکیت بالاتر توسط ETF‌ها نوسان بیشتری دارند. این به معنای نوسانات غیر اساسی‌تر در بازار برای معامله‌گران روزانه است زیرا این غول‌ها خرید، فروش می‌کنند و مستقیماً بر قیمت‌های بازار تأثیر می‌گذارند. همانطور که در هفته گذشته نیز شاهده بودیم، درخواست ETF بیت کوین توسط شرکت بل‌راک باعث ایجاد نوسانات ارزهای دیجیتال بخصوص بیت‌کوین شد.

 

استراتژی نوسان‌گیری طولانی چیست؟

معمولاً یک استراتژی نوسان‌گیری بلند مدت شامل گزینه‌های معاملاتی است. تا جایی که فرد انتظار دارد قیمت‌ها افزایش یابد، از سهام یا ارزهای دیجیتال مورد علاقه  خود خرید می‌کند. زمانی که معامله‌گر در مورد اینکه بازار به کدام سمت حرکت خواهد کرد نامطمئن است، یک جایگزین مناسب خرید قرار دادهای آتی است. در استراتژی نوسان‌گیری بلند مدت تحلیلی که انجام داه‌اید به شما می‌گوید بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال در یک سال آینده رشد چشم‌گیری خواهند داشت. شما نیز اقدام به خرید و هولد این دارایی‌های می‌کنید.

 

چگونه نوسانات بر قیمت دارایی‌ها تأثیر می‌گذارد؟

قرارداد‌های آپشن یا اختیار معامله به معامله‌گران این امکان را می‌دهند که سهام، یا ارزهای دیجیتال را با قیمت‌های تعیین‌شده خرید یا فروش کنند، مهم نیست که قیمت‌های بازار چه مسیری را انتخاب کرده‌اند. خریدار برای داشتن گزینه‌های معاملاتی حق بیمه را پرداخت خواهد کرد. نوسانات معمولاً قیمت گزینه‌های معاملاتی را بالا می‌برد. زمانی که نوسانات به سمت بالا باشد، قیمت‌های اختیار معامله خرید، افزایش خواهد یافت و زمانی که نوسانات ارزهای دیجیتال، احتمالاً بازار را به سمت نزول هدایت کنند، قیمت‌های اختیار خرید، تمایل به افزایش دارند. معامله‌گرانی که یاد می‌گیرند چگونه معاملات خود را با موفقیت وارد کرده و مدیریت کنند، می‌توانند سود قابل توجهی کسب کنند زیرا نوسانات بر قیمت‌های آپشن تأثیر می‌گذارد.

 

سوالات متداول

نوسانات بازار و ریسک چه ارتباطی باهم دارند؟

نوسانات و ریسک و نوسانات و پتانسیل سود، ارتباط نزدیکی باهم دارند. یادگیری نحوه ورود، مدیریت و خروج موفقیت‌آمیز از معاملات برای تبدیل نوسانات به سود به جای زیان بسیار مهم است.

 

نوسانات ضمنی به چه معناست؟

معامله‌گرانی که روزها، هفته‌ها یا حتی ماه‌ها در معاملات خود می‌مانند سعی می‌کنند پیش‌بینی کنند که یک جفت دارایی، سهام یا ارز دیجیتال در سال آینده چقدر تغییر خواهد کرد. این نوسانات، نوسان ضمنی نامیده می‌شود.

 

آنچه در نوسانات ارزهای دیجیتال مطالعه کردیم…

بازار ارزهای دیجیتال به دلیل نوپا بودن و انواع بازیگر جدید دارای نوسانات بسیار شدیدی است. به‌طوری که یک ارز دیجیتال در کمتر از چند ساعت می‌تواند صدرصد رشد یا نزول کند. با انجام معاملات درست و اصولی و تبدیل شدن به یک تحلیل‌گر حرفه‌ای شما می‌توانید نوسانات دارایی‌های مختلف را پیش‌بینی کنید و از آنها درآمد داشته باشید. نوسانات ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای مالی هم می‌توانند سودده باشند و هم ضررده. با مطالعه و بالا بردن دانش معامله‌گری خود اقدام به شکار سود در بازار کنید.

 

نقش صرافی اتراکس در نوسان گیری ارزهای دیجیتال به چه صورت است؟

  • بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران برای معاملات سریع و مطمئن در دنیای ارزهای دیجیتال، صرافی اتراکس در داخل کشور است. با اتراکس، به دنیایی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و نوسان‌گیری دسترسی پیدا کنید.
  • این صرافی قدرتمند به شما امکان معامله کردن ارزهای دیجیتال را می‌دهد. با بیش از 400 ارز دیجیتال پشتیبانی شده، شما می‌توانید به راحتی در هر دارایی که قصد دارید سرمایه‌گذاری کنید.
  • اتراکس به‌عنوان یکی از صرافی‌های پیشرو در عرصه ارزهای دیجیتال، با ارائه معاملات سریع و قابل اعتماد، به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از تحلیل‌های بازار و دسترسی به آمارها، درآمدی قابل توجه از نوسان‌گیری رمزارزها به دست آورید. شما نیاز دارید تا به راحتی و با اعتماد به نفس، به سرمایه خود برسید و با صرفه‌جویی در وقت و هزینه، بازدهی بیشتری را تجربه کنید.
  • با صرافی اتراکس، هیچ محدودیتی در واریز و برداشت ارزهای دیجیتال و ریال ایران نخواهید داشت. با امکان کیف پول اختصاصی، شما می‌توانید به راحتی دارایی‌های خود را مدیریت کنید.
  • همچنین، امنیت در صرافی اتراکس اولویت اصلی ما است. با استفاده از تکنولوژی رمزنگاری بالا، پروتکل‌های امنیتی پیشرفته، و کنترل احراز هویت کاربران، اطمینان حاصل کنید که اموال شما در امان و محافظت شده است.
  • اگر شما هم به دنبال یک تجربه فوق‌العاده و مطمئن در دنیای ارزهای دیجیتال هستید، صرافی اتراکس برای شما بهترین انتخاب است. همین الان به اتراکس بپیوندید و شروع به کسب سود از معاملات خود کنید.

 

مطالب مرتبط: دلیل نوسانات بازار کریپتو و بررسی علل آنها

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa