تفاوت بیت کوین و بیت کوین‌ کش در چیست؟

تفاوت بیت کوین و بیت کوین‌ کش در چیست؟
زمان مطالعه: 8 دقیقه

تکامل در ارزهای دیجیتال همچنان در حال رشد است و دارایی‌های جدیدی در کنار فناوری‌هایی که استفاده می‌شوند ظهور می‌کنند. یکی از این نمونه‌ها بیت کوین (BTC) و بیت کوین کش (BCH) هستند. درک تفاوت بیت کوین و بیت کوین‌کش برای ادامه حرکت در بازار ارزهای دیجیتال و دارایی‌های آن ضروری است.

بیت کوین کش به دلیل هارد فورک از شبکه اصلی بیت کوین در سال ۲۰۱۷ ایجاد شد، اما این دو تفاوت‌های قابل توجه‌ی دارند. بیت کوین‌کش محدودیت اندازه بلاک را برای انجام تراکنش‌های بیشتر افزایش داد و آن را به یک راه‌حل قدرتمند برای استفاده روزمره تبدیل کرد. این تغییر جنجال‌هایی را به همراه داشته است و برخی معتقدند که ماهیت غیرمتمرکز و امن بیت کوین را به خطر می‌اندازد.

 

تکامل بیت کوین و بیت کوین کش

بیت کوین در سال ۲۰۰۹ توسط یک فرد یا گروه ناشناس با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد. از فناوری بلاکچین برای تراکنش‌های ایمن و همتا به همتا مستقل از بانک‌های مرکزی یا دولت‌ها استفاده می‌کند. حداکثر عرضه آن ۲۱ میلیون بیت کوین ثابت است. بیت کوین کش، یک هارد فورک از شبکه اصلی بیت کوین، در سال ۲۰۱۷ به دلیل اختلاف نظر در مورد مقیاس‌پذیری بیت کوین ایجاد شد. این ارز دیجیتال دارای اندازه بلاک بزرگتر برای پردازش سریع‌تر تراکنش است، با هدف تبدیل شدن به یک راه‌حل عملی برای تراکنش‌های ارزان‌تر به وجود آمده است.

تفاوت بیت کوین و بیت کوین‌کش
بیت کوین کش یک فورک از ارز دیجیتال بیت کوین است

 

بیت کوین چیست؟

بیت‌کوین در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان پول دیجیتالی متولد شد. فناوری جدیدی به نام بلاک چین پایه و اساس بیت کوین است. «بلاک‌ها» که گروه‌هایی از تراکنش‌ها هستند، توسط فرآیندهای تأیید می‌شوند که سایر کاربران شبکه در آن شرکت می‌کنند. این تراکنش‌ها، پس از تأیید، به بلاک‌هایی که قبل از آن‌ها بوجود آمده‌اند مرتبط می‌شوند.

ساتوشی ناکاموتو فردی است که بیت کوین را اختراع کرده است، اگرچه هنوز مشخص نیست که این فرد کیست و آیا فقط یک نام مستعار است یا خیر. برخی بر این باور هستند که این فرد یا گروه از نام جعلی استفاده کرده است. بیت‌کوین به عنوان یک سیستم همتا به همتا، جایگزینی برای موسسات بانکی سنتی است. شروع آن در خلال رکود سال ۲۰۰۸ روش متفاوتی را برای انجام معاملات ارائه داد که به بانک مرکزی یا دولت متکی نبود.

بیت کوین با ارزهای فیات مانند دلار متفاوت است که مشمول مقررات و محدودیت‌های دولت است. استخراج روشی برای محاسبه و افزودن توکن‌های جدید به گردش با استفاده از رایانه‌های قدرتمند برای رسیدن به یک حد مشخص است. ماینرها برای تلاش‌های خود با دریافت کارمزد تراکنش و بیت کوین‌های جدید به‌عنوان پاداش برای تضمین قانونی بودن تراکنش‌ها پاداش می‌گیرند.

اگرچه بیت‌کوین به عنوان یک سیستم نقدی دیجیتال طراحی شده است، اما نوسانات آن باعث جذب معامله‌گران شده است و در عین حال مانع از استفاده گسترده آن به‌عنوان ارز قانونی شده است.

 

بیت کوین کش چیست؟

بیت کوین کش به‌عنوان یک ارز دیجیتال متفاوت با هدف جدیدی ظهور کرد. استخراج‌کنندگان و توسعه‌دهندگان بیت‌کوین زمانی که نگرانی‌هایی در مورد آینده و مقیاس‌پذیری ارز دیجیتال اصلی داشتند، فرآیندی به نام فورک را آغاز کردند. استفاده از فناوری Segregated Witness باعث اختلاف نظر در جامعه بیت کوین شد. برخی معتقد بودند که باید به اندازه کافی مسائل مربوط به مقیاس پذیری را همانطور که توسط ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس فناوری بلاکچین پیش‌بینی شده بود، بررسی کرد.

علاوه بر این، معرفی SegWit2x به‎‌عنوان راه‌حل پیشنهادی فاقد شفافیت بود و تردیدهایی را در مورد ماهیت غیرمتمرکز و دموکراتیک این ارز ایجاد کرد.

در آگوست ۲۰۱۷، ماینرها و توسعه دهندگان یک هارد فورک را راه‌اندازی کردند و ارز جدیدی به نام بیت کوین کش (BCH) ایجاد کردند. با بلاکچین و مشخصات خود، BCH با اجرای افزایش اندازه بلاک 8 مگابایتی خود را از بیت کوین متمایز کرد. این اصلاح با هدف تسریع تأیید تراکنش انجام شد و شامل یک سطح سختی قابل تنظیم برای اطمینان از انعطاف‌پذیری زنجیره و سرعت پردازش تراکنش، صرف نظر از تعداد ماینرهای پشتیبان بود. با گذشت زمان، حداکثر اندازه بلاک برای BCH تا مارس ۲۰۲۲ به ۳۲ مگابایت افزایش یافت.

اندازه بلاک بزرگتر بیت کوین کش، پردازش تراکنش‌های سریع‌تری را نسبت به شبکه بیت کوین امکان‌پذیر می‌کند و در نتیجه زمان انتظار کوتاه‌تر و به‌طور کلی کارمزد تراکنش‌ها کمتر می‌شود. بیت کوین کش دارای ظرفیت بالاتری برای انجام تراکنش‌ها در ثانیه نسبت به نسخه قبلی خود است. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که این افزایش سرعت دارای نقاط منفی زیادی نیز است. اندازه بلاک بزرگتر نگرانی‌های امنیتی را نسبت به شبکه بیت کوین ایجاد می‌کند. بیت کوین همچنان پذیرفته شده‌ترین و ارزشمندترین ارز دیجیتال است. در مقایسه با بیت‌کوین کش، نقدینگی قابل‌توجه و قابلیت استفاده بیشتری در دنیای گسترده‌تر دارد.

 

تفاوت بیت کوین و بیت کوین‌ کش چیست؟

تفاوت بیت کوین و بیت کوین‌کش باعث ایجاد اولین فورک در جامعه توسعه، و در نتیجه بیت کوین کش شد.

هاردفورک بیت کوین به این دلیل پدید آمد که توسعه دهندگان اصلی بیت‌کوین، این ارز دیجیتال را به‌عنوان یک ذخیره دیجیتال یا «طلای دیجیتال» می‌دیدند. آنها کمتر نگران افزایش سرعت معاملات بودند. از سوی دیگر، گروه بیت‌کوین کش از استفاده از آن به عنوان ارز و استراتژی‌هایی برای گسترش شبکه برای تطبیق تراکنش‌های بیشتر حمایت کرد.

علیرغم تلاش‌های جامعه بیت‌کوین کش برای افزایش تعداد تراکنش‌هایی که می‌تواند انجام دهد، هنوز به همان سطح محبوبیت ارز دیجیتال اصلی خود یعنی بیت‌کوین دست پیدا نکرده است.

اگرچه خود بیت کوین یک ارز کامل نیست، کسب و کارها همچنان آن را به‌عنوان نوعی پرداخت می‌پذیرند. PayPal، Zynga و Overstock تنها تعداد انگشت شماری از شرکت‌های معروفی هستند که شروع به پذیرش بیت‌کوین به عنوان پرداخت کرده‌اند.

بیت کوین اغلب برای سرمایه گذاران نهادی جذاب‌تر از بیت کوین کش است. پذیرش گسترده‌تر آن توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری سنتی مانند بلک راک و شرکت‌هایی مانند تسلا نشان می‌دهد که بیت‌کوین به یک ابزار سرمایه‌گذاری مالی و ارز ذخیره تبدیل شده است. در نتیجه، یک طبقه دارایی مهم برای تنوع بخشیدن به پرتفوی‌های سازمانی است.

به گفته CoinGecko، از زمان فورک بیت‌کوین کش در سال ۲۰۱۷، قیمت این ارز دیجیتال، که معمولاً با نام Bcash شناخته می‌شود، در ۲۰ دسامبر ۲۰۱۷ به ۳۷۸۵ دلار با ارزش بازار ۷۳ میلیارد دلار رسید. در همین حال، از زمان فورک، قیمت بیت کوین از حدود ۲۷۰۰ دلار به ۶۹۰۰۰ دلار افزایش یافته است و در حال حاضر  طبق داده‌های اتراکس در حدود ۲۹۰۰۰ دلار با ارزش بازار ۶۰۰ میلیارد دلار است.

 

شباهت بیت کوین و بیت کوین کش

فناوری بلاک چین:

بیت کوین و بیت کوین کش برای فعالیت به فناوری بلاکچین متکی هستند. برای تأیید و ثبت تراکنش‌ها، آنها از شبکه‌های کامپیوتری غیرمتمرکز استفاده می‌کنند تا تضمین دهند که همه چیز مرتب است و همه در امنیت هستند. هر دو ارز دیجیتال از تکنیک اجماع اثبات کار استفاده می‌کنند، که در آن ماینرها برای حل مسائل چالش برانگیز ریاضی برای تایید تراکنش‌ها و اضافه کردن بلاک‌ها به شبکه رقابت می‌کنند. این رویه تأیید می‌کند که داده‌های تراکنش صحیح و غیرقابل تغییر هستند.

 

تمرکززدایی:

مفهوم تمرکززدایی به نبود هیچ دولت یا سازمان مرکزی واحدی اشاره دارد.. نیازی به واسطه نیست زیرا تراکنش‌ها مستقیماً بین کاربران انجام می‌شود. این امر حریم خصوصی را افزایش می‌دهد و نیاز به خدمات شخص ثالث را از بین می‌برد.

 

عرضه کل:

هر دو ارز دیجیتال محدودیت سختی برای تعداد توکن‌هایی دارند که ممکن است تولید شوند. بیت کوین و بیت کوین‌کش هر کدام حداکثر ۲۱ میلیون توکن دارند. این امر باعث می‌شود آن‌ها کمیاب شوند و ممکن است باعث شود ارزش آنها در طول زمان تغییر کند.

 

فرمت تراکنش:

برای آدرس‌های عمومی، هم بیت کوین و هم بیت کوین کش از یک فرمت استفاده می‌کنند. کاربران می‌توانند کیف پول خود را به آدرس‌های عمومی برای ارسال و دریافت وجه پیوند دهند. شما می‌توانید از این آدرس‌ها که از حروف و اعداد تشکیل شده‌اند برای معامله با افراد دیگر استفاده کنید.

 

کیف پول و امنیت:

بیت کوین و بیت کوین کش شامل کیف پول‌های امنی هستند که می‌توانند ارزهای دیجیتال مربوطه خود را ذخیره و مدیریت کنند. کاربران می‌توانند از دارایی‌های دیجیتال خود با کیف پول‌های مختلف مانند نرم‌افزار، سخت‌افزار و کیف پول‌های آنلاین محافظت کنند.

بیت‌کوین و بیت‌کوین کش بر امنیت تمرکز دارند، اما رویکردهای آن‌ها برای مقیاس‌‌پذیری متفاوت است، که به‌طور خاص منجر به سطوح امنیتی متفاوتی در آینده می‌شود. نظارت دقیق بر پیشرفت‌ها در هر دو شبکه بسیار مهم است.

بیت‌کوین کش به دلیل اجرای سریع‌تر تراکنش نسبت به شبکه بیت کوین، زمان انتظار کوتاه‌تر و هزینه‌های پردازش تراکنش کمتری را ارائه می‌دهد. با این حال، این سرعت در درجه اول به دلیل اندازه بلاک بزرگتر، به کاهش امنیت منجر می‌شود. در مقابل، شبکه بیت کوین با محدود کردن اندازه بلاک و امکان پردازش همزمان تراکنش‌های بیشتر، امنیت را افزایش می‌دهد.

همچنین بیت‌کوین کش و بیت‌کوین شباهت‌های زیادی دارند، مهم است که به یاد داشته باشید که بیت‌کوین کش توسط یک هارد فورک از بیت‌کوین ایجاد شده است. در نتیجه، این دو ارز دیجیتال به‌طور قابل توجهی از نظر تعداد بلاک‌هایی که دارند، هزینه‌هایی که برای تراکنش‌ها دریافت می‌کنند، سطح پذیرش آنها و حمایت جامعه که دریافت می‌کنند، متفاوت هستند.

تفاوت بیت کوین و بیت کوین‌کش
بیت کوین sv یک فورک از بیت کوین‌کش است.

سوالات متداول

بیت کوین چیست؟

بیت کوین در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان پول دیجیتالی متولد شد. فناوری جدیدی به نام بلاکچین پایه و اساس بیت کوین است. «بلاک‌ها» که گروه‌هایی از تراکنش‌ها هستند، توسط فرآیندهای تأیید می‌شوند که سایر کاربران شبکه در آن شرکت می‌کنند.

 

بیت کوین کش چیست؟

بیت کوین کش، یک هارد فورک از شبکه اصلی بیت کوین، در سال ۲۰۱۷ به دلیل اختلاف نظر در مورد مقیاس‌پذیری بیت کوین ایجاد شد. این ارز دیجیتال دارای اندازه بلاک بزرگتر برای پردازش سریع‌تر تراکنش است، با هدف تبدیل شدن به یک راه‌حل عملی برای تراکنش‌های ارزان‌تر به وجود آمده است.

 

آنچه در تفاوت بیت کوین و بیت کوین‌کش مطالعه کردیم

بحث فعلی تفاوت بیت کوین و بیت کوین‌کش جامعه ارزهای دیجیتال را دو قطبی کرده است. این یک موضوع بزرگ در بازار ارزهای دیجیتال است و بسیاری از سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان نیاز به شفاف‌سازی دارند که کدام یک را انتخاب کنند.

اولین ارز دیجیتال به دلیل ماهیت غیرمتمرکز و عرضه محدود آن محبوبیت پیدا کرد. با این حال، بیت کوین کش به دلیل سرعت تراکنش و محدودیت‌های مقیاس پذیری ایجاد شد.

با توجه به اندازه بلاک بزرگتر آن، طرفداران BCH تاکید می‌کنند که این یک راه‌حل عملی‌تر برای تراکنش‌های روزمره است. همچنین طرفداران بیت‌کوین، احساس می‌کنند که بیت‌کوین کش با مفاهیم اساسی بیت کوین در تضاد است.

بحث در مورد مقیاس‌پذیری، پردازش تراکنش و ساختار بلاک از زمان فورک بیت کوین کش بالا گرفته است. به‌عنوان مثال، در نوامبر ۲۰۱۸، شبکه بیت‌کوین کش دچار فورک سختی شد که منجر به ظهور بیت کوین SV، نوع دیگری از بیت کوین شد. بیت‌کوین SV سعی کرد به فلسفه بیت کوین اصلی ساتوشی ناکاموتو، وفادار بماند و در عین حال مقیاس‌پذیری و زمان تراکنش‌ها را سریع‌تر کرد.

 

صرافی ارز دیجیتال اتراکس، دنیایی از ارزهای دیجیتال با امکانات نامحدود

به دنیایی ارزهای دیجیتال با امکانات نامحدود خوش آمدید! صرافی ارز دیجیتال اتراکس یکی از گزینه های برتر برای سرمایه گذاری و خرید و فروش در بازار رمز ارز ها می باشد. یکی از برتری های اتراکس نسبت به دیگر صرافی های ارز دیجیتال ایرانی پشتیبانی از بیش از 400 رمز ارز مختلف است. درگاه بانکی و خدمات خودکار از دیگر مزیت های اتراکس هستند. همچنین می توانید با استفاده از اپلیکیشن اتراکس در هر لحظه به دنیای ارزهای دیجیتال وارد شوید.

چرا باید اتراکس را انتخاب کنید؟

  • مجموعه‌ای از برترین ارزهای دیجیتال: با دسترسی به حدود 400 ارز دیجیتال مختلف، هیچ محدودیتی در انتخاب ارزهای مورد نظرتان وجود ندارد.
  •  واریز و برداشت نامحدود: ما با افتخار، به شما امکان واریز و برداشت نامحدود را فراهم می‌کنیم تا شما به راحتی معاملات خود را انجام دهید.
  • وبلاگ آموزشی فوق‌العاده: با وبلاگ اتراکس، دنیای ارزهای دیجیتال را از نزدیک بشناسید. آموزش‌های جامع و مفید درباره ارزها، تحلیل‌های کاربردی و راهنماهای مهم برای معاملات موفق را در اختیار دارید.
  • آخرین تحلیل‌ها و اخبار: ما به شما اطلاعات بروز از بازار ارزهای دیجیتال و آخرین تحلیل‌ها را ارائه می‌دهیم تا بهترین تصمیمات را در خرید و فروش بگیرید.

اگر به دنبال راهی برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال با آسانی و اطمینان هستید، اتراکس انتخابی بی‌نظیر است. همچنین، با وبلاگ آموزشی ما، به یادگیری جدیدترین اطلاعات و تحلیل‌های بازار پرداخته و تجربه‌ای به‌یادماندنی از دنیای ارزهای دیجیتال خواهید داشت.

همین حالا به پنل کاربری اتراکس مراجعه کنید و عضو شوید تا به بهترین تجربه معاملاتی خود دست یابید.

 

مطالب مرتبط:

فناوری بیت کوین و ماهیت آن

ارز دیجیتال بیت کوین کش چیست

بهترین کیف پول بیت کوین

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa