تحلیل اختصاصی و فنی بازار وضعیت بیت کوین نزدیک به تعطیلات چگونه خواهد بود

تحلیل اختصاصی و فنی بازار وضعیت بیت کوین نزدیک به تعطیلات چگونه خواهد بود
زمان مطالعه: 6 دقیقه

ما در اتراکس هر هفته تحلیل اختصاصی بیت کوین و دیدگاه خود را راجب بازار رمزارز‌ها به اشتراک میزاریم. این تحلیل و بررسی‌ها کاملا بی‌طرفانه است. سعی بر این داریم تمامی جوانب و داده‌های انچین را بصورت تخصصی مورد تفسیر و تحلیل قرار دهیم. این داده‌ها نباید به تنهای ملاک سرمایه گذاری شما قرار بگیرد. تحلیل‌های اختصاصی اتراکس دیدگاه خوب و دقیقی برای شما فراهم می‌کند؛ اما تحقیقات و تحلیل‌های خود را نیز کنار مقالات ما قرار دهید.

مقدمه:

در هفته سوم از سری تحلیل اختصاصی بیت کوین، کاربران گرامی اتراکس با ما همراه باشید تا نگاهی دقیقتر و موشکافانه‌تر نسبت به تمامی اتفاقات و حواشی بازار داشته باشیم. همچنین در تحلیل این هفته نگاهی دقیق به بررسی برخی از آلت کوین‌های محبوب بازار را داریم. شما نیز می‌توانید ارزهای درخواستی خود را برای ما در شبکه‌های اجتماعی ارسال کرده تا تحلیل‌های انچین و پرایس اکشن مورد نظر را انجام دهیم.

نگاهی به گذشته بیت کوین:

از ریزش تاریخی بیت کوین حدود 32 هفته می‌گذرد. در پی ورشکستگی‌های زنجیره‌ای توکن لونا و بنیاد سلسیوس و ما بقی شرکت‌ها. ضربه‌های سهمگینی به بازار کریپتو وارد شده است. بی‌اعتمادی اکنون در اوج خود به سر می‌برد به گونه‌ای که در طول 32 هفته گذشته شاخص ترس و طمع بطور مرتب در ناحیه ترس قرار داشته است.
زمانی که بیت کوین ناحیه حمایتی 29000 دلار را از دست داد؛ ریزش‌ها سرعت بیشتری به خود گرفتند و در طول چند روز بیت کوین تا ناحیه 17300 ریزش را تجربه کرد. ورشکشستگی صرافی اف تی ایکس باعث شد در ماه گذشته این ناحیه حمایتی از بین برود و بیت کوین کف قیمتی جدیدی را تشکیل دهد.

تحلیل بیت کوین
www.tradingview.com

در زمان نگارش این مقاله کمتر از یک هفته به تعطیلات کریسمس و بسته شدن کندل ماهانه زمان باقی مانده. در یک ماه گذشته بیت کوین نتوانسته. محدوده 17300-17150 را به عنوان حمایت بازپس‌گیری کند. درصورتی که کندل ماهانه زیر محدوده‌های ذکر شده بسته شود به مراتب وضعیت برای بیت کوین بسیار بدتر می‌شود. با این شرایط می‌توان انتظار داشت در هفته‌های اینده به سمت کانال 13000 دلار حرکت داشته باشد. اگر کندل ماهانه بالای 17350 بسته شود می‌توان به صعود کوتاه مدت و میان مدت بازار امیدوار بود.

تحلیل اختصاصی بیت کوین
www.tradingview.com

تحلیل اختصاصی بیت کوین در کوتاه مدت:

قیمت از کانال صعودی خود خارج و در حال حاضر به مدت 8 روز است که در ناحیه مووینگ 200در رنج قیمتی به سر می‌برد. برای اینکه بتواند صعودی را تجربه کند باید مقاومت 18800 را شکست دهد. در غیر اینصورت حمایت 16700 را از دست داده و به سمت 15400 حرکت می‌کند.

تحلیل اختصاصی بیت کوین
www.tradingview.com

وضعیت ورود و خروج صرافی‌ها:

همانطور که در بالا گفته شد نزدیک به تعطیلات کریسمس هستیم و حجم معاملات صرافی‌ها و سایر بازار‌های مالی به شدت کم است. در سال‌های گذشته بازارهای ریسکی مانند سهام و کریپتو قبل از شروع تعطیلات صعودهای خوبی را از خود نشان می‌دادند. اما امسال نه تنها از این صعودها خبری نیس بلکه بازارهای مالی به دلیل سیاست‌ها و تصمیمات فدرال رزرو در ترس به سر می‌برد و خود را برای رکود احتمالی آماده می‌کند. پیش‌بینی می‌کنیم که اگر قرار باشد رکود و بحران مالی سال 2009 تکرار شود، از اوایل فوریه 2023 این رکود آغاز شود.
نموداری که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید مربوط به ورد و خروج بیت کوین از صرافی‌های معتبر است که حجم بسیار ناچیزی را در بازار نشان می‌دهد. به گونه‌ای که در یک ماه گذشته فقط 427 بیت کوین از کل صرافی‌ها خارج شده که این عدد در مقایسه با اعداد ماه‌های قبل بسیار ناچیز است. لازم به ذکر است اعداد‌ی که نمودار نتیجه کلی را نشان می‌دهد نتیجه ورودها و خروج‌ها هستند. مثلا در ماه گذشته 80 هزار بیت کوین از بایننس خارج شد؛ اما صرافی‌های دیگر ورودی‌های مثبتی داشته‌اند.

تحلیل اختصاصی بیت کوین
coinglass.com

بررسی وضعیت اتریوم و آلت کوین‌ها:

بعد از گذشت چند ماه از ادغام و آپدیت تاریخی اتریوم طرفدران این ارز روز به روز بیشتر متوجه تاثیر این اتفاق می‌شوند. ادغام در لحظه تاثیر چندانی روی اتریوم و قیمت آن نداشت. اما وقتی بیت کوین و سایر آلت کوین به سمت کف‌های قیمتی جدید حرکت کردند؛ اتریوم توانست حمایت‌های خود را حفظ کند و به خوبی در مقابل ریزش‌های بازار مقاومت از خود نشان دهد.
نموداری که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید وضعیت اتریوم را در مقابل بیت کوین نشان می‌دهد که در تایم هفتگی از حمایت‌های خوبی برخوردار است. انتظار می‌رود در آینده نزدیک اتریوم در مقابل بیت کوین کاهش قیمت را تجربه کند و در مقابل دامیننس بیت کوین صعودی باشد. با کاهش اتریوم و از دست رفتن حمایت هزار دلاری این ارز می‌توان انتظار داشت سایر آلت کوین‌ها نیز به دنبال کف قیمتی جدیدی باشند.

تحلیل اختصاصی بیت کوین
www.tradingview.com

بررسی و تحلیل کاردانو:

میتوان گفت کاردانو یکی از آلت کوین‌های است که بیشترین ریزش‌ها و حمایتها را از دست داده. در زمان نگارش این مقاله بیشتر از 90 درصد از سقف تاریخی خود یعنی 3 دلار فاصله گرفته است. حمایت‌های قوی پیش روی کاردانو قرار ندارند و در هفته‌های آینده می‌تواند خود را به پایین‌ترین سطح ممکن یعنی 0.15 سنت برساند. مگر اینکه ورق کل بازار برگردد و آلت کوین‌ها بتوانند صعودی کوتاه مدت را تجربه کنند.

تحلیل اختصاصی بیت کوین
www.tradingview.com

بررسی و تحلیل دامیننس تتر:

دامیننس تتر در تلاش برای شکست مقاومت در سقف تاریخی خود است. طبق داده‌های پشت نمودار در هفته گذشته تتر‌های بسیار زیادی در حجم زیاد از کیف پول‌ها خارج و به صرافی‌ها وارد شده است. اما فعلا همانطور که در بررسی نمودار ورود و خروج بیت کوین به صرافی مشاهده کردیم خرید کلانی صورت نگرفته است. بیشتر بازیگران بازار منتظر شکست مقاومت 19000 و یا شکست حمایت 15000 دلار هستند؛ و تا قیمت در رنج قیمتی و بلاتکلیفی به سر ببرد خرید کلانی صورت نخواهد گرفت.

تحلیل اختصاصی بیت کوین
www.tradingview.com

بررسی و تحلیل اوراق قرضه ده ساله:

اوراق قرضه 10 ساله از این لحاظ حائز اهمیت است که وضعیت کل اقتصاد جهان را می‌توان با این شاخص اندازه‌گیری کرد. هر زمان که بتوان خروج سرمایه را از این شاخص مشاهده کرد، باید انتظار ورود سرمایه به بازارهای ریسکی مانند سهام و کریپتو را داشته باشیم.

نموداری که در زیر مشاهده می‌کنید. چارت شاخص اوراق قرضه ده ساله در تایم هفتگی و در کف کانال صعودی خود قرار گرفته است. انتظار می‌رود در طول ماه‌های آینده این شاخص تا سقف کانال دوباره صعود را تجربه کند.

تحلیل اختصاصی بیت کوین
www.tradingview.com

سخن پایانی:

همانطور که قبلا خدمت کاربران گرامی عرض شد، هیچ تحلیلی بصورت کامل صدرصد درست و بدون اشتباه نیست. هر اتفاقی ممکنه در بازار رخ بدهد. فقط تنها مساله‌ای که فعلا بسیار واضح است این است که بازار در فاز نزولی خود به سر می‌برد و تا زمانی که قیمت بیت کوین در تایم هفتگی با کندل پر قدرت مویینگ 200 را شکست ندهد، بازار خرسی ادامه‌دار خواهد بود. تحلیل این هفته از اهمیت بالای برخوردار است. زیرا نزدیک به تعطیلات میلاد مسیح هستیم و باید نگاهی دقیقتر نسبت به بازار داشته باشیم.

اتراکس؛ صرافی ارز دیجیتال معتبر برای ایرانیان

بازار های نزولی و خرسی اگرچه برای بسیاری از مردم به شدت ناراحت کننده و عذاب آور است. اما بازار نزولی بحرانی هست که باید تبدیل به فرصت شود. کاری که دقیقا بزرگان و نهنگ های بازار انجام میدهند! در صرافی اتراکس بستری برای کاربران ایرانی فراهم شده است، که با مطالعه مقالات و تحلیل های اخصاصی، می‌توانید تصمیمات حساب شده ای را برای سرمایه گذاری بگیرید. همچنین بستری مناسب برای خرید و فروش بیش از 320 رمزارز با کیف پول اختصاصی و پشتیبانی از انواع شبکه های بلاکچین در سطح کشور پیشرو میباشد.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa