تحلیل هفتگی شماره 18: تحلیل بیت کوین در شرایط بحرانی بانک‌ها

تحلیل هفتگی شماره 18: تحلیل بیت کوین در شرایط بحرانی بانک‌ها
زمان مطالعه: 6 دقیقه

بیش از 40 روز است که بیت کوین در محدوده‌های بین 27 هزار و 30 هزار دلار در حال رنج و نوسان قیمتی است. ورشکستگی بانک‌های مختلف کمک شایانی به این موضوع کرده است که برای بیت کوین تقاضای نسبتا خوبی در بازار به‌وجود آید. شرایط برای اقتصاد جهانی و بانک‌ها روز به روز خطرناک‌تر می‌شود و هرروز خبرهای جدیدتری منتشر می‌شود که برخی بانک‌ها رو به نابودی هستند. با ما در تحلیل هفتگی شماره 18 از وبلاگ تخصصی صرافی اتراکس همراه باشید تا شرایط حساس بازارها را باهم بررسی کنیم.

 

مقدمه

اگر تحلیل‌های هفتگی وبلاگ صرافی اتراکس را دنبال کرده باشید، قطعا از ناحیه 17 هزار دلار به بازار ورود کرده‌اید. درنتیجه سودهای خوبی از بازار دریافت کرده‌اید. در حال حاضر شرایط برای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال کمی پیچیده‌تر است. زیرا اولین بار است که در تاریخ کریپتوکارنسی‌ها یک رکود اقتصادی رخ داده است. پس عملکرد بیت کوین برای بسیاری از تحلیل‌گران ناشناخته باقی مانده است. برخی دیگر بر این باور هستند که باید سودهای خود را برداشت کرده و منتظر ریزش بازار باشیم. اما نظر اتراکس در مورد بازار چیست؟ صعود بیت‌کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟ اگر ریزشی اتفاق بیفتد باید تا چه ناحیه‌ای ریزش را مشاهده کنیم؟

 

تحلیل هفتگی شماره 18: تحلیل بیت‌کوین در تایم فریم ماهانه

تنها چند ساعت دیگر به پایان دادن کندل ماهانه زمان باقی مانده است؛ به همین دلیل امکان دارد امشب هم‌زمان با شمارش معکوس برای پایان کندل ماهانه، نوسانات در بیت‌کوین و بازار ارز دیجیتال افزایش یابد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتما معاملات باز خود را مدیریت کنید تا از ضررهای احتمالی دور بمانید.

تحلیل هفتگی شماره 18صرافی ارزدیجیتال اتراکس
نمودار بیت‌کوین در تایم ماهانه

بیت‌کوین برای آن‌که بتواند روند صعودی خود را حفظ کند، باید کندل ماهانه خود را بالای قیمت کلیدی 28,200 به پایان برساند تا در طول روزهای آینده بتواند با قدرت بیشتری به سمت مقاومت 31 هزار دلار حرکت کند. اما اگر کندل هفتگی پایین‌تر از قیمت 28,200 به کار خود خاتمه دهد شرایط اصلاح برای بیت کوین فراهم خواهد شد.

 

تحلیل هفتگی شماره 18: بیت کوین در تایم فریم هفتگی

چارت و نمودار بیت کوین در تایم هفتگی به شدت جذاب است؛ به این دلیل که در حال حاضر قیمت در شرایطی مانند سال 2019 قرار گرفته است. در سال 2019 وقتی که بیت‌کوین از روند نزولی خود خارج شد، بدون آن‌که به ناحیه شکسته شده پولبکی داشته باشد، به روند پرقدرت صعودی خود ادامه داد. بیت کوین در حال حاضر روند نزولی خود را شکست داده است و بالای منطقه 25 هزار دلار در حال نوسان است. اگر قیمت بخواهد رفتار 2019 را تکرار کند باید در طی هفته جاری یک حرکت خیلی قوی و شارپ به سمت 33 هزار دلار انجام دهد؛ اما اگر در انجام چنین حرکتی ناتوان باشد وارد اصلاح زمانی و پولبک به سمت 25 هزار دلار خواهیم شد.

تحلیل هفتگی شماره 18صرافی ارزدیجیتال اتراکس
بیت کوین در تایم هفتگی

این نکته را نباید فراموش کنید که هفته جاری برای بازارهای مالی، یک هفته بسیار شلوغ و حساس است. نرخ‌های بهره اروپا و آمریکا در روزهای سشنبه و چهارشنبه منتشر خواهد شد. بنابراین یک هفته به شدت سرنوشت ساز را برای بازار خواهیم داشت. 

 

بررسی اندیکاتور RSI

در زمان نگارش تحلیل هفتگی شماره 18، اندیکاتور RSI در حوالی عدد 51.28 در حال نوسان است و تا ناحیه 53.72، مقاومتی سر راه خود ندارد؛ اگر RSI بتواند تا ناحیه 53.72 به رشد خود ادامه دهد در طول هفته شاهد افزایش و صعود قیمت بیت کوین خواهیم بود. اما اگر اصلاح را در پیش بگیرد شاهد ریزش بازار تا محدوده حمایتی 24,300 خواهیم بود.

تحلیل هفتگی شماره 18صرافی ارزدیجیتال اتراکس
اندیکاتور RSI در تایم ماهانه

 

تحلیل شاخص نزدک

همزمان با احتمال آغاز رکود اقتصادی در ایالات متحده و به دنبال آن در اروپا و سراسر دنیا، سهام تکنولوژی یعنی شاخص نزدک رشد خوبی را تجربه کرده است. اما بعد از چندین هفته تلاش هنوز موفق به شکست ناحیه مقاومتی 12250 نشده است. هم اکنون قیمت سهام نزدک بالاتز از موینگ 200 قرار گرفته است و در هفته گذشته کندل پر قدرت صعودی خود را شکل داد که نشان از فشار خرید توسط سرمایه‌گذاران نهادی است. اگر این شاخص در طول هقته جاری بتواند  بعد از مدت‌ها مقاومت خود را شکست دهد وارد فاز صعودی دیگری در بازار سهام و کریپتوکارنسی خواهیم شد و تارگت های بالای 33 هزار دلار برای بیت کوین بسیار محتمل خواهد شد.

تحلیل هفتگی شماره18صرافی ارزدیجیتال اتراکس
شاخص نزدک در تایم فریم ماهانه

 

تحلیل و بررسی آلت کوین‌ها

نمودار زیر مربوط به شاخص توتال 2 یعنی ارزش بازار کل آلت کوین‌ها است. این شاخص فعلا در محدوده خوبی برای صعود قرار گرفته است، اما برای اینکه این شاخص رشد، و درنتیجه یک آلت‌ سیزن را در بازار مشاهده کنیم. در مرحله اول باید دامیننس بیت کوین به رالی خود پایان دهد و به زیر سطح 46 درصد سقوط کند، و در مرحله بعد شاخص توتال 2 نیز باید سط 600 میلیارد دلار را حفظ کند تا خود را به محدوده 750 میلارد دلار برساند. در این صورت می‌توان شاهد فاز صعودی در آلت کوین‌ها باشیم.

تحلیل هفتگی شماره18صرافی ارزدیجیتال اتراکس
شاخص توتال 2 در تایم هفتگی

اما اگر دامیننس بیت کوین به رشد و صعود خود به سمت 50 درصد ادامه دهد آلت‌سیزن بازهم به تاخیر خواهد افتاد.

 

تحلیل هفتگی شماره 18: داده‌های آنچین

هفته گذشته قیمت بیت کوین، در مراحل ابتدایی فاز صعودی پرهیجان بازار، از سطح 30 هزار دلار 8 درصد ریزش پیدا کرد. علت این اصلاح قیمت، برداشت سود معامله‌گران و کاهش معاملات باز بازار فیوچرز است.

از طرفی این معامله‌گران همچنان به پوزیشن‌های Long تمایل دارند و با افزایش قیمت اتریوم تا سطح 2000 دلار به برداشت سود تشویق شدند.

تحلیل هفتگی شماره18صرافی ارزدیجیتال اتراکس
bitcoin perpetual futures open interest

 

طبق فاندینگ‌ریت، هم‌اکنون جو نسبتاً آرامی میان معامله‌گران فیوچرز مشاهده می‌شود. البته میزان عرضه نهنگ‌ها همچنان بالاست و در نواحی 30 هزار دلار، حدود 40 درصد عرضه بازار از طرف این گروه اعمال شده است.

همچنین سرمایه‌گذاران بلندمدت از می 2022، در قیمت 30 هزار دلار به بیشترین سودآوری رسیده و حدود 20 درصد عرضه بازار را انجام داده‌اند. طبق ریزش معیار SOPR سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت تا سطح 0.96، معمولا اصلاح قیمتی زمانی پایان می‌یاید که سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت معاملات خود را با 4 درصد زیان نقد کنند. میانگین خرید این سرمایه‌گذاران در حال حاضر سطح 24 هزار دلار است که برای بازار ناحیه مهم حمایتی محسوب می‌شود.

 

آمار ورود و خروج صرافی‌ها

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید آمار ورود بیت کوین به صرافی‌های بزرگ، یک روند کاملا صعودی به خود گرفته است. در این بین صرافی بایننس با ورودی 45 هزار بیت‌کوین در 30 روز گذشته سردمدار این جریانات است. ورود بیش از حد بیت کوین به صرافی‌ها به معنای سیو سود توسط سرایه‌گذاران است، و برخی بر این باورند که ناحیه 30 هزار دلار آغاز یک ریزش شدید برای بیت‌کوین خواهد بود.

تحلیل هفتگی شماره 18صرافی ارزدیجیتال اتراکس
آمار ورود و خروج بیت‌کوین به صرافی‌ها

 

سخن پایانی

هفته جاری برای بیت‌کوین و سایر بازارها یک هفته بسیار شلوغ و سرنوشت ساز خواهد بود. اگر فدرال رزرو به سیاست تهاجمی خود ادامه دهد، و همچنان به تعیین نرخ‌های بالا پافشاری کند می‌توان شاهد ریزش و اصلاح در بازارهای ریسکی بود. و در مقابل رشد و صعود شاخص دلار و اوراق قرضه را مشاهده کنیم. به هرحال چیزی که به لحاظ تحلیل پرایس اکشن واضح است این است که، بیت‌کوین از روند نزولی خود خارج شده است. تا زمانی که بالای محدوده 23800 الی 24300 قرار داشته باشد هر حرکتی برای این رمزارز برای تثبیت بیشتر در روند صعودی شکل گرفته است.

 

اتراکس؛ صرافی ارز دیجیتال امن و سریع

اتراکس در صدر صرافی‌های ارز دیجیتال ایران قرار دارد. با اتکا به درگاه‌های بانکی معتبر، این صرافی ارز دیجیتال ایرانی امنیت تراکنش‌ها را تضمین می‌کند و با ویژگی‌هایی نظیر واریز و برداشت بدون محدودیت، تأیید هویت سریع، پشتیبانی 24 ساعته، سرعت در انجام معاملات و رابط کاربری شیک و ساده، خدماتی بی‌نظیر را به کاربران خود ارائه می‌دهد. همچنین با پوشش بیش از 400 ارز دیجیتال، اتراکس به بهترین انتخاب برای تبادلات رمزارز تبدیل شده است.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa