منظور از کیف پول در صنعت کریپتوکارنسی چیست؟ انواع کریپتو والت کدامند؟

منظور از کیف پول در صنعت کریپتوکارنسی چیست؟ انواع کریپتو والت کدامند؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه

در این مقاله قصد داریم با مفهوم کیف پول در صنعت ارزهای دیجیتال آشنا شویم. انواع کیف پول کریپتوکارنسی و تفاوت های آن ها نیز توضیح داده شده است.

مقدمه:

اگر در اتراکس هستید و مطلب کیف پول چیست را می خوانید، واضح است که حتما در مورد ارزهای دیجیتال شنیده اید. همه ما می دانیم که ارزهای دیجیتال دارایی های دیجیتالی هستند که از فناوری بلاک چین استفاده می کنند. اما تا به حال به این فکر کرده اید که کجا می توانیم آنها را نگهداری، ذخیره، و معامله کنیم؟ در این مقاله به اصول ذخیره سازی و امنیت کریپتو می پردازیم

کیف پول کریپتوی یک برنامه، نرم افزار یا سیستم ساده ای است که ذخیره سازی کلیدهای عمومی و خصوصی را امکان پذیر می کند

کیف پول کریپتو چیست

کیف پول کریپتو یک برنامه، نرم افزار یا سیستم ساده ای است که ذخیره سازی کلیدهای عمومی و خصوصی را امکان پذیر می کند. بنابراین، این کلیدها به کاربر امکان ارسال، دریافت و کسب درآمد از دارایی‌های دیجیتال خود را می‌دهند که می‌تواند شامل ارزهای دیجیتال و گاهی اوقات NFT باشد

کلید عمومی شما یک کد دیجیتالی است که از اعداد و کاراکترهای تصادفی تشکیل شده است. و فقط برای دریافت تراکنش استفاده می شود. کلید عمومی به عنوان آدرس کیف پول شما نیز شناخته می شود. این مساله شبیه به ایمیل PayPal نیزمیباشد که به شما امکان می دهد پول را از حساب PayPal خود دریافت کنید. این همان ارزی است که به دیگران می دهید تا از آنها پول دریافت کنید، در حالی که کلید خصوصی شما فقط برای ارسال تراکنش ها استفاده می شود و همچنین رمز عبور (عبارات عبور یا عبارات کلیدی) است. هرگز کلیدهای خصوصی خود را با کسی به اشتراک نگذارید، در غیر این صورت آنها به رمز ارز موجود در کیف پول دیجیتالی شما دسترسی خواهند داشت.

انواع کیف پول کریپتوکارنسی

دو نوع اصلی کیف پول دیجیتالی عبارتند از:

1-کیف پول نگهدارنده

2-کیف پول غیر حضانتی

تفاوت کیف پول های ارز دیجتال در چیست

مالکیت کیف پول

به معنای دسترسی آسان یا کنترل کیف پول است. بنابراین هر کسی که کلیدهای خصوصی را در اختیار داشته باشد، بر کیف پول کنترل دارد. یک کیف پول نگهدارنده معمولاً توسط صرافی ها کنترل می شود زیرا آنها کلیدهای شما را نگه می دارند. در کیف پول غیر حضانتی، شما به تنهایی کلیدهای خصوصی کیف پول خود را نگه داری میکنید. در یک کیف پول نگهدارنده، صرافی به عنوان یک شخص ثالث عمل می کند و می تواند منجر به تاخیر یا مشکل در تلاش برای دسترسی به وجوه شما شود. در یک کیف پول غیر حضانتی، به دارایی های موجود در کیف پول شما می توان به راحتی در هر زمان و هر مکان دسترسی داشت.

امنیت کیف پول

از آنجایی که کیف پول ماهیت دیجیتالی دارد، مشکل هک وجود دارد. برخلاف کیف‌پول‌های غیر حضانتی، صرافی‌ها مستعد هک و نقض امنیت هستند، که در هنگام برخورد با کیف‌پول‌های نگهدارنده به یک مشکل تبدیل می‌شود. کیف پول های نگهدارنده به اندازه کیف پول های غیر حضانتی ایمن نیستند.

گزینه های دارایی

ارزهای دیجیتال (کوین ها و توکن ها) آن چیزی است که شما معامله می کنی دو یا در کیف پول خود نگه می دارید. ارزهای دیجیتال کمتری در مقایسه با انواع کیف پول های غیر حضانتی برای معامله  در کیف پول نگهدارنده وجود دارند. این به دلیل محدودیت ها و مقررات صرافی هایی است که از کیف پول های نگهدارنده استفاده می کنند

حریم خصوصی

هنگام باز کردن کیف پول حضانتی، اطلاعات شخصی مانند اثرانگشت برای استفاده از آن درخواست می شود. در یک کیف پول غیر حضانتی، هیچ یک از داده های شما مورد نیاز نیست. و در کیف پول نگهدارنده رمز عبور شما در پلتفرم امنیتی صرافی ذخیره می شود، در حالی که رمز عبور کیف پول غیر حضانتی به تنهایی توسط شما نگهداری می شود

مسئولیت

در نهایت، مسئولیت بیشتری برای کاربر کیف پول‌های غیر حضانتی وجود دارد، زیرا امنیت دارایی‌های دیجیتال بستگی به این دارد که کاربر چگونه کلیدهای خصوصی خود را ایمن نگه دارد. در یک کیف پول کریپتو غیر حضانتی، هیچ خدماتی برای مشتری وجود ندارد که در صورت گم شدن کلیدهای خصوصی شما به بازیابی آنها کمک کند. برخلاف کیف پول‌های نگهبان، که در آن می‌توانید با پشتیبانی صرافی تماس بگیرید تا در صورت گم کردن کلیدهای خصوصی‌تان، به شما کمک کنند تا آنها را بازیابی  کنید.

مثال ها

کیف پول های غیر حضانتی: کیف پول اتمیک، کیف پول متامسک، کیف پول Exodus، کیف پول Trust و غیره.

کیف پول های نگهدارنده: کوین بیس، بایننس، بای بیت، کوکوین و غیره

سخن پایانی

مانند هر چیز دیگری در این دنیا، چه دیجیتال و چه غیر دیجیتال، روشی که شما برای ذخیره ارز دیجیتال خود انتخاب می کنید دارای مزایا و معایبی است. دانستن تفاوت بین کیف پول نگهدارنده و غیر حضانتی بسیار مهم است، زیرا نوع کیف پولی که انتخاب می‌کنید باید به آنچه می‌خواهید از دارایی‌های کریپتو استفاده کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر می خواهید ارزی مانند بیت کوین (BTC) را برای مدت طولانی نگه دارید، باید از یک کیف پول غیرحضانتی استفاده کنید و بالعکس. بنابراین همیشه به یاد داشته باشید، جایی که پول خود را نگه می‌دارید به همان اندازه مهم است که چرا در آنجا نگه می‌دارید.

اتراکس بهترین صرافی ارزر دیجیتال با کیف پول اختصاصی

صرافی رمز ارز اتراکس یکی از معدود صرافی‌ های ایران است که از کیف پول اختصاصی برای مشتریان خود استفاده می‌کند. با استفاده از این کیف پول، کاربران می‌ توانند بدون پرداخت هزینه‌ های اضافی برای نقل و انتقال، ارزهای خریداری شده‌ی خود را با امنیت بالا در کیف پول صرافی اتراکس ذخیره کنند.

بهره‌گیری از این نوع کیف پول می‌تواند برای مبتدیان بسیار مفید باشد؛ زیرا آن‌ها می‌توانند با اطمینان بیشتری از امنیت و عملکرد کیف پول، ارزهای خود را مدیریت کنند.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa