هر آنچه باید در مورد Sandbox بدانید

هر آنچه باید در مورد Sandbox بدانید
زمان مطالعه: 5 دقیقه

Sandbox یک بازی برای کسب درآمد است که فناوری بلاک چین، DeFi و NFT ها را در یک متاورس سه بعدی ترکیب می‌کند. دنیای مجازی آن به بازیکنان اجازه می‌دهد تا بازی‌ها و دارایی‌های دیجیتال خود را با ابزارهای طراحی رایگان ایجاد و سفارشی کنند. سپس کالاهای مجازی ایجاد شده را می‌توان به‌عنوان NFT کسب خرید و فروش کرد.

توکن SAND، ارز اصلی The Sandbox است. به عنوان پایه تمام تراکنش‌ها و تعاملات در بازی استفاده می‌شود. SAND را می‌توان از طریق انجام بازی‌ها و مسابقات در The Sandbox به دست آورد، یا در صرافی‌های ارزهای دیجیتال مانند اتراکس خریداری کرد.

مقدمه

صنعت بازی در حال سرمایه‌گذاری منابع بیشتری برای آوردن پروژه‌های خود در بلاک چین است، به‌ویژه در ایجاد متاورس برای افزایش تجربه بازی. پس از تغییر نام فیس‌بوک به متا در اکتبر 2021، محبوبیت بازی‌های متاورس افزایش یافت. متاورس‌ها در بلاک چین نحوه تعامل افراد با یکدیگر را تغییر می‌دهند و مالکیت دارایی‌های دیجیتال درون بازی را بازتعریف می‌کنند. یکی از داغ‌ترین پروژه‌های بازی بلاک چین که تجربه مجازی منحصربه‌فردی را به بازیکنان ارائه می‌دهد، Sandbox است. خلاقیت بازیکنان را آزاد می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد در آیتم‌های بازی و سرزمین مجازی مشارکت کنند، همه اینها بر اساس توکن های غیر قابل تعویض NFT است.

Sandbox چیست؟

Sandbox یک بازی بلاک چینی برای کسب درآمد است، که به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا با استفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) روی بلاک چین اتریوم دنیای مجازی بسازند. بازیکنان می‌توانند آواتارهای خود را برای دسترسی به بازی‌ها، محیط‌ها و هاب‌های مختلف در Metaverse Sandbox طراحی کنند. می‎‌توانید بازی را به عنوان یک نسخه DeFi از Minecraft در بلاک چین در نظر بگیرید.

The Sandbox که در سال 2011 توسط Pixowl راه‌اندازی شد، در ابتدا یک پلت‌فرم بازی موبایلی بود که برای رقابت با Minecraft طراحی شده بود. به یک موفقیت تبدیل شد و بیش از 40 میلیون دانلود در سراسر جهان ایجاد کرد. اما در سال 2018، آرتور مادرید و سباستین بورگت، بنیانگذاران مشترک، تصمیم گرفتند پتانسیل ایجاد یک متاورس سه‌بعدی را در بلاک چین بررسی کنند. هدف آنها این است که به کاربران اجازه دهند واقعاً به عنوان NFT مالکیت خلاقیت خود را داشته باشند و در حین شرکت در اکوسیستم، جوایزی کسب کنند. پروژه جدید Sandbox در سال 2020 منتشر شد و به همراه Axie Infinity و Decentraland به یکی از سریع‌ترین بازی‌های در حال رشد در دنیای کریپتوکارنسی تبدیل شد.

در نوامبر 2021، The Sandbox نود و سه میلیون دلار سرمایه از سرمایه‌گذاران به رهبری غول تلفن همراه ژاپنی SoftBank جمع آوری کرد. این بازی همچنین بیش از 50 مشارکت از جمله Atari، یک شرکت بازی سازی مشهور، CryptoKitties، The Walking Dead و ستاره هیپ هاپ Snoop Dogg را جذب کرد.

Sandbox چگونه کار می کند؟

Sandbox یک دنیای مجازی پویا با خلاقیت‌های تولید شده توسط کاربر است. بازیکنان می‌توانند NFT های خود را بسازند  از جمله آواتارها، کالاهای مجازی و حتی بازی‌ها با استفاده از VoxEdit و Game Maker. آنها نه تنها می‌توانند از کالاهای مجازی برای تعامل با سایر بازیکنان استفاده کنند، بلکه می‌توانند از طریق تجارت در Sandbox Marketplace از این NFT ها نیز کسب درآمد کنند.

VoxEdit

VoxEdit یک نرم‌افزار کاربرپسند، برای هنرمندان و بازیکنان است تا NFT‌ های مبتنی بر voxel خود را ایجاد، تنظیم و متحرک کنند. وکسل‌ها، پیکسل‌های سه‌بعدی مربعی هستند که شبیه بلوک‌های لگو هستند. آنها را می‌توان به سرعت در VoxEdit ویرایش کرد تا اشکال مختلف ایجاد شود. به عنوان مثال، کاربران می‌توانند تجهیزات آواتار محور مانند لباس یا سلاح ایجاد کنند، یا حیوانات، فضای سبز، ابزار بازی و کالاها را برای استفاده در The Sandbox طراحی کنند. سپس این کالاهای مجازی را می‌توان به عنوان NFT صادر و در Sandbox Marketplace خرید و فروش کرد.

بازی ساز

Game Maker به کاربران این امکان را می دهد که بازی های سه بعدی منحصر به فرد خود را در metaverse Sandbox بسازند و آزمایش کنند. این یک برنامه ساده است که برای استفاده از آن نیازی به دانش کدنویسی نیست. کاربران می توانند عناصر و اشیاء مختلف از جمله NFT های ایجاد شده با VoxEdit را در محیطی به نام LAND طراحی و سازماندهی کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند زمین را طراحی  کنند، کاراکترها و ساختمان ها را قرار دهند، و ماموریت ها را از کتابخانه منابع توسعه یافته توسط جامعه مدیریت کنند. آنها همچنین می توانند ساخته های خود را با انجمن Sandbox به اشتراک بگذارند.

Sandbox

بازار سندباکس

The Sandbox Marketplace که در آوریل 2021 راه‌اندازی شد، یک بازار NFT برای کاربران است تا دارایی‌های درون بازی (ASSETS) را با SAND، ارز دیجیتال بومی The Sandbox معامله کنند. دارایی‌های به دست آمده را می‌توان با استفاده از Game Maker برای ایجاد بازی‌های منحصر به فرد در LAND گنجاند. این NFT ها می‌توانند موجودیت‌ها، ساختمان‌ها، پوشیدنی‌ها و موارد دیگر باشند که همگی می‌توانند در The Sandbox استفاده شوند.

همانطور که گفته شد، The Sandbox از چندین توکن مختلف در اکوسیستم خود برای تعامل بازیکنان با پلتفرم استفاده می‌کند، از جمله SAND، LAND و ASSETS.

Sandbox (SAND) چیست؟

Sandbox (SAND) توکن اصلی The Sandbox است. این یک توکن ERC-20 با عرضه کل 3 میلیارد SAND است.

به عنوان یک توکن ابزاری، SAND برای انجام هر نوع تراکنش و تعامل در اکوسیستم The Sandbox استفاده می‌شود. این بدان معناست که بازیکنان برای انجام بازی، شخصی سازی آواتارهای خود، خرید زمین یا تجارت دارایی در Sandbox Marketplace باید SAND داشته باشند. SAND نیز یک توکن حاکمیتی است. دارندگان SAND می‌توانند از طریق ساختار سازمان غیرمتمرکز خودمختار (DAO) تغییراتی را در پلتفرم پیشنهاد دهند و در مورد آنها رای دهند.

مطالب مرتبط: سرمایه گذاری درDAO چیست

علاوه بر این، دارندگان میتوانند SAND را در بازی به اشتراک بگذارند، تا جوایزی از جمله سهمی در درآمد حاصل از تمام تراکنش‌ها در توکن‌های SAND کسب کنند. مهم‌تر از همه، قرار دادن SAND می‌تواند شانس یافتن NFT های قیمتی و کاتالیست‌های ارزشمند، منابع بازی مورد نیاز برای ایجاد دارایی‌ها با کمیابی بالاتر را افزایش دهد.

تعریف دارایی‌ها

دارایی‌ها NFT های تولید شده توسط کاربر هستند. آنها دارایی‌های وکسل هستند که با VoxEdit ایجاد شده‌اند، سپس در The Sandbox Marketplace آپلود می‌شوند و برای فروش به NFT تبدیل می‌شوند.

از ASSETS می‌توان به روش‌های مختلف در بازی استفاده کرد. آنها می توانند دارایی‌های محیطی مانند یک ساختمان، یک حیوان متحرک یا یک ماشین باشند. آنها همچنین می‌توانند به عنوان لباس یا سلاح به آواتار متصل شوند. برای کسانی که بازی‌های خود را در Game Maker ایجاد می‌کنند، ASSETS می‌تواند برای ارائه تجربیات منحصر به فرد بازی طراحی شود.

LAND چیست؟

LAND یک قطعه دیجیتالی از املاک و مستغلات در پلتفرم The Sandbox است. این یک توکن منحصر به فرد ERC-721 در بلاک چین اتریوم است. بازیکنان می‌توانند با استفاده از ابزار Game Maker، زمین‌هایی را خریداری کنند تا نسخه‌ای از بازی‌های خود را روی آن با دارایی‌ها بسازند. آنها همچنین می‌توانند چندین زمین را برای تشکیل یک ESTATE ترکیب کنند که بزرگترین اندازه ممکن 24×24 است.

LAND به بازیکنان اجازه می‌دهد تا از تجربه بازی خود کسب درآمد کنند. برای مثال، آن‌ها می‌توانند از سایر بازیکنانی که از LAND آن‌ها بازدید می‌کنند یا بازی‌هایشان را انجام می‌دهند، هزینه دریافت کنند، با میزبانی محتوا و رویدادها در SAND جوایزی کسب کنند، یا به طور بالقوه زمین سفارشی‌شده خود را بفروشند یا اجاره دهند.

سخن پایانی

در مجموع 166464 LAND در The Sandbox وجود دارد. آنها را می‌توان با SAND و اتر (ETH) از طریق فروش عمومی زمین خریداری کرد. می‌توانید فهرستی از فروش‌های عمومی و تاریخ‌های تأیید شده را در Sandbox gitbook پیدا کنید. از طرف دیگر، می‌توانید زمین را از سایر کاربران در The Sandbox Marketplace و پلتفرم‌های NFT مانند OpenSea خریداری کنید، اما احتمالاً گران‌تر از فروش رسمی عمومی خواهند بود.

SAND را می‌توان از طریق انجام بازی‌ها و مسابقات مختلف در The Sandbox به دست آورد یا در صرافی های ارزهای دیجیتال مانند اتراکس خریداری کرد.

صرافی ارز دیجیتال اتراکس

صرافی ارز دیجیتال اتراکس با کارمزد ریالی صفر و کارمزد کریپتو تنها 0.1 درصد یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال برای ایرانیان می باشد. در اتراکس امکان معامله بیش از 400 ارز دیجیتال مختلف برای شما فراهم است و این مورد در کمترین صرافی ایرانی یافت می شود. از دیگر ویژگی های اتراکس این است که امکان واریز و برداشت از یک دلار تا بالای 25 میلیون تومان، پشتیبانی 24 ساعته، ثبت نام و احراز هویت راحت، سریع و خودکار و امکان دسترسی از هر نقطه‌ ای از جهان می باشد.

برای ثبت نام در صرافی اتراکس از این لینک استفاده کنید.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa