Whitelist لیست سفید چیست و نحوه عضویت در آن چگونه است

Whitelist لیست سفید چیست و نحوه عضویت در آن چگونه است
زمان مطالعه: 4 دقیقه

Whitelist لیست سفید شانس شما را برای به دست آوردن NFTها افزایش خواهد داد. و اگر تلاش کنید که عضوی از Whitelist یک پروژه باشید، به نحوی دریافت ان اف تی را برای خود تضمین کرده‌اید. در ادامه در مورد اینکه Whitelist لیست سفید چیست بیشتر توضیح میدهیم.

مقدمه

افراد زیادی وجود دارند که علاقه‌مند به خرید اولین NFT خود هستند، اما کلاً با عبارات ساده یا عباراتی که هر روز استفاده می‌کنند سردرگم می‌شوند. هدف این مقاله این است که هم افراد غیرحرفه‌ای و هم افراد حرفه‌ای در Web3 بدانند که Whitelist لیست سفید چیست و چگونه در آنها عضو شوند.

Whitelist ، فهرستی از سرمایه‌گذاران ثبت و تایید شده است که مجاز به دریافت و دسترسی زودهنگام به فروش یا رویدادهای آینده آن پروژه هستند.

واژه لیست سفید بسته به جایی که از آن استفاده می‌شود معانی مختلفی دارد. به طور کلی می‌توان گفت که لیستی از موسسات، افراد یا سیستم‌های کامپیوتری مجاز است و بسته به زمینه‌های Web3 تفاوت‌های جزئی دارد، می‌توان آن‌ها را بر اساس یک برنامه، رویداد یا مطلب خاص دوباره تعریف کرد.

در دنیای کریپتو، Whitelist لیست سفید فهرستی از خریداران خاص است که برای فروش یک توکن جدید یا NFT، پیش ثبت نام می‌کنند. حتی اگر در لیست سفید قرار نگیرید، باز هم امکان شرکت در دوره رسمی فروش یا مینت وجود دارد. با این حال، عضویت در لیست سفید به شما امکان می‌دهد در دوره پیش فروش شرکت کنید و از تاخیرهای مربوط به تقاضا جلوگیری کنید و با استفاده از مزایای پیش فروش مانند تخفیف، سرمایه‌گذاری کنید.

لیست سفید در مقابل غیر لیست سفید

رایج‌ترین استفاده از لیست سفید در کریپتو در حال حاضر برای راه‌اندازی یک مجموعه جدید NFT است. لیست‌های سفید به کاربران اجازه می‌دهند تا قبل از انتشار بقیه مجموعه برای عموم، یک NFT را برنده شوند. به عنوان مثال، مجموعه ای از 10000 NFT ممکن است 2000 مورد برای Whitelist رزرو شده باشد.

Whitelist لیست سفید به بخش بسیار مهمی از NFT تبدیل شده‌اند و ثابت کرده‌اند که راز به دست آوردن NFT با قیمتی است که اکثر افراد می‌توانند آن را بپردازند یا آن را در اختیار شما قرار دهند. نمونه‌های اصلی آن NFT‌های Azuki هستند که در عرض چند دقیقه فروخته شدند و Bored Ape Yacht Club (BAYC) NFT‌ هایی که تقریباً در عرض 12 ساعت فروخته شدند.

نه همه، اما اغلب لیست‌های سفید توسط معامله‌گران برای “تغییر” NFTها استفاده می‌شود. در واقع افراد باید به اندازه کافی خوش شانس باشند که یک لیست سفید دریافت کنند.

طبق گزارش بازار NFT 2021 Chainalysis:

«کاربرانی که در Whitelist لیست سفید قرار می‌گیرند و بعداً NFT تازه مینت شده خود را می‌فروشند، ۷۵.۷ درصد بیشتر از مواقع دیگر سود می‌برند. و در مقابل فقط ۲۰.۸ درصد از کاربرانی که بدون قرار گرفتن در لیست سفید این کار را انجام می‌دهند، بیشتر سود می‌برند».

نمودار زیر تفاوت ROI (بازده سرمایه‌گذاری) را بین کسانی که در OpenSea در حین مینت خرید کرده‌اند در مقایسه با کسانی که این کار را بدون قرار گرفتن در لیست سفید انجام داده‌اند نشان می‌دهد.

Whitelist لیست سفید
منبع: گزارش بازار Chainalysis

 

توجه به این نکته مهم است که همه لیست‌های سفید سود خاصی برای سرمایه‌گذاران به همراه ندارند. همچنین از همه لیست‌های سفید برای ایجاد فرصت‌هایی برای به دست آوردنNFT استفاده نمی‌شود. لیست سفید فقط فرصتی عالی برای افراد است تا NFTها را با ابزارهای ساده در آینده به‌دست آورند.

اخیراً محبوبیت NFTهای مبتنی بر ابزارها افزایش یافته است. و ما شاهد افزایش پروژه‌های به اصطلاح PfP تصویر نمایهNFT بوده‌ایم که اکنون سودمندی‌های زیادی را برای دارندگان خود فراهم می‌کند.

چگونه یک Whitelist لیست سفید را به‌دست آوریم

زمانی که پروژه‌ها قبل از فروش عمومی NFT‌ها، مرحله Whitelist لیست سفید را به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌کنند، اغلب مواقع رویه‌های خاصی وجود دارد که سرمایه‌گذاران علاقمند باید آن‌ها را تکمیل کنند. اینها توسط پروژه تنظیم می‌شوند و می‌توانند شامل طیف وسیعی از وظایف مانند:

  • کمک به تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی
  • مشارکت در جامعه Discord
  • نوشتن پست‌های وبلاگ
  • ایجاد موارد بازاریابی
  • سرمایه‌گذاری در توکن‌های پروژه

با برنده شدن در یک Whitelist شانس به شما روی خواهد آورد.

یک گام مهم برای به‌دست آوردن یک Whitelist لیست سفید این است که در ابتدای راه، بخشی از یک جامعه آن پروژه باشید. علاقه‌مندی به پروژه و اعتماد به اهداف آینده آن، راه‌های بسیار خوبی برای کمک به شما در به‌دست آوردن لیست سفید است. به هر حال، احتمال بیشتری وجود دارد که در مکالمات شبکه‌های اجتماعی شرکت کنید. یا الگوهای رفتاری برای پروژه ایجاد کنید. و پست‌های آموزنده جالبی در مورد چیزی که واقعاً به آن اهمیت می‌دهید بنویسید.

مطالب مرتبط: مکانیسم بازی‌ های NFT چگونه است

سخن پایانی

بصورت خلاصه بخواهیم بیان کنیم، Whitelist  یعنی اینکه قبل از مینت یا آزادسازی پروژه شما باید فعالیت‌های بخصوصی مانند: لایک و کامنت گذاشتن در صفحات اجتماعی آن پروژه ( دیسکورد، ایسنتاگرام، توییتر) انجام دهید. حتی گاهی باید عکس‌های میم یا متن‌های تبلیغی برای NFT مورد نظر انجام دهید، تا در روز مینت بدون هیچ‌گونه دردسری شما ان اف تی خود را دریافت کنید.

صرافی رمزارز اتراکس، امن و سریع

اتراکس با درگاه بانکی همراه با پشتیبانی 24 ساعته و کیف پول اختصاصی یکی از صرافی های معتبر ارز دیجیتال در ایران است. در اتراکس امکان معاملات امن، سریع و ساده بیش از 400 ارز دیجیتال فراهم است. با صرافی ارز دیجیتال اتراکس، فرصت های بیشمار کاوش در بازار پویای ارزهای دیجیتال به سادگی در اختیار شما است. از امکان واریز و برداشت وجه از 1 دلار تا بالای 25 میلیون تومان تا ثبت‌ نام آسان و احراز هویت سریع و رابط کاربری مدرن و ساده، در اتراکس همه چیز فراهم است.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa