نحوه استفاده از Etherscan (اتراسکن) به زبان ساده

نحوه استفاده از Etherscan (اتراسکن) به زبان ساده
زمان مطالعه: 4 دقیقه

اگر از اتریوم برای کارهایی فراتر از HODLing، مانند کار بر روی NFT‌ها و قراردادهای هوشمند استفاده می‌کنید، یادگیری نحوه پیمایش در بلاک چین ضروری است، به خصوص با استفاده از اتراسکن. اما Etherscan (اتراسکن) چیست؟

 

Etherscan چیست؟

Etherscan (اتراسکن) یک جستجوگر بلاک چین است که برای شبکه اتریوم طراحی شده است و به شما امکان می‌دهد در تاریخچه تراکنش‌ها، بلاک‌ها، آدرس‌های کیف پول، قراردادهای هوشمند برای توکن‌های ERC-20 و سایر داده‌های روی زنجیره جستجو کنید. همچنین به شما امکان می‌دهد دارایی‌ها، موجودی‌ها و تراکنش‌ها را در شبکه اتریوم مشاهده و تجزیه و تحلیل کنید، از جمله بررسی کارمزد. از آنجایی که تمام تعاملات در اتریوم عمومی هستند، Etherscan به شما امکان می‌دهد با استفاده از هش تراکنش یا شناسه تراکنش، آنها را مانند یک موتور جستجو نگاه کنید.

ایجاد یک حساب اتراسکن ضروری نیست، اما همچنان می‌توانید برای کارکردهای اضافی، یک حساب ایجاد کنید. برای مثال، می‌توانید هشدارهایی را تنظیم کنید تا از تراکنش‌های دریافتی مطلع شوند، به ابزارهای توسعه‌دهنده دسترسی داشته باشید و فیدهای داده ایجاد کنید.

Etherscan یک کیف پول اتریوم برای استفاده یا ذخیره کلیدهای خصوصی ارائه نمی‌دهد. نمی‌توان از آن برای انجام معاملات نیز استفاده کرد. این تنها به عنوان منبع اطلاعات بلاک چین و پایگاه داده قراردادهای هوشمند عمل می‌کند.

مطالب مرتبط: ارز دیجیتال اتریوم چیست

 

Etherscan برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

اتراسکن به کاربران اجازه می‌دهد تا دارایی‌های موجود در هر آدرس کیف پول عمومی اتریوم را مشاهده کنند. با استفاده از Etherscan، هر آدرس اتریوم را در کادر جستجو وارد کنید تا موجودی فعلی و تاریخچه تراکنش کیف پول مورد بررسی را مشاهده کنید. اتراسکن همچنین هرگونه هزینه کارمزد و قراردادهای هوشمند مربوط به آن آدرس را نمایش می‌دهد.

 

کاربردهای اتراسکن

  • کارمزد فی اتریوم را با ردیاب کارمزد Etherscan محاسبه کنید.
  • قراردادهای هوشمند را جستجو و تأیید کنید.
  • دارایی‌های کریپتو که در یک آدرس کیف پول عمومی نگهداری می‌شوند یا مرتبط با آن هستند را مشاهده کنید.
  • تراکنش‌های زنده‌ای که در بلاک چین اتریوم انجام می‌شود را مشاهده کنید.
  • جستجوی یک تراکنش انجام شده از هر کیف پول اتریوم.
  • کشف کنید کدام قراردادهای هوشمند دارای کد منبع تأیید شده و ممیزی امنیتی هستند.
  • تعداد قراردادهای هوشمندی که یک کاربر با کیف پول خود مجاز کرده است را پیگیری کنید.
  • بررسی و لغو دسترسی به کیف پول برای هر برنامه غیرمتمرکز (DApps).
  • کاربران می‌توانند هر تراکنش بلاک چین اتریوم را در اتراسکن مشاهده کنند. این تراکنش‌ها شامل تراکنش‌های شکست خورده و معلق نیز می‌شود.

 

اتراسکن همچنین می‌تواند پیشرفت یک انتقال ورودی را پیگیری کند. یکی از راه‌های ردیابی تراکنش با استفاده از Etherscan، جستجوی آن در Etherscan.io با استفاده از کلید هش آن است. هش تخمینی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که تایید تراکنش چقدر طول می‌کشد. پس از تکمیل تراکنش، صفحه به روز می‌شود.

اتراسکن همچنین به عنوان یک پلتفرم تجزیه و تحلیل کار می‌کند. هر کسی می‌تواند از Etherscan برای تجزیه و تحلیل معیارهای زنجیره‌ای مانند تغییرات در هزینه‌های کارمزد اتر، و همچنین پیگیری سبد سرمایه خود و نظارت بر تاریخچه تراکنش‌های خود برای فعالیت‌های مشکوک استفاده کند.

تنها اطلاعاتی که در بلاک چین اتریوم عمومی هستند در Etherscan نمایش داده می‌شوند، بنابراین اطلاعاتی مانند کلیدهای خصوصی کاربر را نمی‌توان در برنامه مشاهده کرد. اتراسکن هیچ کلید خصوصی را ذخیره نمی‌کند و در هیچ یک از تراکنش‌های نشان داده شده دخیل نیست. این برنامه همچنین نمی‌تواند برای حل شکست تراکنش استفاده شود.

برای استفاده از اکثر ویژگی‌ها در اتراسکن ، می‌توانید مستقیماً به وب سایت اتراسکن آن بروید و جستجو را شروع کنید. برای یافتن یک کیف پول، تراکنش یا سایر دارایی‌های دیجیتالی خاص، به آدرس عمومی آن کیف پول یا شناسه تراکنش نیاز دارید.

اتراسکن امکان جستجو بر اساس آدرس، هش تراکنش (شناسه تراکنش)، بلاک، توکن یا در سراسر سیستم نام اتریوم (ENS) را می‌دهد. همچنین می‌توانید تراکنش‌های اخیر را مرور کنید و در مورد وضعیت فعلی شبکه اتریوم در صفحه اصلی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

صفحه اصلی Etherscan یک عکس فوری از بلاک چین اتریوم، از جمله قیمت و ارزش بازار اتر و جزئیات مربوط به آخرین تراکنش و بلاک‌های تایید شده در بلاک چین را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر به دنبال اطلاعات دقیق در مورد یک بلاک خاص هستید، می‌توانید آن را در Etherscan پیدا کنید. با استفاده از این ابزار، می‌توانید در مورد یک بلاک، محل قرارگیری آن در بلاک چین، تعداد تراکنش‌های آن بلاک، چه کسی با موفقیت آن را استخراج کرده‌ است و چه مقدار انرژی محاسباتی در استخراج آن استفاده شده است و جزئیات دیگر اطلاعات بیشتری کسب کنید.

Etherscanصرافی ارزدیجیتال اتراکس
نقل و انتقالات در صفحه اتراسکن

 

همچنین می‌توانید تاریخچه تراکنش‌های آدرس‌های خاص اتریوم را جستجو کنید. Etherscan بر روی همان حروف تصادفی و اعداد آدرس‌های کیف پول بلاک چین متکی است. هنگامی که اصول نحوه عملکرد تراکنش‌ها و دارایی‌های بلاک چین را درک کردید، درک آنچه در اتراسکن می‌بینید آسان است.

 

سخن پایانی

اتراسکن در بیشتر موارد استراتژی ارز دیجیتال شما را متحول نمی‌کند، اما برای ردیابی و درک کیف پول‌ها، تراکنش‌ها و یادگیری بیشتر در مورد نحوه کار اتریوم و بلاک چین مفید است.

در حالی که کد و جزئیات تراکنش برای توسعه دهندگان مفید است، برای سرمایه گذاران فردی نیز که به دنبال مشارکت خود در اکوسیستم ارزهای دیجیتال هستند، ارزشمند است. جستجوگران بلاکچین همچنین کمک می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که تمام داده‌های ارزهای دیجیتال در دسترس عموم و در دسترس هستند، که یکی از جنبه‌های ضروری فناوری بلاک چین است.

 

اتراکس، بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان

صرافی ارز دیجیتال اتراکس با خدمات و ویژگی‌های منحصر به فرد خود، از جمله تأکید بر امنیت بالا با استفاده از تکنولوژی‌های رمزنگاری پیشرفته، احراز هویت آنی و رابط کاربری ساده و کاربرپسند درگاه مناسبی برای معاملات ارزهای دیجیتال توسط افراد مبتدی تا حرفه‌ای فراهم آورده است.

تنوع چشمگیر ارزهای قابل پشتیبانی، یکی از نقاط قوت اصلی اتراکس محسوب می‌شود. این صرافی به جز ارزهای دیجیتال مشهور مانند بیت‌ کوین، اتریوم و ریپل، از بیش از 400 ارز دیجیتال معتبر دیگر نیز پشتیبانی می کند. پشتیبانی ۲۴ ساعته و سرعت تراکنش‌ها از دیگر مزایای اتراکس است.

مطالب مشابه

نظرات

ارﺳﺎل ﻧﻈﺮ ﺟﺪﯾﺪ

نام و نام خانوادگی
ایمیل شما
متن پیام
با اپلیکیشن اِتراِکس، در لحظه خرید و فروش کنید!
دانلود اپلیکیشن اتراکس
android
cafebazaar
google-play
myket
myket
apple
sibche
sibapp
pwa
pwa