رمزارز ApeCoin چیست و چگونه کار می کند؟

رمزارز ApeCoin چیست و چگونه کار می کند؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه

رمزارز ایپ کوین ApeCoin با نماد APE، یک توکن کاربردی و حاکمیتی ERC-20 در اکوسیستم APE است. این رمزارز موتور جامعه‌ی غیرمتمرکز APE محسوب می‌شود که بر روی وب 3 ساخته می‌شود. این رمز ارز توسط سازمان خودگردان غیر متمرکز (DAO) ایپ‌کوین مدیریت می‌شود و بنیاد APE آن را پشتیبانی می‌کند. دارندگان توکن APE قادر به رای‌دهی نسبت به پیشنهاد‌های حاکمیتی در DAO این رمز ارز هستند و به ویژگی‌های اختصاصی این اکوسیستم نظیر بازی‌ها، رویدادها و خدمات دسترسی خواهند داشت.

یوگا لبز Yuga Labs، سازنده کلکسیون‌های NFT محبوب BAYC، از APE به‌عنوان توکن اصلی تمام محصولات و خدمات جدید خود استفاده می‌کند. BAYC، از زمان عرضه در آوریل 2021، به یکی از بزرگترین کلکسیون‌های NFT تبدیل شده و به جامعه و حامیان فعال خود شهرت دارد.

ایپ‌کوین (APE) چیست؟

ایپ‌کوین (APE) این اکوسیستم در واقع یک لایه پروتکل غیر متمرکز است که از جامعه APE ساخته‌شده روی وب3 پشتیبانی می‌کند.

APE توکنی از نوع ERC-20 با عرضه‌ی کل 1 میلیارد توکن است. کنترل و ساخت آن بر روی جامعه انجام می‌شود. DAO ایپ‌کوین یک سازمان خودگردان غیر متمرکز است که تمام دارندگان این ارز دیجیتال می‌توانند در تصمیمات حاکمیتی مرتبط با این توکن شرکت کنند.

یوگا لبز از APE به عنوان توکن اصلی برای تمامی محصولات و خدمات جدید خود استفاده می‌کند. یوگا لبز خالق کلکسیون‌های NFT محبوب بورد ایپ یات کلاب (BAYC) است. این شرکت هم‌چنین صاحب IP دو پروژه‌ی NFT محبوب دیگر به نام‌های CryptoPunks و  Meebits است.

APE چگونه کار می‌کند؟

توکن APE با هدف کمک به رشد اکوسیستم ایپ ساخته شده است.   این رمز ارز توسط دائو Ape Coin مدیریت شده و بنیاد APE آن را پشتیبانی می‌کند.

دائو ایپ‌کوین یک سازمان خودگردان غیر متمرکز (DAO) است که تمام دارندگان این ارز دیجیتال می‌توانند در تصمیمات حاکمیتی آن شرکت کنند. در واقع آن‌ها نسبت به نحوه تخصیص سرمایه اکوسیستم، تعیین قوانین حاکمیتی، انتخاب پروژه‌ها، شراکت‌ها و موارد دیگر تصمیم‌گیری می‌کنند. پس از رای‌دهی اعضای دائو نسبت به طرح‌های پیشنهادی، بنیاد APE اجرای این تصمیمات را پیگیری می‌کند.

بنیاد رمزارز ApeCoin در واقع متولی قانونی سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) این اکوسیستم است   و رشد و توسعه ارز ApeCoin به صورتی عادلانه و غیرانحصاری را تسهیل می‌کند. در این بنیاد، شورای ویژه‌ای به نام بورد (Board) وجود دارد.  وظیفه این شورا حصول اطمینان از پیاده‌سازی چشم‌انداز جامعه است.  شورای بورد از 5 عضو از جامعه کریپتو و فنی شامل هم‌بنیان‌گذار ردیت، الکسیس اوهانیان (Alexis Ohanian) تشکیل شده است.  اعضای اولیه این شورا، به عنوان یک نهاد غیر متمرکز، به مدت 6 ماه در این سمت هستند و سپس دارندگان ارز APE به صورت سالانه اعضای بورد جدید را با رای خود انتخاب می‌کنند.

اکوسیستم APE چیست؟

اکوسیستم APE را دارندگان ApeCoin و همه محصولات و خدماتی که از APE استفاده می‌کنند تشکیل می‌دهد.

آزمایشگاه Yuga Labs نیز یک شرکت web3 است که بیشتر شهرت خود را به دلیل ایجاد باشگاه Bored Ape Yacht Club کسب کرده است. این باشگاه یکی از اعضاء انجمن ApeCoin DAO خواهد بود که APE را به عنوان توکن اصلی در پروژه های جدید پذیرفته است.  در ابتدای عرضه توکن APE، دارندگان کلکسیون BAYC و MAYC، مشمول دریافت 15 درصد از عرضه ApeCoin (برابر با 150 میلیون واحد از مجموع 1 میلیارد توکن کل عرضه‌شده) شدند.

مجموعه کلکسیون‌های توکن NFT این اکوسیستم را بررسی می‌کنیم:

Bored Ape Yacht Club (BAYC):

Bored Ape Yacht Club (BAYC)، که در آوریل 2021 راه اندازی شد، اولین مجموعه NFT از اکوسیستم APE است. این مجموعه شامل 10,000 میمون منحصر به فرد در بلاک چین اتریوم است که هر میمون،‌ ظاهر، سبک و نادری منحصر به فرد خود را دارد.

Mutant Ape Yacht Club (MAYC):

Mutant Ape Yacht Club (MAYC) از دیگر مجموعه NFT های Ape است که‌ شامل 20,000 نسخه جهش یافته از میمون های اصلی BAYC است. ایجاد این مجموعه با ایردراپ 10,000 سرم جهش یافته،‌ با سه سطح مختلف،‌ به دارندگان اصلی BAYC NFT شروع شد که به کمیابی ویژگی‌ها می‌افزودند.  دارندگان BAYC با سطوح مختلف سرمی که دریافت می‌کردند می توانستند انواع مختلفی از میمون‌های جهش‌یافته را ایجاد کنند. هر BAYC فقط می تواند یک گونه‌ی جهش یافته از یک نوع سرم تولید کند و سرم پس از استفاده از بین می رود.

کلکسیون MAYC همچنین راهی برای پذیرش اعضای جدید به جامعه ارزی APE بود.  به همین خاطر است که پس از ایردراپ سروم جهش، 10,000 میمون جهش‌یافته دیگر هم برای فروش عمومی در آگوست 2021 ایجاد شدند.

Bored Ape Kennel Club (BAKC)

Bored Ape Kennel Club (BAKC) مجموعه‌ای از توکن‌های سگ است که در دسترس تمامی اعضای کلکسیون BYAC قرار گرفتند. مالکان هر میمون، قادر به «سرپرستی» رایگان یک سگ به صورت تصادفی هستند و تنها باید هزینه کارمزد گس تراکنش مربوطه را پرداخت کنند. همانند میمون‌ها، 10,000 توکن NFT سگ در مجموعه BAKC عرضه شدند که هر کدام مشخصه و کمیابی مختص به خود را دارند.

رمزارز ApeCoin چه قابلیت‌هایی دارد؟

توکن Ape Coin چندین هدف را در این اکوسیستم دنبال می‌کند. این رمزارز به‌عنوان یک توکن حاکمیتی، اجازه شرکت در ApeCoin DAO را به هولدرهای خود می‌دهد. هولدرها همچنین قادر به دسترسی به ویژگی‌های انحصاری این اکوسیستم، شامل بازی‌ها، کالاها، رویدادها و خدمات، هستند.

این رمز ارز همچنین ابزاری برای مشارکت توسعه‌دهندگان خارجی در این اکوسیستم است. در واقع این افراد می‌توانند توکن APE را در خدمات، بازی‌ها و دیگر پروژه‌ها به عنوان یک مشوق استفاده کنند.  مثلا، این توکن مشوقی برای کاربران بازی Benji Bananas است که یک بازی موبایل با هدف درآمدزایی محسوب می‌شود که توسط شرکت Animoca Brands ساخته شده است. بنجی بناناز دارای یک توکن NFT به نام Benji Pass است که به مالکان آن اجازه می‌دهد تا در این بازی توکن‌های ویژه‌ای را کسب کنند که امکان تبدیل آن‌ها به ApeCoin وجود دارد.

سخن پایانی

پس از عرضه رمزارز ApeCoin توسط یوگا لبز، جامعه این توکن در انتظار افزایش کاربردهای آتی آن است.  مثلا، قابلیت استیکینگ برای دارندگان APE و کسب درآمد غیرفعال از رمز ارز Ape Coin، افزایش برنامه‌های GameFi یا حتی همکاری‌ها با دیگر آی‌پی‌های NFT تحت مالکیت این شرکت، از جمله این کاربردها هستند.

صرافی اتراکس؛ راهی مطمئن برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال اتراکس از سال 1397 فعالیت حرفه ای خود را در فضای کریپتو آغاز کرده است و در طول فعالیت خود توانسته است به خوبی اعتماد کاربران را نسبت به خود جلب کند، این صرافی با دارا بودن بیش از 320 رمزارز و کیف پول اختصاصی و همچنین پشتیبانی از تمای شبکه های موجود در فضای کریپتوکارنسی ها توانسته در سطح کشور همیشه پیشرو باشد،کاربران میتوانند بزودی بیش از 600 رمزارز را در این صرافی خرید و فروش کنند.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa