چگونه بیت کوین می تواند به ارز ذخیره جهانی جدید تبدیل شود؟

چگونه بیت کوین می تواند به ارز ذخیره جهانی جدید تبدیل شود؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه

من معتقدم که ما در طول عمر خود شاهد این خواهیم بود که بیت‌ کوین ارز ذخیره جهانی جدید خواهد بود.

کشورهای سراسر جهان به چاپ پول برای تحریک اقتصاد ادامه داده اند.

M2 Money Supply که تمام وجوه نقد و سپرده های بانکی در ایالات متحده را اندازه گیری می کند، از زمان بحران بزرگ مالی سال 2008 از 8 تریلیون به 21 تریلیون افزایش یافته است .

M2 Money Supply

M2 Money Supply: سنت لوئیس فدرال رزرو

این افزایش سریع در عرضه پول، دیدگاه عمومی را نسبت به دلار آمریکا به عنوان یک دارایی پایدار تغییر می دهد. تورم به سرعت در حال افزایش است که به طور قابل توجهی بر زندگی افراد طبقه پایین و متوسط ​​تأثیر می گذارد. قیمت ها سریعتر از دستمزدها افزایش می یابد. مردم شروع به این سوال کرده اند که آیا این سیستم حتی کار خواهد کرد یا خیر.

من معتقدم بیت کوین شانس زیادی برای تبدیل شدن به ارز ذخیره جدید جهانی دارد. من توضیح خواهم داد که چرا یک ارز ذخیره جدید در راه است و چه ویژگی های بیت کوین را به یک ارز ذخیره جهانی عالی تبدیل می کند.

 

چرا یک ارز ذخیره جهانی جدید در راه است؟

ری دالیو، سرمایه گذار افسانه ای، زنگ خطر نظم نوین جهانی را به صدا در آورده است. او خواستار یک ابرقدرت جدید برای جایگزینی ایالات متحده و سیستم دلاری ایالات متحده است. تعدادی از عوامل وجود دارد که ری دالیو توضیح می دهد که نشانه هایی برای نظم نوین جهانی هستند:

همه نشانه ها نشان می دهد که آمریکا در حال حاضر در شرایط سختی قرار دارد.

  • در حالی که دستمزدها راکد هستند ، تورم بیداد می کند
  • شکاف ثروت عظیم بین طبقه متوسط ​​و بالا
  • اختلالات زنجیره تامین که باعث کمبود می شود
  • از دست دادن اعتماد به دلار آمریکا به دلیل مسدود شدن دارایی های ناشی از جنگ در اروپا

اگر ایالات متحده در رکود عمیق فرو رود، ما به چاپ پول و تحریک اقتصاد ادامه خواهیم داد. این منجر به افزایش قیمت دارایی ها و تورم می شود که مشکلات بیشتری را ایجاد می کند.

 

چه اتفاقی می افتد وقتی مردم شروع به از دست دادن اعتماد به سیستم مالی خود می کنند؟

آنها به یک سیستم جدید منتقل می شوند.

در حال حاضر، من فکر نمی کنم مردم یک شبه از دلار آمریکا دور شوند. من معتقدم که این یک روند تدریجی خواهد بود زیرا مردم یاد می‌گیرند که ارز آنها بی‌نهایت چاپ و کم ارزش می‌شود.

دو ارز وجود دارد که من معتقدم شانس جدی برای تبدیل شدن به ارز ذخیره جهانی بعدی دارند: یوان چین و بیت کوین.

در ادامه من توضیح خواهم داد که چرا فکر می کنم بیت کوین شانس بسیار خوبی برای تبدیل شدن به ارز ذخیره جهان دارد.

 

چرا بیت کوین می تواند به ارز ذخیره جهانی بعدی تبدیل شود؟

بیت کوین به دلایل مختلف شانس تبدیل شدن به ارز ذخیره جهانی بعدی را دارد. ویژگی های بیت کوین آن را نسبت به سایر ارزها متمایز می کند.

 

غیر متمرکز است

بیت کوین غیرمتمرکزترین ارز در جهان است.

غیرمتمرکز یعنی چه؟ این بدان معنی است که هیچ نهاد واحدی در جهان نمی تواند آن را کنترل کند و متعلق به گروه های مختلفی از موجودیت ها است.

بیت کوین توسط صدها هزار ماینر در سراسر جهان تامین می شود. بیت کوین یک نهاد واحد ندارد که بتواند شبکه را کنترل کند. هیچ کشوری نمی تواند بیت کوین بیشتری را در سیستم چاپ کند.

تمرکززدایی یک ویژگی کلیدی است که به بیت کوین برتری نسبت به سایر ارزها می دهد. اگر کشورهای سراسر جهان تصمیم به انتخاب یک ارز ذخیره جهانی جدید داشته باشند، منطقی نیست که کشورها از ارزی حمایت کنند که توسط یک ارز قابل دستکاری باشد. همه باید بخشی از این سیستم مالی جدید را داشته باشند.

 

حل و فصل جهانی و بدون مرز

ارز ذخیره جهانی باید جهانی باشد و در سراسر جهان تسویه شود.

دلار آمریکا جهانی است. اما می تواند در برابر بازیگری که در برابر ایالات متحده است مسدود شود. این اتفاق در فوریه 2022 رخ داد، زمانی که ایالات متحده با مسدود کردن دارایی های دلار آمریکا در بانک مرکزی خود، دست روسیه را از اقتصاد جهانی قطع کرد.

این اقدامات سایر کشورها را وادار می کند تا یک ارز ذخیره جهانی جدید را اتخاذ کنند، زیرا آنها می دانند که دلارهای آمریکایی آنها می تواند در چند ثانیه مسدود شود. از آنجایی که بیت کوین جهانی است، هیچ کس نمی تواند توکن های شما  یا تراکنش ها را مسدود کند.

بیت کوین همچنین نسبت به سیستم مالی فعلی تسویه حساب را بهبود بخشیده است.

طبق گفته بانک انگلستان، پرداخت برون مرزی می تواند چندین روز طول بکشد و ممکن است تا 10 برابر بیشتر از پرداخت داخلی هزینه داشته باشد. به این دلیل است که بانک ها برای هماهنگی انتقال از یک موسسه به موسسه دیگر زمان می برد.

بیت کوین تقریباً 10 دقیقه طول می کشد تا با حدود 0.20 دلار کارمزد تسویه شود. این یک پیشرفت بزرگ نسبت به سیستم فعلی ما است.

 

قابل اعتماد و بدون دستکاری

بیت کوین اولین ارز دیجیتالی بود که در سال 2010 ایجاد شد و این شبکه از زمان وجودش هک نشده است. این شناخته شده ترین رمزارز در سراسر جهان است و مورد اعتماد است. مردم می دانند که شبکه بیت کوین امن است.

بیت کوین همچنین باید تحت بررسی های همتایان زیادی قرار گیرد و برای ایجاد تغییر در شبکه به اجماع برسد. نمونه ای از تغییر در شبکه بیت کوین Taproot است. این تغییرات معمولا جزئی هستند و بر عرضه پولی بیت کوین تاثیری ندارند.

 

ارز ذخيره جهاني بعدي براي پذيرش نياز به اعتماد و دستكاري ندارد. اگر دنیا به آن اعتماد نداشته باشد، از آن استفاده نخواهد شد. از آنجایی که بیت کوین قابل اعتمادترین ارز دیجیتال در جهان است، فکر می کنم این شانس را داریم که در آینده بیت‌کوین ارز ذخیره جهانی را بهتر بشناسیم.

 

بیت کوین یک دریچه فرار است

این که آیا فکر می کنید ایالات متحده ارز ذخیره خود را از دست می دهد یا خیر، مهم است که بدانید فرار از این سیستم مالی وجود دارد.

وقتی غول چراغ جادو از بطری خارج شد، دیگر برنمی گردد! کشورهای سراسر جهان به چاپ پول برای کاهش ارزش پول خود ادامه خواهند داد. هر راه حلی برای هر مشکلی چاپ پول بیشتر خواهد بود و در نهایت سیستم خراب می شود.

 

سخن پایانی

ما در آغاز یک تغییر اقتصادی هستیم که هر 100 سال یا بیشتر اتفاق می افتد. جهان همانطور که می دانیم در چند دهه آینده کاملاً متفاوت خواهد بود.

کسانی که از نظم جهانی در حال تغییر سود می برند، کسانی هستند که برای آن آماده می شوند.

برای آن آماده باشید. ممکن است بیت‌کوین ارز ذخیره جهانی به آرامی و سپس ناگهانی اتفاق بیفتد.

 

اتراکس، بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانی ها

در صرافی ارز دیجیتال اتراکس کارمزد ریالی صفر و کارمزد کریپتو تنها 0.1 درصد است. در اتراکس امکان معامله بیش از 400 ارز دیجیتال مختلف برای شما فراهم است و این مورد در کمترین صرافی ایرانی یافت می شود. امکان واریز و برداشت از یک دلار تا بالای 25 میلیون تومان، پشتیبانی 24 ساعته در هر لحظه از شبانه‌ روز و ثبت نام و احراز هویت راحت، سریع و خودکار از دیگر ویژگی های اتراکس هستند. از هر نقطه‌ ای از جهان، می توانید به اتراکس دسترسی داشته باشید.

همین حالا به اتراکس بپیوندید و معاملات امن و سریع را تجربه کنید. برای ثبت نام در صرافی اتراکس از این لینک استفاده کنید.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa