ارتباط ChatGPT و حباب مالی بعدی به چه صورت خواهد بود؟

ارتباط ChatGPT و حباب مالی بعدی به چه صورت خواهد بود؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه

فناوری‌های تکاملی همیشه مترادف با روشی جدید برای ثروتمند شدن خواهد بود. با رشد کنونی هوش مصنوعی (AI)، عادلانه است که بیان کنیم ما به دنبال رشد طلای فناوری دیگری هستیم که هم‌تراز با دوران دات کام است. و اگر تاریخ و طبیعت بشر درسی را به ما آموخته باشد، این است که با هر رشد و شکوفایی سقوطی رخ خواهد داد. اما ارتباط ChatGPT و حباب مالی در بحران بعدی چگونه خواهد بود؟

جای تعجب نیست که کارآفرینان و مشاغل از فناوری هوش مصنوعی برای دستیابی به سود از طریق حل نیازهای بازار و کاهش هزینه‌های سربار استفاده می‌کنند. چت بات‌ها، ابزارهای هوش تجاری (BI) و حتی نرم افزارهای رندر هنر مانند DALLE-E در حال تبدیل شدن به فناوری استاندارد برای شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، آمازون و متا هستند.

 

هوش مصنوعی جدید در بلاکچین

در حالی که بازار مدتی است از منابع هوش مصنوعی استفاده می‌کند، به نظر می‌رسد یکی از جدیدترین فناوری‌های هوش مصنوعی، ChatGPT، سر و صدای زیادی به پا کرده است.

ChatGPT یک سیستم پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشینی است که کاربران را قادر می‌سازد با یک دستیار مجازی مبتنی بر متن چت کنند. این سیستم مبتنی بر مدل زبان OpenAI GPT-3 است. و از الگوریتم‌های پیشرفته برای تولید پاسخ‌های متنی و محاوره‌ای به پرسش‌های کاربر استفاده می‌کند.

این سیستم هوش مصنوعی می‌تواند خدمات شخصی مشتریان را در محیط‌هایی مانند کلاس‌های درس، بیمارستان‌ها و حتی بخش‌های بازاریابی ارائه دهد. علاوه بر این، می‌تواند به سرعت و با دقت حجم زیادی از داده‌ها را برای تحقیق و تجزیه و تحلیل پردازش کند. و آن را به ابزاری ارزشمند برای مشاغل و سازمان‌ها تبدیل کند.

نمونه‌های متعددی به‌صورت آنلاین ظاهر می‌شوند که قابلیت‌های ChatGPT، از ساخت اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها تا ایجاد توکن‌ها برای سیستم‌های طراحی را نشان می‌دهند.

واضح است که ChatGPT دارای طیف گسترده‌ای از کاربردهای قدرتمند است که واکنش‌های شدید بسیاری از مردم را برانگیخته است. برخی می‌ترسند که جایگزین شغل آنها شود، در حالی که برخی دیگر آن را فرصتی برای راه‌اندازی یک تجارت یا کمک در کارهای روزمره می‌دانند.

ChatGPT و حباب مالیصرافی ارز دیجیتال اتراکس
تصویر ایجاد شده توسط هوش مصنوعی.

 

حباب انقلاب‌های فناوری چگونه رخ می‌دهند؟

ما باید در نظر بگیریم که انقلاب فناوری قبلی چگونه رخ داد، تا پیش‌بینی کنیم که آینده هوش مصنوعی چگونه ممکن است آشکار شود. آخرین باری که این پتانسیل و فرصت را از فناوری دیدیم، در دوران رونق دات کام، مرتبط با اینترنت بود.

رونق دات کام دوران رشد انفجاری در کسب و کارهای مرتبط با اینترنت، عمدتاً در اواخر دهه 1990 بود. در این دوران سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌هایی که محصولات و خدمات را از طریق اینترنت ارائه می‌دادند، از جمله: کسب‌وکارهای مبتنی بر وب، معاملات الکترونیک و خدمات آنلاین گسترش یافت. این دوره همچنین شاهد ظهور سریع بسیاری از شرکت‌های مبتنی بر اینترنت مانند: آمازون، eBay و گوگل بود. این شکوفایی با ترکیدن حباب دات کام در سال 2000 پایان یافت.

حباب دات کام به دلیل سرمایه‌گذاری بیش از حد در شرکت‌های فناوری رخ داد. که منجر به قیمت‌های بالای سهام و هجوم سرمایه‌های پرریسک به این بخش شد. این حباب در نهایت زمانی ترکید که سرمایه‌گذاران متوجه شدند شرکت‌ها انتظارات آنها را برآورده نمی‌کنند و باعث سقوط شدید ارزش سهام شد.

به‌طور مشابه، هوش مصنوعی احتمالاً فرصت‌های تجاری جدید و رشد اقتصادی برابر یا بیشتر از دوران دات کام را ایجاد خواهد کرد. شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها با استفاده از هوش مصنوعی در عملیات خود، خودکارسازی فرآیندها، تجزیه و تحلیل داده‌ها و ایجاد محصولات و خدمات جدید، مزیت رقابتی در بازار به دست خواهند آورد. علاوه بر این، شرکت‌های مجهز به هوش مصنوعی پتانسیل ایجاد اختلال در بازارهای موجود و ایجاد بازارهای جدید را خواهند داشت، که منجر به دیوانگی سرمایه‌گذاران می‌شود.

برای کسانی که نگران آینده‌ای با هوش مصنوعی هستند، به ویژه طراحان، شایان ذکر است که دوره دات کام زمینه طراحی وب را به وجود آورد. که به آنچه ما اکنون تجربه کاربری (UX) و طراحی محصول دیجیتال می‌نامیم، تبدیل شده است. همانطور که طراحان مجبور بودند کد یاد بگیرند و تحقیقات کاربران را انجام دهند. ما نیز باید بیاموزیم که چگونه ابزارهای هوش مصنوعی را در جریان کاری خود ادغام کنیم.

 

قبل از تصمیم‌گیری تحقیق کن

در حالی که افزایش منابع و تجارت هوش مصنوعی فریبنده است. می‌تواند به نتیجه‌ای مشابه حباب دات کام منجر شود، و ChatGPT و حباب مالی بعدی باهم ارتباط داشته باشند. فرض کنید هجوم سرمایه‌های خطرناک به شرکت‌های هوش مصنوعی بیش از حد تبلیغاتی و ارزش‌گذاری شده، یا محصولات و خدمات جدیدی وجود دارد که برای استفاده مصرف‌کننده آماده نیستند. در آن صورت، زمانی که سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان متوجه شوند که محصولات و شرکت‌ها ارزش آن چیزی را که فکر می‌کردند ندارند، بازارها ممکن است سقوط کنند.

کسب و کارها و سرمایه گذاران باید ماهیت کوتاه مدت بازارهای مالی را در نظر بگیرند. سپس به یاد داشته باشند که هوش مصنوعی یک روند بلند مدت است. شرکت‌ها باید به جای تکیه بر نوسانات بازار سهام، یک مدل کسب و کار پایدار بسازند. آنها همچنین باید اهمیت داشتن یک تیم و محصول قوی را درک کنند. همچنین اطمینان حاصل کنند که کسب و کارشان به اندازه کافی سرمایه‌گذاری شده و به منابع لازم برای موفقیت دسترسی دارد.

حباب دات کام به‌عنوان یک داستان هشدار دهنده برای کسب و کارها و استارت آپ‌ها، به ویژه آنهایی که در فضای هوش مصنوعی هستند، عمل می‌کند. این حباب نشان داد که در صورت فقدان مقررات و انضباط مالی، بازار چقدر سریع و شدید می‌تواند سقوط کند. همچنین با چه سرعتی اشتیاق سرمایه گذاران کاهش می‌یابد.

 

سوالات متداول

ChatGPT چیست؟

ChatGPT یک سیستم پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشینی است که کاربران را قادر می‌سازد با یک دستیار مجازی مبتنی بر متن چت کنند. این سیستم مبتنی بر مدل زبان OpenAI GPT-3 است.

حباب انقلاب‌های فناوری چگونه رخ می‌دهند؟

حیاب‌های حوزه فناوری به دلیل سرمایه‌گذاری‌های افراطی و بیش از حد در این حوزه اتفاق می‌افتد.

 

آنچه در مقاله حباب مالی بعدی و ChatGPT  مطالعه کردیم…

ظهور هوش مصنوعی یک روند هیجان انگیز است که احتمالاً مانند دوران دات کام در اواخر دهه 1990به رشد اقتصادی و فرصت‌های معاملاتی منجر می‌شود. با ظهور این رونق بزرگ استارتاپی، ChatGPT آماده است تا یک بازیگر مهم در بازار سرمایه‌گذاری باشد. و راه حل‌های نوآورانه و قدرتمندی را برای بسیاری از نیازها ارائه دهد.

مانند هر فرصت سرمایه‌گذاری، پذیرندگان اولیه و افراد ریسک گریز بیشترین سود را خواهند برد، همان کاری که در دهه 1990 کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت راه‌اندازی کردند. با این حال، سرمایه‌گذاری بیش از حد در شرکت‌ها و محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی که آماده ورود به بازار نیستند نیز منجر به ترکیدن حباب می‌شود و باعث کاهش ارزش این سرمایه‌گذاری‌ها می‌شود. بنابراین، ضروری است که نسبت به خطرات احتمالی ChatGPT و حباب مالی احتیاط کنید و هنگام سرمایه‌گذاری و پیگیری فرصت‌ها در این بخش، خطرات را به دقت در نظر بگیرید.

 

اتراکس انتخاب مطمئن در دنیای ارزهای دیجیتال

درصرافی ارز دیجیتال اتراکس امکانات برتر همچون پشتیبانی از بیش از 400 ارز دیجیتال معتبر، درگاه بانکی برای معاملات امن، پشتیبانی 24 ساعته، واریز و برداشت وجه بدون محدودیت و احراز هویت آنی در دسترس است. برای تجربه یک محیط کاربرپسند در عین حال حرفه ای برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال همین حالا به جمع مجموعه اتراکس بپیوندید.

 

مطالب مرتبط:

آیا هوش مصنوعی ضد رکود است 

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa