تحلیل هفتگی شماره 22: نشانه‌های صعود بیت کوین و بازار

تحلیل هفتگی شماره 22: نشانه‌های صعود بیت کوین و بازار
زمان مطالعه: 6 دقیقه

در تحلیل هفتگی شماره 21 به روند بیت کوین در خرداد ماه پرداختیم و به این موضوع اشاره کردیم که ممکن است خرداد ماه برای بازار کریپتوکارنسی‌ها ماهی سخت و پر چالش باشد. همچنین به این موضوع اشاره شد که بیت کوین ممکن است بنا به دلایلی که در تحلیل شماره 20 اشاره شد، تا ناحیه 20 هزار دلار ریزش را تجربه کند. در تحلیل هفتگی شماره 22 کارت‌های بازی برای بیت کوین عوض شده است. طبق داده‌ها و بررسی‌ها می‌تواند صعود را قبل از ریزش تجربه کند. در حال حاضر مقاومت‌ها و شرط‌هایی در نمودار بیت کوین وجود دارد که باید آنها را بررسی کنیم. پس تا انتهای این تحلیل هفتگی بیت کوین و بازار با ما همراه باشید.

 

بخش اول تحلیل هفتگی شماره 22

بررسی نمودار ماهانه بیت کوین

زمانی که به چارت بیت کوین در تایم ماهانه نگاه می‌کنید چیزی جز شکست روند نزولی بلند مدت را مشاهده نخواهید کرد. بیت کوین دو ماه قبل خط روند نزولی بلندمدت خود را شکست داد و اکنون با مقاومت سخت و قدرتمند 32 هزار دلار در حال نبرد است. کندل ماهانه بیت‌کوین 3 روز دیگر به کار خود پایان خواهد داد و ناحیه کلیدی برای این کندل ماهانه حدود 29,400 دلار است. یعنی بیت کوین برای ادامه روند صعودی خود باید کندل ماهانه بالاتر از 29,400 به ثبت برساند. در غیر این‌صورت، شرایط برای نزول بیشتر قیمت مهیا خواهد شد.

تحلیل هفتگی شماره 22صرافی ارز دیجیتال اتراکس
نمودار بیت کوین در تایم ماهانه

 

بررسی نمودار روزانه بیت کوین

بیت کوین در هفته گذشته سطح حمایتی بسیار مهم 26,700 را از دست داد. ولی امروز و در زمان نگارش این تحلیل دوباره خود را به بالای 267,00 رسانده است و با قیمت 27,200 دلار در حال معامله می‎‌باشد. برای اینکه بیت کوین بتواند خود را به اهداف بالاتر برساند حتما باید یک کندل روزانه بالای 26,700 به ثبت برساند. سپس به سمت تارگت‌های 27,500 و 28,400 حرکت کند.

تحلیل هفتگی شماره22صرافی ارز دیجیتال اتراکس
نمودار بیت کوین در تایم روزانه

 

بخش دوم تحلیل هفتگی شماره 22: بررسی شاخص نزدک

در چند وقت گذشته هم‌بستگی بیت کوین و شاخص سهام نزدک به شدت کم‌رنگ شده بود؛ حتی برخی بر این باور هستند که هم‌بستگی بین این دو دارایی به‌طور کامل از بین رفته است.

همان‌طور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، شاخص سهام نزدک در طول چند هفته اخیر به شدت صعود کرده است و حتی بعد از گذشت 280 روز خود را به بالای 12,780 رسانده است. اگر مانند 280 روز گذشته یک فریب و تله گاوی رخ ندهد، شاخص سهام نزدک هم‌چنان می‌تواند به صعود خود ادامه دهد.

تحلیل هفتگی شماره 22صرافی ارز دیجیتال اتراکس
نمودار شاخص نزدک در تایم هفتگی

اگر بیت کوین بتواند دوباره هم‌بستگی خود را با این شاخص پیدا کند، قطعا یک رالی صعودی را تا ناحیه 32 هزار دلار در مسیر خود طی خواهد کرد. و موجب رشد سایر ارزهای دیجیتال خواهد شد.

 

بخش سوم تحلیل هفتگی شماره 22: بررسی داده‌های آنچین

بررسی قدرت خریدار و فروشنده

هفته گذشته که به بررسی این شاخص پرداختیم قدرت دست فروشنده‌ها بود. همین مساله باعث شد قیمت حمایت 26,700 را برای مدتی از دست بدهد، حتی تا 25,900 دلار ریزش خود را ادامه دهد. این هفته شرایط برعکس شده است. یعنی در حال حاضر قدرت در دست خریدارن و تریدرهای حرفه‌ای است؛ بنابراین انتظار می‌رود در طول هفته جاری، شاهد یک بازار صعودی در ارزهای دیجیتال باشیم.

تحلیل هفتگی شماره 22صرافی ارز دیجیتال اتراکس
بررسی قدرت خریدار و فروشنده

 

بررسی معیار Puell Multiple

این معیار به جنبه عرضه اقتصادی بیت کوین و درآمد استخراج‌کنندگان می‌پردازد. همچنین چرخه‌ های بازار کریپتو را از منظر درآمد ماینینگ‌ها بررسی می‌کند. ماینرهای بیت کوین گاهی اوقات به دلیل نیاز به جبران هزینه‌های سخت‌افزار استخراج در بازاری که قیمت آن پرنوسان است، مجبور به فروش بیت کوین‌های خود می‌شوند. بنابراین درآمدی که آنها ایجاد می‌کنند می‌تواند در طول زمان بر قیمت تأثیر بگذارد. Puell Multiple با تقسیم ارزش تولید روزانه بیت کوین (به دلار) بر میانگین متحرک 365 روزه ارزش انتشار روزانه، محاسبه می‌شود.

 

چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟

دوره‌هایی وجود دارد که ارزش بیت کوین‌هایی که استخراج و وارد اکوسیستم می‌شوند، نسبت به نوسانات تاریخی خیلی زیاد یا کم است. درک این دوره‌های زمانی می‌تواند برای سرمایه‌گذاری استراتژیک بیت کوین مفید باشد.

تحلیل هفتگی شماره22 صرافی ارز دیجیتال اتراکس
معیار سنجش Puell Multiple

نمودار بالا دوره‌هایی را نشان می‌دهد که ارزش بیت کوین‌های عرضه شده به‌صورت روزانه از لحاظ تاریخی بسیار پایین بوده است (Puell Multiple وارد کادر سبز شده است). این دوره‌ها بازدهی بزرگی را برای سرمایه‌گذاران بیت کوین که در این ناحیه آن را خریداری کرده‌اند، ایجاد می‌کند. در حال حاضر این معیار سیگنال خرید صادر کرده است. اما سیگنال خرید چنین معیار‌های بسیار بلند مدت است و گاهی در دوره‌های یک‌ساله بررسی می‌شوند.

 

بررسی اوردبوک‌ها

اوردربوک‌های سایت تحلیلی و آماری کوین‌گلس دیوارهای خرید و فروش تریدرها را به ما نشان می‌دهد. با بررسی 2 درصد از این اوردربوک‌ها به این قضیه پی می‌بریم که قیمت بیت کوین‌ در هفته گذشته خود را به 26 هزار دلار رساند. سپس در این هفته سعی دارد خود را به ناحیه 28 هزار دلار برساند.

تحلیل هفتگی شماره 22صرافی ارز دیجیتال اتراکس
لیست خرید و فروش‌ها در orderbook

 

رشد میزان استیکینگ در شبکه اتریوم و سطح حمایتی مهم بیت کوین

اخیراً تعداد اتریوم‌های استیک شده به سرعت افزایش یافته است. تا کنون 21.93 میلیون اتریوم استیک شده و به دلیل روند ضد تورمی اتریوم، از آغاز ارتقاء شانگهای ، میزان موجودی اتریوم تا 251 هزار اتریوم کاهش یافته است. در مجموع 17.41 درصد از کل موجودی اتریوم استیک شده و امکان برداشت این دارایی‌ها، سرمایه‌گذاران را به استیک هر چه بیشتر اتریوم‌های خود تشویق کرده است.

شبکه اتریوم جهش قابل‌توجهی در میزان کارمزدهای خود داشته است. این شبکه با کمک مکانیزم ضد تورمی خود از طریق سوزاندن کارمزدهای شبکه، میزان تورم خود را کاهش داده است. همچنین طی یک سال اخیر بیشترین میزان فعالیت و تعداد تراکنش‌ها را در این شبکه شاهد بودیم.

در شبکه بیت کوین نیز تعداد آدرس‌های فعال پس از رشد اخیر قیمت، به 1 میلیون عدد رسید.

تحلیل هفتگی شماره22صرافی ارز دیجیتال اتراکس
(Net Unrealized Profit/Loss (NUPL

در حال حاضر قیمت در نزدیکی میانگین خرید سرمایه‌گذاران 1 تا 3 ماهه در سطح 26,500 دلار قرار دارد. عموما میانگین خرید این افراد ناحیه حمایتی مهمی به شمار می‌رود. در صورتی که با دیدگاه بلندمدت به روند بازار توجه کنیم، مشاهده می‌کنیم که طبق معیار NUPL، تمام افراد به‌صورت میانگین در معاملات خود 25 درصد سود نقد نشده دارند و عموماً در اوایل فاز صعودی چنین حالتی را در بازار مشاهده می‌کنیم.

 

سوالات متداول تحلیل هفتگی شماره 22

روند بازار در دومین هفته خرداد به چه صورت است؟

در این هفته با توجه به تحلیل‌ها و بررسی‌هایی که انجام دادیم انتظار می‌رود بازار ارزهای دیجیتال به‌خصوص بیت‌کوین، در مسیر صعود قرار بگیرد.

 

آیا هم‌بستگی بیت کوین و نزدک از بین رفته است؟

بله؛ در حال حاضر! این اولین بار نیست، قبلا نیز هم‌بستگی بین نزدک و بیت کوین از بین رفته بود ولی دوباره در مسیر هم قرار گرفتند.

 

داده‌های آنچین به چه صورت است؟

داده‌های آنچین نیز اتفاق نگران‌کننده‌ای برای بیت کوین ارائه نداده‌اند و تا زمانی که قیمت بالای 26,700 باشد این ارز دیجیتال می‌تواند به صعود بیشتر ادامه دهد.

 

آنچه در تحلیل هفتگی شماره 22 بررسی کردیم

بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین هفته گذشته را نزولی سپری کردند. بیت کوین در زمان نگارش این تحلیل، سطح مقاومتی 26,700 را به‌عنوان حمایت پس گرفته است و در حال حاضر با قیمت 27,200 معامله می‌شود. طبق بررسی‌های که انجام شد، اگر اتفاق خاصی مانند ورشکستگی یا هک در بازار رخ ندهد، قیمت می‌تواند در مسیر رشد و صعود قرار بگیرد و هم‌بستگی خود را با شاخص نزدک پس بگیرد.

 

صرافی ارز دیجیتال اتراکس؛ یکی از بهترین ها در ایران

اتراکس به عنوان یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال برجسته در ایران شناخته می‌شود. این صرافی ارز دیجیتال به دلیل ارائه کیف‌پول اختصاصی به مشتریان، ایجاد محیط امن برای انجام تراکنش ها، ارائه کارمزدهای رقابتی و ارائه پشتیبانی حرفه‌ای، به عنوان یک پلتفرم مورد اعتماد در زمینه تبادل ارزهای دیجیتال مورد توجه قرار می‌گیرد. اتراکس با رابط کاربری جذاب و کارآمد، تجربه تراکنش‌های آسان و سریع را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa