اسکالپینگ در معاملات به چه معناست؟

اسکالپینگ در معاملات به چه معناست؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه

یکی از راه‌هایی که معامله‌گران می‌توانند هنگام معاملات فیوچرز یا معاملات آپشن، سهام یا ارزهای دیجیتال کسب درآمد کنند، اسکالپینگ است. اسکالپینگ در معاملات به چه معناست؟ معامله‌گرانی که بسیار ریسک‌پذیرند، در کسب سود از تغییرات بسیار اندک قیمت در بازارهایی که معامله می‌کنند، تخصص دارند. برای سودآوری این رویکرد، معامله‌گران باید معاملات زیادی انجام دهند. این شیوه معاملاتی مستلزم آن است که معامله‌گر از استراتژی‌های سخت‌گیرانه مبتنی بر قوانین برای ورود و خروج از موقعیت معاملاتی پیروی کند.

 

آیا معامله اسکالپینگ سودآور است؟

کسب درآمد هنگام معامله به دو مورد اساسی بستگی دارد؛ در دسترس بودن سود و توانایی به دست آوردن موثر آن سود با استراتژی معاملاتی که استفاده می‌کنید. با توجه به در دسترس بودن، به مجموع تغییرات قیمت در معاملات فیوچرز، ارزدیجیتال یا سهام در طول یک روز معاملاتی نگاه کنید. قیمت آغاز و بسته شدن یک کندل، ممکن است بیش از چند درصد تغییر نکند. اما فراز و نشیب‌ها در طول یک روز، هفته، ماه یا سال می‌تواند هزاران برابر این مقدار باشد. این اقدام قیمتی جایی است که سود حاصل از معامله اسکالپینگ نهفته است. نحوه به دست آوردن این سودها استفاده از شاخص‌های بازار با نوعی نظم و انضباط است که در مقالات متعدد توسط وبلاگ صرافی اتراکس آموزش داده می‌شود.

اسکالپینگ صرافی ارز دیجیتال اتراکس
معاملات اسکالپینگ در صورت داشتن دانش کافی می‌تواند سودآور باشد.

معامله اسکالپینگ می‌تواند کاملاً سودآور باشد. اما، سود هنگام اسکالپینگ تقریبا یک به یک یا به اصطلاح سر به سر به دست می‌آید. و برخلاف انجام یک معامله که طی روزها، هفته‌ها یا ماه‌ها کار می‌کند، می‌باشد. سود حاصل از اسکالپینگ از انتخاب معاملات مناسب یک سهام، ارز دیجیتال، قرار داد آتی کالا یا جفت ارز حاصل می‌شود که به اندازه کافی نوسان برای تولید پتانسیل سود دارد. و سود حاصل از اسکالپینگ از به کارگیری مجدانه مهارت‌های فرد به‌عنوان یک معامله‌گر روزانه به دست می‌آید.

 

استراتژی معاملاتی اسکالپینگ چیست؟

رویکرد اسکالپینگ در طول سال‌ها تغییر کرده است زیرا امروزه معاملات زیادی در استخرهای نقدینگی و از طریق معاملات با دقت بالا انجام می‌شود. سه شاخصی که امروزه در اسکالپینگ مفید هستند عبارتند از: استراتژی ورود با میانگین متحرک، استراتژی خروج نسبی قدرت یا ضعف، و اسکالپینگ با ترکیب نمودارها. معامله‌گران در اکثر معاملات خود با نمودارهای دو دقیقه‌ای و حتی کمتر کار می‌کنند، اما رویکرد نمودار چندگانه یک نمودار پانزده دقیقه‌ای را اضافه می‌کند تا دیدی کلی از بازار ارائه دهد و در عین حال برای کسب سودهای کوچک، از معاملات مرتب وارد و خارج می‌شوند.

استراتژی که منجر به افزایش سود می‌شود، معامله حاصل از نوسانات کوچک یک جفت ارز، سهام یا قرار داد آتی کالا است. انجام این کار به‌صورت روش‌هایی است که به‌طور معمول سودهای کوچکی را به همراه دارد. از آنجا که هیچ سود بزرگی در اسکالپینگ وجود ندارد، مهم است که کارمزد معاملات را پایین نگه‌دارید. این کار با اجتناب از معاملات و ضررهای بد شروع می‌شود، اما همچنین شامل اجتناب از کارمزدها و کمیسیون‌‌های بیش از حد است که سودهای شما را از بین می‌برد. سود اندک در اسکالپینگ می‌تواند به درآمد خوبی تبدیل شود، اما به همین ترتیب هزینه‌های اندک معاملات نابخردانه می‌تواند این سودها را از بین ببرد و کل تلاش شما را بیهوده کند.

 

اسکالپر در معامله به چه کسی گفته می‌شود؟

یک اسکالپر در معاملات کسی است که به دنبال سود دقیقه به دقیقه است. تنها تا جایی که این روندها فرصت‌های کوتاه مدت ایجاد می‌کند، خود را نگران روندهای بازار می‌کند. یک اسکالپر  معامله‌گر روزانه بسیار منظم است که از تحلیل تکنیکال استراتژی معاملاتی خود برای انجام ده تا صد معامله در روز بیشترین مزیت را دارد. در حالی که یک معامله‌گر نوسانی ممکن است بتواند یک معامله را راه‌اندازی کند که در طی چند هفته درآمد کسب کند، یک اسکالپر در معاملات صدها بار کسب سود می‌کند.

 

آیا استراتژی‌های معاملاتی اسکالپ در تمامی بازارها کار می‌کنند؟

هر بازاری که جهش‌های کوچکی را در قیمت‌ها ارائه می‌دهد، می‌تواند زمینه مناسبی برای اسکالپینگ باشد. معاملات آتی کالا، معاملات ارزهای دیجیتال و سهام همگی پتانسیل سود را برای اسکالپرها فراهم می‌کنند. سود حاصل از اسکالپینگ از خواندن موفقیت‌آمیز شاخص‌های بازار و اجرای ماهرانه معاملات به دست می‌آید. معامله‌گران منضبط یاد می‌گیرند که چگونه معاملات را راه‌اندازی، ورود و خروج به‌صورت پی‌در‌پی انجام دهند و هر بار سودهای کوچکی کسب کنند.

 

آیا فناوری‌های معاملاتی اسکالپینگ خودکار دارند؟

بیشتر معاملات در بورس‌های جهان شامل برنامه‌های معاملاتی خودکار و کامپیوتری هستند، که بر اساس معیارهای از پیش تعیین‌شده خرید و فروش می‌کنند. این برنامه‌ها می‌توانند بسیار سریع عمل کنند. می‌توانند سودآور باشند، و اگر کسی توجهی نداشته باشد و یک خطای نرم افزاری شروع به ایجاد زیان‌های چشم‌گیری می‌کند.

 

چگونه از معامله پرریسک خودداری کنیم

اگر می‌خواهید زمان و تلاش خود را صرف یادگیری نحوه استفاده از اسکالپینگ برای کسب سود کنید. همچنان باید زمان و تلاش خود را روز به‌روز برای گذراندن زندگی در معاملات آتی کالا، جفت ارز یا سهام اختصاص دهید. اگر کاری که می‌خواهید انجام دهید بیشتر شبیه معاملات روزانه استاندارد با یک یا دو معامله در روز یا معاملات نوسانی با چند معامله در هر هفته یا ماه است، احتمالاً می‌خواهید از وارد شدن به ذهنیت اسکالپینگ خودداری کنید که در آن سعی می‌کنید از لحظه به بعد پول در بیاورید. نوسانات بازار یک راه ساده برای شروع این روش است که فریم‌های زمانی نمودار خود را برای بیش از دو دقیقه تنظیم کنید و از میانگین‌های متحرک استفاده کنید تا حواس‌تان به استاتیک بازار پرت نشود.

 

سوالات متداول

آیا اسکالپینگ سودآور است؟

معامله اسکالپینگ می‌تواند کاملاً سودآور باشد. اما، سود هنگام اسکالپینگ تقریبا یک به یک یا به اصطلاح سر به سر به دست می‌آید. و برخلاف انجام یک معامله که طی روزها، هفته‌ها یا ماه‌ها کار می‌کند، می‌باشد.

 

اسکالپر در معامله به چه کسی گفته می‌شود؟

یک اسکالپر در معاملات کسی است که به دنبال سود دقیقه به دقیقه است. تنها تا جایی که این روندها فرصت‌های کوتاه مدت ایجاد می‌کند، خود را نگران روندهای بازار می‌کند.

 

آنچه در معاملات اسکالپینگ آموختیم..

روش اسکالپینگ در معاملات یک روش پرریسک است و کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند باید از دانش بالای در زمینه تحلیل پرایس اکشن و تکنیکال برخوردار باشند. زیرا شما در این روش بیشتر بر اساس خطوط حمایت و مقاومت و یا میانگین‌های متحرک وارد معامله می‌شوید. بنابراین تا زمانی که در مرحله اول تبدیل به یک تحلیل‌گر خبره در تایم‌های پایین نشدید زیاد به فکر انجام این نوع معاملات نباشید زیرا ممکن است با ضررهای جبران ناپذیری مواجه شوید.

 

صرافی ارز دیجیتال اتراکس

اگر به دنبال یک صرافی قدرتمند و کامل هستید که بیش از 400 ارز دیجیتال را پشتیبانی کند، اتراکس جوابگوی تمام نیازهای شماست. ما با ارائه کیف پول اختصاصی، واریز و برداشت بدون محدودیت، و پشتیبانی از تمامی شبکه‌های بلاکچین، برترین تجربه را به شما ارائه خواهیم داد. اتراکس، یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی است که درصدد است با خدمات ارزنده ای که ارائه می دهد جزو بهترین ها باشد. اتراکس با کیف پول اختصاصی و درگاه بانکی امنیت معاملات شما را بهبود می بخشد. در اتراکس از پشتیبانی 24 ساعته متخصصین ما برخوردار خواهید بود و هیچ محدودیت در واریز و برداشت وجه نخواهید داشت. احراز هویت در اتراکس به صورت آنی انجام می شود، حداقل کارمزد از شما دریافت می شود، تمامی شبکه‌های بلاکچین را پشتیبانی می شوند پس برای معامله ارزهای دیجیتال ساده و سودآور همین حالا به جمع ما بپیوندید.

همچنین، اتراکس به‌عنوان یکی از پیشروان در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال، با ارائه‌ی بلاگ تخصصی خود، شما را با جدیدترین تکنولوژی‌ها و اخبار مرتبط با ارزهای دیجیتال به‌روز نگه می‌دارد. از طریق آموزش‌های ما، می‌توانید به بهترین شکل ممکن با این فضای هیجان‌انگیز و پرسود آشنا شوید.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa