چگونه احساسات بازار را اندازه‌گیری کنیم؟

چگونه احساسات بازار را اندازه‌گیری کنیم؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه

معامله گران روزانه به شدت به شاخص‌های فنی و تکنیکالی متکی هستند اما به اصول بازار نیز توجه دارند. در حالی که شاخص‌ها بر اساس عملکرد گذشته هستند. عوامل بنیادی به ما کمک می‌کنند در بلندمدت پیش‌بینی کنیم، و استفاده از احساسات بازار در میان مدت کمک شایانی به ما خواهد کرد. در بازارهای مالی یاد بگیرید که چگونه احساسات بازار را اندازه‌گیری کنید زیرا می‌توانید پیش‌بینی کنید که بازار چه کاری انجام می‌دهد و شاخص‌های شما در روزها یا هفته‌های آینده چگونه به نظر می‌رسند. یک مثال ساده این است که اگر متوجه شدید که یک دارایی در گوگل جستجو می‌شود، احتمالاً در هفته بعد قیمت آن افزایش می‌یابد.

 

احساسات بازار چیست؟

احساس بازار اصطلاحی است که برای توصیف آنچه معامله گران قراردادهای آتی ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال و معامله گران قرار داد اختیار، در مورد آنچه معامله می‌کنند، فکر می‌کنند استفاده می‌شود. شما می‌توانید آن را به‌عنوان روانشناسی بازار، یا یک احساس درونی جمعی در نظر بگیرید. یک شاخص متداول احساسات در بازار شاخص ترس و طمع است. این شاخص، احساسات بیت کوین را به‌عنوان رهبر بازار نشان می‌دهد. و معیار قابل اعتمادی از نگرانی (ترس) معامله‌گران در زمان فعلی ارائه می‌دهد. احساسات بازار معیاری از آنچه اتفاق افتاده یا عوامل بنیادی که در نهایت قیمت‌ها را افزایش می‌دهند نیست، بلکه نگاهی اجمالی به معاملات آتی، قراردادهای آپشن ارزهای دیجیتال در زمان کنونی است.

 

تحلیل احساسات در ارزهای دیجیتال چیست؟

ممکن است در مورد روند آینده بازار ارز دیجیتال نگران باشید. یا ممکن است نگران این موضوع باشید که روند بعدی چگونه صورت خواهد گرفت. مشکل هر سرمایه گذار یا معامله‌گر این است که آنچه شما فکر می‌کنید و آنچه بقیه بازار فکر می‌کنند می‌تواند کاملاً متفاوت باشد. معامله گران و سرمایه گذاران هوشمند از ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل احساسات بازار استفاده می‌کنند.

احساسات بازار صرافی ارز دیجیتال اتراکس
تحلیل شاخص احساسات ارزهای دیجیتال آینده بازار را به ما نشان خواهد داد.

 

چگونه احساسات ارزهای دیجیتال را پیدا کنیم؟

معامله گران با استفاده از شاخص‌های احساسات بازار، احساسات جامعه بازار مورد نظر را پیدا می‌کنند. این شاخص‌ها نیازی به استخراج از بازار ندارند. کافی است که به شاخص ترس و طمع مراجعه کنید تا احساس آنی جامعه ارزهای دیجیتال را بررسی کنید. این شاخص یک نشان‌گر از عدد 0 تا 100 دارد. عدد صفر نشان‌دهنده ترس مطلق و عدد 100 نشان‌دهند طمع بسیار زیاد است.

 

شاخص احساسات بازارهای مالی چیست؟

شاخص احساس بازار، راهی برای مطالعه و بررسی آینده قیمت‌ها در هر بازاری است. معامله‌گران برای هدایت معاملات خود صرفاً به جستجوی گوگل یا نگاهی به یک شاخص متکی نیستند. آنها در عوض با مبانی بازاری که معامله می‌کنند در ارتباط هستند، شاخص‌های فنی مانند میانگین‌های متحرک را ارزیابی می‌کنند و سپس آنچه را که از شاخص‌های بازار آموخته‌اند یکپارچه می‌سازند. هنگامی که یک بازار صعودی در حال کم توان شدن است، شاخص‌های احساسات بازار به معامله‌گران کمک می‌کند تا تعیین کنند که چه زمانی به دنبال سود بیشتر یا نقد کردن سرمایه خود باشند.

 

نحوه تعیین احساسات بازارهای مالی

هنگام بررسی چگونگی تعیین احساسات بازارهای مالی، بهتر است که به نحوه استفاده از شاخص‌های تکنیکالی فکر کنید. در حالی که یک اندیکاتور تکنیکالی ممکن است دقت کمی داشته باشد، چندین مورد را به ترکیب اضافه کنید تا دو اتفاق در تحلیل شما رخ می‌دهد. اولاً، با هر اندیکاتور اضافه شده، میزان بینش افزایشی کاهش می‌یابد و دوم اینکه اگر بیش از حد مشغول خواندن شاخص‌ها هستید، زمانی برای معامله نخواهید داشت! همین امر در مورد تعیین احساسات بازار نیز صدق می‌کند. معامله گران موفق معمولاً از شاخص‌های احساسات بازار به‌عنوان منابع ثانویه بینش پس از شاخص‌های تکینکالی و تحلیل بنیادی استفاده می‌کنند.

 

چگونه احساسات ارزهای دیجیتال را درک کنیم

یک راه مفید برای درک احساس بازار رمزارزها این است که به شاخص‌های آن مراجعه کنید. هنگامی که سعی می‌کنید احساسات بازار را مطالعه و بررسی کنید، از اینکه این اندیکاتور تا چه حد ممکن است مفید باشد آگاه باشید. به عنوان مثال گفته می‌شود “بررسی نتایج گوگل” برای یک هفته مفید است.بررسی شاخص ترس و طمع نیز بستگی به تایم معاملاتی شما دارد اما طبق نظریه کارشناسان بهتر است که از شاخص سنجش احساسات بازارهای مختلف در بلندمدت استفاده شود تا دچار اشتباه و شک و تردید در کوتاه مدت نشوید.

 

نحوه مطالعه احساسات بازار

معامله‌گران روزانه موفق از نظم و انضباط، برای ورود، مدیریت و خروج از معاملات خود استفاده می‌کنند. زمانی که فرد به شدت به شاخص‌های احساسات بازار تکیه کند، خطر معاملات او را تهدید خواهد کرد. آنها باید در چارچوب مرجعی ارزیابی شوند که با درک درستی از اصول و کاربرد منظم شاخص‌های فنی فرد محدود می‌شود. علاوه بر جستجوی آینده برای سرنخ‌هایی در مورد بازار، کار با یک فید داده‌های بلادرنگ قابل اعتماد ضروری است.

 

سوالات متداول

احساسات بازار چیست؟

احساس بازار اصطلاحی است که برای توصیف آنچه معامله گران قراردادهای آتی، سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال و معامله گران قرار داد اختیار، در مورد آنچه معامله می‌کنند، فکر می‌کنند استفاده می‌شود.

 

شاخص احساسات بازارهای مالی چیست؟

شاخص احساس بازار، راهی برای مطالعه و بررسی آینده قیمت‌ها در هر بازاری است. معامله‌گران برای هدایت معاملات خود صرفاً به جستجوی گوگل یا نگاهی به یک شاخص متکی نیستند.

 

آنچه در چگونه احساسات بازار را اندازه‌گیری کنیم آموختیم…

بررسی و تحلیل احساس بازارهای مالی همیشه یک دیدگاه و دورنمای کلی از بازار به ما ارائه خواهد داد. زمانی که طمع بازار را فرا گرفته است بهترین زمان ممکن برای نقد کردن سرمایه و خروج از بازار است. همچنین زمانی که ترس بر بازار حاکم است بهترین زمان برای ورود و سرمایه‌گذاری در بازار است. این نکته را به یاد داشته باشید وقتی در سال گذشته بیت کوین به 15 هزار دلار سقوط کرد و شاخص ترس عدد 6 را نشان می‌داد تنها کسانی که وارد بازار شدند یا نهنگ‌ها بودند یا کسانی که آگاهی و دانش کافی در بازار داشتند.

 

اتراکس، صرافی ارز دیجیتال امن و حرفه ای

اتراکس نقطه ورودی امن برای بازار ارزهای دیجیتال است، یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران که از بیش از 400 ارز دیجیتال معتبر پشتیبانی می کند. کلیه مبادلات مالی در بستری امن انجام شده و برای امنیت بیشتر یک کیف پول اختصاصی به شما تعلق می گیرد. صرافی ارز دیجیتال اتراکس مفتخر است که حداقل کارمزد را از شما دریافت می کند و خرید و فروش ارزهای دیجیتال با سرعت و در محیطی کاربرپسند انجام می شود. برای آغاز معاملات حرفه ای همین حالا وارد پنل کاربری اتراکس شده و با احراز هویت آنی به جمع ما بپیوندید.

 

مطالب مرتبط: تحلیل احساسات در بازار کریپتوکارنسی‌ها

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa