تحلیل هفتگی شماره 21: روند بیت کوین در خرداد ماه چگونه است؟

تحلیل هفتگی شماره 21: روند بیت کوین در خرداد ماه چگونه است؟
زمان مطالعه: 6 دقیقه

مدتی است که بازارهای جهانی در آرامش به سر می‌برند و هیچ‌گونه خبر خاصی از ورشکستگی‌ها یا جنگ بین کشورها نیست. به همین دلیل بیت کوین هم در طول دو ماه گذشته حرکت خاصی از خود نشان نداده است و فعالان بازار را کلافه کرده است. با این حال، بیت‌کوین حمایت مهمی را از دست داده است! و اگر نتواند آن را بازپس گیری کند دچار ریزش‌های شدیدی خواهد شد. با ما در تحلیل هفتگی شماره 21 از وبلاگ صرافی اتراکس همراه باشید تا باهم روند بیت کوین و چالش‌های پپیش رو در هفته جاری را بررسی کنیم.

در تحلیل هفتگی شماره 20، در هفته گذشته به این موضوع اشاره کردیم که؛ به احتمال زیاد ریزش بازار کریپتو آغاز شده است. با این حال قیمت بیت کوین بین دو ناحیه مقاومتی و حمایتی بسیار مهم گیر کرده است. و تا زمانی که تکلیف این دو ناحیه مشخص نشود نمی‌توان در مورد آینده بازار زیاد اظهار نظر کرد. با ما همراه باشید تا با استفاده از داده‌های آنچین و بررسی‌های تکنیکالی حرکت پیش رو در بازار را باهم بررسی کنیم.

 

بخش اول تحلیل هفتگی شماره 21: بررسی داده‌های آنچین

Bitcoin Investor Tool: 2-Year MA Multiplier

این ابزار یک شاخص بسیار مهم برای سرمایه‌گذاری در بلندمدت، و متوجه شدن حرکات بلند مدت بیت کوین است. این شاخص در واقع دوره‌های را نشان می‌دهد که خرید یا فروش بیت‌کوین برای شما ایجاد سود می‌کند. هر زمان که قیمت خود را به پایین خط سبز رساند یعنی قیمت پایین‌تر از ارزش آن ارزش‌گذاری شده است. و به احتمال زیاد یک رکود یک ساله تا 18 ماهه را تجربه خواهیم کرد، و زمانی که به بالای خط سیز برسد یعنی بیت کوین وارد یک رالی صعودی بیشتر از 20 ماه خواهد شد. این رالی تا بالای خط قرمز ادامه خواهد داشت، و در بالای خط قرمز دارندگان بیت‌کوین باید اقدام به فروش این ارز دیجیتال کنند.

همانطور که نمودار زیر مشاهده می‌کنید قیمت در تاریخ خود 4 بار به زیر خط سبز نفوذ کرده است و هربار این ماندگاری زیر این خط بیشتر از گذشته طول کشیده است. در حال حاضر قیمت خود را به مقاومت سخت و قدرتمند خط سبز رسانده است و احتمال اصلاح در بازار‌ها وجود دارد.

تحلیل هفتگی شماره 21صرافی ارزدیجیتال اتراکس

 

دارایی بیت کوین در صرافی‌ها

در یک ماه گذشته نقل و انتقال در صرافی‌ها نسبت به ماه‌های قبل‌تر کاهش محسوسی را تجربه کرده است و این امر را می‌توان به دلیل نوسانات کم این ارزدیجیتال نسبت داد. با این حال در طول 30 روز گذشته حدود 14 هزار بیت کوین از صرافی‌ها خارج شده است. بیشتر این خروجی‌ها مربوط به صرافی بایننس بوده است. این نقل و انتقالات به این معنی است که در حال حاضر تریدرهای خورد بر این باور هستند که بازار به رالی صعودی خود ادامه می‌دهد و امکان رشد در قیمت‌ها وجود دارد دلیل دیگه این خروجی‌ها می‌تواند به دلیل ترس از امنیت و حواشی پیرامون صرافی‌ها باشد که تاثیر چندان زیادی در قیمت ندارد.

تحلیل هفتگی شماره 21صرافی ارزدیجیتال اتراکس
نقل و انتقالات در صرافی‌ها منبع: coinglass

مطالب مرتبط: عواملی که می‌توانند رویای بیت‌کوین 100 هزار دلاری را محقق کنند

 

قدرت خریدار و فروشنده

از آنجا که فعلا در بازاری به سر می‌بریم که پیشبینی آینده آن به شدت کار سختی است تکیه می‌کنیم به داده‌های آماری و آنچین تا دیدگاه بهتری از بازار به دست آوریم. در حال حاضر طبق تصویر زیر تریدرها بیشتر قدرت خود را برای نزول و ریزش بازار آماده کرده‌اند و حدود 53 درصد از تریدرها در معاملات شورت قرار دارند. بنابراین می‌توان بیان کرد که در هفته پیش‌رو تا حدودی باید دیدگاه نزولی نسبت به بازار داشته باشیم.

تحلیل هفتگی شماره 21صرافی ارزدیجیتال اتراکس

 

بخش دوم تحلیل هفتگی شماره 21

رشد شاخص نزدک و عدم واکنش بیت‌کوین

در طول 12 ماهه گذشته، همبستگی بیت‌کوین و شاخص نزدک در نمودار روزانه تنها 3 بار منفی بوده است اولین بار در نوامبر-دسامبر 2022 بود که قیمت بیت‌کوین به حوالی15500 رسید. در آن زمان شاخص نزدک با جدا شدن از کف، فاز انباشت خود را شروع کرد. بعد از یک ماه بیت‌کوین فاز صعودی قدرتمندی را شروع کرد. دومین بار یک همبستگی خفیف منفی بود – فوریه تا مارس 2023.

تحلیل هفتگی شماره21صرافی ارزدیجیتال اتراکس
مقایسه بیت‌کوین با شاخص نزدک

 

در آن زمان قیمت بیت‌کوین تا 19500پایین آمددر حال حاضر در سومین دوره همبستگی منفی هستیم. بیت‌کوین در محدوده 26 تا 28 هزار دلار در نوسان است در حالی که شاخص نزدک به رشد خود ادامه می‌دهد. اگر سناریوی دو دوره قبلی تکرار شود قیمت بیت‌کوین می‌تواند بعد از مدتی به همبستگی مثبت با نزدک بازگردد و رشد کند.

 

بررسی بیت‌کوین در تایم فریم هفتگی

بیت کوین در هفته گذشته یک ناحیه حمایتی بسیار مهم را از دست داد و در حال حاضر ناحیه 2760 تبدیل به یک مقاومت سخت شده است. تا زمانی که بیت کوین نتواند این ناحیه را به‌عنوان حمایت پس بگیر هر حرکتی زیر 27600 به معنای نزول بیشتر برای این ارزدیجیتال خواهد بود. البته حمایت‌های زیادی هم در مسیر بیت کوین وجود دارد. می‌توان به مویینگ 200 در 26200 اشاره کرد و حمایت بسیار مهم 24800 برای انجام پولبک موفقیت آمیز در سر راه بیت کوین قرار دارند.

تحلیل هفتگی شماره 21صرافی ارزدیجیتال اتراکس
نمودار بیت‌کوین در تایم فریم هفتگی

 

آیا سال 2015 تکرار خواهد شد؟

از آنجا که بیت کوین حمایت 27600 را از دست داده و خود را برای پولبک احتمالی آماه می‌کند. رفتار قیمتی کمی شبیه به سال 2015 است. در سال 2015 بیت‌کوین بعد از شکست روند نزولی خود در ناحیه 400 دلار با برگشت به این ناحیه و انجام یک پولبک موفقیت آمیز رالی صعودی خود را آغاز کرد و تا 20 هزار دلار رشد کرد. اگر قیمت، بتواند مانند سال 2015 رفتار کند! بعد از رسیدن به 24800 دلار، باید انتظار یک رالی صعودی را در ماه‌های آینده داشته باشیم.

تحلیل هفتگی شماره21صرافی ارزدیجیتال اتراکس
مقایسه قیمت با سال 2015

 

سوالات متداول

آیا بیت کوین در خرداد ماه روند صعودی خواهد داشت؟

با قطعیت نمی‌توان به این سوال پاسخ داد. ولی تا زمانی که بیت کوین بالای ناحیه حمایتی 24800 قرار داشته باشد روند این ارزدیجیتال صعودی خواهد بود.

 

مهم‌ترین ناحیه‌های مقاومتی و حمایتی در بیت کوین کدام هستند؟

مهم‌ترین ناحیه مقاومتی در حال حاضر عدد 27600 و بعد از آن 28200 و 30 هزار دلار است. و مهم‌ترین ناحیه‌های حمایتی در محدوده 26200 و 24800 قرار دارد که اگر از دست بروند بیت‌کوین به شدت دچار ریزش قیمتی خواهد شد.

 

چه زمانی برای سرمایه‌گذری مناسب است؟

کاربران گرامی می‌توانند تحلیل‌های تخصصی ما را در وبلاگ صرافی اتراکس به‌صورتی هفتگی مشاهده کنند و بعد از انجام تحقیقات خود، زمان مناسب برای سرمایه‌گذاری را تعیین کنند. سپس از طریق پنل کاربری صرافی اتراکس اقدام به خرید ارزهای دیجیتال نمایند.

 

آنچه در این مقاله مطالعه کردیم:

در حال حاضر بیت‌کوین حمایت مهم 27600 دلار را از دست داده است. تا زمانی که این مقاومت مهم را شکست ندهد ریزش قیمت ادامه خواهد داشت. خرداد ماه، برای بازار ارزهای دیجیتال یک ماه به شدت سرنوشت ساز خواهد بود زیرا قیمت اگر هر کدام از ناحیه‌های مقاومتی یا حمایتی خود را شکست دهد یک رالی عظیم در صعود یا ریزش قیمت ایجاد خواهد شد.

 

صرافی ارز دیجیتال اتراکس، امن و حرفه ای

اتراکس، به عنوان یکی از برجسته‌ترین و معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران، به شدت تحسین شده است. این مرکز معاملات رمزارز با ویژگی‌های استثنایی خود، از جمله کیف‌پول اختصاصی، محیط امن برای تراکنش‌ها، کارمزدهای رقابتی و پشتیبانی حرفه‌ای، به عنوان یک صرافی ارز دیجیتال معتبر در ایران شناخته می‌شود. اتراکس با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته و تاکید بر امنیت، به مشتریان خود اعتماد می‌دهد که دارایی‌هایشان در یک محیط کاملاً امن نگهداری می‌شوند. تجربه ساده و سریع در انجام تراکنش‌ها، به همراه پشتیبانی از بیش از 400 نوع رمزارز و رابط کاربری جذاب و آسان، اتراکس را به یکی از انتخاب‌های ویژه در بازار رمزارز ایران تبدیل کرده است.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa