تحلیل هفتگی شماره 15: آیا روند صعودی بازار ادامه دار خواهد بود

تحلیل هفتگی شماره 15: آیا روند صعودی بازار ادامه دار خواهد بود
زمان مطالعه: 6 دقیقه

در زمانی که دنیا درگیر بحران‌های مالی و اقتصادی شده است. بانک‌های زیادی در سراسر دنیا از جمله آمریکا و اروپا با ورشکستگی روبه‌رو شده‌اند، و در تلاش برای زنده ماندن و نجات یافتن در مقابل ورشکستگی هستند. بیت کوین همه را سورپرایز کرده است، و برعکس تمام دارایی‌های جهان روند صعودی پر قدرتی را آغاز کرده است. اما این روند صعودی تا کجا ادامه خواهد یافت؟ اگر بیت کوین و بازار کریپتوکارنسی درگیر تله‌های گاوی شوند چه؟ با ما در وبلاگ اتراکس همراه باشید تا در تحلیل هفتگی شماره 15 به سراغ تمامی جوانب مثبت و منفی حرکات اخیر بیت کوین بریوم.

 

مقدمه

هفته‌های گذشته دقیقا روزهای بودند که ساتوشی ناکاماتو منتظر آن بود! و یکبار برای همیشه وایت پیپر بیت کوین و سخنان ساتوشی به جهانیان ثابت کرد که بانک‌ها و سیستم‌های مالی سنتی قابل اعتماد نیستند. زیرا تنها در عرض 48 ساعت یکی از بزرگترین بانک‌های آمریکا به اسم سیلیکون ولی ورشکست شد، و یک دومینو از ورشکستگی بانکی را آغاز کرده است. اما برخلاف انتظارات جامعه، هم اکنون بیت کوین هدف و آرمان‌های خاص خود را دنبال می‌کند و مسیر خود را از بحران مالی جدا کرده است.

 

تحلیل هفتگی شماره 15: نگاهی به روند کلان بیت کوین

تا اینجای کار و تا زمان نگارش مقاله تحلیل هفتگی شماره 15 تاریخ تکرار شده است. همانطور که در چارت زیر مشاهده می‌کنید بیت کوین در تایم فریم ماهانه روند نزولی خود را شکست داده است. این روند نزولی مشابه روند بیت کوین در سال‌های 2015 و 2019 هست، با این تفاوت که در دوران گذشته رکود و تورم به این اندازه وجود نداشت. اگر بیت کوین بتواند  کندل ماهانه خود را بالای 24800 دلار ببندد، اولین نشانه برای آغاز روند صعودی بیت کوین را دریافت خواهیم کرد. و اگر کندل ماهانه کمتر از 24800 به کار خود پایان دهد روند صعودی اعتبار خود را از دست خواهد داد.

 

بیت کوین در تایم فریم هفتگی

بیت کوین در تایم هفتگی با یک کندل بسیار قدرتمند از مویینگ 200 که یک مقاومت قوی بود عبور کرده است، و خود را به محدوده 29000 دلار رسانده است. این محدوده مربوط به زمانی است که مارپیچ مرگ پروژه لونا باعث نزول شدید کریپتو کارنسی‌ها شد. به همین جهت پس گرفتن محدوده 29000 دلار بعنوان حمایت تاثیر روانی بسیار مثبتی بر بازار خواهد داشت. در شکل کندل‌ها و چارتی که مشاهده می‌کنیم در حال حاضر بیت کوین روند کلان نزولی خود را شکست داده است. اگرچه در تایم‌های پایین‌تر ممکن است پولبکی به سطح 25000 دلار داشته باشیم، اما فعلا در روند صعودی به سر می‌بریم و اگر پولبک احتمالی به سطح 25000 دلار موفقیت‌آمیز باشد برای یک بول‌ران هیجان انگیز آماده خواهیم شد.

چارت بیت کوین در تایم فریم هفتگی tradingview.com
چارت بیت کوین در تایم فریم هفتگی tradingview.com

 

نگاهی به چارت وارونه بیت کوین

چارت‌های وارونه قیمتی، همیشه دیدگاه متفاوتی از قیمت را به ما ارائه می‌دهند. بررسی این نوع از نمودار کمک شایانی به درک روندهای آینده قیمت می‌کنند. چارت وارونه زیر مربوط به قیمت بیت کوین در تایم فریم ماهانه است. در این چارت مشاهده خواهیم کرد که بیت کوین بعد از هر روند صعودی بطور میانگین حدود 70 درصد اصلاح قیمتی را تجربه کرده است، و بعد از اصلاح و استراحت قیمت به رشد خود ادامه داده و سقف‌های قیمتی جدیدی را به ثبت رسانده است. اگر تاریخ تکرار شود و قیمت همانند گذشته رفتار کند بیت کوین کف قیمتی بلند مدت خود را به ثبت رسانده است. و بعد از هاویینگ اسفند سال 1402 به سمت سقف قیمتی جدید در حوالی 120000 دلار حرکت خواهد کرد.

چارت وارونه بیت‌کوین در تایم فریم ماهانه_ tradingview.com
چارت وارونه بیت‌کوین در تایم فریم ماهانه_ tradingview.com

 

تحلیل و بررسی اتریوم

اتریوم برعکس بیت کوین هنوز موفق به شکست روند نزولی خود نشده است، و در حوالی قیمت 1760 در حال تلاش برای پیشی گرفتن از بیت کوین است. اما کافی است که نگاهی به چارت دامینننس بیت کوین بیندازید؛ متوجه خواهید شد که در حال حاضر سرمایه‌های کلان به سمت بیت کوین سرازیر شده است.  همین مساله باعث شده است که اتریوم و سایر آلت کوین‌ها از نظر رشد قیمتی از بیت کوین عقب بمانند. در صورتی که دامیننس در محدوده 48 درصد متوقف شود می‌توان به فصل آلت سیزن و رشد اتریوم امیدوار بود.

تحلیل هفتگی شماره15 صرافی ارزدیجیتال اتراکس
چارت اتریوم در تایم فریم هفتگی tradingview.com

 

تحلیل هفتگی شماره 15: بررسی داده‌های آنچین

دیدگاه مثبت برای بیت‌کوین بر خلاف زیان‌آوری معامله‌گران فیوچرز

بر خلاف افزایش قیمت تا 28 هزار دلار، معامله‌گران بازار فیوچرز به میزان 316 میلیون دلار دچار زیان شدند. خبر افزایش نرخ بهره فدرال رزور سبب کاهش قیمت بیت‌کوین شد. عده‌ای از سرمایه‌گذاران سود معاملات خود را برداشت کرده و عده‌ای دیگر نیز در بازار فیوچرز زیان دیده‌اند.

بیش از 75 درصد زیان‌های معاملات از جانب پوزیشن‌های Long ایجاد شدند. معامله‌گران زمانی لیکویید می‌شوند که برای باز نگه‌داشتن معاملات خود موجودی کافی در حساب معاملاتی خود نداشته باشند. با این حال به دلیل تزریق احتمالی نقدینگی به بازارهای مالی آمریکا، دیدگاه مثبتی در میان مدت برای بیت کوین ایجاد شده است.

برخلاف بحران‌های بانکی، بیت کوین با قدرت به روند خود ادامه داده، و نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران نسبت به سیستم مالی قبلی اطمینان بیشتری به بیت کوین دارند. همچنین اعلام خبر تزریق نقدینگی به بانک‌ها نیز در رشد قیمت بیت کوین تاثیرگذار بوده و حاکی از این نکته است که سیستم بانکداری قابل اعتماد نیست.

bitcoin: long liquidations
bitcoin: long liquidations

 

بررسی اصلاح قیمتی بیتکوین بر اساس میانگین خرید بیتکوین‌ها

پس از رسیدن قیمت به سطح 28000 هزار دلار، انتظار می‌رود که در محدوده 29 تا 30 هزار دلار مقاومت قدرتمندی شکل بگیرد. و پیش از عبورکردن از این ناحیه، قیمت چندین بار در این سطح دچار اصلاح شود.

میانگین خرید بیت‌ کوین‌ های 2 تا 3 ساله (سرمایه‌گذاران بلندمدت) در قیمت 29700 دلار واقع شده است؛ بنابراین انتظار می‌رود که در این ناحیه اصلاح قیمت صورت بگیرد.
در نمودار زیر قیمت خرید بیتکوین‌های 6 تا 12 ماهه با رنگ قرمز و بیت کوین‌های 2 تا 3 ساله با رنگ سبز مشخص شده است و معمولا هر زمانی که میان این دو معیار تقاطعی صورت بگیرد، اصلاحی در قیمت ایجاد خواهد شد.

تحلیل هفتگی شماره 15 صرافی ارزدیجیتال اتراکس
bitcoin: realized price

 

سخن پایانی

با وجود تمامی تفاسیر تحلیل هفتگی شماره 15 _ بازارهای مالی در لبه پرتگاه قرار گرفته‌اند. هرروز بانک جدیدی ورشکسته می‌شود و فدرال رزرو از سیاست‌های پولی خود تاکنون عقب نشینی نکرده است. در این میان در کوتاه مدت بیت‌کوین واکنش مثبتی نسبت به بحران‌های مالی نشان داده است، و حرکات صعودی قدرتمندی را به ثبت رسانده.

باید دید که آیا در بلند مدت هم سرمایه گذاران بزرگ، بیت کوین را به جای اوراق قرضه و سهام انتخاب می‌کنند یا خیر. چیزی که در حال حاضر واضح است این است که بیت کوین نسبت به سایر دارایی‌های دیگر قدرتمند ظاهر شده است، و اگر بتواند خود را بالای 24800 تثبت کند روند صعودی قوی را در آینده پیش رو خواهیم داشت.

 

صرافی ارز دیجیتال اتراکس

اتراکس امن ترین واسطه بین شما و بازار متلاطم ارزهای دیجیتال است، با ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال اتراکس با خیال آسوده به جهان معاملات رمزارزها قدم بگذارید و خرید و فروش بیش از 400 رمز ارز متفاوت را تجربه کنید. اتراکس دارای درگاه بانکی و کیف پول اختصاصی می باشد، کارمزد معاملات بسیار کم است و می توانید از خدمات پشتیبانی 24 ساعته بهره مند شوید.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa