نحوه تشخیص ارزهای‌ دیجیتال قبل از پامپ قیمتی؛ 3 روش مهم

نحوه تشخیص ارزهای‌ دیجیتال قبل از پامپ قیمتی؛ 3 روش مهم
زمان مطالعه: 3 دقیقه

برخی از ارزهای دیجیتال چه در یک روند نزولی کلان یا یک روند صعودی کلان قرار داشته باشند، به یک‌باره شروع به پامپ قیمتی می‌کنند و گاهی این پامپ‌های قیمتی از 100 درصد تا هزار درصد نیز مشاهده می‌شود. اما چگونه می‌توان تشخیص ارزهای‌دیجیتال قبل از پامپ را عملی کرد، و از این رالی صعودی لذت برد؟ با ما در این مقاله از اتراکس همراه باشید تا چند ترفند مفید و حرفه‌ای را کنار هم بیاموزیم.

مقدمه

قبل از اینکه بتوانیم به این سوال‌ها پاسخ دهیم، ابتدا باید بدانید که بازار کریپتوکارنسی چگونه کار می‌کند. مطمئناً می‌دانید که در هر بازاری، قیمت‌ها می‌توانند بر اساس عرضه و تقاضا تغییر کنند. همین اصل در مورد ارزهای دیجیتال نیز صدق می‌کند.

ما وارد جزئیات فنی مانند مطالعه نمودارها و استفاده از اندیکاتورهای معاملاتی نمی‌شویم، زیرا در چنین مواردی مقالات بیشتر در وبلاگ اتراکس موجود است. ما در این مقاله فقط به شما خواهیم آموخت که، تشخیص ارزهای‌دیجیتال قبل از پامپ به چه صورت است؟ و باید به چه نکات ارزنده‌ای توجه داشته باشید.

در ادامه. 3 مورد تشخیص ارزهای‌دیجیتال قبل از پامپ توضیح داده شده است که نشان می‌دهد احتمال رشد قیمتی یک رمزارز وجود دارد:

راههای تشخیص ارزهای‌ دیجیتال قبل از پامپ

1. افزایش حجم معاملات

اولین چیزی که باید بدانید دلیل افزایش قیمت یک رمزارز خاص است. هر چه تعداد افراد بیشتر یک توکن بخرند، اگر تعداد خریداران بیشتر از تعداد فروشندگان باشد، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.

گاهی اوقات هیاهویی در مورد افزایش قیمت ایجاد می‌شود و تبلیغاتی که بصورت گسترده ایجاد می‌شود افراد بیشتری را دعوت می‌کند تا به قطار رالی صعودی بپیوندند، به‌خصوص به دلیل ترس از دست دادن (FOMO).

هر چه مردم بیشتر در مورد یک توکن بدانند و درگیر آن شوند، حجم معاملات بیشتر می‌شود، به این معنی که افراد بیشتری نسبت به قبل اقدام به خرید یا فروش آن اردیجیتال می‌کنند.

2. اتفاقات خوب در اخبار

اخبار مثبت همیشه دلیلی برای اتفاق افتادن یک پامپ قیمتی است. این می‌تواند یک فهرست بندی جدید در یک صرافی محبوب، مشارکت‌های جدید برای شرکت پشت آن رمزارز، توسعه ماژول‌ها و اپلیکیشن‌های جدید، یا سایر اخبار مثبت، از جمله اخبار کلی مربوط به بیت‌ کوین، که ارز دیجیتال محرک همه کریپتوکارنسی‌ها و بعنوان یک شاخص کلی بازار است، باشد.

بسیاری از اوقات اخبار خوب فقط پیش‌بینی می‌شود، مثلاً زمانی که لیست شدن چندین توکن در یک صرافی محبوب به کاربران وعده داده می‌شود. چنین اتفاقاتی می‌توانند باعث ایجاد هیاهو و هیجان در بازار شوند و قیمت را حتی هفته‌ها قبل از وقوع لیست کردن ان رمزارز افزایش دهد. دقیقا در زمان نگارش این مقاله صرافی کوکوین وعده لیست شدن شت‌ کوین فلوکی را داده است، که باعث شده قیمت آن حدود 25 درصد افزایش داشته باشد.

3. افزایش و کاهش‌های متوالی

آخرین مورد از موارد مقاله تشخیص ارزهای‌دیجیتال قبل از پامپ یک نکته حیاتی و ساده است. پس از اینکه یک ارزدیجیتال به طور ناگهانی افزایش قمیتی را در پیش گرفت، سپس کاهش مداوم ولی جزئی داشت و این چرخه دوباره تکرار شد، این احتمال وجود دارد که یک صعود بزرگتر در راه باشد که نزول و استراحت بزرگتری نیز در پی خواهد داشت، اما این بار شما به سودهای بزرگتری خواهید رسید.

چند صعود متوالی در یک سطح مشابه، به معنای تلاش‌های اندکی در شکست یک مقاومت قدرتمند و دست‌یابی به یک سقف بالاتر چندین ماهه است که می‌تواند با شکستن این مقاومت به سقف‌های قیمتی جدیدی دست یابی پیدا کند.

پس از هر صعود متوالی، یک نزول و عقب‌نشینی قیمتی وجود دارد، اما این طبیعی است زیرا بخشی از فرآیند تثبیت قیمت است. یک ارزدیجیتال نمی‌تواند برای همیشه در رالی صعودی بماند. پس از هر صعود باید عقب نشینی‌هایی وجود داشته باشد، زیرا برای پایداری قیمت مفید هستند.

سخن پایانی

اگر با بازار کریپتوکارنسی‌ها  سر و کار دارید، به یاد داشته باشید که همیشه یک ریسک وجود دارد، مهم نیست چقدر دقیق می‌توانید یک رفتار صعودی را پیش‌بینی کنید. ماهیت بازار بسیار حرفه‌ای تر و دقیق‌تر از شما هست، پس در سرمایه‌گذاری خود دقت لازم را داشته باشید و مراقب تله‌های گاوی و خرسی احتمالی باشید. تشخیص ارزهای‌دیجیتال قبل از پامپ کار ساده‌ای است، به شرطی که با بازار دوست و همراه باشید.

اتراکس بهترین صرافی رمز ارز ایرانی بدون احراز هویت

اتراکس، بهترین نقطه شروع برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال است. با اتراکس امنیت، سرعت و سهولت در معاملات را در کنار هم تجربه کنید. این صرافی رمز ارز ایرانی، از بیش از 400 ارز معتبر پشتیبانی می کند و با ویژگی‌ هایی همچون واریز و برداشت نامحدود از 1 دلار تا بیش از 25 میلیون تومان، ثبت‌ نام آسان با احراز هویت فوری، رابط کاربری ساده و مدرن و درگاه بانکی مطمئن و همچنین، پشتیبانی 24 ساعته و کارمزد کم، شما را به دنیایی از معاملات دیجیتالی هدایت می‌کند.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa