هر آنچه باید در مورد ارز دیجیتال مانا بدانید

هر آنچه باید در مورد ارز دیجیتال مانا بدانید
زمان مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله بررسی خواهیم کرد که Decentraland چیست و ارز دیجیتال مانا چگونه کار می‌کند؟ چون که در هفته‌های اخیر مرکز توجه رسانه‌ها بوده است. باورکردنی نیست، اما واقعی است که، Decentraland چیزی جز یک بازی مجازی نیست. به‌ طور دقیق، این یکی از اولین بازی‌ های ویدیویی بلاکچینی است که مبتنی بر خرید و فروش زمین دیجیتال است.

مقدمه

زمین برای فروش در Decentraland اکنون از قیمت 4.4 ETH شروع می‌شود. به همین دلیل، این بازی به ناچار همه معامله‌گرانی را که بر روی سرمایه‌گذاری‌های بسیار پرریسک فعالیت می‌کنند، جذب کرده است. و ما نیز این مقاله را بصورت مفید و مختصر راجب ارز دیجیتال مانا منتشر می‌کنیم و در آخر کاربرانی که تصمیم به خرید این رمزارز گرفته‌اند می‌توانند از طریق پلتفرم اترکس برای خرید یا فروش این رمزارز اقدام کنند.

معرفی ارز دیجیتال مانا

Decentraland  یک متاورس سه بعدی است. برای کسانی که با این اصطلاحات آشنا نیستند، در این مقاله مشخص می‌کنیم که منظور ما از متاورس، یک واقعیت مجازی است که در آن افراد می‌توانند به طرق مختلف از طریق آواتار خود تعامل داشته باشند. به‌طور خلاصه، در Decentraland، ما ویژگی‌های زمین و اشیاء را از طریق NFT مدیریت می‌کنیم که در این مورد، به طور کامل توسط بلاک چین اتریوم پشتیبانی می‌شوند. به یاد داشته باشید که بلاک چین چیزی نیست جز یک دفتر کل عمومی که تراکنش های دیجیتالی با ارزهای‌ دیجیتال در آن ثبت می‌شود. در Decentraland، تمام تغییرات در بلاک چین توسط DAO (سازمان خودمختار غیرمتمرکز) انجام می‌شود. همچنین، تمام تراکنش‌ها با استفاده از ارزدیجیتال مانا که توکن بومی Decentraland است انجام می‌شود.

ارز دیجیتال مانا چگونه کار می کند؟

مانند سایر فعالیت های مرتبط با بلاک چین اتریوم، Decentraland نیز بر اساس قراردادهای هوشمند است. قرارداد هوشمند به عنوان یک قرارداد دیجیتالی تعریف می‌شود که الزامات خاصی را نشان می‌دهد که قبل از پردازش تراکنش باید به طور اجباری برآورده شوند. مزیت اصلی قراردادهای هوشمند این است که برای ورود به آنها نیازی به شخص ثالث نیست. سپس یک قرارداد هوشمند بر روی بلاک چین ثبت می‌شود و توسط هر کسی قابل تایید است.

Decentraland به کاربران این امکان را می‌دهد که قطعات زمین را خریداری کنند و اقلام منحصر به فردی در آنها بسازند. هر کاربر یک آواتار منحصر به فرد ایجاد می‌کند و می‌تواند فعالیت‌های مختلفی از جمله خرید و فروش NFT های مهم را انجام دهد. این یک تجربه مجازی بسیار منحصر به فرد است که می‌تواند با فرصت‌های کسب درآمد باورنکردنی در زندگی واقعی نیز مطابقت داشته باشد. استفاده از Decentraland کاملا رایگان است. با این حال، برخی از ویژگی‌های اضافی هزینه‌ای دارند که می‌توانید با ارزدیجیتال مانا آن را بپردازید. به طور خاص، با توکن های MANA می‌توانید قطعه زمین بخرید، NFT بخرید، معامله کنید و بسیاری موارد دیگررا انجام دهید.

تیم

پروژه Decentraland در سال 2015 از ایده Ari Meilich و Esteban Ordano، دو کارآفرین جوان آرژانتینی متولد شد. پس از یک دوره طولانی که به توسعه آن اختصاص داده شده بود، این پروژه به طور رسمی در سال 2017 راه اندازی شد و اولین قطعات زمین دیجیتال تنها با قیمت 20 دلار فروخته شد. همچنین در آوریل 2021، اولین موج واقعی علاقه به NFT ها باعث شد که اقلام فروخته شده در Decentraland تا بیش از 4 ETH قیمت داشته باشند. در حال حاضر، تیم Decentraland توسط سایر اعضا با مهارت‌های خلاقانه و فنی سطح بالا غنی شده است. در میان اسامی تیم، علاوه بر دو بنیانگذار ذکر شده در بالا، به مانوئل آرائوز، یمل ژاردی، داریو اسنایدرمنیس، مارتین تریای، نیکولاس سانتانجلو، فرانکو زئولی و ماریانو رودریگز اشاره می‌کنیم.

در همان زمان، ارز دیجیتال مانا که در ابتدا با قیمت 0.02 دلار لیست شده بود، در حدود 5.5 دلار به اوج خود رسید. به طور جزئی، ICO Decentraland (MANA) در 18 آگوست 2017 برگزار شد و 24,140,000 دلار از 20 میلیون دلار به این پروژه دست یافت. توکن از نوع ERC20 است.

بررسی حرفه‌ای‌ تر

به‌طور دقیق، این یکی از اولین بازی‌های ویدیویی کریپتوکارنسی است که مبتنی بر خرید و فروش زمین دیجیتال است. زمین برای فروش در Decentraland اکنون از قیمت 4.4 ETH شروع می‌شود . به همین دلیل، این بازی به ناچار همه معامله گرانی را که بر روی سرمایه گذاری های بسیار پرریسک فعالیت می کنند، جذب کرده است.

چگونه می توان در Decentraland سرمایه گذاری کرد؟

به طور عمده 2 راه وجود دارد. اولی سرمایه گذاری در خود ارزدیجیتال مانا، دومی خرید زمین خود در متاورس از طریق OpenSea است.

در واقع، پایین‌ترین قیمت حدود 4.5 ETH است. با این قیمت می‌توانید زمین‌هایی به اندازه یک “پارسل” پیدا کنید. این واحد عملکردی صفحه شطرنج دنیای بازی است. یک قطعه معادل 16*16 متر است و کوچکترین زمینی است که می‌توانید خریداری کنید . هر کدام دارای مختصات خاصی بر روی نقشه هستند و این اطلاعات به عنوان یک توکن LAND تحت استانداردهای ERC-721 ثبت می‌شود و در واقع هر منطقه را به یک توکن غیرقابل تعویض تبدیل می‌کند که می‌تواند در بازار معامله شود.

Decentraland امکانات تقریبا بی پایانی از سرگرمی را برای کسانی که از این ژانر استقبال می کنند ارائه می دهد. علاوه بر این، با انجام فعالیت‌ها و معاملاتی NFT در بازی، مانند لوازم جانبی و لباس برای آواتار خود، می‌توانید درآمد واقعی کسب کنید. همه چیز  حول محور آزادی خلاقانه کامل کاربر می چرخد. از طریق SDK قدرتمند Decentraland هر کسی می‌تواند یاد بگیرد که چگونه صحنه‌ها و بازی‌هایی را برای پیاده‌سازی روی پلتفرم ایجاد کند. علاوه بر این، در پورتال رسمی می‌توانید تخیل خود را در Builder آزاد کنید، سیستمی برای ایجاد صحنه با رابط گرافیکی که در آن هر کاربر می‌تواند ساختمان‌ها یا سناریوهای بازی را با جاده‌ها، دیوارها، مبلمان و بسیاری از اشیاء دیگر ایجاد و سفارشی کند.

در واقع، شما می‌توانید واقعاً هر کاری را در شهر جنسیس انجام دهید : بازی‌های مسابقه‌ای، جعبه‌های شنی کوچک و بازی‌هایی با مکانیک‌های کاردستی وجود دارد. در میان این گزینه‌ها، بازی‌های کوچک زیادی نیز وجود دارد که برای معاشرت، مانند مینی گلف، یا برای کسانی که می‌خواهند شانس خود را امتحان کنند، طراحی شده‌اند، حتی یک کازینو ایجاد شده توسط آتاری. برای دوستداران هنر، کمبود گالری برای بازدید و کنسرت برای زندگی و تجربه در زمان واقعی وجود ندارد.

سخن پایانی

بسیاری از صندوق‌ها و سازمان‌ها به این پروژه اعتقاد دارند و سرمایه‌گذاری‌های کلانی را روی آن انجام داده‌اند. آخرین موردی که فضای مجازی خود را در Decentraland افتتاح کرد، سامسونگ با فضای 837X بود. نمونه دیگری از تعهد قابل توجه توسط پروژه ساتبیز ارائه شده است، که در جنسیس سیتی یک کپی از دفتر نیو باند استریت در لندن را مستقیماً در منطقه هنری آورده است. و یک گالری مجازی برای همه کاربرانی که مشتاق تجربه یکی از آنها هستند ایجاد کرده است. از معروف‌ترین خانه های حراج در جهان. در مورد کنسرت ها و برنامه های زنده صحبت کردیم، با این حال، جدیدترین پیشرفت، امکان حضور در مسابقات اوپن استرالیا در دسنترالند است، در فضایی اختصاصی که در آن کاربران نه تنها می‌توانند مسابقات را به صورت استریم تماشا کنند، بلکه از برخی از ساختارهای مشخصه رویداد، از جمله راد لیور آرنا بهره ببرند.

صرافی ارز دیجیتال اتراکس

در صرافی ارز دیجیتال اتراکس می توانید معاملات امن و سریع را تجربه کنید. در صرافی اتراکس کارمزد ریالی صفر و کارمزد کریپتو تنها 0.1 درصد است. در اتراکس امکان معامله بیش از 400 ارز دیجیتال مختلف برای شما فراهم است و این مورد در کمترین صرافی ایرانی یافت می شود. امکان واریز و برداشت از یک دلار تا بالای 25 میلیون تومان، پشتیبانی 24 ساعته در هر لحظه از شبانه‌ روز و ثبت نام و احراز هویت راحت، سریع و خودکار از دیگر ویژگی های اتراکس هستند. از هر نقطه‌ ای از جهان، می توانید به اتراکس دسترسی داشته باشید.

برای ثبت نام در صرافی اتراکس از این لینک استفاده کنید.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa