هر آنچه باید در مورد ارز دیجیتال NEM (XEM) بدانید

هر آنچه باید در مورد ارز دیجیتال NEM (XEM) بدانید
زمان مطالعه: 8 دقیقه

جنبش اقتصادی جدید، NEM که بلاکچین دارایی هوشمند نیز نامیده می‌شود. یک بلاکچین است که به‌طور موثر دارایی‌ها و داده‌ها را با هزینه کم مدیریت می‌کند. یکی از اهداف اصلی این نوآوری افزایش قابلیت همکاری بین شبکه‌های بلاکچین خصوصی و عمومی است. با استفاده از فناوری بلاکچین، به ویژه در حوزه حریم خصوصی، توانایی یک بلاکچین برای برقراری ارتباط با شبکه‌های دیگر را بهبود می‌بخشد. ارز دیجیتال NEM (XEM) قابلیت همکاری بین بلاکچین‌های مختلف را به طرق مختلف امکان‌پذیر می‌سازد و امکان انتقال آسان هر دارایی دیجیتال از جمله توکن‌ها، قراردادها یا فایل‌ها را بین آنها فراهم می‌کند.

 

ماموریت و چشم‌ انداز NEM

ارز دیجیتال زم یا (NEM) وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که اکوسیستم NEM با ارائه پذیرش و استفاده از راه‌حل‌های بلاک‌چین نقش مهمی در تکامل بعدی بلاکچین دارد. این امر تنها از طریق یک اکوسیستم قوی و سالم که از طریق همکاری، شفافیت و منبع باز بودن با هم کار می‌کند، محقق می‌شود. NEM با پرورش یک اکوسیستم سالم و قوی که به فناوری بلاکچین برای نسل‌های آینده کمک خواهد کرد، آینده بلاک‌چین را شکل می‌دهد.

هدف NEM ایجاد و حفظ یک اکوسیستم پایدار و قوی است که افراد، توسعه‌دهندگان، کسب‌وکارها و جامعه را به هم متصل می‌کند و از آن سود می‌برد. تمرکز آن این است که همیشه برای بهبود اکوسیستم NEM تلاش کند و از پتانسیل آن برای بهره بردن از تمام عناصر تشکیل دهنده استفاده کند.

 

تاریخچه ارز دیجیتال NEM (XEM)

نوآوری جنبش جدید در بیت‌کوین تاک، زمانی آغاز شد که کاربی به نام «UtopianFuture» بیان کرد که چگونه NXT (یک شبکه پرداخت پرطرفدار بلاکچین در آن زمان) او را برای ساخت یک پروژه بلاکچین جدید تشویق کرده است. تا مارس 2015، فورک NXT ایجاد شد. این فورک توسط یک سازمان غیرمتمرکز مستقر در سنگاپور به نام بنیاد NEM اداره می‌شد، که تصمیم گرفت برای مقیاس‌پذیری و قابلیت استفاده بیشتر کد پایه خود را توسعه دهد. سپس «جنبش اقتصادی جدید» آمد. گروه NEM که در حال حاضر توسط مدیر اجرایی دیوید شاو و مدیر امور مالی ایین ویلسون، همچنین مدیر عامل بازرگانی NEM رهبری می‌شود، از آن زمان بر افزایش پذیرش NEM از طریق آگاهی از برند، بازاریابی استراتژیک، و آموزش و مشارکت‌های اصلی تمرکز کرده است. تیم NEM شامل هشت عضو اصلی است که برای رسیدن به هدف پروژه کار می‌کنند.

ارز دیجیتال NEM (XEM)صرافی ارز دیجیتال اتراکس
تیم پروژه NEM

 

فناوری

هدف NEM ساخت یک بلاکچین بهبود یافته با استفاده از دو مفهوم مهم اثبات اهمیت (POI) و برداشت است.

در حالی که سایر شبکه‌ها از الگوریتم اجماع اثبات کار (POW) یا اثبات سهام (POS) استفاده می‌کنند، NEM با استفاده از الگوریتم اجماع اثبات اهمیت (POI)، اهمیت بیشتری به میزان سرمایه گذاری در شبکه NEM می‌دهد. اثبات اهمیت یک الگوریتم اجماع بلاک چین است که برای اولین بار توسط NEM معرفی شد، تا مشخص کند کدام شرکت‌کنندگان یا گره‌های شبکه واجد شرایط اضافه کردن یک بلاک به بلاکچین هستند، در فرآیندی که به‌عنوان “برداشت” شناخته می‌شود. اثبات اهمیت یک الگوریتم جدید اجماع بلاکچین است که حمایت کلی فرد از شبکه NEM را اندازه‌گیری می‌کند و بر این اساس به افراد واجد شرایط پاداش می‌دهد. واجد شرایط بودن اهمیت در شبکه در 3 دسته سنجیده می‌شود:

  • تخصیص (حداقل 10000 XEM در یک حساب برای مدت زمان خاصی نگهداری می‌شود).
  • شرکای تراکنش در شبکه.
  • تعداد یا اندازه تراکنش‌ها در 30 روز گذشته.

رویکرد برداشت در مقایسه با الگوریتم‌های اجماع اثبات کار و اثبات سهام متفاوت عمل می‌کند. یک حساب برداشت به یک ابرگره متصل می‌شود تا از قدرت محاسباتی آن استفاده کند. امتیاز POI خود را برای برداشت بلاک مشترک، بدون افزایش قدرت پردازش ابرگره و دریافت پاداش برای مشارکت آن در شبکه، به ابرگره قرض می‌دهد. این پاداش اختصاص یافته معادل پاداش استخراج‌کننده در الگوریتم اجماع اثبات کار است.

 

اکوسیستم ارز دیجیتال نم

اکوسیستم NEM شامل چهار بخش است که قدرت بلاکچین را برای دستیابی به اهداف تعیین شده پروژه بهینه می‌کند. آن‌ها عبارتند از:

 

NIS1

این پلتفرم بلاکچینی برای عملکرد NEM است تا راه حل‌های انعطاف‌پذیر و قابل تنظیم را از طریق ویژگی‌های داخلی بسیار آسان برای استفاده ارائه دهد. NEM NIS1 از زمان ایجاد خود تا به حال هیچ خرابی، هک درون شبکه، یا قطعی قابل توجهی نداشته است. NIS1 برای کارایی و مقیاس‌پذیری بالا ساخته شده است و سفارشی‌سازی ماژولار هر برنامه‌ای با معماری امنیتی دو لایه خود، شامل Eigentrust و شبکه گره NEM برای امنیت سطح بالا است. NEM NIS1 با معماری Plug-and-Play خود ابزار بلاکچین کاملی را برای ساخت پروژه شما فراهم می‌کند.

 

Symbol blockchain

یک شبکه تبادل ارزش قابل اعتماد و امن است که امکانات را تقویت می‌کند و کسب و کارها را با بلاکچین اتصال می‌دهد. Symbol با هدف افزایش جریان داده و نوآوری برای ایجاد، معامله و حفاظت از دارایی‌ها، اکوسیستمی است که کسب و کارها، توسعه دهندگان و افراد را به هم متصل می‌کند و امکانات بی‌شماری را برای بلاکچین فراهم می‌سازد. Symbol که در فوریه 2021 راه‌اندازی شد، فناوری اصلی که اکوسیستم NEM را در کنار گروه NEM، NEM Ventures و NEM Trading راه‌اندازی کرد، برتری اجتماعی، تجاری و فنی را برای بلاکچین ارز دیجیتال NEM (XEM) به ارمغان می‌آورد.

 

ویژگی‌های بلاکچین Symbol عبارتند از:

افزایش امنیت یک چارچوب پلاگین قراردادی است که سیمبل را در برابر خطاهای انسانی و حملات شبکه مقاوم‌تر می‌کند.
قابلیت همکاری بهبود یافته برای فعال کردن Symbol برای برقراری ارتباط یکپارچه بین شبکه‌های مختلف استفاده می‌شود. API جدید (رابط برنامه نویسی کاربردی) یکپارچگی روان با شبکه‌ها و بلاکچین‌های موجود و سایر سیستم‌ها و فرآیندهای سازمانی را تضمین می‌کند.

مقیاس پذیری، سرعت و کارایی: معماری پلاگین و راه حل‌های پلاگین Symbol باعث افزایش مقیاس پذیری و انعطاف پذیری، سرعت بخشیدن به پردازش و زمان توسعه و کاهش هزینه‌ها می‌شود

 

NEM Ventures

سرمایه‌گذاری‌های ارز دیجیتال NEM (XEM)، بازوی سرمایه‌گذاری اکوسیستم NEM هستندکه در سرمایه‌گذاری برای ارتقای رشد کل اکوسیستم تخصص دارند. سرمایه‌ گذاری‌های NEM با شناسایی، و سرمایه‌گذاری استراتژیک در پروژه‌هایی که با اهداف جامعه NEM همسو هستند، به این امر دست می‌یابند. سرمایه‌گذاری‌های NEM مجموعه بودجه‌ای را که توسط جامعه NEM برای این منظور تعیین شده است، مدیریت می‌کنند.

 

در حال حاضر، NEM Ventures از پروژه‌های زیر پشتیبانی می‌کند:

  1. اندرو هوبان، کارآفرین زیست‌محیطی، در سال 2018 برای حل فقدان مشارکت مصرف‌کننده با اقدامات کاهش انرژی، فعالیت‌های زیادی را تأسیس کرد.
  2. IoDLT (Internet of Distributed Ledger Technology): که در سال 2018 تأسیس شد، از اینترنت اشیا و بلاکچین برای ارائه راه‌حل‌های B2B یکپارچه، ایمن و مقیاس‌پذیر استفاده می‌کند.
  3. Wave (گروه مالی ): یک شرکت مدیریت سرمایه گذاری بین‌المللی با هدف ارائه محصولات صندوق دارایی دیجیتال برای موسسات و شرکت‌های بزرگ است.
  4. Cyclebit: یک شرکت جهانی است که در حال حاضر در کانادا، ایالات متحده آمریکا، اسپانیا، روسیه و ویتنام فعالیت می‌کند و به سرمایه‌گذاران خرد اجازه می‌دهد تا از مزیت‌های پیشنهادات پرداخت جدید، دستگاه‌های مدرن و دانش کاربر برای ارائه یک رسانه ساده، مقرون به‌صرفه و قوی برای معامله استفاده کنند.
  5. شارپ شارک: یک سرویس مبتنی بر بلاکچین است که روی شبکه Symbol ساخته شده است که انتقال مالکیت معنوی را در عین محافظت از حق چاپ ممکن می‌سازد.
  6. Propine: در سال 2018 تأسیس شد و Propine اولین شرکت خدمات اوراق بهادار است که برای اوراق بهادار دیجیتال طراحی شده است تا نیازهای مشتریان سازمانی و شرکتی را برآورده کند.
  7. Mobi: یک برنامه کارپولینگ مستقر در استرالیا است که با پارک‌های تجاری، دانشگاه‌ها و شوراهای شهر همکاری می‌کند.
  8. انجمن NEM: جامعه NEM برای ایجاد نام تجاری NEM، بهبود فناوری و تقویت فراگیر، با استفاده از جدیدترین روش‌های رشد و توسعه فعالیت می‌کند. اکوسیستم NEM به این ارز دیجیتال کمک کرده است تا از یک ایده به یکی از بهترین نوآوری‌های بلاکچین تبدیل شود.

 

پروژه‌ها و مشارکت‌های ارز دیجیتال زم

ارز دیجیتال NEM (XEM) با راه‌اندازی Telecom، در امنیت تلفن همراه شریک است.

در 11 مارس 2020، جنبش اقتصاد نوین با یک استارتاپ مخابراتی اسرائیلی-لیتوانیایی، شبکه FIX شریک شد تا امنیت داده‌ها و حفاظت از کاربران تلفن همراه خود را افزایش دهد و مشکل رو به افزایش تعویض سیم کارت را حل کند. نمادی از بلاکچین درجه سازمانی NEM توسط شبکه FIX در زیرساخت سلولی موجود خود ادغام خواهد شد. هدف از این ادغام، ایمن‌سازی هشت میلیارد سیم کارت جهانی از مجرمان سایبری با شکل جدیدی از حریم خصوصی، امنیت، مدیریت و راه‌حل‌های ایمنی است.

تنها در سال 2021-2022، تخمین زده می‌شود که حدود 150 میلیون دلار از کیف پول‌های ارز دیجیتال و بلاک‌چین در ایالات متحده از طریق تعویض سیم‌کارت به سرقت رفته است. از این‌رو، شماره تلفن ممکن است حتی از شماره‌های تامین اجتماعی مهم‌تر و مرتبط‌تر شود. چارچوب معماری شبکه FIX به گونه‌ای طراحی شده است که به اپراتورهای تلفن همراه اجازه می‌دهد خدماتی از مدیریت هویت دیجیتال گرفته تا کیف پول‌های ارزهای دیجیتال بلاکچین و فایروال‌های اطلاعات شخصی را به مشترکین تلفن همراه ارائه دهند.

 

شراکت LuxTag با NEM

در سال 2019، LuxTag با NEM همکاری کرد تا به مشتریان خود در سطح جهانی، تطبیق‌پذیری و کیفیت را ارائه دهد. LinuxTag، شریک Chronoswiss، فناوری خود را در لایه برنامه جاسازی کرده است تا حداکثر استفاده از بلاکچین NEM را در تولید و نگهداری گواهی‌های دیجیتالی ببرد. بلاکچین NEM توسط LuxTag به دلیل ویژگی‌های نوآورانه‌اش معروف است، از جمله:

امنیت، سرعت و مقیاس پذیری.
پیام‌های رمزگذاری شده و منبع باز.
فضاهای ذخیره سازی
حساب‌های چند امضایی و چند کاربره.
این ویژگی‌های منحصربه‌فرد به LuxTag اجازه می‌دهد تا امنیت سطح بالای محصولات و دارایی‌های ارزشمند خود را به مشتریان خود ارائه دهد.

 

شراکت Tech Bureau Holdings با بنیاد NEM.io

در 9 جولای 2019، Tech Bureau Holdings، یک شرکت بین‌المللی فین تک، قرارداد شراکت تجاری خود را با بنیاد NEM.io اعلام کرد. این مشارکت تجاری برای تقویت بیشتر تبلیغات فروش خارج از کشور و فعالیت‌های بازاریابی برای “mijin” است. Mijin یک محصول بلاکچینی خصوصی همه کاره است که از سپتامبر 2015 ارائه شده است و آخرین نسل موتور اصلی آن “mijin Catapult (v.2)” است.

 

پروژه‌ها و مشارکت‌های دیگر عبارتند از:

مشارکت NEM با Origins
همکاری NEM با KS Football
مشارکت NEM با Thebault Ltd
همکاری NEM با بزرگترین بازار معاملات آنلاین آثار هنری چین و پایگاه داده آثار هنری، GUBI.
مشارکت NEM با NX Exchange

 

معرفی ارز دیجیتال XEM

ارز دیجیتال NEM (XEM) در سال 2016 با قیمت 0.0002 به بازار ارزهای دیجیتال عرضه شد. هم اکنون طبق داده‌های سایت صرافی ارز دیجیتال اتراکس این رمزارز با قیمت 0.29 دلار یا 1.483 تومان در حال معامله می‌باشد. این ارز دیجیتال در پی ریزش شدید بازار ارزهای دیجیتال حدود 98 درصد از ازش قیمتی خود را از دست داده است. برای کسانی که قصد سرمایه گذاری روی این رمزراز را دارند چنین قیمت‌های در بلند مدت بسیار مناسب است.

ارز دیجیتال NEM (XEM) صرافی ارز دیجتال اتراکس
قیمت ارز دیجیتال NEM (XEM) در اتراکس

 

آینده ارز دیجیتال NEM (XEM)

تیم توسعه‌دهنده NEM سال‌ها در حال ساخت Symbol و معماری ترکیبی عمومی و خصوصی «بی‌نظیر» آن بوده است و امیدوار است که راه‌اندازی نرم و موفقیت‌آمیز شبکه اصلی داشته باشد.

«Symbol» که برای استفاده سازمانی ایجاد شده است، به‌منظور انعطاف‌پذیری در برابر مجموعه‌ای از موارد استفاده، بازارهای تنظیم‌شده، زنجیره تأمین، فین‌تک، مراقبت‌های بهداشتی، دولت و موارد دیگر ساخته شده است.

دیو هاجسون، مدیر ارشد فناوری NEM Group بیان کرد:

Symbol نسخه 1.0 بلاکچین خود را در 14 ژانویه 2021 راه اندازی کرده است و برای دارندگان توکن، مشاغل و سایرین در دسترس قرار گرفته است.

به‌عنوان یک شبکه ترکیبی، Symbol بهترین سناریوهای جهان و انعطاف پذیری بیشتری را برای کسب و کارها در نحوه مدیریت و اشتراک گذاری داده‌ها ارائه می‌دهد.

فناوری ترکیبی Symbol به این معنی است که کسب‌وکارها نه تنها می‌توانند از شفافیت ارائه شده توسط Symbol به بلاکچین عمومی بهره ببرند. بلکه امکان امنیت داده‌ها، حفاظت از داده‌ها، محدودیت‌های داده‌ها و اقدامات رمزگذاری را برای محافظت از اطلاعات محرمانه کسب‌وکارها و تقویت تعامل و ارتباط بین بلاک‌چین‌های مختلف فراهم می‌کنند.

فناوری ترکیبی Symbol به این معنی است که کسب‌وکارها نه تنها می‌توانند از شفافیت ارائه شده توسط Symbol به بلاکچین عمومی بهره ببرند، بلکه امکان امنیت داده، حفاظت از داده‌ها، محدودیت داده‌ها و اقدامات رمزگذاری را برای محافظت از اطلاعات محرمانه کسب‌وکارها و تقویت تعامل و ارتباط بین بلاک‌چین‌های مختلف فراهم می‌کنند.

 

سوالات متداول

ارز دیجیتال NEM (XEM) را از کجا خریداری کنم؟

این ارز دیجیتال را می‌توانید با مراجعه به پنل کاربری صرافی اتراکس در کوتاهترین زمان ممکن خریدرای کنید. همچنین با مراجعه به صرافی اتراکس به بیش از 400 ارز دیجیتال دسترسی خواهید داشت.

 

مزایای خرید ارز دیجیتال NEM (XEM) در صرافی اتراکس چیست؟

صرافی اتراکس جزو معدود صرافی‌های داخل کشور است که کارمزد معاملاتی آن تقریبا صفر است. کاربر با خیالی راحت و آسوده می‌تواند این رمزارز و سایر دارایی‌ها را با احراز هویت آنی و کارمزد تقریبا صفر خریدرای کند.

 

آنچه در مورد ارز دیجیتال NEM (XEM) آموختیم..

شبکه نم دائماً در تلاش است تا زمان پردازش بلاکچین‌های فعلی و ازدحام شبکه را برطرف کند. همچنین تلاش می‌کند تا بلاک چین‌های خصوصی و عمومی را با هم ترکیب کند. تا به یک گزینه مناسب با پتانسیل بالا برای پذیرش در آینده تبدیل کند.
ارز دیجیتال NEM (XEM) برای تبدیل شدن به یکی از تعاملی‌ترین جوامع بلاکچین، در حال تلاش است. به نظر می‌رسد NEM جایگاه خود را در حوزه بلاک چین پیدا کرده است. با تیم قدرتمند این پروژه، می‌توان انتظار داشت که این رمزارز با اجرای رویدادهای برنامه‌ریزی شده بیشتر توجه بیشتری را به خود جلب کند.

 

صرافی ارز دیجیتال اتراکس

اتراکس یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال موجود در ایران است که توانسته با خدمات منحصر به فرد و برتر خود در دنیای رمز ارزها حرفی برای گفتن داشته باشد. پشتیبانی از بیش از 400 ارز دیجیتال معتبر، پشتیبانی 24 ساعته، کارمزد بسیار کم، کیف پول اختصاصی و امکان واریز و برداشت وجه بدون محدودیت برخی از خدماتی است که صرافی ارز دیجیتال اتراکس ارائه می دهد.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa