آیا رالی صعودی بیت کوین واقعی است؟

آیا رالی صعودی بیت کوین واقعی است؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه

در زمان نگارش این مقاله بیت کوین به شدت پامپ قیمتی شده است. و نسبت به کف قیمتی خود یعنی15400 حدود 50 درصد رشد داشته، و حتی اگر این رشد را بصورت تومانی بخواهیم حساب کنیم حدود 70 درصد رشد را تجربه کرده، و در اکثر صرافی های ایرانی از جمله صرافی اتراکس بالای 1 میلیارد تومان در حال معامله می‌باشد.

یک هفته چه تفاوتی می‌تواند داشته باشد! همین چند روز پیش قیمت بیت کوین در محدوده 16 هزار دلار بود و ترس در بازار وجود داشت. ترس از ادامه بدتر شدن وضعیت FTX وجود داشت، Genesis به طور ترسناکی ورشکسته می‌شود و جریان جدیدی از دومینوی ورشکستگی‌ها می‌تواند هنوز وجود داشته باشد. اگر این‌ها کافی نبود، پیش‌بینی‌های ترسناک و بدتری وجود داشت زیرا بسیاری از کارشناسان وتحلیلگران ادعا می‌کردند که سال 2023 سال تاریکی و رکود خواهد بود. جهان به طور بالقوه وارد رکود طولانی مدت می‌شود. پیش‌بینی‌هایی مبنی بر کاهش قیمت بیت‌کوین به ۱۲ هزار دلار یا حتی پایین‌تر وجود داشت.

مقدمه

بازار بیت کوین به سرعت تا به امروز  کاملا متفاوت به نظر می‌رسد. تنها در چند روز، قیمت آن به بیش از 22هزار دلار افزایش یافته است و  رالی صعودی بیت کوین آغاز شده است. و به نظر می‌رسد که به طور قدرتمند می‌تواند حتی به اهداف بالاتر هم دست یابد. حال و هوای بازار به روند صعودی تغییر کرده، و افرادی که بازار را ترک کرده‌اند اکنون شروع به بازگشت کرده‌اند. این اطمینان روزافزون وجود دارد که بیت کوین  به پایین‌ترین سطح چرخه خود رسیده است و بازار در نهایت شروع به بهبودی پس از یک سال دردناک خواهد کرد.

با این حال، سوالی در ذهن همه ما وجود دارد. آیا این رالی صعودی بیت کوین  واقعی است؟ یا همه ما یک بار دیگر فریب می‌خوریم؟

لطفاً به یاد داشته باشید که این مقاله  صرفاً نظرات شخصی یک تحلیلگر است و هیچگونه توصیه مالی در کار نیست. من برای هر نتیجه یک سناریو خواهم داد. برای اینکه آیا این رالی صعودی بیت کوین واقعی است یا واقعی نیست.

کاربران گرامی می‌توانند تمامی تحلیل های مربوط به دیتاهای آنچین، پرایس اکشن و تحلیل تکنیکال را در بلاگ تخصصی اتراکس مطالعه کنند. این تحلیل ها شامل مطالعه تاریخی و تخصصی روندها و چرخه های بیت کوین و آلت کوین های معتبر است که دیدگاه بسیار دقیقی را به شما ارائه میدهد.

تریدرهای خورد قربانی هولدرها

به عبارت ساده‌تر، بازار بیت کوین و آلت کوین‌ها از فروشندگان کم شده است. پس از یک سال که هیچ چیزی جز درد، و محکومیت برای فروشندگان نداشته بود، آنها ارزهای خود را فروخته و بازار را ترک کرده اند. تنها HODLers که هرگز برای فروش برنامه‌ریزی نمی‌کنند. در بازار باقی مانده اند. آماری وجود دارد که نشان می‌دهد نزدیک به 65 درصد از بیت کوین‌ها در سال گذشته جابه جا نشده است. مشتاقان بیت کوین نمی‌فروختند و در عوض کوین ‌ها را از کسانی می‌خریدند که دست به برنامه ریزی نداشتند.

مطالب مرتبط: چگونه آلت‌ سیزن را تشخیص دهیم

چه چیزی باعث رالی صعودی بیت کوین شده است

کاتالیزور اصلی برای اینکه چرا قیمت بیت کوین شروع به افزایش می‌کند این است که فروش گسترده ارزها از طرف استخراج کنندگان بیت کوین سرانجام متوقف شده است. آنها اخیراً فروش خود را متوقف کرده‌اند و شروع به وصل کردن و راه اندازی دستگاه‌های بیشتری کرده‌اند. این معمولاً علامت پایننترین قیمت در هر چرخه بازار نزولی است. در هر چرخه یک لحظه تسلیم برای ماینرهای بیت کوین وجود دارد که در آن استخراج بی‌سود می‌شود و مجبور می‌شوند مقادیر زیادی بیت کوین را بفروشند. برخی از این شرکت‌ها ورشکسته می‌شوند و توسط شرکت‌های بهتر خریداری می‌شوند. پس از تکمیل این فرآیند، فروش به پایان می‌رسد و بیت کوین حرکت خود را به سمت روند صعودی بعدی آغاز می‌کند. این اتفاق همین هفته پیش افتاد.

وضعیت شرکت جنسیس

یکی دیگر از دلایل احتمالی برای واقعی بودن این رالی این است که در نهایت، آرامش در بازار وجود دارد. وضعیت شرکت جنسیس در پس زمینه بازار  خودنمایی می‌کند، اما از نوامبر سال گذشته هیچ ورشکستگی تایید شده‌ای وجود نداشته است. بازار بیت کوین بالاخره پس از شکست FTX شروع به بهبودی می‌کند و به سطح قیمتی که قبل از آن(22000) شاهد بودیم بازگشته است. هفته گذشته اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه FTX در حالی که هنوز در قالب یک شرکت ورشکسته است، سرمایه بیشتری نسبت به آنچه اکثر افراد انتظار داشتند در اختیار دارد. که منجر به دریافت بیشتر از حد انتظار کاربران از ارزهای گمشده خود می‌شود. این امر نیز باعث ایجاد احساسات صعودی در بازار شد.

ما چند دلیل را در بالا بررسی کردیم که چرا این رالی صعودی بیت کوین می‌تواند واقعی باشد. اما، حالا بیایید بحث کنیم که چرا ممکن است اینطور نباشد!!

اگر واقعیتش را بخواهید، این رالی اخیر احساس خوبی داشته است. شگفت‌انگیز بود که بالاخره دوباره در این بازار کمی احساس  شادی کنیم! اما، نکته ای وجود دارد که من نمی‌توانم از ذهن و فکرم بیرون بیاورم. زمان برگزاری این رالی صعودی کمی مشکوک و بسیار فریبنده به نظر می‌رسد.

امکان وجود تله گاوی در بازار

در حال حاضر چندین شرکت وجود دارند که از افزایش قیمت‌ها در بازار کریپتو سود زیادی می‌برند. شرکت‌هایی مانند FTX و Genesis میلیاردها دلار به طلبکاران خود بدهکار هستند. آنها احتمالاً طلب خود را به طلبکاران از طریق دلار و نه رمزارز پرداخت خواهند کرد. هر دوی آنها قدرت پامپ بازارهای دیجیتال را دارند. به یاد بیارید که در بالا ذکر کردم؛ تقریباً 65٪ بیت کوین ها در سال گذشته جابه جا نشده است!! این امر  دستکاری و پامپ قیمت را آسان‌تر می‌کند. با بالا رفتن ارزش توکن‌هایشان، این امکان را به آنها می‌دهد تا راحت‌تر به طلبکاران خود بازپرداخت کنند.

سخن نهایی

این مقاله در حد یک نظریه تئوری توطئه است! و این فرضیات می‌تواند کاملاً از پایه خارج و اشتباه باشد. اما اگر از زمان ورود به بازار کریپتو چیزی یاد گرفته باشم. این است که این بازار هنوز هم مانند غرب وحشی است. آنچه قابل دستکاری باشد، دستکاری خواهد شد! ما همیشه باید مراقب خطر احتمالی پیش رو باشیم.

نظر نهایی من، احتمالاً می‌گویم که این رالی صعودی واقعی است. بازار نزولی با فروشنده‌ها تمام شده و بالاخره آرامشی در بازار حاکم شد.

اتراکس، بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

صرافی ارز دیجیتال اتراکس یکی از گزینه های برتر برای سرمایه گذاری و خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران می باشد. یکی از برتری های اتراکس نسبت به دیگر صرافی های ارز دیجیتال ایرانی پشتیبانی از بیش از 350 رمز ارز مختلف است. درگاه بانکی و خدمات خودکار از دیگر مزیت های اتراکس هستند. همچنین می توانید با استفاده از اپلیکیشن اتراکس در هر لحظه به دنیای ارزهای دیجیتال وارد شوید.

این مقاله ترجمه ای از تحلیل شرکت Published inCoinmonks می‌باشد.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa