تحلیل تکنیکال یا فاندامنتال‌، کدام بهتر است؟

تحلیل تکنیکال یا فاندامنتال‌، کدام بهتر است؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه

آیا تجزیه و تحلیل تکنیکال هنوز کار می کند؟ آیا به تحلیل تکنیکال نیاز داریم؟ما به تحلیل تکنیکال نیاز داریم یا فاندامنتال؟ با چه روشی می‌توانم از تحلیل تکنیکال و فاندامنتال باهم استفاده کنم؟ با ما همره باشید تا سوالات ذکره شده را باهم بررسی کنیم.

 

 

تحلیل تکنیکال بهتر است یا فاندامنتال

در این مقاله سعی براین شده است که بی طرفانه تحلیل تکنیکال و فاندامنتال را باهم بررسی کنیم.در آینده مقالات بیشتری راجب انواع تحلیل ها و مزایا و معایب آنها و همچنین شیوه استفاده و گام به گام از تحلیل های مختلف تا شروع به معامله گری در بلاگ وب سایت اتراکس منتشر خواهیم کرد.

 

تحلیل بنیادی

تجزیه و تحلیل بنیادی ابزاری است که برای ارزیابی “قیمت منصفانه” یا “ارزش ذاتی” سهام یا ارز استفاده می شود و حتی می تواند برای برخی از کالاهای دیگر انجام شود.

تحلیل فاندامنتال معمولاً برای سرمایه گذاری طولانی مدت استفاده می شود، اگر قیمت فعلی کمتر از ارزش ذاتی باشد، یا اگر عملکرد شرکت بسیار خوب باشد، پس از اعلام مالی، انتظار می رود که سهام در بلندمدت بالاتر رود سیگنال خرید داده می شود.

تجزیه و تحلیل بنیادی معمولاً برای سرمایه گذاران بلندمدت است، داده های مختلفی مانند اقتصاد کلان، صنعت، مدیریت شرکت، صورت های مالی سه ماهه P&L، جریان نقدی، صورت حساب درآمد، نسبت بدهی و غیره را تجزیه و تحلیل می کند.

 

تحلیل بنیادی در کریپتوکارنسی ها

تحلیل بنیادی را می توان برای تصمیمات سرمایه گذاری بلندمدت در پروژه های کریپتو نیز به کار برد.

تیم پروژه:

این کلید موفقیت هر پروژه جدید است، تجربه تیم پروژه و پروژه های گذشته آنها است. تیم چقدر متعهد و فداکار است؟ آیا نام های واقعی پشت این پروژه با سال ها تجربه وجود دارد؟

رقبا:

رقبا چه کسانی هستند؟ ارزش بازار آنها چقدر است؟ حاشیه آن پروژه چیست؟

طرح کسب و کار:

طرح درآمدزایی پروژه چیست؟ آنها چقدر توانسته اند با موفقیت در برابر آن مقابله کنند؟ برنامه توکن سوزی در صورت وجود چیست؟ کاربران/درآمد پیش بینی شده برای پروژه چقدر است؟

شرکا:

شرکا چه کسانی هستند؟ سرمایه گذاران بالقوه و متعهد چه کسانی هستند؟

 

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال در کریپتوکارنسی‌ها

تحلیل فاندامنتال برای سرمایه گذاری بلندمدت خوب عمل می کند.

از سوی دیگر، تحلیل تکنیکال در معاملات کوتاه مدت (دقیقه تا چند روز) بسیار خوب عمل می کند.

 

تعریف تحلیل تکنیکال

تجزیه و تحلیل تکنیکال از داده‌های تاریخی، عمدتاً قیمت و حجم استفاده می‌کند (در حالی که ابزار معامله‌گران حرفه ای شامل منابع دیگری مانند داده‌های درون زنجیره‌ای، احساسات بازار و سایر داده‌ها نیز می‌شوند) و شاخص‌های فنی را برای ارائه سیگنال خرید و فروش، که از نظر آماری در تاریخچه عملکرد خوبی داشتند، استفاده می‌کند.

 

شاخص‌های تحلیل تکنیکال به شاخص‌های عقب‌ رونده تقسیم می‌شوند که در استراتژی پیروی از روند به خوبی کار می‌کنند و شاخص‌های پیشرو که در استراتژی بازگشت میانگین به خوبی کار می‌کنند. راه های مختلفی وجود دارد که چگونه آنها را ترکیب کنیم تا سیگنال فیلتر شده بهتری داشته باشیم که می تواند معاملات سودآورتری ایجاد کند.

 

تجزیه و تحلیل تکنیکال روی هر سهام، کالا یا ارز دیجیتال کار می کند! اما معمولاً سرمایه گذاران خرد قادر به درک احساسی نیستند که این یک بازی احتمالی است!

 

در واقع تحلیل تکنیکال دربرخی مواقع بهتر از تحلیل های دیگر جواب میدهد! و با استفاده از تحلیل تکنیکال می توانید از تحلیل بنیادی به عنوان فیلتری برای معاملات کوتاه مدت استفاده کنید.

 

به عنوان مثال، اگر می‌دانستید که اصول بنیادی اپل، آمازون، نتفلیکس، تسلا خوب بودند و از یک استراتژی پیروی از روند استفاده می‌کردید، سود زیادی کسب می‌کردید! این بالاتر از خرید و نگه داشتن و یک سرمایه گذاری اندک است، و بالاتر از استقرار استراتژی پیروی از روند در شرکتی است که اساساً خوب نیست.

تحلیل تکنیکال

Cross over ساده برای اپل در هفته

تحلیل تکنیکال

استراتژی ساده Cross-Over برای نوکیا

همانطور که در بالا می بینید، اگر از استراتژی متقاطع بسیار ساده استفاده می کردید، برای اپل یک برنده بود و اگر از تحلیل فاندامنتال استفاده می کردید، از معامله با نوکیا اجتناب می کردید. به هر حال، حتی پیروی از استراتژی ساده متقاطع، از ضررهای بزرگ جلوگیری می کرد!

 

سخن پایانی

مارتی شوارتز تحلیلگر معروف:

“من همیشه به افرادی که می گویند، “من هرگز یک تحلیلگر یا تریدر ثروتمند ندیده ام” می خندم. من آن را دوست دارم! این یک پاسخ متکبرانه و مغرورانه است. من به مدت نه سال از اصول اولیه استفاده کردم و به عنوان یک تحلیلگر ثروتمند شدم.

 

در مورد صرافی ارز دیجیتال اتراکس

با صرافی ارز دیجیتال اتراکس، تجربه‌ ای بی‌ نظیر از دنیای ارزهای دیجیتال در انتظارتان است. در اتراکس امکان واریز و برداشت از یک دلار تا بالای 25 میلیون تومان، پشتیبانی 24 ساعته در هر لحظه از شبانه‌ روز و امکان معامله بیش از 400 رمزارز در اختیار شما است. در صرافی ارز دیجیتال اتراکس کارمزد ریالی صفر و کارمزد کریپتو تنها 0.1 درصد است.

از هر نقطه‌ ای از جهان، می توانید به اتراکس دسترسی داشته باشید. همچنین، ثبت نام و احراز هویت نیز به راحتی، سریع و به صورت خودکار انجام می‌شود.

 

مطلب پیشنهادی: نحوه ترکیب تحلیل بنیادی و تکنیکال

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa