تحلیل هفتگی شماره 16: بیت‌کوین روند نزولی بلندمدت را شکست داد

تحلیل هفتگی شماره 16: بیت‌کوین روند نزولی بلندمدت را شکست داد
زمان مطالعه: 6 دقیقه

بالاخره بعد از 273 روز نزول و رنج قیمت در پایین‌ترین سطح‌های قیمتی، بیت‌کوین از روند نزولی خارج شده است. هم اکنون طبق داده‌های پنل کاربری صرافی اتراکس بیت کوین در حوالی قیمت 27900 در حال نوسان است. اما آیا بیت کوین واقعا روند نزولی خود را شکست داده است یا اینکه در آینده شاهد یک تله گاوی بزرگ خواهیم بود؟ با ما در تحلیل هفتگی شماره 16 همراه باشید تا جوانب مختلف بازار را باهم بررسی کنیم.

 

مقدمه

در روزهای که دنیا درگیر بحران مالی شده است، و هر آن امکان دارد که اقتصاد آمریکا وارد رکود بلند مدت شود، بیت‌‎‌ کوین بی‌توجه به همه این موارد بطور دیوانه‌واری در حال رشد قیمتی است. شاید این روزها، دقیقا روزهای باشند که زمانی ساتوشی ناکاماتو منتظر آن بود بود. زیرا ساتوشی در سال 2009 و بعد از بحران مالی، بیت‌کوین را خلق کرد. اکنون در سال 2023 یک بار دیگر تاریخ تکرار شده است. بیت کوین برای اینکه بتواند آرمان‌های خود را حفظ کند، باید از بحران مالی در آینده جان سالم به در ببرد و مکانی امن برای سرمایه‌گذاران باشد.

 

تحلیل هفتگی شماره 16 بررسی بیت کوین در تایم ماهانه

همانطور که در چارت زیر مشاهده می‌کنید bitcoin با یک کندل ماهانه بسیار قدرتمند روند نزولی بلندمت خود را شکست داده است و حالا در این ناحیه در تلاش برای شکست ناحیه مقاومتی 29000 دلار است. این ناحیه از نظر روانی از اهمیت بسیار بالای برخوردار است. زیرا 29000 دلار زمانی شکسته شد که پروژه لونا وارد مارپیچ مرگ شد پس گرفتن این ناحیه می‌تواند فضای کریپتوکارنسی را از نظر روانی بسیار مثبت کند.

تحلیل هفتگی شماره 16 صرافی ارزدیجیتال اتراکس
نمودار بیت‌کوین در تایم ماهانه

بررسی بیت‌کوین در تایم هفتگی

بیتکوین در تایم فریم هفتگی بالاتر از مویینگ 200 و عدد 25000 دلار قرار گرفته است. فعلا به مدت 3 هفته است که قیمت در ناحیه 27 هزار دلار در حال رنج و تثبیت است. از نظر پرایس اکشن قیمت می‌تواند یک بار دیگر ناحیه 25000 دلار را به‌عنوان پولبک برای صعود تست کند. اگر در انجام پولبک به این سطح حمایتی موفق عمل کند می‌توان به رشد قیمت در آینده امیدوار بود، و تارگت‌های بالاتری را برای بیت‌کوین متصور شد.

تحلیل هفتگی شماره 16صرافی ارزدیجیتال اتراکس
نمودار بیت‌کوین در تایم هفتگی

 

بررسی بیت کوین در تایم‌فریم روزانه

چیزی که در نمودار روزانه بیت کوین قابل رویت است شک و تردید تحلیل‌گران را افزایش داده است. اگر بخواهیم یک تصمیم درست و حساب شده برای ادامه روند قیمت بگیریم فعلا باید صبر کنیم. زیرا در چارت روزانه قیمت، دو سناریو می‌تواند اتفاق بیفتد.

تحلیل هفتگی شماره 16صرافی ارزدیجیتال اتراکس
نمودار بیت‌کوین در تایم روزانه

 

اول اینکه امکان تشکیل یک الگوی دابل تاپ یا الگوی بازگشتی وجود دارد، که قیمت بعد از یک از رالی صعودی آن را تشکیل می‌دهد و اگر در روزهای آینده چنین اتفاقی بیفتد باید منتظر اصلاح در بازار باشیم.

 

دوم اینکه قیمت به احتمال زیاد یک الگوی مثلثی صعودی را تشکیل دهد. این الگو می‌تواند در طول ده روز آینده تکمیل شود، اگر چنین اتفاقی بیفتد قیمت خود را برای لمس تارگت 30 هزار دلار آماده خواهد کرد.

تحلیل هفتگی شماره 16: بررسی بازار سهام

تحلیل و بررسی شاخص سهام نزدک

شاخص سهام نزدک برای دومین بار متوالی به سطح مقاومتی خود برخورد داشته است. فعلا بالاتر از سطح مویینگ 200 و خط روند نزولی در حال نوسان است، و تا زمانی که بالاتر از این سطوح معامله شود جای نگرانی برای نزول قیمت وجود ندارد. اما اگر در شکست مقاومت خود ناکام بماند انتظار فرسایش و رنج قیمت زیاد است. این نکته را هم باید مد نظر گرفت که شاخص دلار هم روی ناحیه حمایتی قرار گرفته است. حمایت برای شاخص دلار به معنای اصلاح و ریزش قیمت در بازار سهام و کریپتوکارنسی‌ها است.

تحلیل هفتگی شماره 16صرافی ارزدیجیتال اتراکس
سهام نزدک در تایم هفتگی

تحلیل و بررسی اوراق قرضه 10 ساله

یک نکته بسیار مهم در چارت اوراق قرضه وجود دارد! زمانی که بانک سیلیکون ولی ورشکست شد، این بانک دارای تعداد بسیار زیادی از اوراق قرضه بود و با فروش این اوراق می‌توانست خود را از ورشکستگی کامل نجات دهد، و باعث نزول و افت اوراق قرضه شود. در این صورت سیاست‌های فدرال رزرو شکست می‌خورد و به اهداف تورمی خود دست‌یابی پیدا نمی‌کرد. اما از آنجا که دولت از فروش این اوراق توسط بانک جلوگیری کرده است. می‌توان به این نتیجه رسید که فعلا فدرال رزور به سیاست‌های پولی خود ادامه خواهد داد، و می‌توانیم در آینده شاهده رشد این اوراق و شاخص دلار باشیم.

تحلیل هفتگی شماره 16صرافی ارزدیجیتال اتراکس
نمودار اوراق قرضه ده ساله

 

تحلیل هفتگی شماره 16: بررسی اتریوم و آلت کوین‌ها

نمودار اتریوم در مقابل بیتکوین در تایم فریم هفتگی هنوز روند صعودی خود را حفظ کرده است اما ورود سرمایه‌ای به اتریوم ایجاد نشده است، تا قدرت خود را در برابر بیت کوین افزایش دهد. در هفته جاری آپدیت مهمی برای اتریوم اتفاق میفتد، و سهام‌دارها از این پس می‌توانند اتریوم‌های استیک شده خود را آزاد‌سازی و به فروش برسانند. از آنجا که بیش از 50 درصد سهامداران اتریوم‌های خود را با میانگین قیمتی 2100 دلار خریداری کرده‌اند احتمالا منتظر بمانند که قیمت دوباره به بالای 2100 دلار برسد، بعد اقدام به فروش کنند.

تحلیل هفتگی شماره 16صرافی ارزدیجیتال اتراکس
نمودار اتریوم در مقابل بیت کوین

در صورتی می‌توان به آلت‌ سیزن و رشد اتریوم امیدوار بود که دامیننس بیت کوین سطح حمایتی 47 درصد را از دست بدهد.

 

تحلیل هفتگی شماره 16: داده‌های آنچین

بررسی چرخه‌های بازار بیتکوین بر اساس Realized Price

بر اساس معیار Realized Price (میانگین خرید افراد) چرخه بازار بیت‌کوین دارای سه مرحله مهم است: مرحله انباشت، مرحله پذیرش و مرحله اوج سرخوشی بازار.

تحلیل هفتگی شماره 16صرافی ارزدیجیتال اتراکس
based on the realized price

مرحله انباشت:

در این مرحله میانگین خرید سرمایه‌گذاران بلندمدت افزایش پیدا می‌کند و این روند با صعود میانگین خرید گروه سنی 1 تا 3 ساله آغاز می‌شود. سرمایه‌گذاران بلندمدت دیگر محتاطانه عمل می‌کنند و با رشد نسبی قیمت به تدریج به موجودی خود می‌افزایند.

مرحله پذیرش:

این مرحله مهم‌ترین ناحیه برای بازار بیت کوین است. بر اساس مدت زمان فازهای نزولی قبل و جو روانی هولدرهای بازار، معمولا جلب اعتماد بازار و فروکش اضطراب ریزش‌های قیمتی گذشته مدتی زمان می‌برد؛ به همین دلیل به این ناحیه، مرحله پذیرش گفته می‌شود.

مرحله طمع و اوج سرخوشی بازار:

زمانی که اغلب سرمایه‌گذاران بازار به سودآوری رسیدند، طمع و سرخوشی سرمایه‌گذاران و همچنین احتمال فشار فروش سرمایه‌گذاران بلندمدت افزایش پیدا می‌کند و در نهایت بیت‌کوین‌های خود را می‌فروشند. طبق چرخه‌های گذشته سرمایه‌گذاران جدیدتر در این مرحله به امید افزایش بیشتر قیمت وارد بازار می‌شوند.

اما در وضعیت فعلی بازار، باید آدرس‌ها و یا به عبارتی سرمایه‌گذاران بیشتری در شبکه فعالیت داشته باشند. میانگین خرید سرمایه‌گذاران 2 تا 3 ساله همچنان قدرتمند عمل می‌کند و این سرمایه‌گذاران در حال انباشت بیتکوین هستند.

در چند هفته گذشته، گروه سنی بیتکوین‌های 10 ساله، به موجودی خود افزودند اما باید انگیزه گروه‌های دیگر را برای سرمایه‌گذاری مشاهده کنیم. روند مرحله پذیرش رابطه مستقیمی با رفتار و وضعیت سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت دارد.

 

سخن پایانی

بیت کوین برای اولین بار بعد از مدت‌ها، روند نزولی خود را شکست داده است اما برای حفظ این شکست باید یک پولبک موفقیت‌آمیز به سطح  25000 دلار مشاهده شود و در صورتی که در تایم فریم هفتگی نتواند با کندل‌های حجیم و پر قدرت سطح 33 هزار دلار را شکست دهد به احتمال بسیار زیاد بازار وارد تله گاوی خواهد شد و بازار ساز بعد از جمع کردن نقدینگی بالای 33 هزار دلار به سمت تارگت 18 هزار دلار حرکت خواهد کرد.

 

در اتراکس با خیال راحت معامله کنید

صرافی ارز دیجیتال اتراکس با ویژگی‌ها و خدمات منحصر به فرد خود، امکان معامله در بازار ارزهای دیجیتال را با اطمینان و راحتی بیشتری فراهم کرده است. از مهمترین امتیازات اتراکس، تأکید بر امنیت بالا است. این صرافی با استفاده از تکنولوژی‌های رمزنگاری پیشرفته، امنیت اطلاعات و ارزهای دیجیتال کاربران را به شکل کامل تضمین می‌کند. همچنین، احراز هویت آنی و پشتیبانی 24 ساعته، سرعت تراکنش‌ ها و رابط کاربری ساده و کاربرپسند از دیگر دیگر نقاط قوت این صرافی است. این صرافی از بیش از 400 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa