در انتظار هاوینگ لایت کوین: ۴ روز تا این رویداد مهم زمان باقی مانده است

در انتظار هاوینگ لایت کوین: ۴ روز تا این رویداد مهم زمان باقی مانده است
زمان مطالعه: 5 دقیقه

بالاخره بعد از ۴ سال انتظار شمارش معکوس برای هاوینگ ارز دیجیتال لایت کوین فرا رسیده است، و فقط ۴ روز تا به وقوع پیوستن این رویداد مهم زمان باقی مانده است. رویداد هاوینگ یک اتفاق بسیار مهم در حوزه کریپتوکارنسی‌ها است که برای برخی ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و لایت کوین رخ می‌دهد و در لحظه نگارش این مقاله از وبلاگ اتراکس همه جامعه ارزهای دیجیتال در انتظار هاوینگ لایت کوین هستند تا تاثیر آن بر فضای کریپتوکارنسی را بررسی و مشاهده کنند.

 

در انتظار هاوینگ لایت کوین

هنوز ۴ روز تا هاوینگ لایت کوین زمان باقی مانده است، زمانی که پاداش بلاک از ۱۲ لایت کوین به ۶.۲۵ LTC کاهش می‌یابد. این رویداد در روز سشنبه ۱۰ تیر ماه اتفاق می‌افتد.

پیش از این، در مقاله‌ای مفصل در مورد هاوینگ لایت کوین و دیگر هاوینگ‌ها و اهمیت آنها پرداختیم. برای مطالعه این مقالات می‌توانید از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید:

بر اساس داده‌های litecoinblockhalf، انتظار می‌رود هاوینگ لایت‌کوین در ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۲ و در نیمه شب رخ دهد. دقیقا مانند پیش‌بینی هاوینگ بیت‌کوین، تاریخ واقعی هاوینگ لایت‌کوین نیز ممکن است بسته به نوسانات هش‌ریت شبکه لایت‌کوین تغییر کند.

در انتظار هاوینگ لایت کوین
شمارش معکوس برای هاوینگ لایت کوین.

 

هاوینگ لایت کوین چیست؟

مشابه با هاوینگ بیت کوین، هاوینگ لایت کوین تقریباً هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد (تقریباً 840000 بلاک) طول می‌کشد. از لحاظ تاریخی، لایت کوین دو بار هاوینگ را تجربه کرده است. اولین بار در ۲۵ آگوست ۲۰۱۵ بود که پاداش بلاک برای ماینرها از 50 LTC به 25 LTC کاهش یافت. بار دوم در ۵ آگوست ۲۰۱۹ بود که پاداش به ۱۲.۵ LTC کاهش یافت. انتظار می‌رود هاوینگ بعدی لایت کوین در آگوست ۲۰۲۳رخ دهد و پاداش بلاک از ۱۲.۵ LTC به ۶.۲۵ LTC کاهش می‌یابد. هاوینگ تا زمانی که پاداش بلاک به صفر برسد (حدود ۲۱۴۲) ادامه خواهد داشت.

هدف از هاوینگ، کنترل عرضه LTC و ایجاد کمبود در عرضه آن است. در طول هر دوره هاوینگ، پاداش بلاک استخراج‌کنندگان تا 50 درصد کاهش می‌یابد، به‌طور موثر سرعت ورود لایت‌کوین جدید به گردش را کاهش می‌دهد. کاهش پاداش استخراج می‌تواند پیامدهای متعددی داشته باشد، از جمله کاهش احتمالی امنیت شبکه به دلیل کاهش انگیزه برای ماینرها. علاوه بر این، مکانیسم هاوینگ کمبود در عرضه را افزایش می‌دهد و رویدادهای قبلی باعث افزایش ارزش قیمتی LTC شده است.

 

اثرات هاوینگ لایت کوین چیست؟

هاوینگ چگونه بر لایت کوین تأثیر می‌گذارد؟ از یک طرف، هاوینگ منجر به افزایش سختی استخراج خواهد شد، زیرا ماینرها برای به دست آوردن همان مقدار لایت کوین به قدرت محاسباتی بیشتری نیاز دارند. این امر منجر به کاهش درآمد ماینرها می‌شود که به نوبه خود باعث خروج برخی از ماینرها از شبکه لایت کوین می‌شود.

از سوی دیگر، هاوینگ منجر به افزایش قیمت لایت کوین نیز خواهد شد. افزایش قیمت به این دلیل است که هاوینگ عرضه لایت کوین را کاهش می‌دهد در حالی که تقاضا ثابت می‌ماند که باعث افزایش قیمت می‌شود. به‌طور کلی، هاوینگ لایت کوین رویداد بسیار مهمی است که بر ماینرها، سرمایه گذاران و کل اکوسیستم شبکه لایت کوین تأثیر می‌گذارد.

کارشناسان و تحلیلگران ارزهای دیجیتال پیش‌بینی‌های متفاوتی برای هاوینگ لایت‌کوین در سال ۲۰۲۳ ارائه داده‌اند. برخی انتظار دارند که قیمت صعودی باشد و به رویدادهای که از لحاظ تاریخی منجر به قیمت‌های بالاتر شده است، اشاره می‌کنند. اما همچنان باید منطقی عمل کنیم، زیرا ممکن است رفتار صعودی کوتاه مدت باشد و لایت کوین پس از هاوینگ، وارد بازار صعودی موقت شود. قیمت یا در هفته‌های آینده افزایش می‌یابد و قبل از هاوینگ تثبیت می‌شود، یا در ماه آگوست پس از کاهش شور و شوق کاهش می‌یابد.

 

تحلیل لایت کوین قبل از رویداد هاوینگ

در حالی که همه ما در انتظار هاوینگ لایت کوین به سر می‌بریم بد نیست که نگاهی به چارت تکنیکالی این ارز دیجیتال نیز داشته باشیم.

با شروع بازار نزولی و رکود شدید آن، لایت کوین نیز جان سالم به در نبرده است و تاکنون درگیر روند نزولی بلند مدتی بوده است. از زمانی که روند بیت کوین عوض شده است، و از ۱۵ هزار دلار روند صعودی خود را تا ۳۰ هزار دلار طی کرد. لایت کوین نیز حدود ۱۲۰ درصد رشد قیمتی را تجربه کرده است، و از قیمت ۴۰ دلار تا محدوده مهم ۱۱۵ دلار رشد داشته است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص شده است؛ این ارز دیجیتال با مقاومت بسیار قدرتمند محدوده ۱۱۵ دلار در حال دست و پنجه نرم کردن است. زمانی صعود لایت کوین اتفاق خواهد افتاد که بتواند این محدوده را در تایم هفتگی با قدرت زیاد شکست دهد.

اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، به این معناست که رویداد هاوینگ لایت کوین از قبل تاثیر خود را بر بازار گذاشته است، و دیگر توان رشد این ارز دیجیتال کم شده است.

در انتظار هاوینگ لایت کوین
نمودار لایت کوین در تایم ماهانه.

 

سوالات متداول

تاریخ دقیق هاوینگ لایت کوین چه زمانی است؟

به‌طور دقیق نمی‌توان تاریخ هاوینگ را اعلام کرد، اما به احتمال زیاد در تاریخ ۱۰ تیر هفته جاری این اتفاق رخ دهد.

 

آیا هاوینگ باعث رشد قیمتی خواهد شد؟

در کوتاه مدت خیر! ولی در بلندمدت با توجه به این که عرضه به شدت کاهش می‌یابد می‌توان انتظار داشت قیمت لایت کوین رشد خوبی را تجربه کند.

 

آنچه در انتظار برای هاوینگ لایت مطالعه کردیم…

تنها ۴ روز تا این رویداد مهم زمان باقی مانده است و جامعه کریپتوکارنسی با اشتیاق بسیار زیادی منتظر این رویداد مهم هستند. بعد از هاوینگ میزان پاداش برای استخراج کنندگان از ۱۲.۵ به ۶.۲۵ لایت کوین کاهش می‌یابد. همین مساله باعث کمبود در عرضه و افزایش قیمت در بلند مدت می‌شود. اگر قصد سرمایه‌گذاری روی این ارز دیجیتال را دارید بهتر است که فعلا صبر داشته باشید تا هاوینگ آن به اتمام برسد و بعد از این رویداد رفتارهای قیمتی را بررسی کنید. همچنین تحقیقات خود را انجام دهید و در صورتی که قصد سرمایه‌گذرای داشتید از طریق صرافی اتراکس با کارمزد تقریبا صفر مشغول به معامله و خرید و فروش این ارز دیجیتال شوید.

 

اتراکس دنیایی از ارزهای دیجیتال با امکانات نامحدود

به دنیای ارزهای دیجیتال با امکانات نامحدود خوش آمدید! اتراکس، صرافی‌ ارز دیجیتال بی‌ نظیر با امکان خرید و فروش حدود 400 ارز دیجیتال، واریز و برداشت نامحدود و بیش از همه، بستری برای یادگیری و تحلیل‌های کاربردی در دنیای ارزهای دیجیتال می‌باشد.

چرا باید اتراکس را انتخاب کنید؟

  • مجموعه‌ای از برترین ارزهای دیجیتال: با دسترسی به حدود 400 ارز دیجیتال مختلف، هیچ محدودیتی در انتخاب ارزهای مورد نظرتان وجود ندارد.
  •  واریز و برداشت نامحدود: ما با افتخار، به شما امکان واریز و برداشت نامحدود را فراهم می‌کنیم تا شما به راحتی معاملات خود را انجام دهید.
  • وبلاگ آموزشی فوق‌العاده: با وبلاگ اتراکس، دنیای ارزهای دیجیتال را از نزدیک بشناسید. آموزش‌های جامع و مفید درباره ارزها، تحلیل‌های کاربردی و راهنماهای مهم برای معاملات موفق را در اختیار دارید.
  • آخرین تحلیل‌ها و اخبار: ما به شما اطلاعات بروز از بازار ارزهای دیجیتال و آخرین تحلیل‌ها را ارائه می‌دهیم تا بهترین تصمیمات را در خرید و فروش بگیرید.

اگر به دنبال راهی برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال با آسانی و اطمینان هستید، اتراکس انتخابی بی‌نظیر است. همچنین، با وبلاگ آموزشی ما، به یادگیری جدیدترین اطلاعات و تحلیل‌های بازار پرداخته و تجربه‌ای به‌یادماندنی از دنیای ارزهای دیجیتال خواهید داشت.

همین حالا به پنل کاربری اتراکس مراجعه کنید و عضو شوید تا به بهترین تجربه معاملاتی خود دست یابید.

 

همچنین بخوانید:

هاوینگ بیت کوین چیست

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa