مکانیسم بازی‌ های NFT چگونه است؟

مکانیسم بازی‌ های NFT چگونه است؟
زمان مطالعه: 10 دقیقه

بازی‌ های NFT در دنیای گیم‌ فای به روش کسب درآمد محبوبی تبدیل شده‌اند. شما می‌توانید توکن‌های غیرقابل تعویض خود در بازی‌ها به سایر کلکسیونرها یا بازیکنان بفروشید و حتی با  الگوهای بازی برای کسب درآمد، توکن‌هایی نیز دریافت کنید.

در هنگام انتقال توکن‌ بازی‌های NFT اطمینان حاصل کنید که آن‌ها را به کیف پول سازگاری با بازی خود منتقل می‌کنید. هم‌چنین، در هنگام ارسال توکن‌های غیرقابل تعویض به بازارگاه‌های این توکن‌ها یا کاربران دیگر مراقب طرح‌های کلاهبرداری رایج باشید.

در نهایت قوانین بازی‌ های NFT را با دقت مطالعه کنید تا هرگونه احتمال ضرر را به خوبی شناسایی کنید. بازی‌های NFT عمدتا روی شبکه‌ اتریوم و زنجیره‌ هوشمند بایننس ایجاد می‌شوند. برخی از این بازی‌ها مانند کریپتوبلیدز و آکسی اینفینتی تجربه‌ مبارزه با شخصیت‌های قابل کلکسیون می‌دهد و برخی دیگر مانند سورار (Sorare) نیز از کارت‌های کلکسیونی خاصی استفاده می‌کنند.

بایننس هم‌چنین جعبه‌های اسرارآمیز توکن‌های غیرقابل تعویض به بازیکنان ارائه می‌کند که شانس برنده شدن توکن‌های NFT به دارندگان خود اعطا می‌کند. این جعبه‌ها در کلکسیون‌هایی که شرکای تجاری بازی‌ های NFT هستند گنجانده شده‌اند.

مقدمه

توسعه‌ بازی‌ های NFT ابتدا با جنون کریپتوکیتیز رواج پیدا کرد که به تدریج به شکل‌گیری الگوی بازی‌کن و درآمد کسب کن منجر شد. این پدیده که امورمالی بازی رایانه‌ای (Game-Fi) نامیده شده است دنیای امور مالی را با دنیای بازی‌های رایانه‌ای ترکیب می‌کند و فرصت‌های کسب درآمد حین بازی را به بازیکنان عرضه می‌کند.

بدین ترتیب بازیکنان برای کسب درآمد نیازی به برنده شدن ندارند. بازیکنان علاوه‌ بر حیوانات کلکسیونی می‌توانند الگوهای بازی مختلفی را در درونمایه‌های متفاوت به انتخاب خود آزمایش کنند.

توکن‌ های غیرقابل تعویض یا NFTs چیست؟

توکن‌های غیرقابل تعویض در واقع توکن‌های الکترونیک رمزنگاری شده‌ای روی شبکه‌ بلاک‌چین هستند که اقلام منحصربه‌فردی را نشان می‌دهند. همچنین توکن‌های غیرقابل تعویض کاربردهای فراوانی دارند.

این توکن‌ها می‌توانند دارایی الکترونیک خاصی را در بازی‌ها نشان دهند. یکی از اقلام کلکسیونی، هنر در قالب رمزارزهاست که می‌تواند نماینده‌ اشیای جهان واقعی مانند املاک و مستغلات باشند. توکن‌های غیرقابل تعویض مسئله‌ دیرینه‌ ایجاد اقلام کلکسیونی الکترونیک غیرمتمرکز و مشکل مالکیت آن‌ها در جهان «کپی-پیست » را حل کرده‌ است.

هر توکن NFT نوعی دارایی غیرقابل تعویض است. این یعنی هر توکن‌ منحصربه‌فرد است و به صورت یکسان با سایر توکن‌ها قابل‌تعویض نیست. شما می‌توانید هر 1 بیت‌کوین را با 1 بیت‌کوین دیگر معامله کنید و این دو کوین از هر نظر یکسان خواهند بود.

با توکن‌های غیرقابل تعویض چنین چیزی ممکن نیست حتی با توکن‌های NFT هنری که به صورت مجموعه‌ای با نسخه‌های متعدد منتشر می‌شوند نیز نمی‌توان چنین کاری را انجام داد. متاداده هر توکن NFT، مانند مجموعه‌های چاپی شماره‌گذاری شده که با یکدیگر فرق دارند، متفاوت است.

بازی‌ های NFT چطور کار می‌کنند؟

بازی‌های NFT با نگهداری صِرف اقلام کلکسیونی رمزنگاری شده در کیف‌ پول فرق دارد. بازی‌ های NFT از توکن‌های غیرقابل تعویض در قوانین، مکانیزم‌ها و تعاملات بازیکنان با یکدیگر استفاده می‌کند. به‌عنوان مثال هر بازی می‌تواند شخصیت یا آواتار منحصربه‌فرد شما را با یک توکن غیرقابل تعویض نشان دهد.

هم‌چنین، ممکن است اقلام الکترونیکی خاصی که در حال بازی کردن پیدا می‌کنید نیز توکن‌های غیرقابل تعویض باشند. پس از پیدا کردن این اقلام می‌توانید توکن‌های NFT خود را برای کسب سود با توکن‌های غیرقابل تعویض بازیکنان دیگر معاوضه یا معامله کنید. الگوی جدیدتر بازی‌کن و درآمد کسب کن به شما اجازه می‌دهد از بازی‌ های NFT درآمدزایی داشته باشید.

بدین ترتیب، این سوال مطرح می‌شود که توکن‌های NFT چطور ساخته می‌شوند و چطور در محیط بازی از آن‌ها استفاده می‌شود؟

برنامه‌نویسان بازی‌های رایانه‌ای به منظور معاوضه، ایجاد و اجرای توکن‌های NFT در داخل بازی‌ها، قراردادهای هوشمندی را ایجاد می‌کنند که قوانین مشخصی برای توکن‌های غیرقابل تعویض درون بازی‌ها تعیین می‌کند. قراردادهای هوشمند، قطعه کدهای برنامه‌نویسی خاصی هستند که قابلیت اجرای خودکار دارند و بر روی بلاکچین ذخیره می‌شوند.

برای مثال، در بازی کریپتوکیتیز تعداد اندکی قراردادهای هوشمند وجود دارند که ساختار بازی را شکل می‌دهند. مشهورترین قرارداد هوشمند این بازی همان قرارداد جین‌ساینس (geneScience) است که مکانیزم‌های خلق تصادفی گربه‌های جدید را تعیین می‌کند.

سازندگان این بازی در ابتدا اطلاعات این کد را مخفی کرده بودند. با این‌حال، امروزه بازیکنان علاقمند به این بازی حتی ابزارهایی را برای تحلیل احتمال وجود ویژگی‌های خاص در گربه‌هایی که به تازگی خلق می‌شوند ابداع کرده‌اند. هریک از بازیکنان با استفاده از این اطلاعات می‌توانند شانس خود را برای ایجاد گونه‌های نادر که بیشترین ارزش و سودآوری را دارد بهینه‌سازی کنند.

بازی‌ های NFT مبتنی بر الگوی بازی‌ کن و درآمد کسب کن

بازی‌ های NFT مبتنی بر الگوی بازی‌کن و درآمد کسب‌کن به کاربران شانس درآمدزایی از طریق بازی کردن می‌دهد. در این بازی‌ها معمولا به هر بازیکن توکن‌هایی به عنوان پاداش داده می‌شود که در برخی مواقع توکن‌های غیرقابل تعویض هستند.

بدین ترتیب هرچه بازیکن بیشتر بازی کند درآمد بیشتری کسب خواهد کرد. توکن‌هایی که به بازیکنان پاداش داده می‌شوند غالبا برای فرآیندهای ساخت و ساز بازی مورد نیاز خواهند بود.

روش مبتنی بر توکن، معمولا باثبات‌تر از الگوی دیگر است چرا که در این روش می‌توان توکن‌ها را به طور پیوسته در سراسر بازی کسب کرد. در حالیکه اعطای توکن‌های غیرقابل تعویض بیشتر مبتنی بر شانس هستند. الگوی بازی‌کن و درآمد کسب کن به ویژه در میان کاربران کشورهای کم‌درآمد محبوبیت پیدا کرده است.
بازی آکسی اینفینیتی به یکی از مشهورترین بازی‌های مبتنی بر الگوی بازی‌کن و درآمد کسب کن تبدیل شده است. این بازی به سرمایه‌گذاری اولیه‌ اندکی برای خرید سه اکسی نیاز دارد که برای انجام این کار می‌توان بورسیه‌ رایگان نیز از سایر بازیکنان دریافت کرد.

پس از تشکیل تیم آغازگر و انجام وظایف و چالش‌های بازی، ممکن است معجون عشق کوچک (Small Love Potion (SLP)) را که نوعی توکن ERC20 قابل معامله در صرافی‌های ارز دیجیتال است، دریافت کنید.

پرورش‌دهندگان (Breeders) از این معجون عشق کوچک برای پرورش اکسی‌های جدید استفاده می‌کنند. اکسی اینفینیتی در کشور فیلیپین محبوبیت زیادی پیدا کرده است و بسیاری از کاربران این بازی در این کشور به گذران زندگی خود با کمک الگوی بازی‌کن و درآمد کسب‌کن روی آورده‌اند. بسیاری از بازیکنان بسته به قیمت بازاری این توکن‌ها و زمانی که برای این بازی سرمایه‌گذاری می‌کنند درآمدی مابین 200 الی 1000 دلار در ماه کسب می‌کنند در حالیکه درآمد تعدادی از آن‌ها حتی به ارقام بالاتر نیز می‌رسد.

منظور از بازی‌ های NFT چیست؟

توکن‌های غیرقابل تعویض درون‌بازی راهی برای کسب درآمد از طریق بازی کردن بازی‌ های NFT به شمار می‌رود. به جای کسب توکن‌های قابل تعویض ERC20 مانند معجون کوچک عشق در اکسی اینفینیتی یا توکن اسکیلز در کریپتوبلیدز، توکن‌های غیرقابل تعویضی دریافت می‌کنید که اقلام کلکسیونی خاصی را نشان می‌دهند.

این مکانیزم روش متعارف کسب درآمد از طریق بازی‌ های NFT به حساب می‌آید. اقلامی که در این بازی‌ها کسب می‌کنید بر اساس جنبه‌های آرایشی، میزان وفور یا کاربری خاصی که در بازی دارند ارزش متفاوتی خواهند داشت.

کریپتوکیتیز نمونه‌ای از بازی‌هایی است که تنها بر امکان گردآوری توکن‌های غیرقابل تعویض درون‌بازی مبتنی است. بدون وجود عنصر شانس هیچ راهی برای ادامه بازی و کسب درآمد ثابت وجود ندارد. بیشتر بازی‌های جدیدتر، توکن‌های غیرقابل تعویض ترکیبی از هر دو الگوی بازی‌کن و درآمد کسب‌کن و توکن‌های NFT درون‌بازی به بازیکنان ارائه می‌کنند.

مدل درآمدی بازی‌ های NFT چگونه است؟

میزان پولی که با بازی کردن بازی‌‌های NFT می‌توانید به دست بیاورید به مکانیزم خاص بازی و تقاضای بازار بستگی دارد. پولی که بدست می‌آورید یا از از طریق رمزارزهایی که در طی بازی کسب می‌کنید ناشی می‌شود یا به خاطر ارزشمند شمرده شدن توکن NFT شما از نظر سایر کابران خواهد بود. برای کسب درآمد باید با فروش کالاهای خود در بازار، صرافی‌ها یا حراجی‌ها درآمد خود را نقد کنید. در بازی‌های NFT ارزش توکن‌ها از توکن‌های غیرقابل تعویض یا امکان گردآوری توکن‌های دیگر یا از مطلوبیت آن‌ها در داخل بازی ناشی می‌شود. این دو عامل مستعد سفته‌بازی نیز هستند.

آیا ممکن است در بازی‌ های NFT پول خود را از دست بدهیم؟

هنگام بازی کردن اینگونه بازی‌ها امکان از دست دادن پول نیز وجود دارد. مقدار دقیق پولی که ممکن است از دست بدهید به بازی مورد نظر، مکانیزم‌های آن و ارزش توکن‌های غیرقابل تعویضی که با آن‌ها سروکار دارید بستگی دارد. البته از دست دادن پول در این بازی‌ها به معنای آن نیست که از شما کلاهبرداری شده است، زیرا توکن‌های NFT مستعد سفته‌بازی هستند و ارزش آن‌ها به دیدگاه افراد دیگر وابسته است. همچنین ضررهای شما نیز به نیروهای بازاری بستگی دارند. مشابه هر سرمایه‌گذاری در رمزارزها مبلغی را که توانایی از دست دادن آن را دارید سرمایه‌گذاری کنید.

آیا ممکن است توکن‌های NFT خود را از دست بدهیم؟

با توجه به ارزشی که برخی توکن‌های غیرقابل تعویض پیدا کرده‌اند این مسئله به یکی از نگرانی‌های عمومی بازیکنان تبدیل شده است که مبادا طی بازی یا تعامل با بلاکچین این توکن‌ها را از دست بدهند.

چه توکن‌های غیرقابل تعویض خود را خریداری کرده باشید و چه آنها را از بازی کسب کرده باشید باید مطمئن شوید که آن‌ها را در جای امنی نگهداری می‌کنید.

به بیان خلاصه‌تر اگر به اندازه کافی احتیاط نکنید ممکن است توکن‌های غیرقابل تعویض خود را از دست بدهید. اگر روش‌هایی که در اینجا به شما معرفی می‌شود را دنبال کنید احتمال از دست دادن این توکن‌ها بسیار پایین خواهد بود.

از چند راه احتمالی ممکن است توکن‌های NFT خود را از دست بدهید:

  • زمانی که بخواهید آنها را از کیف‌پول خودتان به کیف‌پول دیگری که از استاندارد توکن NFT شما پشتیبانی نمی‌کند منتقل کنید.

  • قربانی طرح‌های کلاهبرداری یا تقلب شوید و توکن NFT خود را برای یک کلاهبردار ارسال کنید.

  • به قرارداد هوشمند مخربی اجازه‌ دسترسی به کیف‌پول خود بدهید و این قرارداد هوشمند، تمام توکن‌های NFT شما را به سرقت ببرد.

  • توکن‌های خود را مطابق برخی قوانین بازی از دست بدهید.

علاوه‌بر مطلب فوق با کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه مقالات و مطالب بلاگ اتراکس در مورد توکن‌های NFT، فناوری بلاکچین و به طور کلی طرح‌های کلاهبرداری، می‌توانید از گرفتاری در وضعیت‌های بالا اجتناب کنید.

درست همانطور که بدون کسب اطلاعات کافی در مورد نحوه‌ استفاده‌ صحیح از حساب PayPal یا بانکداری اینترنتی از آن‌ها استفاده نمی‌کنید باید همین قاعده را در مورد توکن‌های غیرقابل تعویض خود نیز به کار ببرید.

برای اطمینان از اینکه توکن‌های NFT خود را از دست نخواهید داد باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • زمانی که قصد دارید توکن‌های NFT خود را به کیف‌پول دیگری انتقال دهید مطمئن شوید که فریب طرح‌های کلاهبرداری نخورده‌اید.
  • از توکن‌ها و بلاک‌چین‌هایی که کیف‌پول یا پلتفرم معاملاتی شما  را پشتیبانی می‌کنند شناخت کافی به دست بیاورید. پروتکل‌های ERC721 و ERC1155 رایج‌ترین پروتکل‌های توکن‌های غیرقابل تعویض موجود بر روی شبکه اتریوم و پروتکل‌های BEP-721 و BEP-1155 رایج‌ترین پرتکل‌های توکن‌های موجود بر روی زنجیره‌ هوشمند بایننس هستند. همواره مطمئن شوید که توکن‌های خود را به آدرس صحیحی ارسال می‌کنید و هیچ‌گاه در مورد سازگاری کیف‌پول جدید با توکن‌های خود به حدس و گمان اکتفا نکنید.
  • تنها با قراردادهای هوشمند پروژه‌های معتبر که می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید تعامل داشته باشید. اگر بخواهید به قرارداد هوشمندی اجازه بدهید با کیف‌پول شما تعامل داشته باشد باید از ریسک برداشت احتمالی سرمایه‌ توسط این قرارداد هوشمند کاملا آگاه باشید.
  • با دقت قوانین بازی را مطالعه کنید. برخی بازی‌ های NFT به شما اجازه می‌دهد توکن‌های خود را با سایر بازیکنان معامله کنید. در این حالت از توکن‌های غیرقابل تعویض مصرفی استفاده کنید. این توکن‌های مصرفی به‌عنوان مثال می‌توانند اقلام خاص یا معجون‌های مشخصی باشند. برای اجتناب از رویدادهای غافل‌گیرکننده‌ ناخواسته آشنایی کاملی با محیط بازی پیدا کنید.

مشهورترین بازی‌ های NFT

طیف وسیعی از بازی‌های NFT وجود دارند که اکثریت آن‌ها روی زنجیره‌ هوشمند بایننس یا اتریوم ایجاد شده‌اند. برخی از این بازی‌ها تجربه‌های مشابه با بازی‌های رایانه‌ای متعارف به کاربران ارائه می‌کنند و برخی دیگر عمدتا بر قابلیت گردآوری توکن‌های NFT مبتنی هستند.

اکسی اینفینیتی

همانطور که پیش از این اشاره کردیم اکسی اینفینیتی الگویی مشابه پوکمون (Pokemon) را دنبال می‌کند که در آن مخلوقات قابل کلکسیونی وجود دارند که با یکدیگر مبارزه می‌کنند. اکسی اینفینیتی یکی از بازی‌های حاضر بر روی بلاک‌چین اتریوم است که براساس معامله‌ معجون عشق کوچک (SLP)، اکسی‌ها و اکسی اینفینیتی شاردز به کاربران اجازه می‌دهد از این بازی درآمد کسب کنند. معجون عشق کوچک و اکسی اینفینیتی شادرز در صرافی بایننس قابل معامله هستند.

آکسی اینفینیتی - بازی‌های NFT - صرافی ارز دیجیتال اتراکس

سورار (Sorare)

سورار یک فوتبال فانتزی با بازیکنان فوتبال جهان واقعی است که قابل کلکسیون و معامله هستند. با استفاده از هریک از کارت‌های رایگان که برای بازیکنان مبتدی در نظر گرفته شده‌اند یا خریداری کارت‌های توکن‌سازی شده می‌توان تیم فوتبال پنج نفره‌ای تشکیل داد. با برنده شدن در هر مسابقه، گل‌هایی که به ثمر می‌رسانید یا سایر رویدادهایی که در آن‌ها رقابت می‌کنید امتیازی برای ارتقای سطح به دست می‌آید.

بازی آنلاین سورار (SORARE) - بازی های NFT - صرافی ارز دیجیتال اتراکس

گادز آنچیند (Gods Unchained)

گادز آنچیند بازی کارتی توکن‌های غیرقابل تعویض بر روی شبکه‌ اتریوم است که به بازی‌های Magic The Gathering یا Hearthstone شباهت دارد. بازیکنان برای مبارزه با سایر بازیکنان دسته کارت‌هایی با توانایی‌ها و قدرت‌های متفاوت تشکیل می‌دهند.

هرچه در مبارزات بیشتر برنده شوید اقلام درون‌بازی بیشتری برای استفاده یا فروش پیدا خواهید کرد. اگر در مسابقات رتبه‌بندی برنده شوید می‌توانید به تدریج فلاکس (Flux) بیشتری کسب کنید که به شما اجازه می‌دهد کارت‌های توکن غیرقابل تعویض قدرتمندی بسازید. می‌توانید با فروش آن‌ها سود خود را برداشت کنید و یا با سرمایه‌گذاری مجدد در کارت‌های جدید به این فرآیند ادامه دهید.

GODS UNCHAINED- بازی های NFT - صرافی ارز دیجیتال اتراکس

اقلام کلکسیونی توکن‌های غیرقابل تعویض بایننس

بازار توکن‌های غیرقابل تعویض بایننس با جعبه‌های اسرارآمیز توکن‌های NFT و طرح‌های کلکسیون مشارکتی تجربه‌ بازی NFT را به کاربران می‌دهد. این طرح‌های مشارکتی از هنرمندان الکترونیک تا بازی‌های NFT را دربر می‌گیرد. هر جعبه اسرارآمیز قابل خرید حاوی توکن‌های غیرقابل تعویض تصادفی با سطح وفور مختلف از این مجموعه‌های کلکسیونی است. می‌توان این جعبه‌ها را باز و توکن‌های غیرقابل تعویض آن‌ها را آشکار کرد یا آنها را بدون بازگشایی فروخت.

کلکسیون‌های NFT حاوی چندین توکن‌های غیرقابل تعویض متعدد است و جعبه‌های اسرارآمیز نیز روی درون‌مایه‌ها یا پروژه‌های خاصی تمرکز دارند. برخی از مشهورترین نمونه‌های این کلکسیون‌ها تاکنون کلکسیون‌های جعبه‌های اسرارآمیز گیم‌فای بوده است. برخی از آنها موارد زیر هستند:

1. کلکسیون The MOBOX

موباکس یکی از پلتفرم‌های بازی روی زنجیره‌ی هوشمند بایننس (BSC) است که کشت سود امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) را با توکن‌های NFT ترکیب می‌کند.

این مجموعه جعبه‌های اسرارآمیز حاوی توکن‌های غیرقابل تعویض MOMO است که در پلتفرم موباکس قدرت هشینگ تصادفی دارند. هرچه قدرت هشینگ توکن‌های غیرقابل تعویض بیشتر باشد توکن MOMO در بازی‌های موباکس کالای کلکسیونی لوکس‌تری خواهد بود.

2. کلکسیون The My Neighbour Alice

بازی My Neighbour Alice یک بازی جهان‌سازی مجازی است که از اقلام تزئینی مبتنی بر توکن‌های NFT استفاده می‌کند. اگر چه دارایی‌های این بازی که در داخل جعبه‌های اسرارآمیز این مجموعه قرار داده شده‌اند تنها جنبه‌ تزئینی دارند اما کاربران ارزش زیادی برای آن‌ها قائل هستند و در بازار ثانویه به عنوان دارایی‌های ارزشمند مبادله می‌شوند.

سخن پایانی

بازی‌ های NFT از اقلام کلسیونی الکترونیک استفاده می‌کنند و قوانین خاصی برای تعامل بازیکنان با توکن‌های NFT یکدیگر تعیین می‌کنند. اگرچه برخی افراد به دلیل ویژگی کلسیونی توکن‌های غیرقابل تعویض، این توکن‌ها را ارزشمند می‌دانند اما برخی افراد به دلیل کاربرد NFT ها در بازی دنبال این توکن‌ها هستند.

بسیاری از بازی های NFT مانند بازی‌های کارتی معامله می‌شود و در آن هر فردی که کارت‌ها را گردآوری می‌کند الزاما قصد بازی کردن ندارد. در حال حاضر مفهوم گیم‌فای، اقتصاد جدیدی را بر مبنای بازی‌های NFT ایجاد کرده است که نحوه‌ کسب درآمد افراد از توکن‌های غیرقابل تعویض را تغییر داده‌ است.

بدین ترتیب پول درآوردن در این فضا صرفا به معنای خوش‌شانسی و جمع‌آوری توکن‌های مختلف نیست بلکه بازی کردن نیز شامل می‌شود.

اتراکس بهترین صرافی ارز دیجیتال با کیف پول اختصاصی

اتراکس یکی از معتبرترین و پیشرفته‌ ترین صرافی‌ های ارز دیجیتال برای ایرانیان است. این صرافی با تکیه بر تکنولوژی مدرن و تجربه کاربری بی‌ نظیر، ارزهای دیجیتال را به صورت امن و مطمئن برای کاربران فراهم می‌ کند.

ویژگی‌ها و مزایای اتراکس عبارتند از:

  • تنوع ارزها: اتراکس بیش از 350 ارز دیجیتال معتبر را در اختیار کاربران قرار می‌ دهد.
  • سرعت و سهولت: با استفاده از خدمات خودکار و درگاه بانکی، معاملات در اتراکس به سرعت و بدون مشکل انجام می‌ شود.
  • امنیت بالا: اتراکس به امنیت معاملات کاربران بسیار اهمیت می دهد و از ابزارها و روش‌های امنیتی پیشرفته برای حفاظت از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند.
  • پشتیبانی 24/7: تیم پشتیبانی اتراکس در همه ساعات روز پاسخگوی نیازها و مشکلات شما هستند.
  • کیف‌ پول اختصاصی: اتراکس به کاربران این امکان را می‌دهد تا ارزهای دیجیتال خود را در کیف‌ پول اختصاصی نگهداری کنند. این کیف‌ پول از امنیت بالایی برخوردار است.

با انتخاب اتراکس، به سادگی و اطمینان ارزهای دیجیتال خود را مدیریت کنید و تجربه‌ ای جذاب و امن از معامله‌ گری را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید: 10 بازی برتر NFT بدون سرمایه گذاری

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa