دانلود اپلیکیشن

ارز دیجیتال بایننس (BNB) چیست و علت به‌وجود‌ آمدن آن چه بود؟

ارز دیجیتال بایننس (BNB) نیروبخشِ اکوسیستم بایننس و رمزارز بومی بلاک‌چین بایننس است که در سال 2017، از طریق ICO وارد بازار شد. ﻣﺆسس بایننس، « چانگ‌پنگ ژائو»، پس از ICO توانست بیش از 15 میلیون دلار برای پروژه‌ها و هزینه‌های استارت آپ، تامین نقدینگی کند. مقدمه: در حلقه‌های رمزارز، پلتفرم بایننس به‌عنوان بهترین صرافی معاملات رمزارز در سطح جهان…

فهرست محتوا

ارز دیجیتال بایننس (BNB) چیست و علت به‌وجود‌ آمدن آن چه بود؟
Abbas Kafi
2 سال قبل

ارز دیجیتال بایننس (BNB) نیروبخشِ اکوسیستم بایننس و رمزارز بومی بلاک‌چین بایننس است که در سال 2017، از طریق ICO وارد بازار شد. ﻣﺆسس بایننس، « چانگ‌پنگ ژائو»، پس از ICO توانست بیش از 15 میلیون دلار برای پروژه‌ها و هزینه‌های استارت آپ، تامین نقدینگی کند.

مقدمه:

در حلقه‌های رمزارز، پلتفرم بایننس به‌عنوان بهترین صرافی معاملات رمزارز در سطح جهان از لحاظ حجم مبادلات شناخته می‌شود و پلتفرم تجاری آن مناسب انجام معاملات بیش از 150 نوع رمزارز مختلف است.

این صرافی رمزارز خود را برای استفاده در عملیات پرداخت در اختیار سیستم « تاندِم» که یک برنامه یادگیری زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی سیستم‌های اندروید و iOS است، قرار داد.

قیمت واحد توکِن BNB که از 0.1 دلار آغاز شده‌بود، اکنون رشد چشمگیری یافته‌است،و در زمان نگارش این مقاله طبق داده های سایت کوین مارکت کپ بایننس کوین  در رنک 4 بازار و با قیمت 296دلار و مارکت کپ 47میلیارد دلار توسط معامله گران معامله میشود. BNB با هدف راه‌اندازی یک رمزارز بومی و همچنین ارائه یک راه‌حل جایگزین به سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بایننس برای پرداخت کارمزدهای معاملاتی، طراحی و ایجاد شد. حداکثر عرضه این ارز دیجیتال 200 میلیون توکن است؛ بدین معنا که عرضه BNB در آینده از عرضه بیت‌کوین پیشی خواهد‌گرفت.

تعجبی ندارد که ارز دیجیتال بایننس (BNB) کارکرد‌های مختلفی درون بلاک‌چین بایننس داشته‌باشد. یکی از این قابلیت‌ها، استفاده از BNB برای پرداخت همزمان مجموعه‌ای از هزینه‌های داخلی صرافی است. ‌برای‌مثال، می‌توان از BNB برای پرداخت کارمزدهای معاملات، کارمزد صرافی و کارمزد انتقال درون شبکه صرافی استفاده‌ کرد.

علاوه‌براین، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران می‌توانند از BNB برای سرمایه‌گذاری در عرضه‌های اولیه سکه مورد پذیرش بایننس و نیز «عرضه‌های اولیه توکِن صرافی (IEO)» در سیستم بایننس استفاده کنند.

BNB چگونه کار می‌کند؟

نیمی از 200 میلیون سکه BNB استخراج‌شده در جریان عرضه اولیه توزیع شد، 80 میلیون صرف ﺗﺄمین سرمایه پروژه بایننس و 20 میلیون باقیمانده نیز به «فرشتگان سرمایه‌گذاری یا angel investors» اختصاص یافت.توکن هایBNB در ابتدا از سکه‌های ERC20 محسوب‌ می‌شدند، اما اخیراً بایننس با ارتقاء توکِن‌های اولیه BNB آنها را به شبکه اصلی بلاک‌چین خویش اضافه کرده‌است.

بایننس چِین و اسمارت چِین [زنجیره هوشمند بایننس] امکان ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) و قرار دادن دارایی‌های دیجیتال روی یک بلاک‌چین را به کاربران می‌دهند. آنها همچنین می‌توانند همزمان از عملکرد سریع سیستم معاملاتی بایننس در صرافی غیرمتمرکز این شرکت نیز بهره‌مند شوند.

بایننس به‌تدریج با خرید سکه‌های BNB و انجام عملیات سوزاندن توکن، سکه‌های بیشتری را از زنجیره معاملات خارج کرد و اینگونه ارزش ارز دیجیتال بایننس (BNB) را به‌شکل مستمر افزایش می‌دهد. نیمی از سکه‌های BNB اینگونه از‌ بین خواهند‌ رفت. بایننس چین از یک مکانیزم اجماع خطا بیزانسی استفاده می‌کند که شامل گره‌های متعددی برای تصدیق، ترویج و تسریع فرایند تایید تراکنش‌ها می‌شود.

سکه‌های BNB پشتیبان صرافی غیرمتمرکز بایننس هستند و امکان صدور و تبادل غیرمتمرکز دارایی‌های دیجیتال را میسر می‌سازند.

سه مورد از مهمترین نقاط قوت ارز دیجیتال بایننس (BNB) عبارتند از:

  • معامله مقرون‌به‌صرفه ارز دیجیتال بایننس(BNB)

برجسته‌ترین مزیت بایننس در مقایسه با سایر رقبایش در بازار، صرفه‌جویی بسیار عالی در کارمزد معاملات است. کاربران ویژه (VIP) BNB هنگام تراکنش در صرافی بایننس مزایا و تخفیفات شگفت‌انگیزی دریافت می‌کنند. برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها می‌توان به جای استفاده از دارایی‌های مورد‌معامله، از ارز دیجیتال بایننس (BNB) استفاده کرد و کاربرانی که از BNB برای پرداخت کارمزد استفاده می‌کنند، مشمول دریافت تخفیف 25 درصدی برای تمامی کارمزدهای پرداختی می‌شوند.

  • افزایش قابلیت استفاده آنلاین

کارکردهای متعدد BNB باعث جذابیت آن بین سرمایه‌گذاران و معامله‌گران شده‌است. می‌توان از BNB برای پرداخت هزینه‌های خدمات گردشگری، خرید هدایای مجازی و حتی پرداخت صورتحساب کارت اعتباری «کریپتو دات کام» استفاده کرد. در حال حاضر، بسیاری از خرده‌فروشانی که از دستگاه کارتخوان استفاده می‌کنند، این رمزارز را به‌عنوان وجه پرداختی می‌پذیرند.

  • یکی از قابل‌اعتماد‌ترین رمزارزهای موجود در بازار

از نظر ایمنی، ارزدیجیتال بایننس(BNB) یکی از قابل‌اعتماد‌ترین رمزارزهای موجود در بازار است. از جمله دلایل این امر، سهولت استفاده و سقف برداشت از حساب 30000 دلاری BNB است. به‌طور مشابه، مشکلات امنیتی اندک بایننس باعث جلب اعتماد بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران شده است.

آیا ارز دیجیتال بایننس (BNB) ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

شهرت بالای پلتفرم معاملاتی بایننس تا حدی وامدار موفقیت BNB نیز هست. جهان با سرعت درحال دیجیتالی شدن است و تراکنش‌های دیجیتال در تمامی صنایع در‌حال تبدیل شدن به یک پدیده عادی است.

مردم به توان بالقوه رمزارزها آگاه‌ شده‌اند که BNB نیز از این قاعده مستثنی نیست. همگام با رشد پلتفرم بایننس، ارز BNB نیز ارتقا می‌یابد. گواهی آن، پایه و زیرساخت مستحکم این رمزارز همچون سایر پروتکل‌های رمزارزی است.

براساس تحلیل تکنیکال حرفه‌ای، جهت‌گیری ارز دیجیتال بایننس (BNB) به سمت رشد پایدار است که می‌تواند انتخاب مناسبی برای یک سرمایه‌گذاری موفق بلندمدت باشد. براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده انتظار می‌رود ارزش این ارز دیجیتال در بلندمدت افزایش یافته و بعنوان یک دارایی بالقوه سودآور جایگاه مناسبی نزد سرمایه‌گذاران پیدا کند.

معاملات ارز دیجیتال بایننس (BNB)

این رمزارز از سطح معاملاتی قابل‌قبولی برخوردار است و رشد بالقوه چشمگیری را برای آینده از خود نشان داده‌ است. از لحاظ نوسان قیمتی، BNB یکی از کم‌نوسان‌ترین ارزهای دیجیتال موجود در بازار است. با وجود اینکه این مسئله یک ویژگی مثبت برای معامله‌گران محسوب می‌شود، یافتن نقاط ورود و خروج از بازار [روی نمودار معاملات] را نیز دشوار می‌کند.

رمزارزها به پر‌نوسان بودن معروف‌اند. برای کسانی که با این بازار آشنایی کافی ندارند، معامله ارز دیجیتال بایننس (BNB) می‌تواند ریسک باشد. کسی نمی‌تواند درباره سودآور بودن سرمایه‌گذاری در یک رمزارز خاص با قاطعیت اظهارنظر کند. بهترین توصیه، بررسی کامل و دقیق پیش از تصمیم‌گیری است.

 

اترکس؛ صرافی ارزهای دیجیتال

می خواهید بهترین صرافی برای خرید و فروش ارزهای گوناگون با خدمات خودکار و درگاه بانکی را بشناسید؟ اترکس بهترین گزینه است!

اترکس، صرافی ارزهای دیجیتال با خدمات خودکار و پرداخت از طریق درگاه بانکی است. خرید و فروش ارزهای دیجیتال گوناگون به صورت سریع و امن در اترکس انجام می‌شود. با مزایایی نظیر سرعت، امنیت، تنوع و سهولت، اترکس بهترین گزینه برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است.

همین حالا به اترکس ملحق شوید و تجربه کار با صرافی مدرن و راحت را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با زنجیره‌ هوشمند بایننس (BSC)

Abbas Kafi

مقالات مرتبط